Tipy k Meganu II?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » stř dub 02, 2014 12:04

Znovu opakuji,že zadní lambda-diagnostická NIJAK neovlivnuje řízení směsi. Pouze v tom případě,když je K.O tak řj za určiých podmínek přepne do "nouzáku"-nebo stavu kdy je složení směsi optimalizováno stavu ohřátého motoru. A ano-v tomto případě dojde pravděpodobně k zvýšení spotřeby.
Pokud jsou hodnoty zadní lambdy při měření mimo požadovaný rozsah,je vadný kat,první lambda,příp.je závada jinde a řízení spalování se tzv."vymklo" kontrole,což je u dokonalejších :D systemů zaznamenáno do paměti a obvykle svítí kontrolka.

Při nastartování motoru zahřátého na provozní teplotu se smyčka přepne okolo těch 10 sec.
Při nastartování studeného motoru (teplota vody pod 30C) může trvat zahřátí sondy na provozní teplotu až 5 minut.

K "tvým" grafům:
Nepřipadá ti silně zavádějící v podstatě stejný čas potřebný k přechodu na řízení směsi u studeného i zahřátého motoru???
Jistě víš,že k tomu aby lamda dokázala optimalizovat směs MUSÍ být zahřátá na min.350C,provozní teplota kolem 500.
Chceš snad tvrdit,že za 10,20 nebo i 60 sec. po nastartování studeného motoru je schopna se ve svém okolí odebírající teplo takto rychle zahřát?
To,že "něco" lamda vysílá krátce po startu zdaleka neznamená,že už dokáže optimalizovat směs.

A co myslíš,JAK řj. "pozná" připravenost lambdy?


P.S. Píšeš...auto stálo od rána na parkovišti,teplota vody 25C :D V místě Tvého bydliště je srpen??? :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » stř dub 02, 2014 12:34

Není to zavádějící, protože je to mimo jiné zdroje uvedeno i v diagnostickém manuálu přímo od Renaultu. Připravenost lambdy se pozná podle rozsahu signálu. Sonda v provozní teplotě dává větší rozsah, než sonda s nižší teplotou. Mimo to, je hezky vidět, že jakmile to spadlo do regulace, tak se začaly zvyšovat otáčky. Proto je dost možné, že pokud je sonda vadná a dojde k přechodu do uzavřené smyčky, může motor vykazovat závady v běhu a může zhasnout. Na motorech 1.4 16V je to typická ukázka vadné lambda sondy.

Na auto pálilo celý den slunko. Všechny tři snímače, které v autě mám ukazovali teplotu cca 20-25 stupňů (jak chladící kapalina, nasávaný vzduch, tak i venkovní teplota).

Nicméně, pro tvůj klid, můžu zkusit i to, že ti udělám graf z jiného auta se stejným motorem. Bude se to chovat naprosto stejně.

10 vteřin je pro tenhle motor taková krásně typická doba. Dřív třeba nezapne kompresor klimatizace, nebo vyhřívání zadního okna ... :D

Já se tady s tebou nebudu dál hádat, protože já vím, jak tyhle auta fungují. Mám je změřené diagnostikou, se kterou jsem najezdil možná i víc než 10 tisíc km sledoval jsem parametry a chování toho motoru. Když jsi tady řešil uhnitý kabel od řj, tak jsi neměl ani k dispozici připojení k diagnostice. Když jsem po tobě chtěl další věci, kterými bys popsal problém, nedodal jsi je ... Nevím, proč bych se o tomhle měl dál s tebou bavit a něco si tím dokazovat. Jediná tvá argumentace je tady to, že ty jsi byl na školení. Takových lidí znám hodně, ale k autu bych je nikdy nepustil :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » stř dub 02, 2014 14:00

Hmm..v posledním odstavci změna rétoriky.. to mne mrzí,opravdu...a já myslel,že budeme navzájem konstruktivně debatovat. :D

No a protože to umím takto jak jsi naposled předvedl "debatovat" také,pokračuji:

Myslím,že není pro tuto debatu důležité kde a které jsem měl uhnité dráty. Snažil ses mi pomoci,to kvituji ale závada byla stejně jinde a zjistil jsem ji pomocí trivialních postupů sám i bez podobné cracklé "diagnostiky" z číny co máš ty.
Když si takový expert a všichni kolem jsou většinou tupci :)
Jak je patrno z jiných debat,jsi schopen "školit" i techniky z STK a Emisních stanicí :D :D :D dále např. ...viz: věta....Dřív třeba nezapne kompresor klimatizace, nebo vyhřívání zadního okna....co má proboha toto konstatování společného s tím,žes předtím plácl hovadinu?
Proč tvrdím,že hovadinu?
PROTOŽE PRVNÍ LAMBDA DOKÁŽE SPRÁVNĚ FUNGOVAT TEPRVE POTÉ,CO SE DOSTATEČNĚ ZAHŘEJE. To je to o čem to tu celé je bez ohledu na to,co jsi vykoumal z té "své diagnostiky".
TA DRUHÁ NIJAK MÁ POUZE DIAGNOSTICKOU FUNKCI. To jsou faktické info.
Bez ohkedu na to čím "mlžíš" dál.

Pokud se tím nějak snažiš dělat dojem na čtenáře zde,prosím ale na mne to neplatí.
Jestli tě žere,že mám za sebou nějaká školení,mohu tě ubezpečit,že jsem posléze asi dva roky coby školitel působil. Zvládneš tento fakt psychicky? :)


Víš,já také nechodím třeba na fora ortopedů a nesnažím se tam být "in" tím,že si něco někde naštuduji "Syndrom diabetické nohy" a pořídím si kostru člověka.
Možná by nebylo od věci si z toho vzít příklad.

P.S. Pokud chceš pokračovat v debatě v mezích slušnosti,budu rád a beru předchozí reakci zpět. Je to na tobě.

P.S. píšeš:...Já se tady s tebou nebudu dál hádat, protože já vím, jak tyhle auta fungují. Mám je změřené diagnostikou, se kterou jsem najezdil možná i víc než 10 tisíc km sledoval jsem parametry a chování toho motoru...

Tak když to tak vše zvládáš a znáš, proč proboha nemáš vyřešen problém s přesuvníkem, pálení cívek,svítící check,trhání při akceleraci nebo výkonové výpadky???? Proč nevyřešíš a nepomůžeš tím dalším třeba ten emulator jak jsem psal předtím. To by byl velmi dobrý počin!
Já sice expert na Renaulty nejsem ale ty své měl vždy v bezvadném stavu a nikdy jsem je neprovozoval se zjevnou závadou! Asi to bude tím,že jsem s nimi nenajel přes 10 tis.km s připnutou "diagnostikou" :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » stř dub 02, 2014 14:13

Jestli chceš dělat ramena, tak běž na lampárnu. ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » stř dub 02, 2014 18:24

Zefek píše:Jestli chceš dělat ramena, tak běž na lampárnu. ...
Nejsem ten,kdo tu začal "dělat ramena" a přestal debatovat k tématu. Oplatil jsem ti pouze reakcí v podobném duchu.

Ještě mě na závěr prosím vysvětli kterýmto zázrakem se tvoje lambdasonda ze studeného stavu a za studeného motoru ohřeje za 10 sekund na svoji provozní teplotu (nad 360C) tak aby mohla efektivně řídit složení směsi a jak složení směsi koriguje ta druhá sonda a pak si přestanu myslet že na toto tema jen "trolíš" :)

Toto tady totiž celou dobu tvrdíš.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » stř dub 02, 2014 18:55

Připoj si diagnostiku a posleduj si, jak se lambda chová. A uvidíš, že to prostě reálné do těch deseti vteřin je. A s tou druhou lambdou to zkus taky. Dej si tam emulátor, který bude dávat nižší hodnoty napětí, aby to značilo více kyslíku z katu a uvidíš, co to začne dělat. Zase posleduj na diagnostice a uvidíš. Já to mám ověřené i na analyzátoru výfukových plynů ... Pokud nevěříš diagnostice, připni si tam osciloskop. Pokud ani tomu nevěříš, tak nazdar ... Všechno, co tady píšu, lze velmi jednoduše ověřit, že to tak funguje. Ale nechtěj, abych ti tady ještě dával grafy. Já na to opravdu nemám čas. Vyzkoušeno to mám. ... Ad ta přední lambda. Myslím, že stále zapomínáš na jednu velmi důležitou věc ohledně řízení složní výfukových plynů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » stř dub 02, 2014 19:12

Zajíc žije v lese,protože žije v lese tak žije v lese. To je tvá "odborná" argumentace,která nepřipouští chyby nebo nedejbože nevědomost. :D

Co auto? Furt má za studena díry ve výkonu? :D Jestli to nebude "vlastnost"... :D


quote:...Připoj si diagnostiku...
A kterou má vybrat? Bosch,Delphi,VAG nebo CDP? :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » stř dub 02, 2014 22:42

Už jsi to změřil? Dokud tady nedodáš grafy, tak nebudu dál pokračovat v diskusi. Já ty grafy dodat dokážu ... Svou argumentaci dokážu opřít o to, co mi dává diagnostika a průběhy ze snímačů. A nemám problém to udělat na více stejných autech. Je mi jedno, jakou diagnostiku si vybereš ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » stř dub 02, 2014 23:22

Zefku a k čemu by ty grafy byly? Mimo to,když budu chtít tak ti vyjedu graf co bude ukazovat,že se smyčka zavře třeba za hodinu.
Až si konečně opravíš své auto abys tam neměl výkonovou díru za studena,tak se přihlas a můžeme v debatě pokračovat.
Doufám jen,že to nebude trvat dalších ....přes 10000km jízdy s připnutou diagnostikou. Mohl bych totiž do té doby umřít. :D

P.S. Jaký název má ta "čína" co ji vydáváš za "diagnostiku"? :)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Rado77 » čtv dub 03, 2014 10:59

No, tak som tejto veci venoval trochu casu, poprecitaval clanky odbornejsieho typu, ale zavery su aj tak 2:
:arrow: jedni pisu ako pises Ty Kuno, ze zadna lambda ma vyslovene kontrolnu ulohu stavu KAT a nezasahuje do RJ v podobe zmeny miesania zmesi
:arrow: ine clanky zase pisu ako pises Ty Zefek, najme ohladom BOSCH lambda sond, kde podla zadnej lambdy skutocne RJ moze korigovat zlozenie zmesi
Co sa tyka ohrevu lambda sondy, tak BOSCH u keramickej planarnej lambde pozuivanej od 1994 skutocne garantuje jej plnu prevadzku po 10 sekundach od startu motora (konkretne je udavany udaj 5-20 sekund po starte motora). Neviem ale ci sa jedna o nejaky patent firmy BOSCH, alebo takto funguju dnes uz vsetky lambdy vsetkych znaciek.
Teraz nejde o to ze sa hadate, ale ide o korektne informacie konkretne pre Renaulty, aby sme sa dopatrali pravdy, ako to na nasich vozitkach teda je
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

ron_dolph
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: sob zář 11, 2010 08:11

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od ron_dolph » čtv dub 17, 2014 08:36

add. Zefek, Kuno:

Zdravím pánové,
právě jsem dočetl "vaši přestřelku" a je z ní cítit, že oba dva máte nepochybně "své" zkušenosti s vozy Renault. Rád bych toho využil a nechal jedním z vás své auto diagnostikovat a posléze opravit, pokud by to bylo možné.

Mám se svým autem reálně problém a zoufale potřebuji pomoc od někoho zkušeného.
viz. Megane II Grandtour 1.9 DCI 88kW (2005) - neduhy

Předem díky a omlouvám se za vplutí do diskuze, ale nemohl jsem toho nevyužít :idea:

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » čtv dub 17, 2014 20:24

Jestli to nemáš daleko do Zlína,rád Ti vyhovím.

bulll
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: stř říj 31, 2012 11:39
Bydliště: Ostrava !!!

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od bulll » pát dub 18, 2014 00:07

Zdravím chlapi.
Mám Renault Megane II 1,6 16v. Nevíte o někom ochotném který vlastní diagnostiku a je z Ostravy ? Nechci zakládat nové téma i když vím je otázku na mou odpověď bych určitě na tomto webu asi našel ...
Můj problém je asi v zámku volantu. Vložím kartu do zapalování, sešlápnu oba pedály (brzda, spojka - asi už ze zvyku), zmáčknu tlačítko start a z dvaceti starty za tři dny mi to jednou vůbec nechce nastartovat.Po zmáčknutí tlačítka to jen tiše ve volantu 4x zacvaká a na displeji palubovky mi to napíše že něco je uzamčeno (neumím anglicky). Červená blikající kontrolka v palubovce - asi zapalování ... no já nevím jestli zhasne a po neúspěšným startu se zase pravidelně rozbliká. Ale na to se chci až to udělá znovu zaměřit.
Ono v situaci už dvakrát tento týden- 30 minutové pokusy znovu a znovu než to nastartovalo přijde člověk na jiné myšlenky. Při tomto neuspěšném startování vozidla jsem si všimnul, že po zmáčknutí tlačítka se volant neodemkne. Už týden se mi volant ani neobtěžuje se dostatečně zamknout a bez karty s ním jde otáčet i se slabými zvuky asi zámku volantu který se podle mě "jemně opírá pro uzamčení volantu o díru kam má osa zámku asi zajet". Myslím si že tento zámek má jen dvě polohy a to je buď zamknuto nebo odemčeno. Ten můj je (fakt si to myslím) v nějaké mezipoloze, proto když mi to nechce nastartovat, řídicí jednotka nedostane signál momentální polohy zámku a nezapne startér takže ani start motoru. Když mi to udělalo naposled (včera), bez karty, potom i s kartou jsem točil volně volantem bez nějakých zvuku ani odporu zámku zamykání volantu. Dokonce jsem měl pocit že se mi aktivoval omezeně (ne naplno) i posilovač řízení bez spuštěného motoru, protože jsem volantem otáčel záhadně volně.
Momentálně mi to tu a tam volant uzamkne. Volal jsem do autodílu. Zámky volantu nedodávají. Takže mě doporučili autorizovaný servis Renault. Volal jsem tedy i tam. Zámek volantu bez montáže 9500kč a pokud to tímto nebude, tak to může být nějaký modul imobilizéru -přes 10000kč ...
Samozřejmě mi doporučili abych přijel na diagnostiku. To samozř. chápu, tak už pobaveně jsem se zeptal co to bude stát. Takže diagnostika 500kč ale mechanik bude kontrolovat nějaké konektory atd. tak si mám připravit min. 2000kč (typuji že jsou všechny částky bez daně)... !!!! Takže pokud to bude špatný zámek volantu celková cena by měla být okolo 15000kč !!! Fakt, zlatý klasický klíček zapalování.
Závada se projevuje od léta minulého roku. Tu a tam jsem při startu musel pomoct zámku se odemknout pootočením volantu, ne nestalo se že by mi auto nešlo nastartovat. Tuto zimu úplně klid. Ale jakmile se oteplilo, začali se starty velké problémy.
Může mi teda někdo pomoct a napojit auto na diagnostikou ? Předem upozorňuji že mi svítí kontrolka airbag na palubovce. Děti si hráli v autě a vymotali pásek spínače (?) airbagu pod volantem ... :(
Renault Mégané II 1.6 16V (2005) 83kw
Renault Mégané II 1.5 dCi (2004) 60kw
Renault Mégané I 1.9 dT (1997) 66kw
Renault R 19 1.8 LPG (1991)
Renault R 19 1.8 (1989) 66kw

peto 1
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: sob lis 27, 2010 18:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od peto 1 » pát dub 18, 2014 07:25

Skús osloviť Zefka: http://forum.renaultclub.cz/memberlist. ... ile&u=4478
Inak ak je to zámok volantu, dá sa použiť aj z vrakáča, ale treba ho vymazať (údaje auta, z ktorého je vymontovaný), vyjde to asi na štvrtinu ceny nového (aspoň mňa to tak vyšlo).
RENAULT MEGANE III 1,5 dCi Grandtour
RENAULT MEGANE II 1,4 16v 72 kW Grandtour
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » stř kvě 14, 2014 16:49

Kuno píše:Zadní lambda opravdu "jen" hlídá připravenost a funkci katu. Proč to tvrdím? Protože při úpravých výfuků a odstranění katu zákazníkům ustavuji emulator zadní sondy. Není to můj výmysl,je to běžná praxe při takovýchto úpravách.
Netěsnosti ve výfuku v krátké vzdálenosti za první sondou mohou její činnost vyjímečně také ovlivnit,může totiž docházet k nežádocím turbulencím výf.plynů.
Ůpravy výfuků a věcí kolem jsou "mou doménou",kterou mám myslím :) celkem zvládnutou,vyzkoušenou a ověřenou praxí na autech vlastních i na autech mých spokojených zákazníků.
Už se delší dobu potýkám s tím, že mi auto v tahu lehce pocukává a často se rozsvěcí kontrolka katalyzátoru. Měřil jsem cívky (jsou nové a v záruce), v normě, měnil jsem svíčky (originál renault/equiem), kontroloval kabeláž. Napadly mě taky vadné vstřiky, ucpaný palivový filtr, ale tlak paliva 3,5 barů bez jakéhokoliv zakolísání tomu nenasvědčuje. Dost jsem si s tím hrál, snažil jsem se ověřit snad každý prvek na tom motoru a taky mě to stálo spoustu času. Nezjištěno nic. Až na hodnotu posunu palivové mapy (pomalá adaptace) a taky divná hodnota rychlé korekce bohatosti. Pro jistotu jsem to porovnal s jiným autem. U mě se pohybuje rychlá korekce kolem 50%, tedy jak má. Ale dokážu (při určitém stylu jízdy) posunout korekci až na 90%!! Toto se mi na druhém autě nepovedlo a korekce se držela stále kolem 50%. Co to znamená? Korekce nad 50% znamená větší množství kyslíku změřeného lambda sondou. Dlouhodobou adaptaci mám nastavenou na 160. Dlouho jsem hledal, co tyhle hodnoty zmanenají, jaký mají rozsah. Zjistil jsem, že tato hodnota je u Mégane II maximum, kterého lze dosáhnout. Problém je, že dlouhodobá adaptace by se taky měla pohybovat kolem 128. Opět ověřeno z jiných aut, se tyto hodnoty takto pohybují. Takže něco na tom autě musím mít špatně. Hodnota nad 128 říká, že směs je chudá a způsobuje to posun palivové mapy do oblasti bohatější směsi - mám tedy posunutou mapu do oblasti maximálně bohaté směsi.

Šel jsem po lambda sondách. Frekvence první lambdy 2Hz (zdá se mi to trochu málo, ale je to furt v normě). Rozsah hodnot 0-950mV je v normě. Náběh sondy do deseti vteřin, takže i vyhřívání se zdá ok. Problém je na druhé lambdě. Hodnoty, rozsah i frekvence je ok. Problém je ten, že za katalyzátorem mám přebytek kyslíku, což je vidět právě na hodnotách druhé lambdy. Po peripetiích s výfukem, kdy jsem měnil vlnovec a pak i katalyzátor a opravoval jsem přírubu, kterou to fučelo neskutečně hodně, jsem si myslel, že je už všechno v pohodě. Ale po měření všeho možného kolem motoru jsem udělal jednoduchý test ucpáním výfukové trubky.
1) Mám netěsnost na spoji mezi středním a zadním tlumičem. Je to dost daleko na to, aby to ovlivnilo hodnotu zadní lambdy - je to před levým zadním kolem. Budu to opravovat novou sponou a pastou (sice tam byla, ale je to vždycky jen na chvilku)
2) Myslel jsem si, že to pofučí kolem příruby, vlnovcem, nebo svody. To se zdá těsné, ale problém je kousek za katalyzátorem kousek před zadní lambdou. Díra není vůbec vidět, jediné co jsem cítil, jak z toho prská voda, takže díra tam je. Výfuk půjde dolů a bude se to znova vařit.

Proč o tom píšu. Vždycky jsem dělal diagnostiku na zahřátém motoru. Udělal jsem tedy test za studena, kdy ještě nepracovala zadní lambda. Výsledek byl ten, že jsem se nemohl u rychlé korekce dostat přes 50% (spíše jsem měl hodnoty kolem 40%). Jakmile začala pracovat zadní lambda, nebyl problém dostat korekci nad 80%. To by zcela jistě mohlo svědčit o tom, že mapa je posunutá do bohaté směsi. Vzhledem k tomu, že hodnota zadní lambdy ukazuje (po zahřátí lambdy), že za katalyzátorem je kyslík (hodnoty max. 120mV), musí docházet ke zpřesnění korekcí i na základě zadní lambda sondy. Navíc hodnota rychlé korekce bohatosti silně koresponduje s hodnotou zadní lambda sondy - za katalyzátorem je nízká hodnota napětí (kyslík za katem) a hodnota rychlé korekce je vysoko nad 70% (požadavek na obohacení). Jakmile se hodnota zadní lambdy ustálí na hodnotě nad 450mV, rychlá korekce klesá na 50%, někdy i níž.

Kdo to dočetl až sem, může být zmaten, že píšu o tom, že je za katem kyslík a kousek dál, že je hodnota nad 450mV. Zadní lambda osciluje, což by mohlo svědčit o nefunkčnosti katu. Ten je ale asi rok starý a dělá to od té doby, kdy se tam navařil - porucha katu a oscilace zadní lambdy tam byla už před tím, protože starý kat se zcela rozpadl. Proto poruchu katu nechávám jako poslední možnost. Při určitých otáčkách (určitém tlaku a proudění ve výfuku), se zadní lambda stabilizuje a to buď na nízké hodnotě, nebo na vysoké. Právě tohle chování by mohlo svědčit o přisávání okolního vzduchu skrz netěsnost před zadní lambdou. Při jiných otáčkách zadní lambda zase osciluje.

Teď budu řešit sundání výfuku a převaření stávajících svarů a těsnost za středním tlumičem (na spoji mezi středním a zadním tlumičem). U toho vyměním přední lambdu za zadní a naopak. Smažu adaptabilní hodnoty korekce bohatosti směsi a nechám je znova zajet. Jo, mohly by to způsobovat i jiné věci, ale snažil jsem se spoustu z nich otestovat a nevidím v nich problém. Jako poslední možnost vidím problém v přesuvníku, ale ten už je taky nachystaný na výměnu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » stř kvě 14, 2014 19:06

Jestli byl tento příspěvek určen pro mne,vítám ho s tím,že takto nějak si představuji konstruktivní debatu.

Zkusím napsat něco z problému,který jsem nedávno celkem s obtížemi řešil a který by mohl být podobný tomu Tvému.

Zákazník si stěžoval na kolísající otáčky,výpadky výkonu a vysokou spotřebu. Přijel s novou uni LS od fy.Bosch,nepoužitou,v krabičce a žádal výměnu. Namontoval jsem ji po předchozí předpisové úpravě konektoru.
Po výměně sice ustalo kolísání volnoběhu ale zadní sonda po zahřátí hlásila neustále bohatou směs. (schválně neuvádím hodnoty napětí,krátkodobou úpravu směsi...atd aby to co píšu bylo každému srozumitelné) Sice oscilovala ale pořád v mezích bohaté směsi. Jinak vše fungovalo,při akceleraci i deceleraci system plynule přecházel z OL do CL,jediné co ukazovalo,že něco není v pořádku byl zápach nespáleného benzinu z výfuku. Sundal jsem kat s tím,že bude vadný-zničený. Nebyl. Výfuk průchodný,restrikce v mezích.
Ustavil jsem zpět starou lambdu,ta sice z počátku pendlovala ale pak "zamrzla" ale shodou okolností tak,že si občas "zaoscilovala" a to stačilo řj aby ji vyhodnotila jako o.k. V momentě,kdy se LS ze svého "zamrznutí" probrala,došlo vždy k zakolísání otáček a při zatížení k propadu ve výkonu. Zřejmě tgo bylo způsobeno násilným přechodem z CL do OL a protože nebyl dostatečně dlouhý,kontrolka motoru se nerozsvěcovala.

Závada byla nakonec rávě v té NOVÉ LAMBDASONDĚ! Ačkoliv podle přev.katalogu BOSCH byla určena jako náhrada za originální,na tom konkretním autě prostě nefungovala tak jak měla. Přiznám se,že opravdu nevím proč. Pro zajímavost jsem ji namontoval do jednoho ze svých aut a fungovala a to hlavně podle výstupů z LS za katem bez problemů.
Koupil jsem tedy jinou UNI LS od Delphi namontoval a auto jelo tak jak mělo.

Z této mé zkušenosti plyne,že ne každá UNI sonda (i když stejného určení) je vhodná jako náhrada i když to převodníkové katalogy jejiho výrobce tvrdí.

P.S. Ukazuje ti něco údaj krátkodobé korekce složení směsi LS za katem po jejím zahřátí? :)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » stř kvě 14, 2014 22:18

Otáčky nekolísají, teď už se neprojevuje ani tolik to cukání, jen se stále po nějaké době rozsvěcí kontrolka emisí a vyskytuje se porucha katu. To cukání dávám do souvislosti s poruchou toho katu a taky by to mohlo mít souvislost s těmi hodnotami. Protože když to začne cukat, vždycky se vyskytne porucha katu. A není vidět nic, že by vynechával některý z válců.

Krátkodobá korekce směsi LS není za katem vidět, těžko říct, z čeho to řj počítá. Když dám plný plyn, je krátkodobá korekce na 70%. To bylo maximum, které jsem na ostatních autech viděl. Ale vysledoval jsem přímo souvislost s napětím zadní lambda sondy a krátkodobé korekce. Ta totiž musí mít relativně stabilní hodnotu, ale pozor, jen v ustálených otáčkách. Dokud zadní sonda neměřila (nebyla zahřátá), tak jsem z toho nedostal víc jak 50% (nejel jsem na plný plyn) a korekce byla spíše nižší, což by znamenalo, že je ta mapa posunutá do bohatější směsi. Jakmile zadní sonda začala měřit a napětí bylo dlouhodobě stabilní pod 450mV, vyskočila korekce na 80% i víc. Pokud ale byla hodnota zadní lambdy stabilně nad 450mV, nebyla šance se dostat nad 55%. Z toho potom vyplývá, že ta dlouhodobá korekce není jen podle přední lambdy, ale i podle zadní lambdy a to tak, že řj optimalizuje směs pro správnou funkci katu, kterou detekuje hodnotami zadní lambda sondy.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » stř kvě 14, 2014 23:03

Zefek píše:Otáčky nekolísají, teď už se neprojevuje ani tolik to cukání, jen se stále po nějaké době rozsvěcí kontrolka emisí a vyskytuje se porucha katu. To cukání dávám do souvislosti s poruchou toho katu a taky by to mohlo mít souvislost s těmi hodnotami. Protože když to začne cukat, vždycky se vyskytne porucha katu. A není vidět nic, že by vynechával některý z válců.

Krátkodobá korekce směsi LS není za katem vidět, těžko říct, z čeho to řj počítá. Když dám plný plyn, je krátkodobá korekce na 70%. To bylo maximum, které jsem na ostatních autech viděl. Ale vysledoval jsem přímo souvislost s napětím zadní lambda sondy a krátkodobé korekce. Ta totiž musí mít relativně stabilní hodnotu, ale pozor, jen v ustálených otáčkách. Dokud zadní sonda neměřila (nebyla zahřátá), tak jsem z toho nedostal víc jak 50% (nejel jsem na plný plyn) a korekce byla spíše nižší, což by znamenalo, že je ta mapa posunutá do bohatější směsi. Jakmile zadní sonda začala měřit a napětí bylo dlouhodobě stabilní pod 450mV, vyskočila korekce na 80% i víc. Pokud ale byla hodnota zadní lambdy stabilně nad 450mV, nebyla šance se dostat nad 55%. Z toho potom vyplývá, že ta dlouhodobá korekce není jen podle přední lambdy, ale i podle zadní lambdy a to tak, že řj optimalizuje směs pro správnou funkci katu, kterou detekuje hodnotami zadní lambda sondy.
Ahoj,nechci znovu začínat naši předchozí debatu ale jsem přesvědčen,že korekce směsi podle zadní sondy prostě neprobíhá a proto se Ti to na testeru ani nezobrazuje. Kdyby tomu tak bylo,jistě bys tam nějaké hodnoty korekce viděl.

Pouze v případě poruchy katu to zadní lambda vyhodnotí a system přepne trvale nebo na určitou dobu do OL-což by v podstatě odpovídalo tomu co píšeš. Následně se znovu snaží přepnout do CL a pokud řj znovu dostane nekorektní info od zadní LS,celý proces se opakuje.
Uvažuješ,že při akceleraci ale i deceleraci se system musí přepínat z CL do OL?
Vidíš to přepínání na svém testeru?

Opravdu nechci vyvolávat znovu flame ale nahlížíš na funkci řízení motoru takto při řešení svého problemu?
P.S Naše debata by měla vést k vyřešení problemu a ne k dokazování si navzájem kdo má ho většího.... :D Souhlasíš?

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Rado77 » čtv kvě 15, 2014 08:30

Zefek píše:Teď budu řešit sundání výfuku a převaření stávajících svarů a těsnost za středním tlumičem (na spoji mezi středním a zadním tlumičem). U toho vyměním přední lambdu za zadní a naopak. Smažu adaptabilní hodnoty korekce bohatosti směsi a nechám je znova zajet. Jo, mohly by to způsobovat i jiné věci, ale snažil jsem se spoustu z nich otestovat a nevidím v nich problém. Jako poslední možnost vidím problém v přesuvníku, ale ten už je taky nachystaný na výměnu.
Darmo sa bavite cez teoriu a cisielka :D Problem je evidentne v tom katalyzatore, kedze to zacalo robit hned po jeho vymene (tipujem ze si tam sal nejaky univerzal kat). Lambdy neprehadzuj, zbytocne sa vynoria dalsie otazky, ak by fixnutie katu nepomohlo. Proste najdi dierku, navar tam plat plechu a uvidi sa. A ak ziadna dierka na vyfukovom potrubi nie je, urcite mas k dispozicii pozicat lambdu z ineho auta - najprv vymen zadnu a pojazdi, ak nepomoze tak prednu a pojazdi. Problem sa musi najst na niektorom z tychto 3 komponentov
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
nomadm
Experienced member
Příspěvky: 587
Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
Bydliště: Otrokovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od nomadm » čtv kvě 15, 2014 08:59

Takže Kuno je zlíňák, tak když budu potřebovat něco opravit, tak vím kam se obrátit :)
Renault Megane II Sportway Grandtour 1.6, r.v.2009
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » čtv kvě 15, 2014 09:25

Rado, výfuk je strašně složitá věc, stačí malá dírka a hodnoty lambdy jsou ovlivněné. To je ten průšvih, který teď musím vyřešit. Ten kat bude funkční, protože když jedu v určitých ustálených otáčkách, jsou hodnoty zadní lambdy jak mají být. Ale nedá se takhle jet a přidám třeba do kopce, je ve výfuku jiný průtok spalin a najednou je tam moc kyslíku. A to brutálně mnoho, skoro jako bys neměl lambdu ve výfuku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » čtv kvě 15, 2014 09:26

Kuno píše:Uvažuješ,že při akceleraci ale i deceleraci se system musí přepínat z CL do OL? Vidíš to přepínání na svém testeru?
Když se dějou tyhle věci, jede to trvale v uzavřené smyčce.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » čtv kvě 15, 2014 09:44

Zefek píše:
Kuno píše:Uvažuješ,že při akceleraci ale i deceleraci se system musí přepínat z CL do OL? Vidíš to přepínání na svém testeru?
Když se dějou tyhle věci, jede to trvale v uzavřené smyčce.
Jak myslíš trvale? Přepínání by mělo probíhat pouze při prudké akceleraci nebo v režimu odpojení paliva při brždění motorem.
Stejně jako Rado bych ty lambdy neprohazoval,nemusí být nutně stejné. Koupit lze totiž LS ŘÍDÍCÍ a DIAGNOSTICKOU-přesně takto ty názvy znějí.
Ta druhá je vždy výrazně levnější takže rozdíly v nich velmi pravděpodobně budou.

Zkus tu druhou sondu pouze vymontovat,díru po ní dočasně (lambdu nech na konektor připojenou) zaslep a jezdi. Po čase by Ti měla naskočit chyba...něco jako..." "stálá mezní dlouhodobá hranice napětí"-podle druhu použitého testeru.
Pokud se tak stane,je zřejmě druhá sonda OK a problem je v katu. Samozřejmě uvažuji,že první LS je O.K.

Těsnost výfuku před první LS a mezi nimi musí být přirozeně splněna.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » čtv kvě 15, 2014 09:50

nomadm píše:Takže Kuno je zlíňák, tak když budu potřebovat něco opravit, tak vím kam se obrátit :)
Kuno má autoservis v Malenovicích. :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » čtv kvě 15, 2014 11:06

Sondy jsou zcela určitě stejné, to mám zjištěno.

Takhle, otevřená smyčka tam je, když brzdím motorem (uvolněný plynový pedál), nebo při plné plynu. Cokoliv mezi tím je stále v uzavřené smyčce a krátkodobá korekce se v tomto má pohybovat na 50%. Na plný plyn zase tak často nejedu. Problém je, že pokud ten motor lechtám a plynu se dotýkám opravdu jen zlehka (ale stále jsem v uzavřené smyčce), vyskočí korekce strašně vysoko. A zadní lambda přitom buď osciluje, nebo častěji drží hodnoty na úrovni chudé směsi. Pokud změním otáčky, polohu pedálu, ... dostanu hodnotu na 50% (často i méně) a je vidět, že se sonda za katem má hodnotu, jakou má mít - osciluje velmi málo, nebo vůbec.

Ale neřešme to teď. S výfukem jsem se natrápil až až, protože jsem auto koupil a někdo přede mnou urval šteft, který je v přírubě na svodech, takže kat držel na dvou šroubech, místo na třech. Pak mi vypadl omezovač pohybu výfuku za středním dílem a díky tomu došlo k prasknutí vlnovce. Kontrolka katu se stejně rozsvěcovala v nějakém intervalu už od koupě auta.
Ten jsem nechal vyměnit, ale výměna proběhla stylem "tady si udělám rysku, uřežu to, aha, kde ta ryska vlastně byla? Nevadí, +- takhle nějak". To byl problém, protože se mi pak výfuk opíral o kasli a musel jsem to nechat nahřát autogenem a ohnout (asi dvě hodiny jsme převařovali vlnovec a nepovedlo se to dát do cajku, tak bylo nejjednodušší zvolit ten autogen).
U toho jsem ještě zkusil odvrtat zalomený šteft, ale sjela mi vrtačka. Dělal jsem to na autě, svody jsem fakt vytahovat nechtěl. A stejně jsem tam nakonec nedal žádný šroub. Po čase se rozpadl originální kat. Fouklo mi těsnění mezi svody a katem, kde chyběl ten třetí šroub (možná štěští, že jsem ho tam nedal).

Katalyzátor jsem dal univerzální a třetí šroub se na přírubu stejně nedal. No, kontrolka se rozsvěcovala stále, na emisích bylo ve výfuku hodně kyslíku. Bylo pár malých dírek ve svarech, ale největší problém byl v odchlípnuté přírubě. Jediné, co se do té vyvrtané díry vešlo, byla čtyřka šroub, ale nefučelo to. Výfuk jsem nesundával, takže jsem řešil jen tu přírubu.

Od té doby se to dost zlepšilo a kontrolka se třeba i 2 tisíce km nerozsvítí. Ale pak třeba jedu a rozsvítí se desetkrát za 30km (smažu závadu, ujedu 30km a svítí). A pak zase dlouho nic. Takže znova jsem prověřil těsnost výfuku, kolem příruby to nefučí, ale jsou tam stále ty dírky ve svarech. Jsou sice maličké, ale jsou tam. Kolem vlnovce a před katem jsem dírku nenašel žádnou, až za katem před zadní lambda sondou. Tohle se musí opravit.

Zajímavá je ale ta dlouhodobá adaptace směsi, která je prostě posunutá na svém dorazu. V sobotu to nechám provařit a pak uvidíme, co to bude dělat. Může to ovlivňovat i přesuvník. Nejdřív pořeším ten výfuk a pak uvidíme.

Jinak k té diagnostice, u laguny II na tom stejném motoru je parametr, který ukazuje, zda je aktivní dvojitá smyčka korekce, tj. zda se do regulace zapojuje i hodnota zadní lambdy. Ale zase třeba v uch není vidět počet načtených karet. To, že něco není v diagnostice, neznamená, že to jednotka nepodporuje, nebo neumí. Záleží taky, kdo tu diagnostiku psal a taky, co jednotka poskytuje na diagnostickém rozhranní (nemyslím teď diagnostiku, ale jakési programové vybavení jednotky).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: KaJe a 13 hostů