Problematika měření emisí od ledna 2017

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » ned led 01, 2017 13:05

Díky všem za názory, teď už mám dostatečný objem znalostí (nastudoval jsem i servisní manuál atd.). Zítra se do toho pustím a dám sem výsledky.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » pon led 02, 2017 11:00

Pánové, tak nevím. Zjištěno, že výfuk je po celé délce OK až na poslední dolní šev poslední koncové bandy výfuku. Tam je prokorodovaný ten úplně poslední pertl (směrem dozadu) a utíká tudy celý objem po ucpání hadrem výfukové díry a odchází tudy kapky kondenzované vody.
1) Může být problém zde až na konci ?
2) Co myslíte, stačilo by to vylepit epoxydem nebo raději vyměnit celý díl ?

Díky a prosím o rychlou reakci.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od krt.ecek » pon led 02, 2017 12:06

z jakéhokoliv lepení výfuku pasatami atd. jsem vyléčen, o chvilku později to zrezlo okolo a vypadlo... na druhou stranu, je to nejlevnější varianta, jak to rychle vyřešit a projít emisemi - na stk by to dle mého vadit nemělo, že je ucpáno a na EK nekontrolují, pokud jim vyjednou parametry jaké chtějí....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » pon led 02, 2017 13:19

Myslím si, že výměna celého děravého dílu bude rozumnější. V aftermarketu to stojí pár korun (mám dobré zkušenosti třeba s polskými výfuky POLMO) a bude klid.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Rado77 » pon led 02, 2017 15:57

Ze by ale mal az koncovy diel vyfuku vobec nejaky vplyv na emisie, resp. na hodnoty lambdy? To sa mi nejako nezda... No ale ok, snad to bude tym. Inak ano, Polsky Polmostrow ci ako sa to vola som kupoval 2 x aj ja, raz koncovy tlmic na Daewoo Matiz, a raz koncak na Fiestu, a oba diely aj presne pasovali, aj plnili svoj ucel dalsie roky bez problemu. A cena asi najnizsia na trhu...asi, uz som davno nepozeral...Novy koncak vtedy obsahoval aj sponu pre spoj druheho a koncoveho dielu, kedze origo vyfuk byva v 1 kuse a treba ho odrezat - bud podla rozmerov z manualu na konkretnom mieste, alebo prirovnanim noveho dielu ( + nezabudnut posunut rez o cca 5 centi, aby ta cast vliezla do noveho dielu ;-) )
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » pon led 02, 2017 16:01

Pokud je díra v potrubí před místem měření, určitě to vliv mít může. Hodnota lambda je zkreslena právě a jen proto, že je v potrubí díra. Nemůžete ty hodnoty považovat za směrodatné, protože jsou nesmyslné. Jsou zkreslené velkým množstvím přisávaného vzduchu po cestě.
Opravte potrubí, aby v něm nebyly díry a hned ty hodnoty budou zcela jiné.

Já POLMO kupoval čtyřikrát na Galaxy, Sharan (sobě a jiným), taky na jiné vozy různých značek a pokaždé vydržel plus minus osm let (střední + zadní díl se sponami na Galaxy stálo komplet asi 1600 Kč, a to je nějaká roura!!!).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » pon led 02, 2017 17:57

Tak jsem objednal výfuk polské výroby kolem 1500,--. Viděl jsem někde i levnější, ale když započtu dopravné, DPH, dobu dopravy, tak jsem to obětoval.
Zítra bych jej měl mít. Z důvodu mrazu (musel bych mít otevřenou garáž a to se mi nechce při - 5) si nechám za 200 díl namontovat přímo u dodavatele, atˇse snaží. Pak proměřím první sondu a v pátek to pojedu zkusit na SME s vymazaným OBD registrem. Pak uvidíme.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » úte led 03, 2017 06:43

Tak mnoho zdaru.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » stř led 04, 2017 20:13

Tak výfuk mám udělanej ale ještě experimentuji s ODB2 testem. Těsně po provní kontrole SME jsem clipem smazal data OBD - byla tam 1 chyba. Od té doby (dnes) jsem s autem ujel dobrejch 90 km , motor absoloval odhadem 10 startů, možná víc.
Výsledek testu je ale pořád stajný - schválně odečítám jak clipem tak ELM 327/ScanMaster. Výsledek je na obrázku.

OBD u motoru K4M podporuje 4 Readiness kódy. Z toho se jeden (všeobecné informace) dokončí hned, ostatní stále ukazují "nedokončeno" u clipu je tam napsáno "probíhá" a počet chyb je 0. Proč svítí status nedokončeno? Chápal bych to, kdyby bylo najeto málo km, ale po cca 90 km si myslím, že je dostatečné na to, aby se testy provedly ne ?

1) Po ujetí více dalších km - ukončí se tesy vždy s nějakým výsledkem, nebo tam může zůstat pořád status nedokončeno ?
2) Odhadem kolik km mám ještě najet, aby se testy dokončily ? Najel jsem jak píšu asi 90 km a bez výsledku.
3) Nebylo by lepší vzít si s sebou na SME clip a těsně před měřením vymazat OBD data ? Pokus dojde k náhradnímu měření, pak myslím že to už projde.

Tady je výsledek načtení ze ScanMaster/ELM327:

Obrázek

Jinak ten ScanMaster mě velmi mile překvapil svou funkčností a přehledností ve srovnání s Clipem. Jako základní diagnostika bych řekl že postačuje a funguje i s androidem přes modrozub.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od krt.ecek » stř led 04, 2017 20:26

mám pocit, že na jeden z těch testů je třeba až 500km - vymazat před měřením určitě ne, smazal by jsi readness kody a neprojdeš...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Zefek » stř led 04, 2017 21:49

U mě se testy provedly do 30km, ale je fakt, že to bylo někdy v létě. Musí na to být motor zahřátý, jet určitým stylem, ... Ale detekce zapalování se mi načetla prakticky ihned. Pokud tam bude problém, pak se ten test dokončí a bude chyba v OBD. To, proč je to nedokončeno znamená, že nebyly splněny podmínky pro provedení testu, nebo byly podmínky změněny v průběhu testu. Clipem lze vynutit provedení testu lambda sondy a katalyzátoru. Pak už ti bude zbývat jen ten jeden.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » stř led 04, 2017 21:58

Ano, Zefku, v Clipu je menu test katu a lambda. Jenomže já mám tajle tlačítka neaktivní. Můžeš mi prosím popsat v jakém menu to jde vynutit ? Díky.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » čtv led 05, 2017 12:47

Problém vyřešen.

Postup od 1.ledna 2017 je takový, že je přípustné mít zcela čistý registr OBD. V takovém případě neproběhne test a hned se přejde na měření emisních hodnot. Pak je ale provedeno doplňkové měření, které spočívá ve vynuceném testu lambda okruhu - měří se frekvence a napětí obou sond. Ta byla OK.

Při vjezdu do SME jsem měl spuštěný Clip, vymazal jsem celý registr OBD. Technik zapojil zelený BOSH, zjistil 0chyb a jelo to dál, provedlo se fyzické měření a protože nebyly vyčtené readiness kódy, provedl se vynucený test lambda. Pak už vše bez probl.

Následující TK již obvyklá, dneska je to spíše fotografická show než hledání závad. Ta byrokracie už přesahuje míru únosnosti.
Lituju ty techniky. Auto tam musí být nejméně 30 min. Nejhoší je, co mi říkají různé příběhy, že tam jezdí často lidi, všechno jim "svítí" a pak se tam na ně rozčilujou, že mají pápá.

Tímto ještě jednou díky všem za názory a odpovědi k věci, které vedly k úspěšnému uzavření epizodky. Ještě sem píchnu článek z jednoho časopisu k nové metodice na SME


Obrázek
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Zefek » čtv led 05, 2017 16:43

Počkej, oni tu lambdu měřili při volnoběhu? To je docela na prd, protože u některých typů se při volnoběhu používá lambda pouze pro kontrolu a vstřikování jede na základě tabulek. Skutečný problém na lambdě se projeví právě při vyšších otáčkách.
Jinak ty HC jsou docela vysoké a lambda by taky mohla být trošku lepší, ale budiž :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » čtv led 05, 2017 19:36

Lambda 1,026 je stále nepatrně ovlivněna kyslíkem, kterého je sice méně než 1% (v obou případech), čili není to v rozporu s limity, ale kdyby jej bylo pod půl procenta, bylo by to ještě lepší. Pak by lambda byla blíž k jedničce, i HC by šly ještě chloupek dolů a CO2 by lezlo přes 15% - značka ideál.

Pro snížení hodnot HC mnohdy stačí vyčistit a seřídit svíčky, pokud samosebou nejsou mrtvé - v takovém případě lépe je vyměnit. Divili byste se, jaké zdánlivě maličkosti to umějí ovlivnit. Třeba takové blbě naladěné ventily (v tomto případě asi bezpředmětné, pokud nezlobí hydrozdvih) dokáží zvednout emise HC do takových hodnot, že byste možná nechápali :-).

Nicméně výsledek testu je v pořádku, prošlo to a je po problému. Bašule na ďoury v laufu, pane ;-).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » čtv led 05, 2017 20:50

Dlužno poznamenat, že to auto je ve stavu originálních součástek a bylo vyrobeno v r.2003 !. Pochází z Mnichova, kde ho měl nějaký dědek a prodal ho, že už nemohl jezdit, nájezd byl jenom 120 tis. Z toho vyplývá, že lambdy jsou na hraně žívotnosti, svíčky a zapalovací cívky asi taky. To auto máme doma dva roky, jezdí s ním děti a já ho spravuju jenom když musim nebo když je náhodou auto doma. Asi to znáte, je problém ==> táto sprav to. Můj osobní 1.5 dCi je podstatně jinak hýčkaný, ale to sem nepatří.
Přesto jsem toho názoru, že dva roky to vydrží a pak se uvidí. Až se oteplí tak to ještě pořešim. V diagnostice je 1 trvalá chyba - obvod snímače vačkové hřídele. Odtud by mohla pocházet vazba na tu chybu OBD z prvního měření ?? - nevím. To pořešim, asi vyměnim svíce (tim se nic nezkazí) a pak se uvidí.
Ano, stím co píše Marek se dá 100% souhlasit.

Dávám sem k přečtení velmi zajímavý článek z časopisu Autoservis (podzim 2016) o nové metodice měření na SME a její kritiku. Vlastně tomu "šlendriánu" co se tam píše vděčim za průchod. (je to ke stažení ve formě dvou obrázků jpg z cloudu mega.co.nz - nelekejte se toho dešifrovacího klíče)

první část článku:
https://mega.nz/#!kp9SnTbQ!ctGQYL0G-92F ... EgXzejIFH4

druhá část článku:
https://mega.nz/#!Y0dXlK6K!TqlCDgVAkJMn ... uwWxJKW1Kg
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » pát led 06, 2017 06:51

Výměnný interval zapalovacích svíček je (pokud jsem správně informován) 60.000 km. Čili dá se předpokládat, že při nájezdu 120.000 km, které uvádíš, by měly právě v této době být na výměnu. Právě před dvěma týdny jsem je měnil ženě na Scénicu (má 180.000 km). Sada stála asi 280 Kč.
Cívky v drtivé většině případů znají pouze stav 1 (funkční) a 0 (nefunkční). Pravda, tu a tam se objeví i tzv. mezistav, ale to sem nepatří. Cívka se čas od času odporoučí (já jsem právě při příležitosti výměny svíček u ženy na Scénicu měnil jednu z cívek, resp. naopak při výměně cívky jsem vyměnil i svíčky :-)). Jsou zastrčené hluboko do hlavy a podle mě se prostě přehřívají, až shoří. Prostě zničehonic začne jít motor na tři kýble a hotovo.

Životnost lambda sond není dána. Je pouze nějaká "doporučená" nebo předpokládaná životnost, nebo jak bych to nazval. Mám osobní zkušenosti s mnoha a mnoha vozy, kde sondy držely bez jediného problému i po ujetí tří set tisíc km. Strašně moc záleží na tom, co tankuješ. Kvalita paliva je v tomto případě rozhodující. Paradoxně vůbec nevadí biosložka v palivu (ethanol). Nesrovnatelně větší problém je, když v benzinu je nafta. Jejím spálením totiž vzniknou saze, které jsou mastné a ty ucpávají keramickou vrstvu v sondách.

Servis je potřeba, s tím se nedá než souhlasit. Já mám své taky dCi, nicméně snažím se oběma vozům doma dopřát maximum možného. Nemůžu si dovolit situaci, kdy by moje baba zůstala někde na cestě stát. To bych asi nepřežil (ne, že bych snad samým štěstím umřel, ale kdo má poslouchat ty kecy furt.....?). U mě je výhoda, že přes dvacet let dělám auta a mám vlastní dílnu. U majitelů, kteří jezdí s každou maličkostí do servisů, které je více či méně okrádají, pak chápu, že jejich uvažování ohledně investic do aut může být trochu odlišné.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od krt.ecek » pát led 06, 2017 08:06

marek230177 píše:Výměnný interval zapalovacích svíček je (pokud jsem správně informován) 60.000 km.
Ano to píše renault, ale je důležité, jaké tam svíce jsou - někteří výrobci říkají jen 15 000km, jiní 30 000km, upřímně jsem nenašel svíce, co by měli psáno 60 000km - a jen tak pro zasmání. Samozřejmě mám od výrobce psáno 60 000km, první svíčky, co tam od výrobce byly byly nějaké champion (teď už měním sám, předtím kvůli záruce musel renault) a ty mají od výrobce psány "jen" 30 000km, tak kde je pravda? :oops: měním po 30 000km a neřeším, jedna stojí do 60Kč, to se nevyplatí na tom šetřit 8)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » pát led 06, 2017 09:38

S tím nelze, než souhlasit. Je to totéž, jako s olejem - častější výměnný interval rozhodně neškodí, spíše naopak. Zvláště, stojí-li to pakatel.

Nemám moc rád takové ty extrémní šílence, co mění různé věci na autě preventivně až přehnaně často. Ale konkrétně tohle smysl má. Ačkoli já jsem dal svíčky, které pro tento motor výrobce osazuje v prvovýrobě (Champion RYCLC87), čili tam si troufnu tvrdit, že těch 60.000 km v pohodě dají.


Ono se to u K4M a K9K i celkem dobře pamatuje:
Olej 15.000 km, filtry vzduchu a kabiny 2x15.000 km, filtr paliva (diesel, ale dobré i u benzinu) 4x15.000 km, svíčky taktéž 4x15.000 km, rozvody 8x15.000 km (u dCi lze až 10x15.000 km). Je to taková jednoduchá pomůcka. A nemusím dlouze zpětně přemýšlet, kdy jsem co na autě dělal. Stačí se podívat na stav tachometru a není co řešit ;-).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od krt.ecek » stř úno 08, 2017 07:41

Tak jen pro info, včera jsem absolvoval emise a STK. Na emisích jsem se bavil s "technikem" o těch diagnostikách atd. a skutečně můžou být vymazané chyby, včetně těch kodu a ničemu to nevadí. Zároveň ale pokud se chyba vrátí, nebo při měření diagnostika vyhodí parametry lambda mimo rozsah, tak je auto vyhozeno. Celý proces měření byl připojen na diagnostiku, snímal z toho otáčky, teplotu motoru atd. Zároveň jsem se ptal, co když se diagnostika nespojí s autem. Mají nějaký pokyn, že v tom případě to je jako kdyby tam byly chyby a pokud je vše OK a nespojí se to, tak je to opět problém zákazníka..
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od soptik » stř úno 22, 2017 15:58

Dnes STK + EK naprosto bez problémů. Oproti minule lehce narostly HC, ale pořád hluboko pod normou. Takže u mě dobrý.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

siima39
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: stř dub 27, 2016 16:46

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od siima39 » stř říj 04, 2017 14:46

Ahoj,dnes jsem byl na emisích a překvapily mne limitní hodnota lambda + velmi zvýšený podíl HC. Od minulého měření jsem ujel 15700 Km a emise byli absolutně pod limity nyní má auto 94000 Km. motor K4M r.v 2003, čím může být zapříčeněno tak prudké zvýšení. vkládám obrázek s porovnáním před dvěma lety, a teď. Ještě dodám že spotřebu mám vcelku normální okolo 6l/100. Díky

Obrázek

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od marek230177 » stř říj 04, 2017 15:22

Především je třeba si říci, že měření je v pořádku a osobně bych byl šťasten, mít tak krásné emise u svého vozu.

Vyšší hodnota kyslíku u měření ve zvýšených otáčkách logicky ovlivňuje hodnotu lambda (nahoru), emise HC (nahoru) a CO2 (dolů) . Nepatrná netěsnost výfukového systému, možná blbě zasunutá sonda do výfuku při měření, možná horší nebo starý benzin. I navzdory tomu jsou však všechny tři jmenované veličiny v naprostém pořádku.

Neřešit - jezdit.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od analytic » pát črc 13, 2018 20:35

Vážení, dnes 13/7/2018 oživím téma. Právě jsem absolvoval (úspěšně) emisní kontrolu +STK podle inovované metodiky - všechno online.
Celou novou metodiku ME hodnotím jako maximální buzeraci a tlak na likvidaci starších aut (zvláště dieselů). Poznamenám, že naši technici v STK se chovají velmi slušně a korektně, všechno vysvětlí, ochotně zodpoví na otázky, nyní však nemohou (ani kdyby chtěli) výsledek nijak ovlivnit.
Průběh:
1) start, protočení motoru na maximum - asi aby se vyfoukly saze (už jsem myslel že se motor rozletí)
2) fotoshow, vizuální kontrola (potom to samé na STK - proč ???)
2) připojení bezdrátové sondy, vyčtení readiness ( u k9k728 jsou readiness 3 - no problem)
3) zahájení měření - otáčky, absorpce
4) kouřivost - při 5000 otáčkách 4 měření - jednotlivé testy mohou vyhovovat jak chtějí, jejich rozptyl se nesmí lišit více než 0.2. My jsme měli pořád rozptyl 0.5 - 0.6 (asi po 3 akceleracích)
5) technik přidal další měření. Zde dlužno poznamenat, že předchozí akcelerace asi motor trochu vypláchly, hodnoty se srovnaly a po celkem 7 akceleracích jsme se dostali na OK.
6) tedy prošel jsem


Jenže před STK jsem na autě dost makal, čistil EGR systém, dal opakovaně do paliva DSSC čistič - čistění katalyzátoru, turba atd. .. do nafty dávám aditiva a tankuju u EU Oil naftu bez biosložky. Co maji dělat lidi, kteří to buď neumí nebo nemaji možnost si toto udělat. Technik mi pak řekl, že zná lidi, co jedou z ME rovnou s autem do sběrného dvora - a poznamenal, že to nejsou žádný vraky. Dneska chce mít každý klid, tak podlehnou tlaku a jdou si koupit nový benzín s DPF a s EURO6 a maji 4 roky klid.
Kolega jde v UL taky na ME se starým ESPACEM 2.2 TDi tak počkám co bude mít za zkušenosti.

Tak mi to celé připadá jako nová buzerace a hon na normální lidi ..... Brusel nám tleská
Do teď se v Německu ME provádělo jenom vyčtením readiness a analýzou z OBD. Letos už tam ale najeli také na tento šílený způsob. Tedy koho čeká ME, tomuto asi neunikne.

tohle je už politika ale zapadá to do problematiky:
https://www.autorevue.cz/diesely-dostal ... -stuttgart
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Problematika měření emisí od ledna 2017

Příspěvek od Šamša » pát črc 13, 2018 22:07

Když jedu s naftou na technickou, tak tomu dávám kládu a jedu okolo 10km a řadím tak, že motor točím přes 4000 trvale a na místě už je vejfuk čistej.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů