Problematika měření emisí od ledna 2017

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » stř pro 28, 2016 11:21

Ahoj, prosím o radu.
Dnes jsem absolvoval (KO) měření emisí dle nových pravidel (2017) s žabákem , motor benzín 1.6 (K4M). 1x chyba OBD. Technik musí vždy měření dokončit a vždy se platí (600). Při bližším doměření (vlastní emisní měření) zjištěno, že chyba bude asi někde v obvodu lambda sondy - ukazuje špatný poměr lambda (moc kyslíku - cca 1.59, má být asi 0.7), předpokládám, že to spolu souvisí.
Podle všeho je legální OBD chyby vymazat před vjezdem do stanice, to ale neřeší problém. ==>Pak se provede tzv. doplňkové měření, takže to stejně neřeší problém projití stanicí.
1. Prosím o radu, co s tím. Jaká je praxe v hledání takových závad. Může to být výfuk - díra ?
2. Může být vadná lambda sonda ?
3. Jaké závady jsou zde běžné. ?

Kromě toho mi diagnostika ukazuje špatnou polohu snímače vačkového hřídele, ale nemyslím, že toto je relavantní OBD chyba. Motor startuje OK, běh normální.

Díky za každou reakci, která povede k vyřešení.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
falcos
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned srp 28, 2016 10:16

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od falcos » stř pro 28, 2016 11:36

Něco možná podobného jsem četl zde na foru jestli ti to pomuže-http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=42&t=91757
Megane II,1.6 82kW,2007.

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » stř pro 28, 2016 11:58

falcos:
Díky, to jsem četl. Nepomůže, protože potřebuju vyřešit fyzický stav. OBD závadu jsem vymazal. Technik dal do výfuku sondu, která naměřila špatný poměr kyslík/CO (jako že tam jde moc kyslíku). Mě jde teď o to, zda jde jenom o vadný výfuk nebo vadnou lambda sondu. Jde to zjistit ?

Díky.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Zefek » stř pro 28, 2016 13:06

Co to bylo za závadu? To, že jsi ji smazal neznamená, že je to vyřešeno. Kyslík by ve výfuku vůbec být neměl. Jak jsou na tom HC?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » stř pro 28, 2016 13:48

Zefek: To je mi jasné, že smazáním neodstraním příčinu, maximálně zjistím, že trvá a naběhne znovu, což je v mém případě jasné. Spíše jde o typování příciny.
Tady je výpis protokolu. Můžeš to prosím interpretovat ?

Obrázek
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Zefek » stř pro 28, 2016 14:34

Hm, tohle vypadá na vadnou lambda regulaci. HC 99 je na limitu (max. může být 100). Vadný kat to není, to by byla hodnota tak 500-1000. Kdyby tam byla díra, tak nebudou vyšší HC, ty budou v normě (do 20), ale bude tam více kyslíku.
Diagnostikou bych se zaměřil na tu lambda sondu. To je taky důvod, proč nic nesvítí - aby se provedl test lambda sondy, pak je potřeba, aby byly splněné určité podmínky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » stř pro 28, 2016 14:54

Zefek :
1) Můžeš mě navést jak provedu kontrolu lambda sondy ?
Jaké podmínky splnit ? Máš nějaký odkaz na postup ?

2) Souvisí to s tím readiness kódem který tam vyběhl ?

3) Co to obejít nějakou přísadou do paliva - to je asi blbost ?
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
johnyd21
Senior member
Příspěvky: 1488
Registrován: sob bře 27, 2010 17:19
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od johnyd21 » stř pro 28, 2016 15:35

analytic píše:Zefek :
1) Můžeš mě navést jak provedu kontrolu lambda sondy ?
Jaké podmínky splnit ? Máš nějaký odkaz na postup ?

2) Souvisí to s tím readiness kódem který tam vyběhl ?

3) Co to obejít nějakou přísadou do paliva - to je asi blbost ?

1-diagnostikou a zohriate na prevádzkovú teplotu.Merané hodnoty volnobeh lambda korekcie vyhrievanie sondy atd.........dle typu diag.najlepšie can clip.

2-readiness nebude ok má súvis

3-blbost ked tak prčistí vstrekovače.
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4 Can-Clip,Vag-VCDS-Op-com,Bmw ista-D,KTS 540 Esi 2

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od soptik » stř pro 28, 2016 17:47

Přesně jak napsal Zefek, lambda mimo a uhlovodíky na hraně. Diagnostika + nová lambáda = zelená na 2 roky. Pokud něco nefunguje, tak to zázračná vodička nespraví.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Zefek » stř pro 28, 2016 19:27

Hodnota lambda je na emisích vypočítaná podle nějakého vzorce. Skutečná hodnota je zjistitelná pouze diagnostikou! Je potřeba se dívat na hodnotu obsahu kyslíku - ta je měřená.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od soptik » stř pro 28, 2016 19:32

To je sice krásná věc, leč jsi mimo rozsah a technikovi je úplně jedno proč. Nevyhovuje a nepustí to dál. Není jeho starostí zjišťovat proč, ale jestli nevyhovuje.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Zefek » stř pro 28, 2016 21:26

Technikovi je to jedno, ale pro určení příčiny je podstatné to, že se tím nesmíš řídit a je potřeba se na to podívat diagnostikou přímo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » čtv pro 29, 2016 10:08

Já vám do toho nechci kecat, ale podle mého názoru se jedná vcelku jednoznačně o netěsnost výfukového potrubí. S lambda regulací to nemá vůbec nic společného.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Zefek » čtv pro 29, 2016 10:34

A co ty vysoké HC?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » čtv pro 29, 2016 13:29

Zkreslené měření, je ovlivněné obsahem kyslíku. Navíc to není nijak fatální hodnota. A navíc jak známo jest, emise HC vznikají špatným spalováním. Takže když už, víc než na vadnou regulaci lambda bych vsadil na vadné zapalování jednoho válce, případně horší kompresi.

Nicméně spíš se kloním k děravému výfuku. Všechny indicie tomu nasvědčují.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » čtv pro 29, 2016 14:47

Právě jsem vyndal lambda sondu (tu za katalyzátorem na portubí 1. dílu) a testoval ji (orientačně podle http://www.mjauto.cz/testovani-lambda-sondy) a zjistil, že napětí zhruba sedí, přičemž po přiložení redukčního plamene bylo dosaženo max. cca 0.86V. Sonda byla trochu okarbonovaná, ale suchá. Neřekl bych tedy, že závada je v sondě.

Výfuk (aspoň první díl) na první pohled vypadá dobře, nicméně díru zatím vyloučit nejde.

Obrázek
Obrázek



Před katalyzátorem je ale ještě jedna sonda. Můžete mi prosím odpovědět, zda může být riziko v té přední sondě ? Je velmi špatně přístupná.
Hlavní můj problém je, že nemám kontrolu měření emisí. Jak tu hodnotu spočítat z toho co ukazuje clip? Víte někdo ?
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Zefek » čtv pro 29, 2016 15:13

marek230177 píše:Zkreslené měření, je ovlivněné obsahem kyslíku. Navíc to není nijak fatální hodnota.
Mezní hodnota obsahu HC na to, aby to prošlo emisemi je 100. Nad tuto hodnotu tě technik vyhodí z ME. Takže ta hodnota je fakt vysoká, běžná hodnota pro tyto motory je opravdu tak max. 20 při ustálených otáčkách. Při akceleraci to umí vyskočit poměrně vysoko, ale originální katalyzátory jsou docela dobře propracované (lepší než univerzál) a dokáží toho pohltit opravdu hodně. S tím mám osobní zkušenost i na měřácích, včetně rozdílu mezi originálem a univerzálem, kdy originál i při akceleraci nejde přes 100, při ustálených otáčkách se drží do 20, univerzál je schopný při akceleraci vyskočit i nad 500.

Pokud by vynechávalo zapalování, bude vyšší obsah CO - nedokonalé spalování, stejně tak i kdyby to mělo horší kompres. Vyšší HC můžou být způsobené právě chudší směsí viz obrázek http://www.mjauto.cz/newdocs/ferenc/fer_mo14/14_05.gif

Každopádně chce to projít výfuk, zda tam netěstnost není, to patří k základním úkonům hledání závad. Záleží taky na tom, kde ta díra je. Pokud je před přední lambda sondou, pak by byly zvýšené HC i CO, nižší CO2 a více kyslíku. Díra na svodech je ale málo pravděpodobná - respektive byl by to první případ. Často to klekne na vlnovci. Ale i s téměř utrženým vlnovcem jsem na ME prošel. Sice tam bylo více kyslíku, lambda byla na hraně, ... A taky už to dost bručelo.

Zadní lambda na to nemá u těchto motorů vliv, ta slouží pouze pro kontrolu katalyzátoru. Na složení směsi má vliv pouze přední lambda sonda. Je potřeba prověřit jak rozsahy napětí, tak i frekvenci lambda sondy.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » čtv pro 29, 2016 15:22

Dobře, Ješte prosím Zefku:
Ta lambda sonda vepředu je typově stejná nebo jiná ?
Co jsem pátral v obchodech, tak jsem se nevšiml, že by se typově odlišovaly a prodávají se jen pod názvem "lambdasondy".
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Zefek » čtv pro 29, 2016 15:38

Lambdy jsou stejné.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » čtv pro 29, 2016 19:24

Zefku, bohužel se mýlíš.

Skoro šest let jsem pracoval jako technik stanice měření emisí, takže si troufám tvrdit, že jsem snad vše ještě nezapomněl.

Pokud vynechá zapalování nebo je horší komprese, vyskočí právě uhlovodíky. Oxid uhelnatý je závislý jen a pouze na bohatosti směsi, čili se zvýší při spalování bohatší směsi, což ovšem zde není takový případ ani náhodou.

Při volnoběhu je velmi vysoká hodnota kyslíku, která ve vyšších otáčkách klesne, i když je stále nadlimitní. To je téměř jednoznačný projev díry ve výfukovém potrubí. Na úkor vysokého kyslíku je úměrně nižší hodnota oxidu uhličitého, která se při zvýšení otáček zvýší zhruba o to, oč se sníží kyslík. Tady není co řešit.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » pát pro 30, 2016 13:30

marek230177 , Zefek:
Dobře, Marku, Zefku díky. Mám ještě trochu času tak studuju problematiku, zatím jsem zvládnul na svých autech prakticky vše, tak se tímhle nechci nechat porazit.
Prosím tedy o názor, než začnu konat:

Můj návrh:
1) Zkusím s pomocníkem ucpat výfuk vzadu a zkusit, zda někde neuvidím únik ???? nevím, asi ne zcela reálné.
2) Vyndám první lambda sondu a proměřím.
2) Rozeberu celý výfuk odzadu a budu tlakovat jednotlivé díly.
3) Výměna těsnění mezi sběrným potrubím a prvním dílem výfuku ?

Ještě otázka: Může být tento problém způsoben i případnou dírou, která je v zadních výfukových dílech (přisávání vzduchu) ?

Nebo jaký postup byste nevrhovali ?
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » pát pro 30, 2016 22:07

Jakákoli díra v potrubí může ovlivnit měření emisí. Pokud je před první sondou, ovlivní i řízení motoru. Pokud je za první sondou, ovlivní pouze měření.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Rado77 » sob pro 31, 2016 20:00

analytic píše:marek230177 , Zefek:
Dobře, Marku, Zefku díky. Mám ještě trochu času tak studuju problematiku, zatím jsem zvládnul na svých autech prakticky vše, tak se tímhle nechci nechat porazit.
Prosím tedy o názor, než začnu konat:

Můj návrh:
1) Zkusím s pomocníkem ucpat výfuk vzadu a zkusit, zda někde neuvidím únik ???? nevím, asi ne zcela reálné.
2) Vyndám první lambda sondu a proměřím.
2) Rozeberu celý výfuk odzadu a budu tlakovat jednotlivé díly.
3) Výměna těsnění mezi sběrným potrubím a prvním dílem výfuku ?

Ještě otázka: Může být tento problém způsoben i případnou dírou, která je v zadních výfukových dílech (přisávání vzduchu) ?

Nebo jaký postup byste nevrhovali ?
Jo, upchat vyfuk s pomocnikom a pritom pocuvat a skusat blizko spojov rukou. Na Rencku som nikdy vyfuk neupchaval, neviem ci pri tesnom potrubi sa po upchani vyfuku motor zadusi, alebo ze co sa bude diat. ALe urcite by som to skusil a pocuval a daval ruky blizko spojov potrubia. Bodaj by si prisiel na to kde je chyba, lebo rozoberat vyfuk kus po kuse je otrocina
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Zefek » sob pro 31, 2016 20:12

Já když výfuk ucpu, tak to stejně na některých spojích začne fučet. Ale nějaký tlak by tam měl být - ucpat a cítit, že to tlačí proti ruce a pak to stejně pustí někde jinde.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » ned led 01, 2017 09:59

Pokud je výfuk opravdu těsný a motor v dobrém technickém stavu (těsné ventily), pak v případě ucpání roury musí motor z volnoběhu zhasnout během velmi krátké doby. To platí u karburátorů. Stříkačku jsem takto nikdy netestoval. Nicméně Lada mi zdechla spolehlivě do dvou vteřin.

Na druhou stranu (jak tu již bylo naznačeno) se v takovém případě, zejména u staršího potrubí může stát, že to někde prostřelí. Čili aby to ve finále neudělalo víc škody než užitku :-).

____________________

Pokud bych to měl tak nějak shrnout: Domnívám se, že pokud je výfuk opravdu netěsný, což je dle mého názoru nejpravděpodobnější příčina, bude ta netěsnost za první sondou, dost pravděpodobně za druhou sondou. Tedy v úseku mezi druhou sondou a koncem. A teď proč: Množství kyslíku je velmi vysoké, přes 5% je hodnota jako prase velká. Tedy kdyby byla díra v potrubí před první sondou, motor by běžel velmi nepravidelně, dost možná by nemusel běžet vůbec. Množství kyslíku by totiž ovlivňovalo regulaci první sondy, která pracuje právě na principu komparace (tedy porovnávání) množství zbytkového kyslíku v potrubí s množstvím kyslíku venku. Takže by se snažila směs velmi značně obohatit, neboť by se domnívala, že díky vysokému kyslíku je směs velmi chudá. Ale to se neděje - hodnoty CO jsou v naprostém pořádku. Pokud by byla díra za první, ovšem před druhou sondou, tedy někde "mezi", pak by motor sice mohl běžet dobře, ale pravděpodobně by svítila kontrolka CHECK, neb druhá sonda by díky vysokému kyslíku měřila nesmysly a řídícím systému by to nebylo po chuti. Proto se domnívám, že netěsnost v potrubí bude až dál. Pokud tam nějaká netěsnost je. Já se domnívám, že s největší pravděpodobností ano.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 7 hostů