Ruční brzda

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
aleš 13
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon úno 15, 2016 16:23

Ruční brzda

Příspěvek od aleš 13 » pon úno 15, 2016 16:30

Zdravím, chtěl bych poradit jak seřídit ruční brzdu u renault megane grandtour r.v 2005

navig
Advanced member
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 17, 2008 20:49
Bydliště: Skuteč,Holice

Re: Ruční brzda

Příspěvek od navig » stř úno 17, 2016 20:01

Ahojík...
Tak pokuď to máš jako já...megane 2,rv 2004,tak ruční brzda se seřizuje přímo v loketní opěrce.Odloupneš ten plastík,co je pod madlem ruční brzdy a je tam seřizovací matka na seřízení.Obě lana ruční brzdy mají společný seřizovací prvek.
Víťa
Megane 2,1.6 16V,combi,rv2004-prodáno
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ruční brzda

Příspěvek od analytic » úte bře 07, 2017 19:56

Ahoj, zase mám problém s tou mou herkou.

Přijedu domů před vrata, zatáhnu za ruční brzdu a žádný účinek, táhlo jde až nahoru bez jakéhokoli odporu.
Ještě jsem to nezkoumal, na co se mám, pánové připravit ?

Lanovody ? nebo mechanika, co myslíte ?
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: Ruční brzda

Příspěvek od milan.maly » stř bře 08, 2017 15:42

Moj tip je, ze na jednom zo zadnych brzdovych strmenov nefunguje samostel (z dovodu zatuhnutia mechanizmu, pripadne zanesenim hrdzou). Nasledkom toho je jedno lanko dlhsie ako druhe. Ked to presiahne kriticku mieru, tak sa lanko vysunie z drziaka pod stredovou opierkou, hned na to vyskoci aj druhe a uz to nebrzdi vobec.

Ked sa to stalo mne, myslel som najskor, ze sa natiahlo jedno lanko. Az nasledne som zistil, ze je to strmen. Dva pokusy o rozbehanie nepomohli, tak som kupil novy zadny brzdovy strmen a je klud.

Drzim palce, nech sa oprava podari! Daj potom vediet, ci som sa trafil. :-)
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ruční brzda

Příspěvek od analytic » stř bře 08, 2017 15:53

Ahoj, dnes rozebráno, přesně tak to je. Nefungoval samoštel. Teď je otázka, co dál. Mám druhý třmen ale pro druhou stranu. Myslám ale, že pístek je stejný. Zkusim to rozebrat a uvidim. Údajne se prodává i opravná sada. s pístkem. Dám vědět jak to dopadlo.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Ruční brzda

Příspěvek od Rado77 » stř bře 08, 2017 15:56

Snad to bude stacit len ocistit, rozhybat a jede se daaaal...daj vediet ;-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ruční brzda

Příspěvek od analytic » stř bře 08, 2017 19:42

Tak jsem dal nové destičky, na obou stranách jsem vyndal třmeny, písty tlakem dostal ven a zpět natočil, samoštely jsou funkční. Vše očištěno, gumové kusy namazány lehce silikonem. Zdá se, že vše funguje.
Problém může nastat v mechanice ruční brzdy. Tam je táhlo se závitem M8x1 a na něm je aretační matice taky M8x1. Musel jsem koupit očko, závit opravit aby se nezmršil, přece jen byl trochu deformovaný asi díky tomu vyfrézovanému zploštění. To táhlo je, zdá se kované z jednoho kusu, a nemám odvahu ho nahradit vyrobeným kusem ze závitové tyče a přivařenou zarážkou z kulatiny. Je otázka, kde sehnat nové, zda vzít z vrakáče nebo objednat. tady se obávám, že mi nikdo neprodá tento kousek, bude nabízet jenom celý díl (mechaniku).
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Ruční brzda

Příspěvek od Rado77 » čtv bře 09, 2017 09:22

Myslis tu tycku dlhu so zavitom pod pakou rucnej brzdy? Ze ma zdeformovany zavit? Ak ano, nestacilo by nasunut mezi doraz a maticu nejaky kovovy vlacek, alebo podlozky, alebo vecsie matice?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ruční brzda

Příspěvek od analytic » čtv bře 09, 2017 12:35

Rado77: Dát tam podložky nebo trubku není úplně dobré, asi by to ale šlo. Ten závit není stržený ale na povrchu je na hranách zdeformovaný, takže se matice velmi těžko vyšroubuje a i závit v ní trpí.
Nicméně určitě je možné jej vyrobit. Vidím to tak, že z kovaného šroubu M10 o délce 110 mm. Na soustruhu přetočit kulatinu na průměr 7mm a vyříznout závit M8x1 po délce 80mm. Jako ukončení použít hlavu šroubu (obrobit - opilovat) a před ní navařit to téčko. Tak by to asi bylo Lege Artis.

Jednoduše by stačilo vzít kus (110mm) obyčené M8x1.25 závitové tyče nerezové, konec upravit do téčka navařením kousku kulatiny. Protože originál je zploštělý kvůli zabránění protáčení (pohodlí při nastavování) - pokud se toho pohodlí vzdáme, tak díru upravit na kulatou a ponechat kulatý profil. To by bylo asi naprosto dostatčující.
Mě se podařilo ten originál zachránit, jen jsem přišel asi o 10mm závitu na začátku, což nevadí, protože tento stejně není použit. Původní matici M8x1 jsem protáhl závitníkem M8x1 a vyrobil ještě jednu pojistnou kontramatici, takže se to nehne ani kdyby chtělo.

Jinak tu opravu jsem spojil s výměnou destiček, sehnal jsem v akci za 390 Kč (sleva z 500) za 4 ks. Udělal jsem tedy navíc i druhou stranu (levou na straně řidiče). Paradoxně tady byl pístek nepohyblivý, nešlo s ním otáčet, byla zaseknutá prachovka. Tedy jsem jej musel kompresorem vyfouknout ven, vše vyčistil, smontoval a dobrý. Po výměně kapaliny za DOT 5.1 odvzušnil a vše se zdá být OK.

Tedy z toho plyne, že brzdiče vzadu by bylo dobré tak tak jednou za dva roky sundat, rozhýbat, vylejt starou kapalinu, naplnit novou a jet dál.
Kdo to ale udělá, když vše funguje ??.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: Ruční brzda

Příspěvek od milan.maly » čtv bře 09, 2017 13:03

Tak skvele, hlavne, ze to funguje a oprava nestala vela.

Ako som pisal, mne rozhybanie pomohlo vzdy len na cca mesiac a potom to zatuhlo znova. Pre istotu to este za nejaky cas skontroluj.
Ja som kupil aj opravnu sadu gumiciek, ale nakoniec som sa rozhodol pre novy strmen. Stary strmen uz mal po vyse 200 tisic km svoje odsluzene. Mechanizmus samostelu bol hrdzavy presne v mieste, kde prechadza zo strmena von a napaja sa nanho plech, kam sa potom chyta lanko rucnej brzdy.
Novy strmen som nasiel na webe za 1500 Kc od TRW (original vyrazeny napis Renault mal prelepeny nejakou plastelinou :-) ), od vymeny funguje OK.
S rucnou brzdou v kabine som problem nepozoroval - zavit siel hladko.

Vela stastnych km!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Ruční brzda

Příspěvek od Rado77 » čtv bře 09, 2017 14:50

Je to trochu boliestka M2 tie zadne samostely...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ruční brzda

Příspěvek od analytic » pát led 12, 2018 11:11

Přesně za 10 měsíců - to jest 01/2018 se závada opakuje. Plánuji výměnu oboru brzdičů. Postup sem dám.

PS. Jezdím bez ruční brzdy se špalkem pod sedadlem spolujezdce. No není to dlouho únosné, jdu objednat třmeny.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Ruční brzda

Příspěvek od analytic » sob úno 03, 2018 20:23

Tak práce je hotova. Na tom není nic až tak světaborného, tato práce jde většinou bez komplikací. Nicméně něco o náhradních dílech.
U nás mi v běžném obchodě s náhradními díly paní nabízela z polska nějaký no-name brzdiče v ceně cca 2500 za kus.
Nakoupil jsem nakonec přes Internet u jedné (nejmenované -nechci uškodit) obchodní firmy v Praze. Ta nabízela brzdiče TRW - V CENĚ 1500,-- ZA KUS vč. DPH. Říkám si - RISKNU TO, co na brzdičích může být až tak rizikového.
Tedy přišli mi opravdu brdiče v krabičce s hologramem TRW. Brzdiče měly na svém těle odlitku zalitou skvrnu. Tu jsem opatrně vybrousil a pod zalitím byla vyražená značka RENAULT.
Z toho plyne - jedna fabrika, jeden výrobek, jedna kvalita, ale protože marketingově nesmí prodávat pod originální značkou, tak je značka buď vybroušena nebo znehodnocena. Kolega co se mnou učí ve škole pochází z autoprůmyslu. Potvrdil mi tu skutečnost. Fakt je takový, že výroba zde bere kusy, které mají vzhledovou vadu - otřep, kousek hrany z odlévání, bublinku nebo zrnko na povrchu. Funkce a kvalita jsou naprosto OK. Takže si dávejte pozor, kde a co nakupujete a hledejte než zbytečně platíte. Fotky přiloženy - porovnání starých a nových dílů.

Fotky zde:
https://mega.nz/#F!V4030ACZ!6hkrp8HA8tbm6kfiJhXU8w
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Ruční brzda

Příspěvek od lakinooo » sob úno 03, 2018 23:38

Pred dvoma tyzdnami u mna...

Obrázek

Obrázek

Plus nove lanka, a nove brzdove trubky, krdze stare boli trosku viac na jednom mieste hrdzave, hadicky samo tiez.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Ruční brzda

Příspěvek od Rado77 » ned úno 04, 2018 19:42

To si montil vsetko sam? Ak hej, tak velky panko! ;-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Ruční brzda

Příspěvek od lakinooo » pon úno 05, 2018 08:03

Ale tam nie je nic obtiazne.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Ruční brzda

Příspěvek od Rado77 » pon úno 05, 2018 09:37

No ale tie trubky a hadicky si menil...islo to v pohode?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Ruční brzda

Příspěvek od lakinooo » pon úno 05, 2018 19:05

Ano pôvodne som chcel pôvodne strmene zrepasovať, jeden sa podaril, ale druhy ked som vytiahol segerku zvnutra, tak mechanizmus brzdy sa rozletel. Po 3 hodinách pokusu o skladanie mi praskli nervy, tak som za 100 e kupil oba nove strmene a hotovo.

Obrázek

Hadičky bola pohoda, tie dve trubky na zadnej náprave som kúpil origo, keďže majú na sebe zalisovanú hadičku k zadným strmeňom.

Trubky boli pomerne najjednoduchšie, menil som za medené od spojky cca pod rýchlostnou pákou až po zadnú nápravu. Mal som klbo, naohýbať, narezať na mieru a zapertlovať. Výmena dokonca v garáži na zemi. S brzdymi už mám pokoj, ešte plánuje výmenu valčekov a gumičiek v predných strmeňoch, tam nie je ten debilný mechanizmus ručnej. Inak na tú segerku som si kúpil špecialne segerové kliešte, zostanú mi na pamiatku.

Obrázek

Horšia bola výmena laniek, kde som nepochopil, ako može plast zachrdzavieť plast do železného otvoru, ale nakoniec sa podarilo.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Ruční brzda

Příspěvek od Rado77 » úte úno 06, 2018 13:45

To som prave myslel ze trubky a hadicky boli samostatne, a musel si to nejako spajat specialne... Jeeeezus si spominam, jak som nadaval ked som na starej Fieste menil gumicky na prednych valcekoch. Ani za ten svet mi to nechcelo vliezt do strmena. Ale robil som to priamo na aute, nemal som strmen vymonteny bokom :-) Proste dilino na ulici ... :-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Ruční brzda

Příspěvek od lakinooo » úte úno 06, 2018 16:18

Ale na tie pojebate starty prist neviem....
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů