1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » pon bře 06, 2017 21:29

Ten vyplach oleja sa ma nechat podla navodu len 5 minut na volnobehu, ja som ho nechal 10min.

Ked mam dat 300-400eur za vymenu piestnych kruzkov tak je to urcite lepsie ako predavat auto ktore mam asi 2 mesiace, hodnotu ma urcite vyssiu ako cena opravy.
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od marek230177 » úte bře 07, 2017 06:38

Hlavně nesmíš narazit na lumpa, co se bude snažit z Tebe sedřít kůži. Pak by taková oprava motoru mohla vyjít na mnohem víc.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » úte bře 07, 2017 06:42

Znamy ma servis, davam k nemu servisovat vsetky auta co som mal, stale mi da tu najlepsiu cenu ako sa da. Bohuzial, aj ked to bude financne narocnejsia oprava, tak sa mi to este oplati, keby som mal kupit novsie auto tak pod 6-7tis eur asi nie, tento megane ma aktualne u nas cenu priblizne 2300eur, videl som aj ovela horsie kusy s najazdom nad 300tis km za taku cenu. Ak mam dat aj 500eur na opravu tak je to pre mna stale rentabilnejsie ako predat tohto a dokladat 4000eur na nieco novsie.
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od marek230177 » úte bře 07, 2017 07:01

To je samozřejmá věc. Navíc prodej tohoto vozu a koupě jiného nemusí nic řešit. Nově koupený vůz na tom může třeba být podobně, ne-li hůř. Je to vždycky zajíc v pytli.

Navíc výměna pístních kroužků není žádná náročná oprava. A to jak technicky, tak ani finančně. To sekám doma v garáži :-).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » úte bře 07, 2017 07:10

Vymena kruzkov samotnych by nebola asi taka tragedia ale neviem ci nebude treba zabrusit aj valce, dufam ze nebude treba nove piesty.. Ale to uz posudi servisak, nebol by som rad, keby mali valce uz nejaku ovalitu a s novymi kruzkami by to bolo este horsie ako teraz.
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od marek230177 » úte bře 07, 2017 07:23

To by v minulosti muselo jet bez oleje, nebo by to muselo mít najeto milion. Toho bych se asi nebál.

Já to na 99 procent vidím na výměnu kroužků a vyčištění drážek v pístech. Dal bych i nové ojniční uložení.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » úte bře 07, 2017 07:53

Co sa tyka servisnej historie, je uplne kompletna od dovozu pri 120tis km, cize 100tis km je uplna servisna historia s blockami alebo fakturami. Predchadzajuci majitel bol podla mna spravny typek, no asi 220tis km najazd si asi zobral dan na piestnych kruzkoch. Uvidime co mi povie servisak a na zaklade toho sa pojde dalej. No urcite by som nechcel Megana predat a kupit nieco o par rokov novsie co tiez nevies co bude. Tu mam aspon za 700eur kompletne vymenene prednu a zadnu napravu, tlmice, dorazy, brzdy, vsetko je na tom spravene, mam o tom aj doklad.
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » stř bře 08, 2017 11:39

Rad by som pocul Vas nazor na vec. Servisak mi dnes povedal, ze zacnime radsej kontrolou tesneni, ci neunika olej z toho dovodu, ze unik z pod viecka oleja je normalny v istej miere. Poradil mi dat vycistit motor parou aby bol cisty a nasledne uvidime z kade unika ten olej. Myslite, ze by tato teoria, ze su piestne kruzky v pohode a len odisli tesnenia realna?
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od Rado77 » stř bře 08, 2017 14:52

Tazko povedat. dCi nepoznam ako to vyzera ked bezi a odsrobuje sa viecko na olej, co je normalne a co nie. Ako na skodu to nie je umyt motor zvonku a vypozorovat, ci ide o presak oleja trebars cez tesnenie veka ventilov, alebo prave cez to viecko. To ze je motor od oleja navyse nemusi nijako suvisiet s tym vieckom a tym, ze bol upchaty ten system odvetravania (moze, ale nemusi). Mozno ten motor iba dakto oblial pri nesikovnom nalievani oleja... Urcite by som to opucoval a vyskumal, ci su dakde cerstve presaky
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » stř bře 08, 2017 15:20

Jasne, ze moze byt, ze je nacate niektore tesnenie a prispieva to k presaku oleja, to netvrdim, ze nie. Urcite sa motor umyje (ci uz parou alebo to rucne ocistim cisticom v rozprasovaci a vodou), len ma skor zaujimalo, ci dymenie z pod viecka oleja je normalna vec v istej miere. Na slovenskom Renault fore sa vyjadrili, ze ano.
Je to normálny prejav motora, rozdiel býva iba v intenzite dymu. Je to spôsobené prienikom spalín zo spaľovacieho priestoru okolo piestnych krúžkov do kľukovej skrine. Odborne sa tomu hovorí "prefuk" a odvetraním je tento plyn vedený do sacieho potrubia aby bol znova spálený a aby nevznikal v kľukovej skrini tlak. Čím je motor viacej opotrebený tak tým je tento prefuk intenzívnejší lebo sú väčšie vôle v zámkoch piestnych krúžkov.
Podľa videa by som povedal že intenzita je na prijateľnej úrovni stredne opotrebeného motora a nie je treba to riešiť. Horšie by bolo keby mal ten dym modrastý nádych čo by indikovalo nadmerné spaľovanie oleja a tým i výraznejšiu netesnosť piestnych krúžkov.


Súvis so zadymením pri prudkej akcelerácii to nemá žiadny, tam ide o dym s prebytku paliva. Veľmi častý jav pri motoroch ktoré nemajú plne elektronicky riadenú bohatosť zmesi, hlavne pri zanesenom vzduchovom filtri.
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od soptik » stř bře 08, 2017 15:23

Dle toho videa ti to tlačí do bloku, říkal jsem ti to já i Marek. Taky ti bylo doporučeno změřit kompresy, což není zas takový problém. Odraz se od toho a nějaké těsnění si pořeš následně.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » stř bře 08, 2017 17:42

Zda sa mi, ze trosku ubuda z oleja od vymeny, dal som dole hadicu od IC a je v nej trosku oleja. Je to okej, ci je to vela?

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od marek230177 » stř bře 08, 2017 21:07

Olej v takovém množství v IC je v pořádku.
To foukání bílého dýmu z víčka oleje v pořádku není. Postup opravy jsem tu už popsal.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » ned bře 12, 2017 18:17

Zajtra idem do servisu tak uvidime, co zistime.

Dnes som bol umyt motor, asi po 2h jazdenia som chytil sanie zo spodu (kde sa napaja gumova hadica na kovove vedenie, presne tam, kde som to odfotil minule o par prispevkov vyssie) a ruku som mal od oleja. Je to asi znak porucajuceho sa turba, ci sa mylim?
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od analytic » ned bře 12, 2017 19:42

Turbo je podle mě také jedna z teoretických možností - profukuje do sání ? Je to možné ?
Když uvažuju určitou logiku to má. V případě že ano, tak repasované turbo není úplně levná záležitost (6-7tis. Kč, tedy cca 300 Éček ). Svým způsobem by to bylo dobře z hlediska složitosti opravy.
Mě se pořád nezdá, že tohle způsobujou kroužky, ale rád přijmu rozhřešení (i když Marek230177 má bohaté zkušenosti a asi jeho názor je třeba vzít hodně v úvahu).
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » ned bře 12, 2017 19:47

Tak ocividne sa tvori tlak v olejovej vani a vyfukuje to cez odlucovac, turbo by sa podla mna prejavilo aj na dymivosti z vyfuku, no tu nie je ziadna. Ani ked pridam, nedymi tak, akoby dymilo na aute, ktore zerie olej tym, ze ho turbo tlaci do sania. Len som sa trosku zhrozil tym, ze je od oleja spoj na sani zo spodu, nejake utesnenie tohto spoja neriesi podla mna hlavnu pricinu, preco tam ten olej je v takom mnozstve, ze presakuje cez spoj, aj ked je tam samozrejme tlak od turba. Investicia 300-400eur nie je nijako hrozna, no ked mam naraz riesit turbo s montazou za 400eur a este vytiahnutie piestov a prekruzkovanie za dalsich 400eur tak to mi uz tak jedno nie je. Ak by to bola tato zla situacia tak si to rozdelim na dva mesiace urcite.
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » ned bře 12, 2017 23:15

Jedine ze je olej v sani z privodu odlucovaca do sania samotneho... ale nenapada mi ako odlisit olej z turba od oleja z odlucovaca ked sa zmiesavaju, resp. ustia do sania obe
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od marek230177 » pon bře 13, 2017 17:59

Odvětráváním motoru za běžných okolností olej do sání nejde. Tam proudí jen výpary z oleje a nějaký ten nepatrný průnik spalin. Proto je dole na bloku odlučovač, který nedovolí oleji, aby se skrz něj do sání vůbec dostal.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » úte bře 14, 2017 08:14

V poriadku, ten odlucovac som preplachol, takze sa pozrieme na turbinu v turbe, ci ma velku volu a podla toho bude / nebude nasledovat vymena turba, aby sa motor nahodou nechytil. Urcite aspon aj preplachneme intercooler, ked uz bude dole maska.
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od analytic » úte bře 14, 2017 09:14

Podle toho jak si psal bys to už měl mít v servisu. Máš už aspoň změřené tlaky na válcích ?
Už by se to mělo někam pohnout. Tak do toho bouchni a asi opravdu to nech překroužkovat/ojniční šály.
Vím jak je to nepříjemné, když se víc jak týden špekuluje co by to mohlo být.
Nakonec to stejně musíš otevřít .....
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » úte bře 14, 2017 09:29

Ano bol som vcera v servise, v piatok nesiem auto aby sa skontrolovalo turbo, ci ma volu, ohladom tlakov na valcoch, moj servisak nema merak na diesel aktualne, len na benzin, takze to musim dat zmerat niekde inde a potom budem vediet ako to je s tlakmi. Pripadne ak by sa tu nasiel niekto z okolia Kosic, co ma merak na diesel, kludne zaplatim za vypozicku.
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od soptik » úte bře 14, 2017 18:24

Nejvíc ti řeknou tlaky ve válcích, což ti tu bylo několikrát doporučeno. Zbytečně ztrácíš čas řešením podružných záležitostí. Neznám turbo co by po 50.000km bylo suchý, ať už z venku či zevnitř. Neznamená to však, že by nebylo funkční či zralé na opravu. Velký vliv má na to slušné zacházení. Za studena nehonit a po zvýšené zátěži nechat vydýchat - dochladit. Nic co by se tu už nepsalo a vymýšlelo nově. Prostě staré osvědčené postupy platí i dnes na novějších strojích.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » úte bře 14, 2017 19:25

Turbo som nikdy na tomto aute nekontroloval, ziadne zvuky nevydava, ktore by naznacovali problem, no kym vybavujem niekde test kompresie na valcoch tak aspon zdvihneme auto a skontrolujeme turbo, ci je okej, pozrieme aj intercooler. Neodkladam test kompresie no vyzera to tak, ze v Kosiciach ma merak na kompresiu na diesel asi kazdy 10. servis, tak obvolavam kazdeho koho poznam.
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

winprog15
Junior member
Příspěvky: 139
Registrován: ned říj 14, 2012 07:52
Bydliště: Košice, SVK

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od winprog15 » pon bře 20, 2017 18:11

Dnes sa nam podarilo zmerat kompresiu na sucho, z lavej strany 360 - 350 - 355 - 360 psi, tj. 24.8 - 24.1 - 24.5 - 24.8 barov. Podla dielenskeho manualu je minimalna kompresia 20 bar (290psi) a normalna kompresia 22 bar (320psi). Zhavice boli mrtve, 3 nezhavili vobec a jeden asi po 3-4 sekundach priamo na baterke, ked sme ho testovali.
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 1.9dCi 88kW - olej z pod viečka oleja

Příspěvek od marek230177 » pon bře 20, 2017 19:05

Komprese velmi dobrá.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] a 51 hostů