Klepání za jízdy - VYŘEŠENO
Moderátor: Moderators General
Klepání za jízdy - VYŘEŠENO
Zdravím, mám takový problém, že se mi při jízdě ozývá zvláští klepání. Co jsem zatím vypozoroval:
- myslím, že to nemá nic společného s nápravou ani řízení, při přejíždění nerovností neklepe, nemá vliv na styl jízdy
- klepání se ozývá, až když se auto zahřeje - po cca 5-ti km
- klepání se začne ozývat když mám zařazeno a motor je v "rovnováze", že ani nebrzdí, ale ani nezabírá
- občas se klepání ozve když jedu a mám vyřazeno, když auto stojí a mám neutrál, tak nic neklepe
- při rozjíždění se ozve jedno takové lupnutí
Dnes jsem lezl pod autem, myslel jsem si, že by to mohl dělat výfuk, ale na nic v nepořádku jsem nenarazil. Ještě jsem dnes zjistil, že když vezmu za motor, tak se mi zdá, že je motor hodně "uvolněný", že by mohli být náké špatné silent-bloky - ale to je možná jen můj subjektivní dojem.
Je to Megane II 1.4, 16V, 2006 (po faceliftu). Najeto 150 tis. Auto mám cca půl roku
- myslím, že to nemá nic společného s nápravou ani řízení, při přejíždění nerovností neklepe, nemá vliv na styl jízdy
- klepání se ozývá, až když se auto zahřeje - po cca 5-ti km
- klepání se začne ozývat když mám zařazeno a motor je v "rovnováze", že ani nebrzdí, ale ani nezabírá
- občas se klepání ozve když jedu a mám vyřazeno, když auto stojí a mám neutrál, tak nic neklepe
- při rozjíždění se ozve jedno takové lupnutí
Dnes jsem lezl pod autem, myslel jsem si, že by to mohl dělat výfuk, ale na nic v nepořádku jsem nenarazil. Ještě jsem dnes zjistil, že když vezmu za motor, tak se mi zdá, že je motor hodně "uvolněný", že by mohli být náké špatné silent-bloky - ale to je možná jen můj subjektivní dojem.
Je to Megane II 1.4, 16V, 2006 (po faceliftu). Najeto 150 tis. Auto mám cca půl roku
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Re: Klepání za jízdy - silentbloky motoru?
zeby tycky stabilizatora...
rmg ll 1.6 16v r.v.12-2004 modry sip
Re: Klepání za jízdy - silentbloky motoru?
To by to dělalo pořád, ne?? při přejíždění nerovností to neklepe. Tyčky stabilizátoru to podle mě nejsou - je mi záhadou, že to začne bouchat až když se zahřeje motor, do té doby je to v klidu... dneska jsem jezdil a prostě prvních cca 5 km to nezlobí a pak o začne bouchat...
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Re: Klepání za jízdy - silentbloky motoru?
Včera jsem zjistil další věc, že klepání je přímo úměrné rychlosti a že se to ozývá nejspíš někde zepředu... co myslíte že by to mohlo způsobovat? ještě mě napadají špatné polo-osy? Příštý týden jedu do servisu, tak jsem zvědav na co příjdou
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Re: Klepání za jízdy - silentbloky motoru?
VYŘEŠENO (už asi před 3-mi týdny). Trochu se stydím to sem psát. Příčina byla povolené kolo Při přezouvání jsem zjistil, že šrouby na všech kolech jsou povolené, to kolo které cvakalo bylo povolené hodně. Nevím proč všechny šrouby se takhle povolily - přece nejsem taková lama, abych všechny kola zapomněl dotáhnout. Na zimu jsem přezul kola (hlíníkové), které původně k autu nebyly...
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Klepání za jízdy - VYŘEŠENO
No, pane jo! Docela riskantní záležitost.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Klepání za jízdy - VYŘEŠENO
Existuje rozdíl mezi šrouby na hlínu a na plech. Pokud se používají originály ( ráfky ), tak tam problém nebývá. V tom by mohl být ten důvod volných šroubů.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Klepání za jízdy - VYŘEŠENO
Šrouby pro hliník (ty s podložkou) lze použít i pro plech. Nelze to ovšem opačně.
Fakt je, že pokud nejsou na autě originál kola, může tam takový problém vzniknout. Často je to kvůli jinému úkosu nebo tvaru dosedací plochy v ráfku pro šrouby. Rozhoduje i moment dotažení šroubů. Vím, že to drtivá většina lidí neřeší, ale je to dost zásadní.
Znal jsem jednoho, co ke mně jezdil na servis se Sharanem a měl na kolech šrouby s kuželem, zatímco Sharan měl disky s dosedací plochou kulovou. Věčný boj .........
Fakt je, že pokud nejsou na autě originál kola, může tam takový problém vzniknout. Často je to kvůli jinému úkosu nebo tvaru dosedací plochy v ráfku pro šrouby. Rozhoduje i moment dotažení šroubů. Vím, že to drtivá většina lidí neřeší, ale je to dost zásadní.
Znal jsem jednoho, co ke mně jezdil na servis se Sharanem a měl na kolech šrouby s kuželem, zatímco Sharan měl disky s dosedací plochou kulovou. Věčný boj .........
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Klepání za jízdy - VYŘEŠENO
no jedno to také není, šrouby pro plech mám kratší, když použiji ty pro alu kola, tak šrouby drhnou....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Klepání za jízdy - VYŘEŠENO
Kratší šrouby mě hned taky napadly.. Ještě když jsem měl Lagunu - tu jsem koupil s těmahle "hliníkáčema" a pak na zimu přehazoval za plechy a nikdy si tím nebyl problém. U Megána to mám přesně naopak - toho jsem koupil na plechách a na zimu jsem dal tyhle hliníkáče a hned problém...krt.ecek píše:no jedno to také není, šrouby pro plech mám kratší, když použiji ty pro alu kola, tak šrouby drhnou....
Musím sehnat odpovídající šrouby...
jak šel čas:
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Renault 19, 1.8 16V - moje první láska
Renault Laguna I, 1.6 16V - parádní vozítko, na které jsem se mohl spolehnout, nikdy žádné zásadní problémy
Ford Focus 1.8 TDCi - totální prů*er, auto bylo častěji v servisu než na silnici
Renault Megane II - 1.4 16V - současnost
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů