Tipy k Meganu II?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » čtv kvě 15, 2014 17:58

Škoda,škoda.
Rozvíjíme zde teorie,snažíme se dopátrat příčiny zcela zbytečně,protože pokud nemáš těsný výfuk je to úplně jedno bez ohledu na to,že se někdy při jízdě náhodou trefíš a system "háže" korektní hodnoty.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » čtv kvě 15, 2014 18:36

Právě proto budu výfuk řešit jako první věc. Musí to dokonale těsnit, to je jasná věc.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Rado77 » čtv kvě 15, 2014 20:45

Ja si myslim ze zaplatanim toho vyfuku sa vyriesi vsetko
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » čtv kvě 15, 2014 21:10

Jsem na to zvědav. Nicméně, je vidět, jak je výfuk důležitá součást. Dva servisy a ani jeden to nedokáže udělat tak, aby to stálo za to ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Rado77 » čtv kvě 15, 2014 21:55

Dolezity je akurat toho prveho pol metra, tam je vlastne vsetko :) Keby sa urezal pred stredovym tlmicom, tak sa nic nedeje, teda az na ten paradny zvuk :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » čtv kvě 15, 2014 22:24

Zefek píše:Jsem na to zvědav. Nicméně, je vidět, jak je výfuk důležitá součást. Dva servisy a ani jeden to nedokáže udělat tak, aby to stálo za to ...
Kdybys nebyl tak daleko,tak Ti ten výfuk někdy o víkendu udělám. A to napoprvé. :D

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » čtv kvě 15, 2014 22:28

Rado77 píše:Dolezity je akurat toho prveho pol metra, tam je vlastne vsetko :) Keby sa urezal pred stredovym tlmicom, tak sa nic nedeje, teda az na ten paradny zvuk :)
No ono by se dělo ale to není pro řešení tohoto problému důležité. Obecně-snížením restrikce výfuku přijdeš o kroutící moment v nízkých otáčkách. Ve vysokých ho získáš zpět. Alespon jeho část. :D

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od pivi » čtv kvě 15, 2014 23:01

Zefek píše:Jsem na to zvědav. Nicméně, je vidět, jak je výfuk důležitá součást. Dva servisy a ani jeden to nedokáže udělat tak, aby to stálo za to ...
Moc te theorie neverim...
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Rado77 » pát kvě 16, 2014 08:39

Kuno píše:
Rado77 píše:Dolezity je akurat toho prveho pol metra, tam je vlastne vsetko :) Keby sa urezal pred stredovym tlmicom, tak sa nic nedeje, teda az na ten paradny zvuk :)
No ono by se dělo ale to není pro řešení tohoto problému důležité. Obecně-snížením restrikce výfuku přijdeš o kroutící moment v nízkých otáčkách. Ve vysokých ho získáš zpět. Alespon jeho část. :D
Mozno som to torchu prehnal no.... :) Nieco som videl v telke ohlaodm vyfukov, a je to vcelku veda co sa tyka dlzky, hrubky potrubia atd...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » pát kvě 16, 2014 10:00

Rado: Svůj koment jsem nemyslel nijak zle,jen jsem chtěl upozornit,že zásahy do výf.potrubí u atmosferických motorů zhruba v jeho první polovině s sebou nesou vždy změny v restrikci a následně ve výkonu,spotřebě atd.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Šamša » pát kvě 16, 2014 10:39

Tak tak, dal jsem na BMW nerezové svody, ale kat a tlumiče jsem zachoval. Zvýšilo to kroutící moment a výkon v nízkých otáčkách a od 4000 výše, samozřejmě se zvedla spotřeba o 1-2 litry. Lépe se válce vyplachují, ale jsou zvýšené ztráty směsi do výfuku.
BMW všeobecně má motor s výfukem naladěný poměrně na knop. Poslední modely mají dokonce ovládané přívěry v koncových tlumičích, aby se odpor ve výfuku měnil s výkonem motoru.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » pát kvě 16, 2014 13:07

.....slední modely mají dokonce ovládané přívěry v koncových tlumičích, aby se odpor ve výfuku měnil s výkonem motoru.

Aktivní výfuk na tomto principu mám v 3000GT z r.v.1994. :D

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » stř kvě 21, 2014 08:50

Zefek: Zdravím. Už Ti to šlape jak má?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » stř kvě 21, 2014 09:04

O víkendu pršelo, tak jsem se k tomu nedostal. Tenhle víkend budu řešit ten výfuk a ten další budu měnit přesuvník.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » stř kvě 21, 2014 19:10

Zefek: Přeji hodně zdaru.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » stř kvě 21, 2014 19:17

Hlavně dobré počasí, se zbytkem si poradím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » čtv kvě 22, 2014 23:33

Zefek píše:Hlavně dobré počasí, se zbytkem si poradím.
Pod střechou přece neprší...nebo Ty opravuješ na ulici pod "širákem"? :shock:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » pát kvě 23, 2014 05:49

Na zahradě. Schovat to pod střechu by sice bylo kam, ale nikde není moc místa dokola. Pod střechou se dá udělat cokoliv jiného, ale na leháro pod autem, nebo na rozvody to není. Navíc je velkým problémem světlo. Sice lampy jsou, ale venku je světlo jinačí. :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » ned kvě 25, 2014 12:29

Takže včera jsem výfuk nechal převařit a dal jsem jinou sponu mezi střední a zadní díl výfuku. Zklidnila se rychlá korekce bohatosti. Je kolem 50%. Problém ale nastane, pokud auto začnu lechtat, nebo ho vytáčím na neutrál. To korekce leze až na 80%. Otázkou taky je, co ten katalyzátor, protože zadní lambda osciluje a s menším zpožděním kopíruje hodnoty přední. Zajímavé chování ale má, když tomu naložím plný plyn a pak vyřadím. To se dlouho hodnota zadní lambdy drží na 700mV - tak jak to má být. Plánuju teď ještě výměnu přesuvníku, jinak mě nenapadá nic, co by mohlo takové chování té rychlé korekce způsobit. Po výměně přesuvníku nechám změřit emise, abych věděl, jak na tom ten katalyzátor je. Ale rozpadlý není, nic se z něj neozývá, tak nevím, proč by neměl být funkční. Jedině, že by snad utrpěl šok, protože je takový nafialovělý :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » ned kvě 25, 2014 20:48

....Jedině, že by snad utrpěl šok, protože je takový nafialovělý :D

Pokud je fialový.musel být rozžhavený a to skoro skoro doruda-a to není určitě dobré. :( ani pro něj ale ani auto není o.k.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Šamša » pon kvě 26, 2014 00:01

Nefunguje tam taky nějaká adaptace, která z předchozích hodnot ještě tak trochu do toho kecá?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » pon kvě 26, 2014 01:08

Adaptace jsem resetoval.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » pon kvě 26, 2014 10:28

Přemýšlím nad tím katem. Jestli je teda do fialova a je to jak píše Kuno, že musel být rozpálený do červena, jak se to mohlo stát? Aby se kat rozpálil, tak v něm něco muselo hořet, ne? A to jedině, že by se do něj dostal benzín. Ale poruchu na zapalování jsem neměl. Až na jeden případ, kdy jsem asi 50km vyloženě poskakoval. Ale do dneška nevím, co to tenkrát způsobilo, protože jsem s tím nic neudělal a zase to jede. Navíc to nevypadalo jako výpadek zapalování, ale spíš benzínu (motor na volnoběh jel, ale při rozjezdu ztratil výkon). Další možností by bylo to, že je ten kat opačně. Ale to není, protože jsem byl u jeho montáže a i když už tam není ten plechový kryt, na kterém byla šipka směru proudění výfukových plynů, vím, že to bylo namontováno dobře. Další možností by pak mohl být provoz na dlouhodobě bohatou směs. Otázkou je, zda to bylo vlivem netěsností. Jedna netěsnost tam byla docela dlouho - jeden šroub na přírubě. To mohlo obohatit směs, ale zase ve výfuku (úplně vzadu) byl vidět kyslík, takže se nedá říct, že by to bylo tím. Otázkou je, co ty další netěsnosti, které byly ale až za katalyzátorem (tj. před zadní lambdou). A nebo jsem někde projel kaluží a na rozpálený kat dopadla voda :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Kuno » pon kvě 26, 2014 13:55

Zefek: Ad ten kat:
Způsobí to hodně ale opravdu hodně bohatá směs,nebo neprůchozí výfuk.
Spíš ale ta směs. Stane se tak obvykle (a ted mne zas nechytej za slovíčko,píši obecně :) ) vlivem fatalní prouchy (nikoliv pouze nesprávné údaje v jednotkách stupnů) snímače teploty vody.

Např. u Opel Zafira 2L,díky se díky tomu rozžhavil doruda výfuk od sběračů až skoro po koncový tlumič už po pár minutách po nastartování až málem začal hořet asfalt pod autem.
Dodávám,že auto zastudena "nešlo" za plynem. :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Tipy k Meganu II?

Příspěvek od Zefek » pon kvě 26, 2014 14:33

Výfuk určitě neprůchozí nebyl. Nedělal jsem na tom žádnou úpravu krom převaření svarů a přetěsnění spojů. Snímač teploty chladící kapaliny ... s tím nikdy problém nebyl. Pak na to sedí jen to, že jsou ty dlouhodobé adaptace nastavené do maxim, tedy aby řj obohatila směs co to jde. Mám na tom od soboty ujeto něco kolem 150km, tak se půjdu podívat, kam se ty hodnoty naštelovaly.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 16 hostů