Tipy k Meganu II?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » úte bře 25, 2014 12:32

Citace z manualu MMC:

.....hodnota pojistky obvodu je navržena z výroby tak aby nedošlo k jejímu samovolnému vypálení ani při rázech vznikajících při zapínání všech jištěných spotřebičů.
Proto je zakázáno nahrazování vypálených pojistek pojistkami jiných,zejména vyšších hodnot.

:D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » úte bře 25, 2014 15:16

To ale neznamená, že se tím všichni řídí. Pojistka má ale ještě další parametry, než je jmenovitý proud. A z praxe, taková pojistka 20A může vydržet proud i 25A, po určitou dobu. Pak se přepálí. Jiná pojistka 20A může vydržet proud 19,9A a přepálí se. To, že je na pojistce nějaká hodnota, neříká téměř nic.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » úte bře 25, 2014 16:27

Kdo to jsou ti "všichni?" :) Seriozní a zodpovědný konstrukter navrhne el. system v kontextu toho citátu výše,je to logickéa správné.
Pokud nesouhlasíš,tak mi prosím vysvětli, k čemu tam ty pojistky jsou a proč mají různé hodnoty. Snad proto aby se při rázech vypalovaly? :D
Pokud se tak děje,je snad něco na tom autě špatně,ne?

suchac500
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 06, 2013 18:55

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od suchac500 » úte bře 25, 2014 16:46

Tak jsem se na to ted odpoledne podival a musim podekovat vsem :-)

sterac zas funguje.. opravdu stacilo zahejbat s tim kabelem v krcku u kufru, takze spatnej kontakt tam nekde ...

díky moc :-) doufam ze zas dlouho s nicim prudit nebudu :super:

peto 1
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: sob lis 27, 2010 18:18
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od peto 1 » úte bře 25, 2014 18:37

Ak si tým zahýbal a funguje, tak to aj tak prestane zase fungovať, treba to rozobrať a nájsť ten zlomený kábel a opraviť ho...
RENAULT MEGANE III 1,5 dCi Grandtour
RENAULT MEGANE II 1,4 16v 72 kW Grandtour
Obrázek

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » úte bře 25, 2014 19:12

peto 1 píše:Ak si tým zahýbal a funguje, tak to aj tak prestane zase fungovať, treba to rozobrať a nájsť ten zlomený kábel a opraviť ho...
Naprostý souhlas.
Třepání kabelama nic neřeší,pouze oddálí projev závady,která se může stát díky této "opravě" fatálnější.

suchac500
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 06, 2013 18:55

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od suchac500 » stř bře 26, 2014 12:20

Dobra dobra, a mohl bych poprosit o nejaky tipy? :)
Koukal jsem totiz ze ten kabel je v tesneni a nechtel jsem ho nijak narusovat.. tak bych se chtel zeptat kde pak pripadne koupit novy nebo jestli to jde nejak sundat abych to nemusel rozrezavat nebo tak? :?

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » stř bře 26, 2014 12:40

Pokud to chceš udělat pořádně a nahradit nekvalitní kabeláž v inkriminovaném místě,musíš to celé rozdělat a kabely nahradit kvalitními.
Origo svazky jsou u Renault v "astronomických cenách"
Je to poměrně pracné ale eliminuješ tím budoucí problemy s jiným shnilým nebo přelomeným kabelem.
Pokud si to sám netroufáš,práci zadej servisu.

Pokud Ti ale stačí "třepat"-viz rady výše. :)

suchac500
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 06, 2013 18:55

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od suchac500 » stř bře 26, 2014 16:30

Jasně díky... až to hodim na technickou ted v kvetnu tak je o to rovnou poprosim :) at se na to podivaj...

ale jeste jednou díky vsem :t18:

Shaker
Junior member
Příspěvky: 147
Registrován: pát dub 22, 2011 11:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Shaker » čtv bře 27, 2014 12:34

suchac500 píše:Ahoj,
tak po pár týdnech další dotaz... výfuk jsem nechal svařit :)
A dneska mi cestou z prace prestal fungovat zadni sterac (prselo, normalne jsem stiral.. obcas pravidelne, obcas jak jsem potreboval..) v pulce cesty jsem si vsiml ze i kdyz dam packu zadniho sterace na stirani tak nestira.. nevi prosím nekdo kde by mohl být problém?
předpokládám že se bude jednat o motůrek.. neví nekdo přibližnou cenu? (Edit tak cenu jsem nasel... cca 1200,- z vrakace pokud jsem hledal dobre) nema nekdo teda aspon pls zkusenosti s necim podobnym?

díky :?
taky mi to delalo a byl jen zarezly motorek, stacilo rozhybat promazat a zase jde
Megane II hatchback 1,9 dCi 88kw

suchac500
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 06, 2013 18:55

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od suchac500 » pon bře 31, 2014 11:09

Shaker diky :)
----------------
Bohuzel to dneska cely degradoval problem, kdy prijdu do auta ... Nastartuju a megane mi udela to co jsem tu jiz nekolikrat cetl, po nastartovani hned zhasne (postupne klesaj otacky az to chcipne), chvili jsem to drzel pod plynem a pak se to rozjelo nicmene to od ty doby poradne netahne.... Predpokladam ze to teda bude spatna zapalovaci civka?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » pon bře 31, 2014 11:16

Záleží jak se to chová. Pokud jedou všechny čtyři válce, tak to cívka není. U poruchy cívky taky většinou bliká kontrolka emisního systému. Pokud otáčky klesají postupně, mohlo by to indikovat vadnou lambdu. Souviselo by s tím i to, že to málo táhne. Diagnostika by ukázala daleko více, ale musí se provést kvalitně!
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

suchac500
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 06, 2013 18:55

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od suchac500 » pon bře 31, 2014 13:04

Diky vecer to hodim na diagnostiku.. Tak uvidim :( kolik muze stat takova vec? :x (tim myslim lambdu ne diagnostiku :lol: )

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » pon bře 31, 2014 13:34

jak ovlivnuje lambda chod studeného motoru v čase,kdy nedosáhla provozní teploty za splnění dalších podmínek?
S tím ale zřejmě souvisí ta "kvalitní" diagnostika. :)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » pon bře 31, 2014 19:49

Na lambda regulaci se přechází zhruba do 10 sekund. Doba je závislá na teplotě chladící kapaliny. V teplotách okolo nuly je přechod na řízení lambda sondou realizovaný maximálně do jedné minuty.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » pon bře 31, 2014 22:57

Zefek píše:Na lambda regulaci se přechází zhruba do 10 sekund. Doba je závislá na teplotě chladící kapaliny. V teplotách okolo nuly je přechod na řízení lambda sondou realizovaný maximálně do jedné minuty.
Hmm...co já vím,tak určující je teplota samotné sondy protože do té doby nemůže z principu začít pracovat. :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » pon bře 31, 2014 23:56

Ale tak je vyhřívaná, ne? Její náběh je velmi rychlý. A trochu tady pohledej fórum, řešilo se to hlavně na scénicu. Mimo to, na hodnotách v diag to je vidět. A taky je tam hezky vidět, jak to z otevřené smyčky po startu skočí do uzavřené - regulace dle lambda. Na nějaké kilometry nečekej. Než stihnu zavřít v zimě garáž, tak je to v uzavřené smyčce. V létě je přechod do uzavřené smyčky daleko rychlejší. Problematičtější je zadní lambda, tam se nemůže zapnout vyhřívání hned.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » úte dub 01, 2014 07:13

Zefek píše:Ale tak je vyhřívaná, ne? Její náběh je velmi rychlý. A trochu tady pohledej fórum, řešilo se to hlavně na scénicu. Mimo to, na hodnotách v diag to je vidět. A taky je tam hezky vidět, jak to z otevřené smyčky po startu skočí do uzavřené - regulace dle lambda. Na nějaké kilometry nečekej. Než stihnu zavřít v zimě garáž, tak je to v uzavřené smyčce. V létě je přechod do uzavřené smyčky daleko rychlejší. Problematičtější je zadní lambda, tam se nemůže zapnout vyhřívání hned.
ad to chcípání: uvažovali jste možnost,že auto "přepne" na řízení sondou dříve než je lambda nahřátá? Zkus si ji vyndat a zapnout,to vyhřívání není zádná "bomba" a nahřátí na 400-500C...nevím nevím za 10 vteřin...

Druhá sonda snad řeší stav katu tak nevím proč se řeší.

......zadní lambda, tam se nemůže zapnout vyhřívání hned....toto bude zas nějaké specifikum,"vlastnost"..atdu jiných aut to tak není.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » úte dub 01, 2014 08:06

Kuno, já ti to tady nebudu popsiovat. Když si to nedokážeš zjistit sám, tak se o tom s tebou nebudu vůbec bavit. Zadní lambda tam určitě není jen na hlídání katu. Její porucha dost výrazně zvyšuje spotřebu. Stejně tak spotřebu zvyšuje díra ve výfuku, která neovlivňuje přední lambdu, ale zadní. Je to tak taky kvůli emisním normám, takže je potřeba provádět korekce i podle zadní lambdy. Informací se o tom dá najít ... stačí jen hledat a není jich vůbec málo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » úte dub 01, 2014 12:52

Zefek píše:Kuno, já ti to tady nebudu popsiovat. Když si to nedokážeš zjistit sám, tak se o tom s tebou nebudu vůbec bavit. Zadní lambda tam určitě není jen na hlídání katu. Její porucha dost výrazně zvyšuje spotřebu. Stejně tak spotřebu zvyšuje díra ve výfuku, která neovlivňuje přední lambdu, ale zadní. Je to tak taky kvůli emisním normám, takže je potřeba provádět korekce i podle zadní lambdy. Informací se o tom dá najít ... stačí jen hledat a není jich vůbec málo.

Já nehledám a nezjištuji si zhusta tyto a podobné silně zavádějící info pomocí stýčka googlu. :) nebo na jiných "odborných" forech. Získal jsem je dílem absolvováním x školení a seminářů dílem vlastní dvacetiletou praxí.
Nemusíš mi nic popisovat ale zastáváš-li nějaký názor na věc a snažíš se (a to je dobře) lidem kolem radit,musíš bý schopen tento názor odpovídajícím způsobem obhájit. To je zásada normální diskuse.

Takže když trochu rozeberu Tvoj poslední dpověd:
Zadní lambda opravdu "jen" hlídá připravenost a funkci katu. Proč to tvrdím? Protože při úpravých výfuků a odstranění katu zákazníkům ustavuji emulator zadní sondy. Není to můj výmysl,je to běžná praxe při takovýchto úpravách.
Netěsnosti ve výfuku v krátké vzdálenosti za první sondou mohou její činnost vyjímečně také ovlivnit,může totiž docházet k nežádocím turbulencím výf.plynů.
Hlavně se ale změní tzv.protitlak a tvorba rázových vln důležitých k příznivému vyplachování válců a to v okamžiku překrytí ventilů. To je hlavním důvodm zvýšení spotřeby a ztrátě kroutícího momentu v nízkých otáčkách.
Ůpravy výfuků a věcí kolem jsou "mou doménou",kterou mám myslím :) celkem zvládnutou,vyzkoušenou a ověřenou praxí na autech vlastních i na autech mých spokojených zákazníků.

Jsi myslím schopný v mikroelektronice,tak co kdybys "stvořil"a udělal emulator na věčně poruchový system přesuvníku? Mechanické části byste si zafixovali a emulator by "oblbl" řj.
Sice byste ztratili pár "koníků" :) ale neřachtali byste,nesvítili kontrolkama a v neposlední řadě byste ušetřili nemalé peníze za výměny tohoto "zázraku" techniky.
Doplnuji,že je třeba hledat způsoby,jak by to šlo,nikoliv důvody proč to nepůjde. Vyžaduje to samozřejmě důkladné pochopení funkce celého systemu za splnění všech podmínek,což podle debat zde zřejmě splnuješ.
Souhlasíš?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » úte dub 01, 2014 13:01

Můžu ti dodat záznam z diagnostiky. Za jakou dobu to přejde do systému řízeného spalování podle první lambdy. Schválně, ... Na záznamu to bude krásně vidět. Můžu to udělat jak u teď stojícího auta, tak i při horkém motoru. To ovlivnění spotřeby zadní lambdou mám ověřeno praxí. Porucha na signálu zadní lambda sondy, dávala nesmysly, ale v rozsahu, který byl očekáván. Po výměně zadní lambdy klesla spotřeba téměř o dva litry.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Rado77 » úte dub 01, 2014 13:41

Ak hovoris o diesli, tak tam lambada pracuje do 20 sekund. Neviem ako u benzinov, ale to vyhrievanie potrva podla mna dlhsie. Ulohou zadnej lambdy je iba zistovanie stavu katalyzatora a udaje z nej nijako neovplyvnuju RJ a miesanie zmesi. Meria len zbytkovy kyslik a porovnava ho s udajom z lambdy pred katalyzatorom. Ak ma katalyzator dieru, alebo je upchaty, zadna lambda to nameria a RJ vyhodi kontrolku motora, pripadne aj spadne do nudzoveho rezimu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » úte dub 01, 2014 15:22

Pokud je katalyzátor ucpaný, tak ti foukne těsnění mezi svody a katem. Mám to vyzkoušeno. Zadní lambda skutečně ovlivňuje chování směsi a mám to potvrzeno jak měřením z diagnostiky, tak i z praxe. To první má díru před zadní sondou. Jednotka taky reguluje směs tak, aby byl určitý podíl kyslíku ve výfuku za katem. Na hodnotách je to dost dobře poznat. A nejen na hodnotách lambdy. Měl jsem možnost měřit výfukové plyny, kdy zadní lambda dávala 200mV. Po zajetí adaptabilních hodnot, které se mimo to velmi přiblížili svým maximálním hranicím z výfuku lezlo HC na hranici hodnot v emisní knížce a byla taky zvýšená produkce CO. Což jednoznačně značí na přebytek paliva. Po výměně lambdy a novém měření emisí byly hodnoty o dost nižší.

Kuno, poud jsi byl na školeních, tak bys mi napsal jednu věc, která je velmi, ale velmi významná pro přední lambda sondu. Ze sledování hodnot to není vidět, ale když si ji dáš na osciloskop, nebo necháš hodnoty zaznemenat, je ta zásadní věc dost dobře zřetelná. Mimo to, já nečerpám jen z googlu, ale taky ze zdrojů, ke kterým ty nemáš přístup.

Jinak dva obrázky ze startu motoru. Auto stálo na parkovišti od rána, teplota chladící kapaliny 25°C. Pak je start horkého motoru.
Obrázek
Obrázek

Kolik je to od startu? Zhruba 10 vteřin, kdy jednotka přechází do režimu řízení směsi přední lambdou?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Rado77 » úte dub 01, 2014 15:53

Zefek? Toto boli obrazky benzin motora 1,6 ?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » úte dub 01, 2014 15:56

Ano, z mojeho auta.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů