Než začnu popisovat můj problém,chtěl předejít nákym neshodám.Procházel jsem témata čidlo venkovní teploty,našel jsem souvislost s klimout,startem atd.Chtěl bych se pokusit uceleně popsat problém s čidlem venkovní teploty u Megana 2 bez klimy,pouze čidlo.můj problém nastal ted v zimě,kdy mi teplota na displeji ukazuje o cca 8 stupnů C mín,tudíš teplota je většinou v mínusových hodnotách.Na foru jsem našel,že to někdo řešil a je zapotřebí termistor NTC 3.3K+rezistor 15K,který se připájí paralerně k termistoru.Termistor jsem ojednal v http://www.gme.cz,či GES,Tipa atd.
Jelikož jsem se na to vrhnul,ted v zimě,tak jsem auto dal do tepla,aby nepopraskaly packy.
Odcvakl jsem zadní kryt zrcátka,nezapomentě zrcátko zaklopit,aby kryt šel sunda v kloubu.
Zespoda uvidíte to čidlo,které vytáhnet ven a bude držet na dvou vodičích.
Čidlo je zalitý v plastu.Chtěl jsem použít stejný pouzdro,tak jsem štípačkama odštípl první vodič cca 4cm dlouhý a druhý cca 3cm dlouhý a to z důvodu pájení,aby pájené spoje nebyly vedle sebe.
Vzal jsem si ruční vrtačku a do ní dal zubařský vrták s kuličkou na konci a začal odbrušovat plast.
Uvnitř čidla jsem si nachal ty dva vodiče co jsou přívod do čidla.
Pak jsem vyndal malou destičku s SMD rezistorem 18,2K+termistor 3K origo zapojení z výroby.
Do prostoru co vznikl po vyndání původních součástek jsem dal koupené a zapájel.
Poté jsem celé čidlo zalil plničem,lze použít dentakryl,epoxidovou pryskyřici atd.
Na vodiče jsem si dal smrštovací bužírku,pocínoval,spájel a smrštil bužírku teplim vzduchem.
Nakonec jsem vodiče zalepil vulkanizční páskou,která se sama zapeče a udělá voděodolný spoj.
Klasikou izolačku nedávejte,ta se teplem rozmotá.
Pak jen složi a je hotovo.
Rozdíl měřených hodnot byl 1.Celsia
Mám foto,ale nejdou mi vkládat a nebo to dělám špatně
Omlouvám se za případné hrubky
Čidlo venkovní teploty v zpětnym P zrcátku
Moderátor: Moderators General
Re: Čidlo venkovní teploty v zpětnym P zrcátku
Ahoj Děkuji za návod, manželce teplota ukazuje o 9 stupňů míň tak se na to chystám (verze s digi klimou tak snad buou součástky stejné). Jaké si prosím použil součástky? Termistor NTC 3.3K + rezistor 15K nebo termistor 3K + rezistor 18,2K? Děkuji za odpověď.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Čidlo venkovní teploty v zpětnym P zrcátku
Lepší je odpor 15k, nebo použít termistor 2,7k+18k.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Čidlo venkovní teploty v zpětnym P zrcátku
Ahoj, šel by obnovit foto návod? Případě odkazy na součástky? Mě to začalo ukazovat ze dna na den -12 a občas klesne nebo se zvedne, ale spíše se drží na stejné hodnotě.
Hledal jsem dle návodu termistor NTC 3.3K a rezistor 15K na ges.cz i GME.cz ale nejsem si jistý. Nejsem elektrikář
Díky moc
Hledal jsem dle návodu termistor NTC 3.3K a rezistor 15K na ges.cz i GME.cz ale nejsem si jistý. Nejsem elektrikář
Díky moc
Renault Thalia Expression 2005 1.4 16V 72Kw
Renault Megane Grandtour Extreme 2009 1.9 dci 96Kw
Renault Megane Grandtour Extreme 2009 1.9 dci 96Kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů