měření hladiny oleje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
montrachet
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pon čer 19, 2006 13:32

měření hladiny oleje

Příspěvek od montrachet » pon čer 19, 2006 13:46

mám 1,4 16V, nový a teprve tři neděle. chystal jsem se dle manuálu změřit hladinu oleje, ale i když je auto v klidu tři dny, tak vytáhnu měrku upatlanou od oleje vysoko nad rysku max. Dle manuálu tedy otřu měrku a ponořím nadoraz znovu. Ovšem měrka je taková plastová, ne zrovna rovná, a i když se jí snažím zpátky strčit co možná nejšetrněji, stejně tam nějak zapadne tak blbě, že se opět nerovnoměrně upatlá olejem hodně vysoko. Ale i místo, odkud je olejový film už souvislý je dost vysoko nad ryskou max. Buďto je něco špatně (po 450km ubyl asi 1cm chadící kapaliny), nebo je na to zřejmě nějaký gryf. Poraďte mi, prosím, zkušenější, jak zastrčit měrku bez kontaktu se stěnami skříně. mám se pokusit tu měrku nějak rovnat? Auto jinak jede i startuje dobře, vše v mezích normálu.

novot
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pon kvě 15, 2006 11:32

Re: měření hladiny oleje

Příspěvek od novot » pon čer 19, 2006 20:27

Pro zakladni orientaci bych zkusil jeste co ukaze "elektronicky" mereni.

Kdyz se startuje a na pocitaci to pise "Oil level OK" nebo tak neco, tak stisknout tlacitko na vynulovani (ta tycinka pod displayem). V tomhle pripade to nic to nevynuluje, ale ukaze hladinu oleje v podobe asi peti nebo sesti carek podobne, jako se signalizuje nabiti baterky na mobilu.

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Re: měření hladiny oleje

Příspěvek od petrk » pon čer 19, 2006 23:42

montrachet píše:mám 1,4 16V, nový a teprve tři neděle. chystal jsem se dle manuálu změřit hladinu oleje, ale i když je auto v klidu tři dny, tak vytáhnu měrku upatlanou od oleje vysoko nad rysku max.
Měl jsem podobný problém viz. http://www.renaultclub.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=5882. Já jsem vysokou hladinu (asi 1cm nad max.) zjistil až po několika měsících a v zimním období. Servis mi tvrdil, že mám v oleji benzín, který se tam dostal krátkými jízdami s nedostatečně ohřátým motorem. Na motoru se v té době žádná závada nenašla. Později mi díky RenaultClubu vzali auto na podrobnější zkoumání do REA Zličín, kde našli podpálené výfukové ventily a v záruce je vyměnily. Od té doby kontoluji tak jednou za 2 týdny hladinu oleje a je stále OK. Nicméně teď už máme skoro léto, takže spíš uvidím, co bude v zimě. Stále mi není jasné co byla příčina a co následek.
O oleji nad max ryskou se diskutovalo i jinde a začínám být přesvědčený, že je tam naléván chybně ve výrobě a nikdo ho už pak nekontroluje. Mám vlastní zkušenost z předcházejího Clia, kdy jsem také zjistil po 3 měsících, že tam je více oleje. A to jsem auto začal provozovat od konce května, takže žádný studený motor. Servis mi pak olej odpustil. Ať mě někdo přesvědčuje, že olej servis v předprodejní přípravě kontroluje.
montrachet píše: Buďto je něco špatně (po 450km ubyl asi 1cm chadící kapaliny)
Voda v oleji by se měla projevit bílou emulzí. Rozhodně ti doporučuju zajet do servisu a nechat si olej zkontrolovat od nich pokud se nemůžeš měrkou ničeho doměřit. Pokud ho tam bude více, tak ho nech ihned odpustit. Vysoká hladina oleje může poškodit motor, upozorňuje na to i příručka.

novot píše: Pro zakladni orientaci bych zkusil jeste co ukaze "elektronicky" mereni.

Kdyz se startuje a na pocitaci to pise "Oil level OK" nebo tak neco, tak stisknout tlacitko na vynulovani (ta tycinka pod displayem).
Elektronické měření je dobré jen na to, poznat minimální hladinu. Pokud je olej nad maximem, tak stále ukazuje plný počet čárek a žádné varování nedá ! Na to jsem se nechal nachytat já a několik měsíců jsem se nepodíval na klasickou měrku, než jsem pak s hrůzou zjistil, s jakým stavem oleje jezdím.

montrachet
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pon čer 19, 2006 13:32

Příspěvek od montrachet » úte čer 20, 2006 08:13

Díky za odpovědi. Právě že jsem četl o problému zvýšené hladiny na těchto stránkách ,takže jsem trochu zneklidněl. olej naštěstí neemulguje, ta hladina chladicí kapaliny, jak jsem si všiml včera, je pokleslá jen za studeného motoru, jakmile se ohřeje, je přesně na rysce max, tak to je asi v pořádku.
Spíš jsem chtěl vědět, jestli je to normální, že plastová měrka je mírně prohnutá a že místo aby ukazovala hladinu, tak se opleská o stěny skříně a měření pak nelze provést. Vám ostatním to jde měřit bez problému?

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte čer 20, 2006 12:04

montrachet píše:Vám ostatním to jde měřit bez problému?
Ne. Taky pokazdy vytahnu uplne zablemcanou merku na ktery nepoznam ale lautr nic.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

antilop
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: úte čer 20, 2006 08:34

Příspěvek od antilop » úte čer 20, 2006 21:46

No ja kdyz si dam zalezet, tak ji vytahnu neoblemcanou. Nutno podotknout ze je treba na to ziskat grif, protoze se tam cosi sakra plete, ale jde to...

Ad vyssi hladina oleje: pokud je mi znamo z reakci ostatnich, je to systematicka vec, kdy se v motoru kazdyho novyho auta naleza cca o 0.5 - 1 cm oleje nad rysku. Je tedy jasny, ze to tam dava fabrika a asi je veci konkretniho dealera, jestli to pri predprodejni kontrole odpusti nebo necha. Ja to odsal (vrchem do injekce hadickou - dirou po merce) a olej jsem uskladnil pro pripad, ze by snad bylo potreba jej jeste pred vymenou opet doplnit.

Ad ubyvani vody v chlazeni: ne ne, tato neubyva, opet klasicka vec novych vozu - roztazeni poddajnych dilu chladici soustavy. On je tam docela nezanedbatelnej tlak, takze veskere gumove hadice vystavene tomuto tlaku pri +100°C se napred nejakou dobu tvarove zvetsuji, cimz jakoby vody "ubyva". Ale ono ji neubyva, jen trochu stoupne objem te soustavy, takze doporucuju cistou destilkou doplnit a nejakou dobu sledovat. Po 5.000km jev vymizi. Sam jsem opet doplnoval asi tak sklenicku u celekm novyho auta (asi po 1.000km), po nejake dobe to prestalo klesat a dale se to ani nehne. Stalo se mi to zatim u obou dvou mych novych aut, takze bych si to vysvetlil jak jsem napsal... Snad je to tim :D

montrachet
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pon čer 19, 2006 13:32

taknějak

Příspěvek od montrachet » pon čer 26, 2006 09:17

tak jsem konečně přelezl tisícovku a mohl zkusit jít i přes 3000ot. Zatím je to trochu lenivé, ale to se podá. Stejně nejsem nějaký závodní jezdec.

Znovu jsem zkusil nacvičit gryf s měrkou - myslím, že se mi to docela povedlo. Je tam o 1cm nad rysku. Ptal jsem se otce, který se v tom pohybuje i profesionálně, co by se mohlo s motorem stát, když je tam víc oleje než má být. Řekl, že nic, akorát kdyby ho tam bylo o hodně víc, tak by stoupl tlak ve skříni a mohla by prasknout hlava. Nad 1cm navíc mávl rukou.

A chladicí kapalina opravdu trochu "mizí" - teď je tak napůl mezi max a min. ale jestli stačí jen cvrnknou destilku a sledovat, tak je to O.K.

Moc díky všem!

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » pon čer 26, 2006 14:02

1 cm to je u mě jeden litr zhruba. a nvim o kolik stoupne ten tlak a počítat se mi to dobrovolně nechce. ale může to začít i týck kolem simeringů ventilů. já bych to osobně upustil. lepší je mít jistotu než doufat
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

montrachet
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pon čer 19, 2006 13:32

vyřešeno?

Příspěvek od montrachet » čtv čer 29, 2006 08:21

Tak jsem včera volal přeci jen na Zličín, jestli je to v pořádku, že mám o 1cm oleje víc, nebo jestli to mám nějak řešit. Mechanik mi vysvětlil, že moderní motory mají cosi na ventilech, co pracuje korektně pouze po tom, co se to naplní olejem po spuštění motoru. Hladina oleje by se tedy měla měřit až po cca 1minutovém běhu motoru nebo třeba po zaparkování po nějaké jízdě. A že 1cm je zanedbatelné množství, prý několik deci. Tak jsem to změřil po jízdě (tedy po tom, co jsem odnesl nákup) - pak už tam bylo nad jen cca tři milimetry. Je mi sice divné, že to v manuálu takhle nepsali a že to tady ve fóru nikdo nevěděl, ale co, tak jim tedy budu věřit, no. :?

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Re: vyřešeno?

Příspěvek od petrk » čtv čer 29, 2006 09:49

montrachet píše:Tak jsem včera volal přeci jen na Zličín, jestli je to v pořádku, že mám o 1cm oleje víc, nebo jestli to mám nějak řešit. Mechanik mi vysvětlil, že moderní motory mají cosi na ventilech, co pracuje korektně pouze po tom, co se to naplní olejem po spuštění motoru. Hladina oleje by se tedy měla měřit až po cca 1minutovém běhu motoru nebo třeba po zaparkování po nějaké jízdě. A že 1cm je zanedbatelné množství, prý několik deci. Tak jsem to změřil po jízdě (tedy po tom, co jsem odnesl nákup) - pak už tam bylo nad jen cca tři milimetry. Je mi sice divné, že to v manuálu takhle nepsali a že to tady ve fóru nikdo nevěděl, ale co, tak jim tedy budu věřit, no. :?
Manuál říká:
Kontrola hladiny pomocí měrky
- vyjměte měrku,
- otřete měrku čistým hadříkem nepouštějícím vlas,
- zasuňte měrku až nadoraz (u vozidel vybavených měrkou kombinovanou s uzávěrem C uzávěr zcela zašroubujte),
- znovu měrku vyjměte,
- odečtěte hladinu: ta nesmí nikdy klesnout pod úroveň „mini“ A a ani překročit úroveň „maxi“ B.

Při doplňování říká:
Vozidlo musí stát na rovném povrchu, motor musí být zastavený a studený
(například ráno před prvním spuštěním motoru).
- Odšroubujte uzávěr 1.
- Doplňte hladinu oleje (objem mezi úrovněmi „mini“ a „maxi“ měrky 2 činí 1,5 až 2 litry podle typu motoru, jedná se o informativní údaj).
- Počkejte přibližně 2 minuty, abyste umožnili zatečení oleje.
- Zkontrolujte hladinu pomocí měrky 2 (jak bylo vysvětleno dříve). Nepřekročte úroveň „maxi“ a nezapomeňte instalovat zpět uzávěr 1.

I v servisním manuálu se říká, že se po vypnutí motoru má počkat 2 minuty, aby všechen olej natekl do vany. Pak se může dolévat do rysky MAX. Nikde se neříká nic o kontrole okamžitě po jízdě nebo o tom, že můžu překročit rysku MAX. Okamžitě po vypnutí motoru je olej ještě i např. ve zmiňovaném hydraulickém systému vymezování vůle ventilů, pak je samozřejmě hladina oleje nižší, ale s tím výrobce počítá.

Tak nevím co to na nás značkové servisy Renault zkouší ! Jejich "odborná" vyjádření už jsou pověstná.

Těch majitelů Megane II co měli nabo mají 1 cm oleje na MAX ryskou je nějak mnoho. Sám tuhle situaci stále sleduji a zdá se mi, že některý výrobní závod Renault do motorů vesele plní více oleje. Pak je v rozporu uživatelská příručka, stav auta a tvrzení techniků servisů. Co si z toho pak má řidič, majitel vozu vybrat ?
Admine, nestálo by za to zeptat se, upozornit na tenhle problém samotné techniky Renault ČR ?

Barbar
Junior member
Příspěvky: 241
Registrován: čtv čer 08, 2006 10:07
Bydliště: Holice

Re: vyřešeno?

Příspěvek od Barbar » čtv čer 29, 2006 12:43

petrk píše: Admine, nestálo by za to zeptat se, upozornit na tenhle problém samotné techniky Renault ČR ?
Hele já si myslím že to zase nebudou zase takový pitomci- když se jedná o nový ne moc zaběhaný motor, může se tam vyskytnout větší spotřeba ojele, a radši než aby to někdo před první garančkou zadřel, tak mu tam radši šoupnou víc oleje :wink:
LagunaI 3.0 24V
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/160300.html] [img]http://images.spritmonitor.de/160300.png[/img][/URL]

Uživatelský avatar
PP
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: ned pro 04, 2005 18:42

Příspěvek od PP » pát srp 04, 2006 22:25

Už jsme to kdysi probírali,tak se možná budu opakovat.Takže v kostce:
Oleje jsem měl taky víc,odsál jsem půl litru a bylo to pořád na nebo spíš nad max. (computer i měrka).Na měrce je prd poznat kolik tam toho skutečně je,různě to stéká,atp.,zvlášť pokud je to na max. nebo ještě nad ním.
Že by to byla věc výrobního závodu,to se mi nezdá,pokud si dobře pamatuju,stejný problém měli i majitelé combíků (já mám sedana).A jak známo sedan je z Turecka a GT ze Španělska.
Megane II. Sedan Sportway 1.4 16v 72kW

antilop
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: úte čer 20, 2006 08:34

Příspěvek od antilop » ned srp 13, 2006 07:14

No jo jenze on jde motor do auta hotovej vyzkousenej protocenej z motorarny - tj. rovnou i nejak naplnenej (jak se zda naplnenej vzdy stejne, tedy nad max).... Vypada to nejspis na zamer nebo provozni mezistupen - fabrika zamerne plni vic s tim, ze po dodani vozu bude upraveno mistnim dealerem??? Ale proc by to delala, snizovani nakladu veli presny opak. Nevim, dedukuji.

beriszjanovic
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 19, 2015 21:46

Re: měření hladiny oleje

Příspěvek od beriszjanovic » stř lis 25, 2015 20:52

Ja bych v kangu olej i změřil měrkou ale nevím kde je. Kolem motoru čumím jak husa do flašy a nic nevidím. Je ale možný že ji tam ty dovedové v Bruntálu co to auto přestrojovali, vůbec nedali. Ostatně nebyla by to jedíná věc....

perfe11
Junior member
Příspěvky: 201
Registrován: pát dub 13, 2012 07:34

Re: měření hladiny oleje

Příspěvek od perfe11 » čtv lis 26, 2015 14:03

beriszjanovic píše:Ja bych v kangu olej i změřil měrkou ale nevím kde je. Kolem motoru čumím jak husa do flašy a nic nevidím. Je ale možný že ji tam ty dovedové v Bruntálu co to auto přestrojovali, vůbec nedali. Ostatně nebyla by to jedíná věc....
zalezi aky mas motor ja mamierku spojenu s vykom oleja
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 88kw/120 koni r.v. 2003

beriszjanovic
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 19, 2015 21:46

Re: měření hladiny oleje

Příspěvek od beriszjanovic » čtv lis 26, 2015 18:57

perfe11 píše:
beriszjanovic píše:Ja bych v kangu olej i změřil měrkou ale nevím kde je. Kolem motoru čumím jak husa do flašy a nic nevidím. Je ale možný že ji tam ty dovedové v Bruntálu co to auto přestrojovali, vůbec nedali. Ostatně nebyla by to jedíná věc....
zalezi aky mas motor ja mamierku spojenu s vykom oleja
Je to motor 1,9 dCi. Nebo alespoň na krytu sání je to napsaný. Snad není z toho původního vadnýho motoru bez turba. Tenhle turbínu má.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: měření hladiny oleje

Příspěvek od Zefek » čtv lis 26, 2015 19:03

Olejová měrka vypadá nějak takhle:
Obrázek
A je na motoru tam, co je to žluté kolečko:
Obrázek

Jinak všechny dci mají turba.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

beriszjanovic
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 19, 2015 21:46

Re: měření hladiny oleje

Příspěvek od beriszjanovic » čtv lis 26, 2015 19:58

Koukám měrka ve víčku, v mým případě tam už není. Díky moc za vysvětlení a fotky

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů