Problém s motorom 1.6 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » stř čer 08, 2016 19:09

Zdravím,
mám problém s chodom motora u Mégane II / 1.6L 16V 83kW / 2005r / 120 000km.
-Prednedávnom som mal parkrát problém s chodom u studeného motora (naštartovanie v poriadku) avšak po pridaní plynu a následnom pustení klesli voľnobežné otáčky pod 500 a motor zdochol. Po následnom naštartovaní to isté. Pomohlo až niekoľkonásobné vytúrovanie - podržanie otáčok nad 1500-2000. To sa stalo párkrát (3x - 4x) za posledné 2 mesiace, väčšinou ak bolo ráno chladné.

-S cukaním počas rozjazdu mám problém veľmi často (80% štartov). Až po zahriatí motora sa to ukľudní. Inak sú rozjazdy ako autoškola, pričom držím plynový pedál stále rovnako. Musím buď pustiť alebo pridať a vytočiť to.

-Najnovšie mi strašne skákal na nižších otáčkach (do 1800), neťahal vôbec (plyn na podlahe a otáčky do 3000 aj s pomalým nábehom hoci i na neutrále). Na palubovke svietilo CHECK INJECTION , "SERVICE" ani motorová kontrolka nesvietili. Po vypnutí motora a počkaní, snáď ani nie minútu a znova naštartovaní, išlo auto normálne, malo ťah, otáčky a oznam na palubovke nebol. No po nejakých prejdených metroch to spravilo znova (myslím že som sa zakymácal vo výtlku). Znova "reštart" a išlo to dobre, tentokrát dlhšiu dobu - až domov.

Motor ma menený olej+filter+rozvody a senzor vačkového hriadeľa (jar/2016). Diagnostika ELM3327 neukazovala žiadnu chybu (a možno by som mal vyskúšať softvér do PC a nie android).

Niekto nejaké rady?
Vopred vďaka
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » pon čer 13, 2016 11:00

Menší update:
momentálne mi to znova nerobí...
Urobil som merania cez ODBII kukátko (čínsky šmejd).

Motor už zahriaty, meranie pri neutrále na parkovisku pri voľnobežných:
Obrázek

Auto mi mierne trasie (od motora) pri 1000ot/min, vyššie ani nižšie otáčky to nerobia. Je problém u mňa alebo je to proste "vlastnosť" tohto motora? Pripájam meranie:
Obrázek
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

vlastikd
Advanced member
Příspěvky: 311
Registrován: pon bře 14, 2011 08:43

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od vlastikd » pon čer 13, 2016 13:06

no zkusil bych se podívat na teplotní čidlo, nebo máš něco s chladící soustavou - teplota 98°? je celkem dost.
píšeš že se motor třese - zvýšené volnoběžné otáčky, protože běží sahara, ta má větší odběr, tak motor trochu přidá, aby utáhl alternátor.
Renault megane IV Grandtour 2017 1,5dci 81 kW
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » pon čer 13, 2016 13:30

áno, motor trasie ale iba pri 1000 ot na neutrále (pri jazde to asi neucítim), otáčky nenastaví voľnobežne, ale to musím plynom pridať.
Voľnobežné sú okolo 680-700 po miernom zohriatí.

Teplotu mi na budíku ukazuje presne na druhej malej čiarke (tesne vľavo od stredu). Teplotný senzor som zatiaľ ešte neriešil, keďže mi budík na palubovke ukazuje stále rovnako. Senzor je možné elektrický premerať? Napätie alebo odpor?
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od krt.ecek » pon čer 13, 2016 14:17

čidlo má v sobě dvě čidla... jedno pro palubku, druhé pro řj, z toho co je výše to vypadá, že je to pro řj špatné... jsou to termistory, takže se dá měřit odpor, hodnoty najdeš na autokelly... :-)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Zefek » pon čer 13, 2016 14:41

Není pravda, u MII je jeden snímač pro řj motoru a na palubku se to přenese přes multiplex. Palubka ani nemá vstupní kontakt pro teploměr. 98°C je v pohodě, po jízdě, nebo v koloně. Termostat otevírá až 89°C, pokud auto stojí s motorem, tak to leze nahoru i přes otevřený termostat. Sahara spíná až od 99°C na nízkou rychlost, na vysokou se zapíná asi kolem 103°C.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » pon čer 13, 2016 15:09

Zefek vďaka za presné info ! Takže teploty neriešim.

Čo sa týka toho pôvodného problému s Check injection, nevieš poradiť na čo sa pozrieť? Momentálne mi to nerobí, takže neviem či problém nebude v kabeláži.

Predtým, ak som stál viac ako cca 15 minút s vypnutým motorom, po naštartovaní prešiel cca 100m, auto zrazu koplo ako keby som náhle pridal plyn, hneď na to "CHECK INJECTION" a začalo skákať na malých otáčkach. Po vypnutí a znovunaštartovaní (hláška zmizla) som mohol kľudne prejsť 30km a všetko v poriadku.
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

perfe11
Junior member
Příspěvky: 201
Registrován: pát dub 13, 2012 07:34

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od perfe11 » úte čer 14, 2016 09:31

nemohly ba to byt indukcna cievka na svieckach?
Ak si ihc este nemenil. Kilometre na to sedia :)
Ked trasie mi to pripada ako keby si siel len na 3 Valce.
Skus kuknut kable k cievkam na svieckach a ci tma je vsetko ok.
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 88kw/120 koni r.v. 2003

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » sob čer 18, 2016 13:38

pre perfe11: Nejaké cievky boli menené dávnejšie (v servisnej knižke je to poznačené) ale koľko a ktorá neviem. Mám tam všetky Sagem-ky.

Tak nový update:
Boli vymenené sviečky (teraz Denso IK20) a vzduchový filter (teraz K&N športový).
Pomedzi to sme vymerali kompresiu. Vyšla 10,5-10-10-10 (merané ručičkovým, takže to skákalo od 10 do 11).
Merané zapaľovacie cievky primáre 0.6-0.6-0.6-0.7 Ohm (už po odpočitaní odporu samotného meráku), sekundáre 10.7k - 10.7k - 10.7k - 10.7k.
Merané odpory vstrekov 16.7 - 16.7 - 16.2 - 16.7 Ohm
Meraný odpor senzoru teploty nasávaného vzduchu 1.07KOhm (motor bol zohriatý po jazde, a stál 20 minút, takže teplota motora okolo 70°C) neviem či je tento údaj dobrý. Nenašiel som tabuľku.

Skontrolovaná škrtiaca klapka (len z vonku) - čistá. Koncovky boli prestriekané Kontaktom.
MAP som síce nameral odpory, ale to asi nebude žiaden hodnotný údaj... Ak treba dodám. Z diagnostiky pri vypnutom motore ukazuje 98kPa.

Tu je foto sviečok
Je tam mierna sadza, hoci špičky sú celkom OK.

Nové meranie na voľnobehu po jazde:
Obrázek
Mám aj grafy zo ScanMastera, merane na neutrále a túrované, ak treba.

Po tejto "oprave/výmene" ide auto dobre, čo sa týka jazdy, odozvu na plyn, hlučnosti atd atd. Avšak zo šiestich štartov sa mi 1x stalo že mi vyhodilo po pár sekundách od naštartovaní CHECK INJECTION spolu s SERVICE a hodilo do obmedzovača... po vypnutí a zapnutí už to bolo v poriadku.

Čo som si ešte všimol z diagnostiky ak som ju pripojil ale motor bol vypnutý. Napätie na batérii ukázalo 11.8V. Nie je to málo a môže toto všetko spôsobovať batéria? Má 6 rokov a podľa toho kukátka na baterke, ktoré svieti na zeleno (chemické svetlo) sa zdá že je OK.

Vďaka za všetky rady
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

perfe11
Junior member
Příspěvky: 201
Registrován: pát dub 13, 2012 07:34

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od perfe11 » sob čer 18, 2016 20:11

Tak môže to byt možno aj batéria .
A ako je na tom palivový filter ?
Ja som tam mal problem po výmene to zdochinalo po naštartovaní
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 88kw/120 koni r.v. 2003

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » sob čer 18, 2016 23:48

Palivový filter som ešte nekontroloval, ani neviem ako (okrem pozretia) to skontrolovať kedže je to uzavretý valček. S dodávkou paliva ako takou problémy nemám, kedže nie je problém ísť s motorom do kopca na 5000ot kedy ukazuje spotrebu 27L. Možno usadeniny by robili problém, ale tak, kam by sa dostali kedže to po krátkom rozjazde už nevypíše? Vždy vyskočí CHECK INJECTION len tesne po štarte alebo počas prvých 2 minút jazdy.
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

perfe11
Junior member
Příspěvky: 201
Registrován: pát dub 13, 2012 07:34

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od perfe11 » ned čer 19, 2016 22:06

A počas toho co ukazuje diagnostika?
Musí nejakú chybu ukázať . Možno nejaky snimac.
Lebo toto mi pripadá ako zapaľovanie alebo vstrekovanie.
Mono len blby kontakt
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 88kw/120 koni r.v. 2003

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » pon čer 20, 2016 13:00

ELM327 cez ScanMaster neukáže nič. Ani po vypnutí zapnutí (kedy už SERVICE nesvieti) ani počas chyby. CLIP nemám takže ja sám všetky chyby nevytiahnem.
S veľkou pravdepodobnosťou to bude nejaký kontakt/kábel prípadne snímač ale to je asi najhoršie na presné určenie chyby. Všetky káble na motore sú v priechodkách, ak by som to chcel len pohľadom kontrolovať tak všetko von. Merákom veľmi nepomerám ak je zlomený... ale to by chyba vyskočila aj hocikedy počas jazdy, to sa ešte nestalo.

Ale žeby sa zapchávali vstreky na benzíne ? Kontakty priamo na vstrekoch som neprestriekaval Kontaktom, až v spoločnom konektore... sanie mám prilepené o blok. Nechcem to zatiaľ rozoberať, asi bude nutné spraviť diagnostiku s CLIP-om.

Je tu niekto z Košíc alebo blízkeho okolia s CLIP-om?
Jednému expertovi som už dal opravovať auto... akurát ma odrbal. Takže idem na to už inak.
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

perfe11
Junior member
Příspěvky: 201
Registrován: pát dub 13, 2012 07:34

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od perfe11 » pon čer 20, 2016 14:08

no nemusi byt uplne clip moze byt aj DDT2000 ako mam ja ale niesom z kosic.
Ono ked ta chyba tam bola tka ju urcite nacitas. Bude ulozena ako neaktualna ale bude ulozena ze nastala.
To bude narychlejsie mozne riesenie.
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 88kw/120 koni r.v. 2003

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » pon čer 20, 2016 15:12

Tak to už len nájsť niekoho s diagnostikou v KE a blízke okolie... Tempus si zoberie cca 35€.
Budem hľadať teda.
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Rado77 » úte čer 21, 2016 15:37

Skus ist na to klasicky cez vadnu cievku. Omeranie cievky v podstate nic nedokazuje. Cievka zvykne prerazat najme nahodne, co by zodpovedalo sklbaniu agregatu a zlym rozjazdom. Skus schvalne zohnat 1 novu cievku a ostupne povymienaj v kazdej pozicii a sleduj trasenie agregatu na volnobehu a jeho zvuk, taktiez sa (ak to bola vynechavajuca cievka) castokrat aj zmeni zvuk z vyfuku, uz tak "nebafka", ale zvuk sa "vyhladi". Je fakt ze pri vynechavajucej cievke by nemalo svietit CHECK INJECTION, ale maximalne tak blikat kontrolka motora, ked cievka odide uplne. Ale za skusku (takmer) nic nedas....a ak to cievkou nebude, aspon ti 1 ostane pre strycka prihodu..
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » úte čer 28, 2016 15:28

Ďalší update:
Vymenil som batériu, popritom prečistil kontakty na - póle pod skrutkami.
Natankoval novú plnú + pridal čistič palivovej sústav (STP myslím), mali to na Shellke.

Zatiaľ všetko OK, až na to že mám trošku divný pocit že občas autom jemne zakymáca na voľnobehu do strán. Tak asi len kolíšu otáčky alebo sem tam to vynechá. Takže možno cievka alebo faloš v saní? Vidím to tak že asi si kúpim jednu cievku... len to testovanie bude asi viac o placebo efekte a nekonečnému prehadzovaniu, pretože chyby nevypisuje žiadne, kymácanie jemné, a auto ide, len mám pocit že má o 20 koní menej ako pred rokom (alebo tie 40°C horúčavy mu nerobia dobre).

Nabudúce kontrolujem palivový filter, tesnosť sania ( máte nejaké odporúčania aby som si nesvinil sviečky ? ) a tie cievky.
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

perfe11
Junior member
Příspěvky: 201
Registrován: pát dub 13, 2012 07:34

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od perfe11 » úte čer 28, 2016 20:53

No inak ked to začne vynechavat tak by si teoreticky mal mat tu sviečku mokrú.
Ono by malo byt na sviečkach vidno kde to róby problem
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 88kw/120 koni r.v. 2003

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Rado77 » stř čer 29, 2016 09:13

To hej, ak sa to deje dlhodobejsie, mohlo by to byt na elektrodach sviecky vidiet
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » stř čer 29, 2016 10:15

Tak foto starých sviečok, kt. som menil pred 2 týždňami je tu.
Foto sa dá pekne priblížiť. Mokrá by určite bola ak by motor bežal v kuse na tri válce, čo si myslím že nerobí, určite nie ak už je zohriaty a zabehnutý. A pri vyberaní tých starých sviečok nebola ani jedna mokrá.
Teraz mám pomenej času a auto ide takže sa v tom nehrabem, ale príde na to. Mal by som ešte niekde v jame/rampe skontrolovať výfukové potrubie.
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Rado77 » stř čer 29, 2016 14:42

Tak tie vyzeraju ok
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » pon zář 05, 2016 22:29

Zdravím,
trošku oživujem svoju tému ak to ešte niekto sleduje.
Po čistiacom aditíve sa dlho žiadny problém s CHECK INJECTION neobjavil, až doteraz... Tak som znova kúpil čistič (bol som pred výletom), nalial do poloplnej nádrže a odvtedy (týždeň) je zas kľud. Vidím to asi na bordel v prívode paliva/vstreky/čerpadlo/palivový filter. Asi by som mal zmerať tlak paliva pred rampou, vymeniť palivový filter. Alebo niekto nejaké rady a odporúčania?

A ešte jeden vypozorovaný problém: Ak je vlhko (daždivé počasie dlhšie ako len obyčajná prehánka), tak studený motor ma mierny problém s voľnobežnými otáčkami (padajú na 500) ak som po naštartovaní do plynu len štuchol (niekedy ani to netreba). Rovnako je vtedy náchylný na zdochnutie pri rozjazde... a ak sa udusí, má problém naštartovať / držať voľnobežné otáčky. Musím ho držať plynom nad 2000. Ak je sucho, nerobí také problémy. Aj po zahriatí motora je všetko OK. Vychádza mi z toho, že to budú cievky, ale budem mať problém určiť ktorá to robí. Preto asi kúpiť všetky 4.

Našiel som podozrivo lacnú cievku tu. Avšak ako jediná z ponuky má 3 roky záruku. Má niekto skúsenosti? Za tu cenu, to by som menil aj každý rok, ak by držali.

Vďaka
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Zefek » úte zář 06, 2016 06:20

Cívky to dělat můžou, ale skákalo by to. Spíš bych se zaměřil na klapku a nebo časování ventilů, ale do toho se leze ještě hůř než do cívek.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Softy
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte kvě 17, 2016 14:15

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od Softy » úte zář 06, 2016 08:19

Auto občas skáče ako koza, ak sa potrebujem rozbehnúť so studeným motorom. Musím vtedy nechať prekĺzavať spojku a držať otáčky okolo 2000. Po chvíli to ustane. Robí to tak 70% rozbehov.

Klapka bola čistená pri výmene rozvodov v jari tohto roku. Rovnako aj vymenený snímač vačkového hriadeľa. Budem ju ešte čistiť neskôr, keď sa dostanem k namontovaniu zbernej nádoby na olej z odlučovača.

Ak na časovaní ventilov myslíš presuvník, tak do toho sa veru lezie ťažko. Občas po dlhom státi zarachotí (raz za mesiac, niekedy ani to). Vysvetľovalo by to normálne chovanie po zohriatí, keďže na začiatku je spadnutý olej a musí sa natlakovať. Čo však nechápem, prečo to robí hlavne ak je vlhko/mokro a práve vtedy ak nerachotí ?
Ak by išlo do tuhého,pri výmene presuvníka musím vymeniť celé rozvody? Boli menené pred 7 mesiacmi (celé).
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0

perfe11
Junior member
Příspěvky: 201
Registrován: pát dub 13, 2012 07:34

Re: Problém s motorom 1.6 16V

Příspěvek od perfe11 » úte zář 06, 2016 09:46

no to je presne tne problem ze ked sa menia rovody sa stale odporuca menit aj presuvnik lebo je to ta ista robota.
Rozvody nemusis menit. neiden o cas ale o kilometre.
Ale robota je ta ista ako pri rozvodoch a aj tolko isto budes za nu platit akurat ze nebudes platit za material rozvodov.

ale vyzera to tak ze mas problem na elektrodach sviecky.
to sa da kuk ze ked ti tak trasie motor tak skusat postupne odvpajat jednu sviecku za druhou :):)
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 88kw/120 koni r.v. 2003

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 24 hostů