Netáhne

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
georglove
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pát pro 27, 2013 12:54

Netáhne

Příspěvek od georglove » pon lis 30, 2015 17:52

Ahoj všem. Už měsíc mi na mém Renaultu Megane 1,9dci 96kW svítil servis a že mám zkontrolovat vstřikování. Auto při této hlášce jezdilo normálně. Ale dnes jsem vyrazil do města a zastavil jsem ve městě na červenou a když jsem se chtěl rozjet, tak auto přestalo mít tah. Vypadalo to jako když jedu s 1.2kou.Při sešlápnutí plynu asi tak do čtvrtky auto přiměřeně zrychlovalo, ale jakmile jsem šlapnul více, tak očekávané zrychlení se nekonalo. A také se mi zdálo, že není slyšet turbo, když sešlápnu pedál více. Počítač mi jinou závadu neukazuje. A na diagnostiku se dostanu nejdříve v sobotu.:(Co si o tom myslíte Vy?:
Děkuji za rady.

Nebo že by auto bylo v nouzovém režimu? Jak vlastně poznám nouzový režim, kromě toho, že auto jede napůl?
Myslel jsem, že by mohlo být v háji turbo, ale všiml jsem si, po chcípnutí píská, nebo je to spíše dlouhý ton pípnutí. Je to takhle správně?
Kdyby bylo něco s turbem, tak palubní počítač by ukazoval nějakou hlášku?
Renault Megane Grandtour Exception 2008, 19 dCi, 96 kW

georglove
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pát pro 27, 2013 12:54

Re: Netáhne

Příspěvek od georglove » sob pro 05, 2015 20:09

Tak dneska jsem po diagnostice a už jsem moudřejší.
Diagnostika ukázala na FAP. Totálně zanesen. Prý odhadem 690g humusu. Vysoký tlak při volnobeznych otáčkách. Vyfuk úplně čistý a nebyl vidět vůbec žádný kouř. Zkratka podle mechanika nejspíše na odpis.
A tak mi nabidnul několik možností co s tím udělat.
Koupit nový originál za 25tis, nebo koupit repas za něco kolem devíti, desíti tisíc , nebo vyčistit za sedm a nebo ho úplně vyřadit za 5tis.
Tak nakonec jsme se domluvili na vyřazení.
Prý ho vynda, vykucha, upraví soft, dá ho zpět( teda jen ten obal) a mělo by to být v pohodě.
Tak uvidíme. Auto si jdu vyzvednout v úterý.
Má někdo zkušenost s vykuchanym filtrem a s STK? A jak Auto jezdí bez FAP? Kouří více?
Renault Megane Grandtour Exception 2008, 19 dCi, 96 kW

clawler
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: pát črc 10, 2015 15:42

Re: Netáhne

Příspěvek od clawler » sob pro 05, 2015 20:58

Myslím si, že si do budoucna koledujete o řadu problémů. Když jste si auto kupoval tak jste nevěděl že má filtr? Když Vám odejde turbo tak ho taky sundáte? Když utrhnete lanovody zrušíte ručku? Atd. Atd. No proč ne? Bude to furt jezdit.

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Netáhne

Příspěvek od lakinooo » sob pro 05, 2015 22:48

Bolo ho treba dat vycistit. Je to dost jednoducha procedura. Kedze FAP je sitko a je upchate sadzami. Druha vec je preco sa upchal. Ale som si isty ze na to by ten mechanik aj tak neprisiel.

Tesim sa casu kedy budu musiet vsetci FAP vracat...
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Netáhne

Příspěvek od Zefek » ned pro 06, 2015 09:09

690g humusu se do fapu nevejde, možná tak desetina z toho. FAP taky není jako sítko, je to o něco složitější. Jenže dle mého, je to blbě diagnostikováno a celá akce je naprosto zbytečná. Jak vlastně funguje fap. Při proudění plynů zachytává obsah pevných částic. Na filtru je snímač, který měří tlak před a za filtrem. Na základě toho snímače se zjišťuje hmotnost sazí. Pro jednoduchost, za fapem je tlak stále stejný, ale před fapem postupně narůstá.
Když se s autem jede svižně, tak teplota výfukových plynů dosáhne takové úrovně, že při vstříknutí trošky nafty do výfuku dojde k zahájení reakce a objem fapu se začne zmenšovat. Tím začne klesat i tlak před fapem. To je první možnost, která se děje běžně, není o tom nijak zahlášeno řidiči, ...
Druhá možnost, když se zaplnění fapu blíží k nějaké hodnotě dojde k tomu, že jednotka začne schválně zahřívat výfukové plyny, aby mohlo vypálení proběhnout. O téhle akci taky nedává uživateli vědět.
Třetí možnost a poslední, že se druhá možnost nepovede (když se třeba často vypíná motor, ...), rozsvítí kontrolku fapu a informuje řidiče o tom, že ve fapu zbývá již malá kapacita a je potřeba filtr regenerovat. Až do teď to ještě jde provést jízdou.

Až následně rozsvítí kontrolku vstřikování a hlásí poruchu systému, protože z důvodu většího protitlaku již nelze provést standardně jízdou, dá se diagnostikou.

Jenže z tvého popisu to vypadá, že se ti nerozsvítila kontrolka fapu a řj tě neinformovala o vyčerpané kapacitě filtru a potřebě filtr regenerovat. Což je docela problém, protože podle toho co jsem napsal, k tomu mělo dojít. Kde se tedy stala chyba, že se filtr zapral co to šlo a řj o tom nikoho neinformovala? Na fapu je jediný snímač, který měří tlak před a tlak za filtrem. Když tlak před filtrem postupně narůstá, v určité chvíli se rozsvítí kontrolka fapu a pak kontrolka závady. Co když se ale tlak změní skokově a pak se měnit přestane? Rozsvítí se rovnou kontrolka závady.

A tady je kámen úrazů všech filtrů. Do snímače vedou hadičky. Jsou to hadičky kalibrovaného průřezu. Když jsou steřelé, nebo se ucpou, začne systém kolem fapu vyvádět neskutečné věci. A za mě, závada bude tady. Buď přímo kolem hadiček a trubiček ke snímači, nebo ve snímači samotném.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

georglove
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: pát pro 27, 2013 12:54

Re: Netáhne

Příspěvek od georglove » ned pro 06, 2015 11:47

Věděl jsem, že auto má FAP.
Nejsem natolik zkušený, abych věděl co je dobré a co ne.
Když mechanik řekl, že je nejspíše úplně v háji, tak jsem mu to samozřejmě věřil jako laik. Dál mi nějaké možností na výběr a já se zkrátka rozhodl.
Co se týče nějakého jiného upozornění v pal. pc, než to že mám zkontrolovat vstřiky, se nekonalo. Žádná kontrolka se mi před tím vším nerozsvitila.
Renault Megane Grandtour Exception 2008, 19 dCi, 96 kW

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Netáhne

Příspěvek od Zefek » ned pro 06, 2015 18:13

To znamená, že samotný fap je nejspíš ok a hapruje ten systém vyhodnocování zanesení - hadičky, trubičky, snímač. Dá se to poznat i z diagnostiky, protože pokud je tam chyba zacpaného filtru a je tam osamocená, není to vada samotného filtru. Pokud by to byla samotného filtru, zapíše se tam nějaká závada při rozsvícení kontrolky při zbývající rezervní kapacitě filtru. A až následně by se zapsala chyba zaplnění filtru. Navíc, pokud třeba v koncovce výfuku nebyl jemný prach sazí, tak filtr funguje správně.

Každý má diagnostiku, každý je chytrý jak rádio, přitom člověku dělají akorát zle. Cena snímače do 4 tisíc, cena hadičky, nebo trubky pár korun.

Na STK s tím začnou být problémy ve chvíli, kdy po tom začnou jít. Pozná se to poměrně jednoduše - saze v koncovce výfuku + výbava fap + diagnostika = konec měření s výsledkem neprošlo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

clawler
Starting member
Příspěvky: 58
Registrován: pát črc 10, 2015 15:42

Re: Netáhne

Příspěvek od clawler » čtv pro 17, 2015 13:46


Rossa08
Starting member
Příspěvky: 67
Registrován: úte črc 02, 2013 16:36
Bydliště: Hranice

Re: Netáhne

Příspěvek od Rossa08 » čtv pro 17, 2015 20:53

Znamy měl podobný problém na laguně 3 2.0 DCI , mrkli jsme na diagnostiku plus po zkušenostech tady z fóra jsem mu konstatoval že bude mít problém právě v té zteřelé hadičce. Lehl jsem pod auto, odplastoval atd... Trochu zalomit ruce kolem FAP a ejhle hadickou jsem prostrcil prst... Hadička narychlo zkrácena a je po problemu. Auto se projelo tak aby se vypálil filtr a je klid :-) osobně bych fap nekuchal...

v.scorp
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte led 05, 2016 02:56

Re: Netáhne

Příspěvek od v.scorp » úte led 05, 2016 04:25

:van002:
Jen dotaz :
-hojky... nevíte..má už slabší baterie vliv na vypálení filtru pevných částic???
Jezdím už jak "Ďas" a nic :(
Jo a jinak...také se mi skoro hned po FAP rozsvítila kontrola " vstřikování a hlásí poruchu systému "..a občas hlásí - závada elektronic! Mám celkem dobrého diagnostika...ale trhá si vlasy a já fufníky :( :\
Scenic 1.9 Dci ..najetto 150 000 Km ale nevím jaký režim měl v Německu - dovezen :( Ale Km sedí...

Díky moc za případnou radu!!!

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Netáhne

Příspěvek od Zefek » úte led 05, 2016 06:16

Baterka na to nemá vliv. Napiš chyby z diagnostiky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Comby
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: stř říj 28, 2009 15:24
Bydliště: Rača

Re: Netáhne

Příspěvek od Comby » čtv čer 07, 2018 21:13

Zefek píše:
ned pro 06, 2015 09:09
Jenže z tvého popisu to vypadá, že se ti nerozsvítila kontrolka fapu a řj tě neinformovala o vyčerpané kapacitě filtru a potřebě filtr regenerovat. Což je docela problém, protože podle toho co jsem napsal, k tomu mělo dojít. Kde se tedy stala chyba, že se filtr zapral co to šlo a řj o tom nikoho neinformovala? Na fapu je jediný snímač, který měří tlak před a tlak za filtrem. Když tlak před filtrem postupně narůstá, v určité chvíli se rozsvítí kontrolka fapu a pak kontrolka závady. Co když se ale tlak změní skokově a pak se měnit přestane? Rozsvítí se rovnou kontrolka závady.
A tady je kámen úrazů všech filtrů. Do snímače vedou hadičky. Jsou to hadičky kalibrovaného průřezu. Když jsou steřelé, nebo se ucpou, začne systém kolem fapu vyvádět neskutečné věci. A za mě, závada bude tady. Buď přímo kolem hadiček a trubiček ke snímači, nebo ve snímači samotném.
Zefek píše:
ned pro 06, 2015 18:13
To znamená, že samotný fap je nejspíš ok a hapruje ten systém vyhodnocování zanesení - hadičky, trubičky, snímač. Dá se to poznat i z diagnostiky, protože pokud je tam chyba zacpaného filtru a je tam osamocená, není to vada samotného filtru. Pokud by to byla samotného filtru, zapíše se tam nějaká závada při rozsvícení kontrolky při zbývající rezervní kapacitě filtru. A až následně by se zapsala chyba zaplnění filtru. Navíc, pokud třeba v koncovce výfuku nebyl jemný prach sazí, tak filtr funguje správně.
Každý má diagnostiku, každý je chytrý jak rádio, přitom člověku dělají akorát zle. Cena snímače do 4 tisíc, cena hadičky, nebo trubky pár korun.
Na STK s tím začnou být problémy ve chvíli, kdy po tom začnou jít. Pozná se to poměrně jednoduše - saze v koncovce výfuku + výbava fap + diagnostika = konec měření s výsledkem neprošlo.
Presne tento problém mám teraz. Žiadna kontrolka FAPu, len rovno check injection a chyba P1431 (OBD bluetooth). Žiadna iná chyba nebola zaznamenaná, len táto jediná. Bol som v jednom servise, že spravia diagnostiku. Ta spravili tak (neviem čím merali), že povedali, že FAP je plný (čo som už vedel), že sú tam vysoké hodnoty a že ho vyčistia, pričom ani to nemusí pomôcť. Žiadna správa o tom, že čo viedlo k jeho upchatiu bez predchádzajúceho upozornenia (upchatý EGR, únik vzduchu v sacom potrubí a pod. = väčšia dávka nafty = veľké množstvo sadzí = upchatý FAP). Tak som im poradil, nech len skontrolujú hadičky z FAPu, ale oni že opticky sú ok. Že treba FAP odmontovať a vyčistiť, prípadne vymeniť. Napokon som sa rozhodol tento servis už nevyužiť, aby to napokon neskončilo tak, že vyčistia/vymenia FAP, ale zbytočne lebo chyba bude v hadičke alebo v snímači. Takže o týždeň idem do Renaultu na CLIP. Nie je tu niekto z fóra, kto by mi spravil diagnostiku skôr alebo prečistil tie hadičky? Bratislava a okolie.
Mégane II GrandTour, 2006, 1,9 dCi, 96 kW

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Netáhne

Příspěvek od zdeno255 » čtv čer 07, 2018 21:37

V Renaulte by to mali vediet. Nemusí ti zobraziť chybu ak je hadička deravá. Jednoducho má zlé údaje a nakoniec sa zanesie. Ťažko radit bez diagnostiky. Uvidíš potom

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů