Zakolisanie otacok po starte.
Moderátor: Moderators General
Zakolisanie otacok po starte.
Zdravim. Ak nastartuje. Motor, jedno ci teply, ci studeny, tak si zo zaciatku drzi nizke otacky. Potom trochu zakolise, a bud stupnu, alebo skape. Pocas jazdy uz ziaden problem.
Teplotne cidlo dava korektne udaje, motylik cisty, klapka cista, v benzine vif, tlak palivoveho cerpadla ok, vstreky pretesnene, filter ok. Adaptacne hodnoty zmazane. Sledovanie life data neukazalo nie neobvykle, akurat ze UCH nameria o 0,3 V menej ako RJ motora. Sviecky NGK, cievky NGK maju 5000 km.
Kam sa este kuknut?
Teplotne cidlo dava korektne udaje, motylik cisty, klapka cista, v benzine vif, tlak palivoveho cerpadla ok, vstreky pretesnene, filter ok. Adaptacne hodnoty zmazane. Sledovanie life data neukazalo nie neobvykle, akurat ze UCH nameria o 0,3 V menej ako RJ motora. Sviecky NGK, cievky NGK maju 5000 km.
Kam sa este kuknut?
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Nikto ziaden napad?
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Vcelku zaujimavy problem. Som zvedavy na riesenie, kedze si cistil aj klapku. Live data ukazovali aj hodnoty lambd?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Lambda pri starte nema co kecat. Ale podla oscila je ok.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
ano robi to aj moj MeganeII 1.4 16V-presne ako bolo v tom videu ,,start tepleho motora,, -robi to obzvlast cez zimu. Vypnem zohriaty motor, bezim si daco kupit do obchodu a ked sa za 5 min vratim presne to tak nastartuje. Motor v ziadnom pripade nestihne vychladnut, mozno lambda zo spodu ano. Nastane tam nejaky rozdiel teplot. Neries !!! zlahka raz pridaj na 2500 a to vse. hnnnnnn lambdu ofukne teplom z motora a Potom to uz chodi ako hodinky. cez leto sa to prejavuje pri dlhsom stati....ocividne tam nieco musi vychladnut. pri ostatnych startoch pri hocijakych teplotach to chodi ako hodinky ale ma to proste takuto medziteplotnu anomaliu v uzkom rozsahu. mam to uz odpozorovane nejaky ten rocik -lakinooo neriesit -vozit sa!
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Ja som zvyknutý problémy riešiť. A aj toto doriešim. Potom dám vedieť čo to bolo.
Teraz som chvíľu laboroval s čidlom teploty a mám pocit že je kúsok posunuté. Alebo mám posunutý teplomer.
Inak číslo dielu čidla teploty čo mám namontované v aute: 7700875762a. Nijaký katalóg to nepozná.
Teraz som chvíľu laboroval s čidlom teploty a mám pocit že je kúsok posunuté. Alebo mám posunutý teplomer.
Inak číslo dielu čidla teploty čo mám namontované v aute: 7700875762a. Nijaký katalóg to nepozná.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Cidlom teploty to nebolo
Mohla by sa takto spravat chybna klapka?
Mohla by sa takto spravat chybna klapka?
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Začiatočné štádium odchodu elmag ventilu sa takto prejavovať nemôže?
By som potreboval diagnostický tím ako dr. House.
By som potreboval diagnostický tím ako dr. House.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Ďalší poznatok, že tlak v saní na voľnobeh má byť max 400mbar a mám 500 mbar.
Dnes som zhodil po celodennom boji sanie, bolo v ňom odhadom liter oleja. Rozobral som teda odvetrávanie a vyzerá že pôvodné tesnenie sa čiastočne rozpadlo a upchalo kanálik. Ale nie som si istý, či to neopadalo keď som dal dole kryt. Nie je tam vidieť nič iné.
Dnes som zhodil po celodennom boji sanie, bolo v ňom odhadom liter oleja. Rozobral som teda odvetrávanie a vyzerá že pôvodné tesnenie sa čiastočne rozpadlo a upchalo kanálik. Ale nie som si istý, či to neopadalo keď som dal dole kryt. Nie je tam vidieť nič iné.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Po zaslepeni otvoru na sani pre odvetrvanie klukovej skrine vsetko funguje ako ma. Cize prisava vzduch niekade cez blok motora. Mierka aj nalievaci otvor su tesne. Kade inakade by to mohlo este prisavat?
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Měrka ani nalévací otvor nemají vliv na tlak v sání. Jediné, co může mít vliv je těsnící kroužek mezi odsáváním oleje a sáním a nebo kroužky v místech, kde se napojuje plastová část sání na hliníkový mezikus, nebo mezi hliníkovým mezkusem a hlavou a nebo ještě u klapky. Pak na to může mít vliv třeba vadné odsávání palivových par.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Postupne som zaslepil podtlak na brzdy, potom odvetravanie nadrze. Ked som zaslepil odsavanie klukovej skrine vsetko zacalo ist tak ako ma. Tlak v sani sa dostal z cca 510 mbar na 380 mbar, co je v norme.
Cize nikade inakial to prisavat nemoze a ani neprisava, iba cez blok motora.
https://postimg.org/image/wgglzdk21/
Cize nikade inakial to prisavat nemoze a ani neprisava, iba cez blok motora.
https://postimg.org/image/wgglzdk21/
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Skontroluj aj spoje samotnych "parohov" sacieho potrubia, tie tepelne zvary po celych dlzkach. Bol tu uz aj taky problem, ze jedna z ciest na neiktory valec sa rozlepila vo svojom "sve" a tadial to salo. Stacilo to zaliat epoxidom. Mozno blbost, ale radsej by som to preveril...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Sanie som mal cele dole. Som ho umyval od oleja. Nic mu nie je.
Rozmyslam ze nastalo upcham ten otvor na sani a na odvetrvanie klukovej skrine dam ten maly filtrik.
Rozmyslam ze nastalo upcham ten otvor na sani a na odvetrvanie klukovej skrine dam ten maly filtrik.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Kup na to sání všechny těsnění nové. Vyjde to do 500kč a bude to v pohodě.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Som tad ze sa rozbehla diskusia.
Este raz ak utesnim dieru pre pcv ventil vsetko ide ako ma. Ak by boli zle tesnenia na sani ani v tomto pripade by to neslo ako ma. A sanie som mal dole a tesnenia som nalepil aj na silikon. Cize tam problem nepredpokladam.
Este raz ak utesnim dieru pre pcv ventil vsetko ide ako ma. Ak by boli zle tesnenia na sani ani v tomto pripade by to neslo ako ma. A sanie som mal dole a tesnenia som nalepil aj na silikon. Cize tam problem nepredpokladam.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Rusky neumím ani ň, takže jsem to prolétl včetně té diskuze pod tím, jen pomocí překladače..
Je to tak, jak tam píšou, že ten moderní "Y" díl 8200280347 se montoval až od roku cca 2006, tedy Megane II po faceliftu ho má? Jak jsi na tom ty?
Vzhledem k tomu, co jsi všechno napsal a zkusil, neporadím, ale jen shrnuji můj problém (i když u mě to bylo asi jiné, respektive měl jsem 2 problémy, které spolu asi nesouvisí):
1) auto jsem ve firmě dostal v lednu 2015, najeto 105 tis km.
2) starty zlobily úplně stejně jako tobě (kolegyně to řešila přidáním plynu, aby to nechcíplo, neřešila to). Šlo to do servisu, prý vyčištěna škrtící klapka, vyřešeno, od té doby starty naprosto ok.
3) v zimě 2015/2016 jsem zjistil při chladném počasí ten kachní zvuk, ty jsi mě tu nasměroval na PCV ventil, nicméně auto je firemní, čištění jsem nechtěl dělat svépomocí.
4) v červnu 2016 jsem si v autorizovaném servisu nechal tedy vyměnit díl 8200291355
Od té doby včetně celé letošní tuhé zimy ok, kachní zvuk už se neozýval. Tedy ne, že bych to při každém ranním startu prověřoval, ale hodněkrát jsme škrábal skla s nastartovaným motorem a nikdy nic... Zaklepávám na dřevo
Pavel
Megane II CC 2.0, automat, 2008
Je to tak, jak tam píšou, že ten moderní "Y" díl 8200280347 se montoval až od roku cca 2006, tedy Megane II po faceliftu ho má? Jak jsi na tom ty?
Vzhledem k tomu, co jsi všechno napsal a zkusil, neporadím, ale jen shrnuji můj problém (i když u mě to bylo asi jiné, respektive měl jsem 2 problémy, které spolu asi nesouvisí):
1) auto jsem ve firmě dostal v lednu 2015, najeto 105 tis km.
2) starty zlobily úplně stejně jako tobě (kolegyně to řešila přidáním plynu, aby to nechcíplo, neřešila to). Šlo to do servisu, prý vyčištěna škrtící klapka, vyřešeno, od té doby starty naprosto ok.
3) v zimě 2015/2016 jsem zjistil při chladném počasí ten kachní zvuk, ty jsi mě tu nasměroval na PCV ventil, nicméně auto je firemní, čištění jsem nechtěl dělat svépomocí.
4) v červnu 2016 jsem si v autorizovaném servisu nechal tedy vyměnit díl 8200291355
Od té doby včetně celé letošní tuhé zimy ok, kachní zvuk už se neozýval. Tedy ne, že bych to při každém ranním startu prověřoval, ale hodněkrát jsme škrábal skla s nastartovaným motorem a nikdy nic... Zaklepávám na dřevo
Pavel
Megane II CC 2.0, automat, 2008
Re: Zakolisanie otacok po starte.
som pozeral tie ruske videa a ,,kachní,, zvuk nemá chybu... to som este nepocul
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Inak ten novy diel stoji 44 eur. Buduci tyzden minpride.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Prisiel a zda sa ze problem vyrieseny.
Ked som tu krabicku videl myslel som ze je prazdna. Ale....
Ked som tu krabicku videl myslel som ze je prazdna. Ale....
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Zdravím. Mě padaly otáčky po startu a vycouvání z parkoviště. Jak sem vyřadil, motor zdechl. Po ujetí pár desítek metrů už ok. Pak někdy zdechal i po startu hodně teplého motoru. Nechal jsem vyčistit škrtící klapku. Prý bylo vadné těsnění. Přisávalo to tudy vzduch. Zatím OK.
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Kedze stale nemam dorieseny problem mam otazku ci by niekto nevedel, preco su urcite hodnoty v diagnostike mimo toleranciu.
PR138 korekcia bohatosti je 51, co je presne ok.
PR143 narast adaptivnej bohatosti je 140, ma byt 12,5 az 87,5
PR144 offset adaptivnej korekcie bohatosti 96, ma byt od 32 do 87,5.
PR032 tlak sania je 360, ma byt 300 az 400. To som konecne dostal tam kam patri.
PR091 je 25, ma byt 5 az 31.
PR090 hodnota nastavenia regulacie volnobehu je 77, ma byt -11,75 az + 11,75.
Dakujem.
PR138 korekcia bohatosti je 51, co je presne ok.
PR143 narast adaptivnej bohatosti je 140, ma byt 12,5 az 87,5
PR144 offset adaptivnej korekcie bohatosti 96, ma byt od 32 do 87,5.
PR032 tlak sania je 360, ma byt 300 az 400. To som konecne dostal tam kam patri.
PR091 je 25, ma byt 5 az 31.
PR090 hodnota nastavenia regulacie volnobehu je 77, ma byt -11,75 az + 11,75.
Dakujem.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Zakolisanie otacok po starte.
Tu sa ukazuje, ze benzinove problemy su horsie ako dieslove. ;-(
Podla vsetkeho to bude bud bohata, alebo chudobna zmes. Co by mohlo byt pricinou tychto stavov? Je to hned po starte za studena, cize lambdou to nebude.
Podla vsetkeho to bude bud bohata, alebo chudobna zmes. Co by mohlo byt pricinou tychto stavov? Je to hned po starte za studena, cize lambdou to nebude.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů