check injection

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
hanib
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 14, 2016 17:34

check injection

Příspěvek od hanib » čtv črc 14, 2016 17:41

Zdravim akurat som sa vratil s autom zo servisu kedže som si dal urobit geometriu a popri tom som si dal aj napychnut auto kežde mi dlhšie svietilo check injection ( som si vedomi že sa jedna o vstrekovacie trisky ),, servisak mi povedal že mam prvu a štvrtu trisku zlu a vlastne na prvej mi nameralo 1,2 mg a na 4tej 2,2mg (idelany stav 0,2mg). povedal mi že tie dve zle sa musia vymenit a tie dve dobre sa prečistia , suma sumarum by to malo stat podla neho cca 550E je to velmi vela .viete mi poradit ako to urobit lacnejšie ??? dalši znami mi povedal že možno tomu pomože prečistenie ,,--kde zohnat lacnejšie trisky? vdaka za každu radu ešte mam jednu otazku ,,,,, aky može prist vačsi problem ak sa nevymenia tie trisky?

vdaka Hanib

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: check injection

Příspěvek od marek230177 » čtv črc 14, 2016 17:53

Použil bych čistič palivové soustavy. Ne ten do paliva, ale ten přímo do čerpadla. Nechat spotřebovat na volnoběh (což trvá asi 30-40 minut) a uvidíš. U motorů VW s tím mám vynikající úspěchy.

Ve finále možná zjistíš, že trysky budou jako nové a nebude třeba s nimi nic dělat.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: check injection

Příspěvek od Zefek » čtv črc 14, 2016 21:40

Jakou závadu to psalo? Check injection není jen o vstřikovačích, ale o celém motoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

hanib
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 14, 2016 17:34

Re: check injection

Příspěvek od hanib » pát črc 15, 2016 06:42

Zefek píše:Jakou závadu to psalo? Check injection není jen o vstřikovačích, ale o celém motoru.

viem že to neni iba o vstrekovačoch no ten servisak ked mi napychol auto mi ukazal tie trisky

1 triska -1,2mg
2 triska -0,2mg
3 triska -0,2mg
4 triska -2,2mg

takto mi to ukazali , dufam že to pojde nejake prečistit , inak možete mi niekto odpovedat čo to može dalej sposobit ?ak by som to nechal tak , viem že mi stupla spotreba asi o pol litra na 100ke

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: check injection

Příspěvek od marek230177 » pát črc 15, 2016 07:24

Zvýšená dávka paliva může způsobovat přehřívání pístů a jejich propálení.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: check injection

Příspěvek od soptik » pát črc 15, 2016 09:29

marek230177 píše:Zvýšená dávka paliva může způsobovat přehřívání pístů a jejich propálení.
Objem paliva zůstává, ale jen není řádně rozptýlen a promíchán se vzduchem a tak hoří hůř. Intenzita hoření se posouvá na dno pístu, kde může docházet k tomu již zmíněnému propálení. U starších sazometů to nehlídala elektronika a na kouřivost se kašlalo, tak někteří experti jezdili až do toho propálení. Dnes vše elektronika rozezná zavčas... Rozhodně bych to řešil a nenechal to být jen tak. Najdi si pořádného čerpadláře co tomu rozumí a ne obyč mechanika co to vidí jednou za čas.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: check injection

Příspěvek od marek230177 » pát črc 15, 2016 09:45

Ta zvýšená hodnota znamená nedostatečné rozptýlení? To jsou mi věci..... A jakpak to ten motor asi zjistí, proboha živýho???

Samozřejmě, že to je rozdílné množství paliva na jednu otáčku motoru, co jiného by to asi tak bylo? To konkrétní číslo uvádí odchylku od požadované hodnoty. V miligramech na každou jednu otáčku motoru.
Je to způsobeno netěsností jehly ve vstřiku, případně špatnou uzavírací pružinou jehly ve vstřiku, která proto otvírá a zavírá jinak, než by měla - zpravidla otvírá dřív a zavírá později.

Pokud se jedná o netěsnost jehly, bývá to často způsobeno pevnými částicemi hoření (karbonem, jak se říká). Tomu mnohdy pomůže to, co jsem doporučoval výše. Když to nezabere, pomáhá ultrazvukové čištění.
Pokud se jedná o mechanickou záležitost, pak jedině repase nebo výměna.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: check injection

Příspěvek od soptik » pát črc 15, 2016 11:15

Ach jo. Viděl jsi někdy jak fungují a rozprašují vstřiky? Pár set kusů mi jich při seřízení prošlo rukama. Těch prokapávajících, kdy by těsně před otvíracím tlakem propustil bylo minimum. Vždy ale byl problém s kvalitním rozprašením paliva, ať to byly jedno či víceotvorové. Správně musí při otevíracím tlaku vrznout a ne tzv.protéct neboli prochcat a mít správný tvar- kužel paliva. Co se týče oprav, tak ta nesprávně prášící se dá zabrousit lapovací pastou.
Jinak zdravím největšího odborníka na vše do Palm Beach, Long Beach, Tře Beach :mrgreen:
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: check injection

Příspěvek od marek230177 » pát črc 15, 2016 12:52

Ty máš problém, měl by ses zkusit léčit.

Samozřejmě máš ve všem pravdu. Někomu jako Ty nemá cenu odporovat.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: check injection

Příspěvek od soptik » pát črc 15, 2016 13:17

Co ti mám na to říct? A už vím, budu se snažit nereagovat na tvé rádoby odborné poznatky z wikiny apod.
Prosím Zefka, ať to tu po nás uklidí. Díky.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: check injection

Příspěvek od marek230177 » pát črc 15, 2016 13:28

Na fórech jsem se dočetl spousty nesmyslů. Opravdu spousty. A nejhorší jsou lidé, kteří na těch nesmyslech dokonce trvají.

Do aut dělám, myslím si, dost dlouho - možná déle, než Ty dýcháš. Takže mě fakt nemusíš učit znát princip přímého vstřikování a vnitřní uspořádání vstřikovače.

Kecáš, milý soptiku, a na tom trvám zase já!

A ať tady s tím dělá kdo chce co chce. Radši žádáš moderátora, aby to tu celé smazal, než aby další lidé zjistili, že tu šíříš nesmysly?

Moc se těším na další Tvé příspěvky, pane.....
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: check injection

Příspěvek od Zefek » pát črc 15, 2016 17:03

Hlavně v klidu, ne?

Ta zvýšená dávka v takovém množství neudělá s pístem nic. Propálený píst není způsobený vyšší dávkou, ale nesprávným rozprášením paliva. Vezmi si, že na volnoběh jde do válce 7mg paliva. Kolik tam jde při plném plynu? Klidkně i desetkrát tolik. A vy se tady bavíte o 2mg :D

Problém je, že nikdo zatím na tom motoru neudělal pořádnou diagnostiku, ale už ho tady strašíte propálením pístu a destrukcí motoru. Poslali byste ho na kompletní repas vstřiků, která ale nemusí pomoct. Tyhle korekce nejsou žádný ukazatel, neříkají nic o tom, jak je vstřikovač kvalitní, jak rozprašuje, jaký má čas otevření, ... I nový vstřikovač může mít korekci -2mg a neznamená to vůbec nic.

Ptal jsem se na to, jakou závadu to píše, protože je to dost podstatné. Pochybuju, že při takových korekcích to bude psát něco o tom, že je vadný vstřikovač. I když, ano, může to hlásit dosažení minimální korekce vstřikovače, ale to nemusí nutně znamenat, že je chyba na straně vstřikovače a nebyl by to první takový případ.

Nebudu tady psát čím vším by to mohlo být a čím to asi bude, protože tohle je jako věštění z křišťálové koule. Až tady bude obrázek vypíšu chyb (a ne nějakou obyčejnou OBD čtečkou), tak se dá říct něco o tom, co tomu vlastně je. Do té doby já říkám, že to může být cokoliv a výměna/repase vstřiku nemusí pomoct.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: check injection

Příspěvek od soptik » pát črc 15, 2016 19:54

Netvrdím nic jiného než ty Zefku. Radil jsem jen, ať se obrátí na opravdového odborníka - čerpadláře, který by mu měl říct je to tím nebo není, popř.závadu odstranit. To ostatní je jen balast mezi dvěma diskutéry, pomalu posouvajíce se mimo téma k osobním útokům. Toť můj názor, howg - domluvil jsem.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: check injection

Příspěvek od marek230177 » sob črc 16, 2016 11:24

Proto jsem mu radil zkusit nejprve chemické čištění palivové soustavy. Mnoho lidí to považuje za vyhozené peníze a myslí si, že to nefunguje, ovšem já mám zcela jiné zkušenosti. A to jak na starých rotačkách, tak na PD, PPD i CR. Mnohdy to umí doslova zázraky. S průměrnou spotřebou, startováním, vibracemi motoru, kouřivostí a mnoha dalšími ukazateli.

Prostě se domnívám, že "vyhodit" dvě sta korun českých za čistič čerpadla a vstřiků je dobrá investice. Pokud to nepomůže, fajn. Ale jsou to blbé dvě stovky (pro někoho dvě krabičky cigaret, šest plzeňských piv). Ale moje zkušenosti jsou takové, že minimálně v 80% to motoru pomohlo a právě tyhle problémy s odchylkami na vstřikovačích, vibracemi, vyšší spotřebou, horšími starty atd. to odstranilo.


Jinak nevím, do jakého motoru jde 7 mg paliva ve volnoběhu. Moje Galaxy má motor o 30% větší a do válců mi jde 3,4 mg. 7 mg mi tam nejde ani při plně sepnuté klimatizaci a rozsvícenými světly.
Ale to jen na okraj (aby se toho zas nějakej chytrolín nechtěl chytat).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: check injection

Příspěvek od Zefek » sob črc 16, 2016 12:21

Nerozpojoval bych okruh, protože může nastat problém se zavzdušněním. Ne každý to doma zvládne. Některé motory mají elektrické podávací čerpadlo v nádrži. Pak okruh rozpojit nelze a nevyčistíč nic.

Jediné správné čistění by bylo ale to, že se vstřiky vytáhnou ven a čistič se přes vstřiky nechá točit dokola. Ale na to už potřebuješ nějaké vybavení. Dělal jsem si to na benzínu, ale tam to funguje trochu jinak. Výsledek je ale nadmíru překvapující. Pokud totiž vstřiky vytáhneš ven, můžeš zvýšit koncentraci čističe, protože ho nemusíš spalovat. ...

Jinak 5-7mg dávky na volnoběh mají třeba 1.9dci.

Tady u toho problému ale někdo řekl, že jsou vadné vstřiky. Na základě čeho to řekl? Že jsou vysoké korekce? Ty korekce jsou +- ještě v normě. Nikdo z nás neví, jakou chybu to vlastně píše. A to je problém. Co když servis tu chybu špatně vyhodnotil? Pak tu celou dobu řešíme něco, co tazatele nezajímá.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

hanib
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 14, 2016 17:34

Re: check injection

Příspěvek od hanib » ned črc 17, 2016 21:08

zdravim pani , v piatok som sa zastavil u dalšieho mechanika a ten sa tvaril že sa do toho velmi slušne rozumie , vysvetlil mi že asi koli čomu vznika takyto problem a to : pevnými časticami horenia (karbonem) ,,som uplny laik v tomto ale po lopate mi to vysvetlil že v nafte sa nachadzaju nejaky bordel mikročastice a tie nejake odieraju tie trisky ale to že vymenim tie trisky nie je žiadna vyhra lebo ten bordel sa vraj nachadza aj v cerpadle nadrži a vo vyfuku, treba vymenit všetky tieto veci , prestne mi povedal ake tak byvaju trisky - vraj delfi trisky vydržia cca 200 000 km a tie od bosch cez 250 000 km ---navhol mi aby som sa toho auta radšej zbavil :D lebo to budu len vacsie investicie -- vymena trisiek cerpadla nadrže vyfuku od 1400 do 1700E ----- povedal mi že ak nevymenim tieto všetky tak mi neda zaruku na trisky , priznam sa že asi čosi na tom bude ,mali sme firemne auto forda mondeo --- šefovi sa dodrbalo a tiež to boli trisky --tie dal vymenit --prešiel na nom asi 3000 km a auto klaklo uplne (podla neho vraj to bolo že sa nevymenilo čerpadlo ) -- dakujem za každu radu a asi to skusim tym prečistenim - je to asi najlacnejšie a tiež mi to jeden spominal --- že za 20E sa to robi

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: check injection

Příspěvek od Zefek » ned črc 17, 2016 21:15

Pořád tady není výpis z diagnostiky. :) Nevíme, jakou závadu to píše. Motory 1.5 mají vstřikování delphi a nebo siemens. Bosch mají motory 1.9, 2.0 a 2.2. Bosch se do 1.5 nikdy nedával. U vstřikování Delphi je problém s čerpadlem, ale není to pravidlo, setkal jsem se s motory, které měly bez repase naběháno i přes 300 tisíc km.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

hanib
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 14, 2016 17:34

Re: check injection

Příspěvek od hanib » ned črc 17, 2016 21:20

ked ja som trulo a nepoznačil aky to bol prestne vypis na diagnostike lebo on mi začal hovoril o tych triskach tak som to bral ako isty problem ehm

klifton007
Junior member
Příspěvky: 129
Registrován: ned lis 01, 2009 19:48
Bydliště: Piešťany

Re: check injection

Příspěvek od klifton007 » ned črc 24, 2016 19:47

zdravím páni,
začalo mi vypisovať tú nepeknú hlášku check injection.......samozrejme štartuje je ako starý traktor....ked naštartujem , tak za mnou hromada dymu ......potom sa to po chvili ukludni a už naštartujem normálne .....dám to na diagnostiku ....vypiše mi chybi na vtrekovači valca č.3 ....niečo v tom zmysle ako keby bolo zle el.napajanie trysky ......chybu vymažem a auto ide uplne normálne ....len že po prejdení cca 20 km to vypíše znova , resp. ked auto vychladne a napr. na druhy den chcem naštartovat tak sa správa tak isto....nechce hned chytit a vypiše tu hlášku .......je možné že tryska je KO alebo je to len chýba elektriky?
R-Megane Grandtour 1,5 dci Expresion Luxe, 63 kW, r.v. 7/2006

poprak
Junior member
Příspěvky: 238
Registrován: úte srp 30, 2005 21:26
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: check injection

Příspěvek od poprak » pát srp 03, 2018 16:46

Mě podle diagnostiky dává 12 mg paliva do vstřiku na volnoběh. mám 1 9 DCi 85 kW. Hlášku check injection mi to píše taky zničehonic chcípne motor . Po chvíli mi to zmizí a můžu startovat Ale jenom přes sprej. A jedna taková otázka korekce jsem měl na dvou vstřikách plusovy hodnoty a na druhých mínusové hodnoty. Je to v pohodě nebo musí být všechny kladný hodnoty.
Renault Megane 1,6i 1996 prodán
Renault Scenic 1,9dTi 2000 prodán
Renault Espace IV 2005
Renault Clio II 2000

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: check injection

Příspěvek od Šamša » ned srp 05, 2018 15:30

Nesmí to překročit hodnotu 5 + a 5 -. Pak je něco špatně se vstřikovačema. Plusové hodnoty znamená přicpaný vstřik, nebo snížený průtok, mínusové hodnoty naopak propouštějící vstřik.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] a 25 hostů