Klepání za jízdy - VYŘEŠENO

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Vlčák
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: pát pro 15, 2006 22:58
Bydliště: České Budějovice

Klepání za jízdy - VYŘEŠENO

Příspěvek od Vlčák » sob úno 18, 2017 18:04

Zdravím, mám takový problém, že se mi při jízdě ozývá zvláští klepání. Co jsem zatím vypozoroval:
- myslím, že to nemá nic společného s nápravou ani řízení, při přejíždění nerovností neklepe, nemá vliv na styl jízdy
- klepání se ozývá, až když se auto zahřeje - po cca 5-ti km
- klepání se začne ozývat když mám zařazeno a motor je v "rovnováze", že ani nebrzdí, ale ani nezabírá
- občas se klepání ozve když jedu a mám vyřazeno, když auto stojí a mám neutrál, tak nic neklepe
- při rozjíždění se ozve jedno takové lupnutí

Dnes jsem lezl pod autem, myslel jsem si, že by to mohl dělat výfuk, ale na nic v nepořádku jsem nenarazil. Ještě jsem dnes zjistil, že když vezmu za motor, tak se mi zdá, že je motor hodně "uvolněný", že by mohli být náké špatné silent-bloky - ale to je možná jen můj subjektivní dojem.

Je to Megane II 1.4, 16V, 2006 (po faceliftu). Najeto 150 tis. Auto mám cca půl roku
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska :-)
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost

grinwi
Advanced member
Příspěvky: 330
Registrován: ned čer 28, 2009 19:25
Bydliště: bratislava 3

Re: Klepání za jízdy - silentbloky motoru?

Příspěvek od grinwi » ned úno 19, 2017 20:34

zeby tycky stabilizatora...
rmg ll 1.6 16v r.v.12-2004 modry sip

Vlčák
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: pát pro 15, 2006 22:58
Bydliště: České Budějovice

Re: Klepání za jízdy - silentbloky motoru?

Příspěvek od Vlčák » ned úno 19, 2017 20:52

To by to dělalo pořád, ne?? při přejíždění nerovností to neklepe. Tyčky stabilizátoru to podle mě nejsou - je mi záhadou, že to začne bouchat až když se zahřeje motor, do té doby je to v klidu... dneska jsem jezdil a prostě prvních cca 5 km to nezlobí a pak o začne bouchat...
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska :-)
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost

Vlčák
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: pát pro 15, 2006 22:58
Bydliště: České Budějovice

Re: Klepání za jízdy - silentbloky motoru?

Příspěvek od Vlčák » stř úno 22, 2017 08:45

Včera jsem zjistil další věc, že klepání je přímo úměrné rychlosti a že se to ozývá nejspíš někde zepředu... co myslíte že by to mohlo způsobovat? ještě mě napadají špatné polo-osy? Příštý týden jedu do servisu, tak jsem zvědav na co příjdou
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska :-)
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost

Vlčák
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: pát pro 15, 2006 22:58
Bydliště: České Budějovice

Re: Klepání za jízdy - silentbloky motoru?

Příspěvek od Vlčák » úte dub 11, 2017 10:57

VYŘEŠENO (už asi před 3-mi týdny). Trochu se stydím to sem psát. Příčina byla povolené kolo :oops: Při přezouvání jsem zjistil, že šrouby na všech kolech jsou povolené, to kolo které cvakalo bylo povolené hodně. Nevím proč všechny šrouby se takhle povolily - přece nejsem taková lama, abych všechny kola zapomněl dotáhnout. Na zimu jsem přezul kola (hlíníkové), které původně k autu nebyly...
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska :-)
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Klepání za jízdy - VYŘEŠENO

Příspěvek od marek230177 » úte dub 11, 2017 12:42

No, pane jo! Docela riskantní záležitost.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Klepání za jízdy - VYŘEŠENO

Příspěvek od soptik » úte dub 11, 2017 13:11

Existuje rozdíl mezi šrouby na hlínu a na plech. Pokud se používají originály ( ráfky ), tak tam problém nebývá. V tom by mohl být ten důvod volných šroubů.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Klepání za jízdy - VYŘEŠENO

Příspěvek od marek230177 » úte dub 11, 2017 13:28

Šrouby pro hliník (ty s podložkou) lze použít i pro plech. Nelze to ovšem opačně.

Fakt je, že pokud nejsou na autě originál kola, může tam takový problém vzniknout. Často je to kvůli jinému úkosu nebo tvaru dosedací plochy v ráfku pro šrouby. Rozhoduje i moment dotažení šroubů. Vím, že to drtivá většina lidí neřeší, ale je to dost zásadní.

Znal jsem jednoho, co ke mně jezdil na servis se Sharanem a měl na kolech šrouby s kuželem, zatímco Sharan měl disky s dosedací plochou kulovou. Věčný boj .........
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Klepání za jízdy - VYŘEŠENO

Příspěvek od krt.ecek » úte dub 11, 2017 14:40

no jedno to také není, šrouby pro plech mám kratší, když použiji ty pro alu kola, tak šrouby drhnou.... :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Vlčák
Starting member
Příspěvky: 57
Registrován: pát pro 15, 2006 22:58
Bydliště: České Budějovice

Re: Klepání za jízdy - VYŘEŠENO

Příspěvek od Vlčák » úte dub 11, 2017 21:57

krt.ecek píše:no jedno to také není, šrouby pro plech mám kratší, když použiji ty pro alu kola, tak šrouby drhnou.... :-)
Kratší šrouby mě hned taky napadly.. Ještě když jsem měl Lagunu - tu jsem koupil s těmahle "hliníkáčema" a pak na zimu přehazoval za plechy a nikdy si tím nebyl problém. U Megána to mám přesně naopak - toho jsem koupil na plechách a na zimu jsem dal tyhle hliníkáče a hned problém...

Musím sehnat odpovídající šrouby...
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska :-)
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů