Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Moderátor: Moderators General
Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Zdravím. Tak mě včera taktéž poprvé za 10 let nechal můj megošek na holičkách. Asi před týdnem sem zpozoroval mírný kolísavý pokles otáček při volnoběhu. Pak to bylo v pohodě asi 3 dny. Při jízdě z práce sem zhasl motor u vlakového přejezdu a natočil jsem motor asi až na 5x. Pak v pohodě. Včera jedeme s rodinkou a po sjetí z hlavní silnice opět pokles otáček, až motor zhasl. Podařilo se mi nastartovat na poprvé, ale po přidání plynu zhasl. Tak asi 3x a pak už nenastartoval vůbec, startér točí ale motor nenaskočí. Někdy hlavně v zimě mě ale auto zhasínalo na volnoběh při vyjížděni z parkoviště. Po rozjetí pár metrů už držel. Tak nevím co sním může být? Napadá někoho co by to mohlo být? Snad palivové čerpadlo, filtr ( pokud je ) nebo nějaké čidlo? Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Dostal jsem cenou radu, že by se mohlo jednat o Snímač otáček klikové hřídele
Dostal jsem cenou radu, že by se mohlo jednat o Snímač otáček klikové hřídele
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
bez diagnostiky je to věštění z koule.
Renault megane IV Grandtour 2017 1,5dci 81 kW
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Včera jsem ze zvědavosti zkusil nastartovat a hned to naskočilo. Dojel jsem alespoň 10 km domů. Dnes sem vyndal čidlo klikovky (motýlka) a očistil. Bylo špinavé a nalepené šupinky kovu (jako by magnetizovalo). Odpojil jsem i baterii a cca po 15 min zapojil zpět. Startuje hned, ale při studeném startu a po přidání plynu nad 2500 otáček a pak po uvolnění plynu spadnou otáčky a motor zhasne. Jako by nechtěl držet volnoběh. To udělá, jen pokud je motor opravdu studený. No musím na diagnostiku.
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Mne na FLU podobne sa chova(lo) - ranny studeny start, auto stratlo, otacky vuleteli ako treba na 2000, a potom hned zhaslo. Diag nic neukazala, auto 3.5 roka. Zhodil som klapku a nasielv nej taky tuhy olej zmiesany asi so spinou, tazko to islo aj handrou dole, skoro ako neuplne zatuhnute lepidlo. Opucova som, zkukol aj vzduch filter a odvtedy ok. Ale je pravda ze sa aj oteplilo...uz asi nebudu mrazy -13 a menej aby som to oskusal... tak ked uz nic, skus aspon tu klapku pozriet. Staci z nej zhodit gumenu ruru sacieho traktu, zozadu klapky odpojit hadicku, na konektore ju mozes nechat a drzi na 4 sroby velkosti 8 alebo 10
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Dnes jsem byl na diagnostice. Jedinný záznam tam byl prý o přerušení signélu ze vstřikovací jednotky common rail. Auto zatím šlape jako by nic.
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Common rail na benzinu?
Tohle vypadá jako dvě závady v jednom.
1) Motýlek - ano, i dvě tři drobné kovové pilinky na výstupku motýlka umí vyřadit dané čidlo z provozu (nebo alespoň pořádně pozlobit), snadno se tam dostanou od startéru/setrvačníku. Z pravidla ale nezlobí kolísáním otáček - u motýla náhle zhasne motor, nebo jej naopak nelze natočit (či až třeba na desáty pokus, kdy chytne na "brnk", jako by se nechumelilo),
2) kolísání otáček až do zhasnutí - závada sání nebo přívodu paliva - zadělaná škrtící klapka, ucpaný palivový filtr (většina 1,4 16V po FL jej má bohužel integrovaný v čerpadle), nebo může zlobit čerpadlo, tuplem když jej ukázala diag.
Zkusil bych zkontrolovat klapku, pak pár nádrží aditivovaného benzínu plus jednorázový čistic palivové soustavy a pokud problém přetrvá, pak bych nechal zkontrolovat čerpadlo.
Tohle vypadá jako dvě závady v jednom.
1) Motýlek - ano, i dvě tři drobné kovové pilinky na výstupku motýlka umí vyřadit dané čidlo z provozu (nebo alespoň pořádně pozlobit), snadno se tam dostanou od startéru/setrvačníku. Z pravidla ale nezlobí kolísáním otáček - u motýla náhle zhasne motor, nebo jej naopak nelze natočit (či až třeba na desáty pokus, kdy chytne na "brnk", jako by se nechumelilo),
2) kolísání otáček až do zhasnutí - závada sání nebo přívodu paliva - zadělaná škrtící klapka, ucpaný palivový filtr (většina 1,4 16V po FL jej má bohužel integrovaný v čerpadle), nebo může zlobit čerpadlo, tuplem když jej ukázala diag.
Zkusil bych zkontrolovat klapku, pak pár nádrží aditivovaného benzínu plus jednorázový čistic palivové soustavy a pokud problém přetrvá, pak bych nechal zkontrolovat čerpadlo.
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Čerpadlo diagnostika neukáže. Signál čeho byl přerušený? Wifi signál, GPS signál? Signál snímače (kterého)? ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Prý signál ze vstřikovací jednotky, nedávalo palivo.
Pokud se to objeví opět , tak možná vyčistit nějaký konektor pod pojistkama v motoru. Nevím, tak moc tomu nerozumím.
Pokud se to objeví opět , tak možná vyčistit nějaký konektor pod pojistkama v motoru. Nevím, tak moc tomu nerozumím.
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Čtrnáct dnů po očistění motýlky (snímače polohy klikovky) bylo vše v pohodě. Dnes jsme dojeli od rodičů cca 15 KM a po zastavení a vypnutí motoru už nešlo nastartovat. Zhruba po 20 minutách jsem zkusil nastartovat a motor naskočil. Dojeli jsem tedy dvě ulice domů. Vyndal věci a ze zvědavosti chtěl nastartovat. Motor naskočil hned, ale asi po 5 vteřinách zahaproval a zhasl. A zase nic. Zítra zkusím vyměnit motýlka, mám jej již koupeného nového a snad to bude zase ok.
Vyměnil jsem snímač polohy klikovky a nechal motor běžet na volnoběh cca 30 min. Pak jsem ujel asi 2 km a opět auto zustalo stát, jako když dojde benzín. Že by zlobilo opravdu čerpadlo v nádrži. Dival sem se na netu po čerpadle, ale jsou tam dva druhy. S jednou hadičkou, nebo se dvěma. Kupoval jsem auto v lednu 2007, a tam se to pravě lomí. Do 12/06 a od 1/07, tak nevím. Dáse to zjistit dle vin kódu, nebo to musím rozdělat?
Ještě nějak divně držely otáčky po přidávání plynu. Už sem z toho zoufalý!!!
https://www.youtube.com/watch?v=GzaefZpuPHI
Vyměnil jsem snímač polohy klikovky a nechal motor běžet na volnoběh cca 30 min. Pak jsem ujel asi 2 km a opět auto zustalo stát, jako když dojde benzín. Že by zlobilo opravdu čerpadlo v nádrži. Dival sem se na netu po čerpadle, ale jsou tam dva druhy. S jednou hadičkou, nebo se dvěma. Kupoval jsem auto v lednu 2007, a tam se to pravě lomí. Do 12/06 a od 1/07, tak nevím. Dáse to zjistit dle vin kódu, nebo to musím rozdělat?
Ještě nějak divně držely otáčky po přidávání plynu. Už sem z toho zoufalý!!!
https://www.youtube.com/watch?v=GzaefZpuPHI
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Tak už je jasno. Vyhořený konektor od čerpadla.
Nový by měl pasovat tento
https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... tId=562751
Ale nevím, jak si poradit s tím konektorem na svazku. Kde ho sehnat?
Nový by měl pasovat tento
https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... tId=562751
Ale nevím, jak si poradit s tím konektorem na svazku. Kde ho sehnat?
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Vrakovisko, pripadne renault.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Tak hlavní je, že se našla chyba
Pokud je jen "uhnilý" konektor, šel bych na vrakáč. Pokud plánuješ i výměnu čerpadla, zkusil bych se poptat v Renaultu, ale asi to bude raketa, takže stějně to asi dopadne tak, že se zajede na vrakáč pro konektor a pak v neautorizáku objednají v kelly (či kdekoliv jinde) čerpadlo a s prací v tom budeš tak za 4500,-, což se jeśtě dá.
A vyměněný motýlek taky není na škodu, kdo ví, kolik by ten starý ještě utahal
Pokud je jen "uhnilý" konektor, šel bych na vrakáč. Pokud plánuješ i výměnu čerpadla, zkusil bych se poptat v Renaultu, ale asi to bude raketa, takže stějně to asi dopadne tak, že se zajede na vrakáč pro konektor a pak v neautorizáku objednají v kelly (či kdekoliv jinde) čerpadlo a s prací v tom budeš tak za 4500,-, což se jeśtě dá.
A vyměněný motýlek taky není na škodu, kdo ví, kolik by ten starý ještě utahal
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
JJ hlavně že už vím. Vyměním to sám doma, není to nic složitého. Doufám, že bude pasovat to nové čerpadlo. Mám tam dvě hadice, tak objednaný typ by měl být ok.
https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... tId=562751
Třeba někomu pomůže.
https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... tId=562751
Třeba někomu pomůže.
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Dnes jsem vyměnil čerpadlo. Musel jsem vyměnit i vypálený konektor na svazku. Scháněl sem druhý na vrakovišti, ale nakonec jsem sehnal nový.
http://autokabel.cz/index.php?route=pro ... uct_id=725
http://autokabel.cz/index.php?route=pro ... uct_id=719
Na povolení plastové matice čerpadla jsem si zhotovil přípravek z kanalizační trubky. (nápad jsem viděl na youtube)
https://www.youtube.com/watch?v=KqL7qspi92E
Bylo to na těsno, ale šlo to krásně povolit. Konečně jsem opět pojízdný!!!
Tohle svinstvo bylo zachycené v sítku čerpadla po 10 letech ve starém čerpadle.
Ještě i vyměním palivový filtr. Našel jsem ho pod autem, pod zadními levými dveřmi.
http://autokabel.cz/index.php?route=pro ... uct_id=725
http://autokabel.cz/index.php?route=pro ... uct_id=719
Na povolení plastové matice čerpadla jsem si zhotovil přípravek z kanalizační trubky. (nápad jsem viděl na youtube)
https://www.youtube.com/watch?v=KqL7qspi92E
Bylo to na těsno, ale šlo to krásně povolit. Konečně jsem opět pojízdný!!!
Tohle svinstvo bylo zachycené v sítku čerpadla po 10 letech ve starém čerpadle.
Ještě i vyměním palivový filtr. Našel jsem ho pod autem, pod zadními levými dveřmi.
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
- diselmilka
- Starting member
- Příspěvky: 17
- Registrován: ned led 06, 2013 21:11
Re: Nenaskočí motor Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
mam tentýž problém,vyměníl jsem cerpadlo od Bosche za 1500kč a konektor mě čeká taky...diky za link na konektor,nemohl jsem najít,krom konektoru za skoro 1000kč
Megane II CC 1.6 16V 83KW (K4M 760) LPG
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů