Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
Moderátor: Moderators General
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
Přišla nám dnes poštou obálka, v ní TP, OTP a servisní knížka od vozu (koupen před třemi dny).
Vůz je po jediné majitelce. Druhým majitelem je uveden bazar. Úplně přesně - prvním majitelem byla leasingová společnost, pak paní P. a pak bazar. Nicméně uživatel fakticky jeden.
No, a teď to přijde..... Už v bazaru mi vrtalo palicí, proč je uvnitř vozu ledabyle vhozená jakási mříž. Z toho jsem dedukoval, že majitel měl asi pejska a ten, aby měl v kufru pohodlí, měl krásnou oddělovací mříž. Jakej já jsem vůůůůůl !!!!! To auto je registrováno v kategorii N1. Ano, páni milí, je to náklaďák.
Ono to v zásadě až tak ničemu nevadí - krom toho, že tu blbou mříž tam musím mít namontovanou, jinak se prý snad dopouštím trestněprávního jednání.
Při nahlédnutí do servisní knížky mi ztuhly rysy. Servisní záznamy jsou velmi výmluvné.
První výměna oleje po roce provozu (v pořádku) při stavu tachometru 22100 km (to už tak v pořádku není, ale proti předpisu výrobce taky ne).
Ovšem druhá výměna oleje je po třech letech provozu při stavu tachometru 66500 km (a to už je průser jako barák, olej v motoru byl 44400 km - strašný !!!!!).
Třetí výměna oleje je uvedena pouze v poznámkách (bez razítka servisu), a sice v únoru 2014 při stavu tachometru 94000 km.
Poslední dosud provedená výměna oleje je pak uvedena rovněž bez razítka servisu (pouhou poznámkou) v srpnu 2015 při stavu tachometru 105800 km.
Nyní, v červnu 2016, je stav tachometru 111000 km. To je snad jediná skutečnost, která mě pro dnešek potěšila. Vypadá to totiž, jak ze záznamů servisní knížky, tak stavem vozu, že ty kilometry jsou skutečně skutečné.
Takže verdikt je jednoznačný: Objednány ojniční šály na kliku, olej a filtr. V sobotu jdu na to - dřív, než bude pozdě.
Zeptám se - opravdu jsou problémové jen ojniční šály? Není třeba měnit i hlavní? Cena sady hlavních ložisek je cca 500 Kč, což je pakatel - a když už to budu dělat......... Nebo mám udělat jen ty ojniční?
S Renaultem nemám zkušenosti, jsem koncerňák a žigulíkář, proto se ptám jako Hotentót.
Díky za postřehy......
Vůz je po jediné majitelce. Druhým majitelem je uveden bazar. Úplně přesně - prvním majitelem byla leasingová společnost, pak paní P. a pak bazar. Nicméně uživatel fakticky jeden.
No, a teď to přijde..... Už v bazaru mi vrtalo palicí, proč je uvnitř vozu ledabyle vhozená jakási mříž. Z toho jsem dedukoval, že majitel měl asi pejska a ten, aby měl v kufru pohodlí, měl krásnou oddělovací mříž. Jakej já jsem vůůůůůl !!!!! To auto je registrováno v kategorii N1. Ano, páni milí, je to náklaďák.
Ono to v zásadě až tak ničemu nevadí - krom toho, že tu blbou mříž tam musím mít namontovanou, jinak se prý snad dopouštím trestněprávního jednání.
Při nahlédnutí do servisní knížky mi ztuhly rysy. Servisní záznamy jsou velmi výmluvné.
První výměna oleje po roce provozu (v pořádku) při stavu tachometru 22100 km (to už tak v pořádku není, ale proti předpisu výrobce taky ne).
Ovšem druhá výměna oleje je po třech letech provozu při stavu tachometru 66500 km (a to už je průser jako barák, olej v motoru byl 44400 km - strašný !!!!!).
Třetí výměna oleje je uvedena pouze v poznámkách (bez razítka servisu), a sice v únoru 2014 při stavu tachometru 94000 km.
Poslední dosud provedená výměna oleje je pak uvedena rovněž bez razítka servisu (pouhou poznámkou) v srpnu 2015 při stavu tachometru 105800 km.
Nyní, v červnu 2016, je stav tachometru 111000 km. To je snad jediná skutečnost, která mě pro dnešek potěšila. Vypadá to totiž, jak ze záznamů servisní knížky, tak stavem vozu, že ty kilometry jsou skutečně skutečné.
Takže verdikt je jednoznačný: Objednány ojniční šály na kliku, olej a filtr. V sobotu jdu na to - dřív, než bude pozdě.
Zeptám se - opravdu jsou problémové jen ojniční šály? Není třeba měnit i hlavní? Cena sady hlavních ložisek je cca 500 Kč, což je pakatel - a když už to budu dělat......... Nebo mám udělat jen ty ojniční?
S Renaultem nemám zkušenosti, jsem koncerňák a žigulíkář, proto se ptám jako Hotentót.
Díky za postřehy......
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Renault Megane II
Tak jako když už to budeš rozebírat, tak to samozřejmě vyměn vše, já bych to tak udělal
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Megane II
A dostanu se u tohoto motoru na všechny, aniž bych musel motor půlit od převodovky? Není tam nějaká fligna?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Renault Megane II
Abys vyměnil hlavní ložiska, tak musíš sundat kliku, ne?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Renault Megane II
No ojniční šalky vyměníš lehce, na klikové šalky musí dolů převodovka. Jako ale asi by to šlo i s nasazenou převodovkou, při velké porci šikovnosti a 15 rukách .
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Megane II
Prosím ??? To doufám nemyslíš vážně, že ne?Zefek píše:Abys vyměnil hlavní ložiska, tak musíš sundat kliku, ne?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Renault Megane II
Jako nikdy jsem to nedelal, ale z principu veci me nenapada, jak bys chtel dostat nove salky do prostoru mezi drazku v bloku a kliku bez toho, ze bys tu kliku predtim sundal . Stejna jako kdyz budu meni ojnicni loziska, musim sundat ojnici. Ale co ja vim jak se to dela...
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Megane II
Tak do toho nekecej, když nevíš .
Vrchní šála se vystrčí šroubovákem a místo ní se do mezery nasune nová. Naprosto standardní postup.
Vrchní šála se vystrčí šroubovákem a místo ní se do mezery nasune nová. Naprosto standardní postup.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
přesunuto do spávné, tedy technické sekce, promiň ale zkušenosti jsou od zkušeností, ne pro řešení technických problémů.
Trošku chybka, koupit auto s takovou servisní historií, ale jdeš na to dobře, vyměň alespoň ty ojniční šálky (hlavní nevím zda se u dCi dají snadno vyměnit) a měň olej max po 15tis a bude to O.K. (tedy za předpokladu, že ten megainterval přežilo v pohodě turbo)
kdyby byly ty šálky po rozebrání hodně vydřené asi bych vyměnil i hlavní ložiska kliky
PS: a z mříží si nelámej hlavu, od tuším dubna 2009 jí můžeš klidně vyndat a žádné porušení zákona ani postih ti nehrozí, jen počet míst u některých vozů nelze dopsat, ale to se netýká Mégane II GrandTour, ten byl i jako N1 pětimístný (narozdíl od spousty jiných aut, třeba dvojkové Oktávky, která je pak vždy jen čtyřmístná - nemá na to dostatečnou užitečnou hmotnost)
Trošku chybka, koupit auto s takovou servisní historií, ale jdeš na to dobře, vyměň alespoň ty ojniční šálky (hlavní nevím zda se u dCi dají snadno vyměnit) a měň olej max po 15tis a bude to O.K. (tedy za předpokladu, že ten megainterval přežilo v pohodě turbo)
kdyby byly ty šálky po rozebrání hodně vydřené asi bych vyměnil i hlavní ložiska kliky
PS: a z mříží si nelámej hlavu, od tuším dubna 2009 jí můžeš klidně vyndat a žádné porušení zákona ani postih ti nehrozí, jen počet míst u některých vozů nelze dopsat, ale to se netýká Mégane II GrandTour, ten byl i jako N1 pětimístný (narozdíl od spousty jiných aut, třeba dvojkové Oktávky, která je pak vždy jen čtyřmístná - nemá na to dostatečnou užitečnou hmotnost)
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
Mně ta mříž nevadí, vím, že již není povinnost ji mít namontovanou. Mně vadí jiná věc.
Moje žena má pro firmu, kde pracuje, jezdit soukromým vozem a vykazovat cestovní příkazy. Jenže firma jí (zcela logicky) sazbu pro nákladní vůz proplácet nechce a nebude. Navíc bychom museli platit silniční daň 2400 Kč ročně. Oboje je špatně.
Takže půjdeme do oficiální přestavby zpátky na M1. Fakticky to bude jen papírová formalita, auto je uvnitř bez zásahu a je stále pětimístné. Už jsem kontaktoval Renault, pracují na tom.
Moje žena má pro firmu, kde pracuje, jezdit soukromým vozem a vykazovat cestovní příkazy. Jenže firma jí (zcela logicky) sazbu pro nákladní vůz proplácet nechce a nebude. Navíc bychom museli platit silniční daň 2400 Kč ročně. Oboje je špatně.
Takže půjdeme do oficiální přestavby zpátky na M1. Fakticky to bude jen papírová formalita, auto je uvnitř bez zásahu a je stále pětimístné. Už jsem kontaktoval Renault, pracují na tom.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
Ta servisní historie co popisuješ je strašná,se divim že se to ještě nezadřelo.
Radši bych vyměnil VŠE !!!!!!
Radši bych vyměnil VŠE !!!!!!
Re: Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
Ona je otázka, zda to tak bylo, nebo jestli měnil olej někde u garážníka, doma atd. Mé auto má taky servisku děravou jak .... většinu si dělám sám, nebo u garážníka a ten rozhodně nikam nic zapisovat nebude - a při tom si dovoluji tvrdit, že má max. možnou péči...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
Souhlasím jak je uvedeno nademnoou.Taky si dělám vše sám na autě a rozvody nebo šály a olej měním po 15 tis/km nebo rok .Servisku mám taky prázdnou a zatím vše je ok cca 400km a mám na tachometru 100 000km.
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
Moje auto do servisu nesmí. Nikdy jsem s ničím v servisu nebyl. Dělám do aut přes 20 let a mám vlastní dílničku, kam za mnou pár lidí jezdí.
Včera jsem se pustil do výměny ojničních šál. Pro klid duše a klidné spaní. Po těch tragických příspěvcích na fórech, zejména v tomhle fóru, jsem chtěl mít jistotu. Motor má najeto 111400 km, což je takový ten čas, kdy už je fajn se do toho pustit.
Po demontáži vany a povolení domečků na ojnicích jsem zjistil, že jsem se pustil do zcela zbytečné práce. Ojniční šály na mém motoru byly v naprostém pořádku, jako nové. Nepoznal jsem rozdíl mezi těmi novými z krabičky a jetými z motoru. Měněné v minulosti určitě nebyly, protože na nich bylo vyraženo 14/08 (což odpovídá výrobě vozu - jaro 2008).
Nicméně když už jsem to měl otevřené, samozřejmě jsem osadil nové šály a celé to složil.
I sítko na sacím koši olejové pumpy bylo naprosto čisté, olejová pumpa uvnitř jako nová.
Tak jsem to zavřel, nalil olej a jezdím .
A dobře se mi spalo, to potvrzuju.
Včera jsem se pustil do výměny ojničních šál. Pro klid duše a klidné spaní. Po těch tragických příspěvcích na fórech, zejména v tomhle fóru, jsem chtěl mít jistotu. Motor má najeto 111400 km, což je takový ten čas, kdy už je fajn se do toho pustit.
Po demontáži vany a povolení domečků na ojnicích jsem zjistil, že jsem se pustil do zcela zbytečné práce. Ojniční šály na mém motoru byly v naprostém pořádku, jako nové. Nepoznal jsem rozdíl mezi těmi novými z krabičky a jetými z motoru. Měněné v minulosti určitě nebyly, protože na nich bylo vyraženo 14/08 (což odpovídá výrobě vozu - jaro 2008).
Nicméně když už jsem to měl otevřené, samozřejmě jsem osadil nové šály a celé to složil.
I sítko na sacím koši olejové pumpy bylo naprosto čisté, olejová pumpa uvnitř jako nová.
Tak jsem to zavřel, nalil olej a jezdím .
A dobře se mi spalo, to potvrzuju.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
Až budeš mít vyjádření renaultu na přestavbu na M1 tak dej vědět. Mám to v TP stejně (mám stejné auto) a dost by mě to zajímalo. Díky.
Renault Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW (106HP) 6ti kvalt r.v. 2007, Najeto 200 ... km
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
Vyjádření mám. Přestavba je možná bez výhrad.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
No a kolik to teda vyjde? A kam se všude musí zajít?
Renault Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW (106HP) 6ti kvalt r.v. 2007, Najeto 200 ... km
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Renault Megane II dCi - výměna ložisek na klice po koupi
Vyjádření od Renaultu stojí 4500 Kč. Z několika nezávislých zdrojů mi bylo řečeno, že je to lotrovina, protože mnohé automobilky toto potvrzení vydávají gratis, či za "symbolickou" úplatu. Ale co se dá dělat, že?
Až přijde papír od nich, musí se auto uvést do stavu M1, tedy absolutně odstranit vše, co tam jakoby nemá co dělat (do posledního šroubu, fólie na sklech kufru atd.). Někde trvají na tom, aby tuto přestavbu vykonal autorizovaný servis, jinde se spokojí s "domadělem". Je to jak kde.
Tento technický stav by měla posvětit STK, takže je nutné absolvovat "přestavbovou" technickou problídku (je dražší, než klasická).
Poslední štace je zápis do TP na Městském úřadě v místě trvalého bydliště majitele.
U mě je to o tom, že po přestavbě na N1 není už několik let ani památky. Prostě auto je regulérní M1. Bývalá majitelka to zřejmě nechala odstranit už v době, kdy byla zrušena povinnost tu blbou mříž s sebou vozit. Jediné, co tam zůstalo, jsou fólie na sklech, a ty si umím odervat sám - na to nepotřebuju autorizovaný servis.
Teď jsem ve fázi čekání na písemné vyjádření od Renaultu, čili na začátku. Pak budu pokračovat. Řekněme, že celá ta anabáze vyjde kolem šesti, sedmi tisíc.
Až přijde papír od nich, musí se auto uvést do stavu M1, tedy absolutně odstranit vše, co tam jakoby nemá co dělat (do posledního šroubu, fólie na sklech kufru atd.). Někde trvají na tom, aby tuto přestavbu vykonal autorizovaný servis, jinde se spokojí s "domadělem". Je to jak kde.
Tento technický stav by měla posvětit STK, takže je nutné absolvovat "přestavbovou" technickou problídku (je dražší, než klasická).
Poslední štace je zápis do TP na Městském úřadě v místě trvalého bydliště majitele.
U mě je to o tom, že po přestavbě na N1 není už několik let ani památky. Prostě auto je regulérní M1. Bývalá majitelka to zřejmě nechala odstranit už v době, kdy byla zrušena povinnost tu blbou mříž s sebou vozit. Jediné, co tam zůstalo, jsou fólie na sklech, a ty si umím odervat sám - na to nepotřebuju autorizovaný servis.
Teď jsem ve fázi čekání na písemné vyjádření od Renaultu, čili na začátku. Pak budu pokračovat. Řekněme, že celá ta anabáze vyjde kolem šesti, sedmi tisíc.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů