nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Moderátor: Moderators General
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Muze mi prosim nekdo poradit kam vedou ty dva, cerveny a cerny kable od odporu ventilatoru a jak se k nim nejlepe dostanu? Na obrazku je videt, ze jsou zakonceny konektorem.
Taktez by mne zajimalo jestli lze jednoduse rozdelat vypaleny stekr a pouzite piny vlozit do noveho plastoveho pouzdra. Mam na mysli stejne pouzdro jako zde uvedl lakinoo (viz http://www.ebay.com/itm/Neu-Renault-Rep ... SwqrtWn~q4)
Taktez by mne zajimalo jestli lze jednoduse rozdelat vypaleny stekr a pouzite piny vlozit do noveho plastoveho pouzdra. Mam na mysli stejne pouzdro jako zde uvedl lakinoo (viz http://www.ebay.com/itm/Neu-Renault-Rep ... SwqrtWn~q4)
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
To puzdra zhorelo kvôli vyžíhaným pinom. Neviem presne čo špekuluješ. Jednoducho budeš po jednom cvakať káble zo starého konektora, a ideálne po jednom spájkovať na nový. Zaizolovať zmršťovacou páskou. Nič iné nehľadaj. Prípadne nájdi a objednaj konektor aj s pinmi.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Mas pravdu bude nejjednodussi koupit konektor i s kablem a pak to nacvaknout.
A k tomu vyusteni cerveneho a cerneho kablu se dostanu jak? Nemusim oddelat i kastlik u spolujezdce?
A k tomu vyusteni cerveneho a cerneho kablu se dostanu jak? Nemusim oddelat i kastlik u spolujezdce?
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
čierny a červený sú mimo konektrora pokiaľ dobre vidím.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Tie 2 káble ktoré idú od odporu a končia sa tou plastovou vecou (neviem to nazvať) tak ta vec sa zapája rovno do ventilátora.
Nemusí sa rovno meniť celá tá vec. Mne to bude robiť tak že rozoberie len plast aby sa dostal k odporu teda na na vodičovej strane. vymení odpor a konektor. Tie 2 káble tiež odstrihne a spojí z novým odporom.
Prakticky tam ostane stará len ta ukončovacia časť ktorá ide priamo do ventilátora.
Nemusí sa rovno meniť celá tá vec. Mne to bude robiť tak že rozoberie len plast aby sa dostal k odporu teda na na vodičovej strane. vymení odpor a konektor. Tie 2 káble tiež odstrihne a spojí z novým odporom.
Prakticky tam ostane stará len ta ukončovacia časť ktorá ide priamo do ventilátora.
Megane II 1,6 16V sedan Express Pack 2003 83KW K4M 760 K4M 761
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Konektor a odpory sem vymenil. Ty dva kable spojil stejnym typem trubickove spojky jako jsou u konektoru. Vse maka jak ma. Diky hosi za rady!
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Parada Tiez mi nesiel ventilator na 1,2,3 stupen a ani klima. Bola to ta tepelna poistka. Stala ma dve eura. Len ten pristup, skoro som si ruky vykrutil nez som vytiahol tu ten druhy konektor, co je hore ale inac pekna oprava
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Ahoj, znovu se mě ozval nefunkční ventilátor topení. Již sem to jednou řešil (2 roky zpátky), byli to vypálené kontakty v konektoru. Ale co mě teď zarazilo (bohužel sem to zřejmě minule ignoroval), že jeden kabel u konektoru je přestřižený. Měla by to být kostra, co sem zjišťoval. Tlustý hnědo_černý kabel.Jinou kostru sem ve svazku neprozvonil. Delší konec kabelu je zastrčený v té chráničce. Auto mám cca 5 let a ventilátor normálně fungoval. Já to určitě neudělal. Mám Megane Grandtour 1.5 dci 2007 a manuální klimatizaci. Co si o tom myslíte? Díky. Roman
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Chtěl sem přiložit fotku, ale nejde to. I když sem ji zmenšil, tak mě to stále píše o překročení velikosti přílohy...
Ale na druhé stránce tohoto tématu je fotka toho konektoru. Mám ho úplně stejný, včetně barev kabelů...
Ale na druhé stránce tohoto tématu je fotka toho konektoru. Mám ho úplně stejný, včetně barev kabelů...
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Tak částečně planej poplach. Teď sem zjistil, ten kabel je slepej. V tom odporovým modulu je to pozice B5 a tam neni kontakt. Každopádně stále platí, že sem jak na svazku, tak na modulu neprozvonil jinou kostru. Tak nevim, jak to funguje...
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Do ventilátoru jde 12V v červeném kabelu z toho modulu. Do modulu jde 12V přímo z pojistky. Kostra je přitažena z ovladače ventilace přes tři, nebo čtyři vodiče podle toho, jaký stupeň máš.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř pro 27, 2017 05:07
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
zdravím jenom otázka kde je umistena tepelná pojistka ventilátoru.
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Pěkný videjo o ventilátoru...
Neb mi dnes přestal jít 4. stupeň ventilátoru, četl jsem zde a následně hledal na youtube, abych se alespoň trochu orientoval, co mě čeká...
https://m.youtube.com/watch?v=bFpfZQ6W8xE
Neb mi dnes přestal jít 4. stupeň ventilátoru, četl jsem zde a následně hledal na youtube, abych se alespoň trochu orientoval, co mě čeká...
https://m.youtube.com/watch?v=bFpfZQ6W8xE
Megane II 1.6 16V 83kW
5D HB 2005
Modrá metla, 18" Fondmetal, -35mm TA technix pjužiny..
JVC headunit, Infinity 16,5cm ve dveřích, 2x Dexon 8" krmeny Carpowerem
Re: nefunkční ventilátor topení na 4.stupeň 1 2 3 stupeň funguje
Dobý den, mám Renault Megan Combi r.v. 2004 a 90% času mi nefunguje ventilátor na 4 stupeň rychlosti. 1-3 stupeň fungují normálně, ale občas při stupních 1,2 se ozvají zvuky z ventilace, jako by tam něco žilo. (asi někde dře). Tak se chci zeptat co by to mohlo být a kde to mám hledat. Vím že se k ventilátoru dostanu i od řidiče i od spolujezdce, ale k pojistce pouze od řidiče a tam je to podle všeho piplačka. Tak se chci zeptat kde mám začít a co přesně hledat. Některé informace jsou tu nejasné a já jsem se v tom už ztatil a tak potřebuji to normálně vysvětlit od A-z
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Dobry den,
k ventilatoru sa da dostat len z lavej strany, tj. zo strany od sofera (pokial sa jedna o auto s lavostrannym riadenim).
Podrobny navod som kedysi daval sem: viewtopic.php?f=42&t=53385&hilit=STEP+BY+STEP#p476664), niekolko ludi uz ventilator podla neho rozobralo a opravilo/vymenilo.
Chrastenie - mozne priciny:
- spadnuty list alebo iny predmet do ventilacie, ktory naraza do lopatiek ventilatora. Rozobrat ventilator, vycistit a aby sa to neopakovalo dat sietku nad otvor pre nasavanie vzduchu pod mriezku pod prednymi stieracmi (obcas niekto dava tiez nylonovu pancuchu.
- uhliky alebo lozisko ventilatora - vymena uhlikov alebo celeho ventilatora (neviem, ci sa da vymenit lozisko samotne
Nefungujuci 4 stupen:
- pravdepodobne chyba predradneho odporu pred ventilatorom, ak mate manualnu klimu alebo auto bez klimatizacie
- vyhriaty kontakt v konektore do telesa ventilatora.
Ku vsetkym bodom vyssie sa daju najst na fore navody aj fotky (odkaz ma v podpise uzivatel Zefek).
Drzim palce!
k ventilatoru sa da dostat len z lavej strany, tj. zo strany od sofera (pokial sa jedna o auto s lavostrannym riadenim).
Podrobny navod som kedysi daval sem: viewtopic.php?f=42&t=53385&hilit=STEP+BY+STEP#p476664), niekolko ludi uz ventilator podla neho rozobralo a opravilo/vymenilo.
Chrastenie - mozne priciny:
- spadnuty list alebo iny predmet do ventilacie, ktory naraza do lopatiek ventilatora. Rozobrat ventilator, vycistit a aby sa to neopakovalo dat sietku nad otvor pre nasavanie vzduchu pod mriezku pod prednymi stieracmi (obcas niekto dava tiez nylonovu pancuchu.
- uhliky alebo lozisko ventilatora - vymena uhlikov alebo celeho ventilatora (neviem, ci sa da vymenit lozisko samotne
Nefungujuci 4 stupen:
- pravdepodobne chyba predradneho odporu pred ventilatorom, ak mate manualnu klimu alebo auto bez klimatizacie
- vyhriaty kontakt v konektore do telesa ventilatora.
Ku vsetkym bodom vyssie sa daju najst na fore navody aj fotky (odkaz ma v podpise uzivatel Zefek).
Drzim palce!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
mám manuální klimatizaci. Předřadný odpor na stupeň 4 by neměl být pokud sem se dočetl dobře, takže tím pádem to je připojené v tu chvli na přímo a jde tam I=4A takže předřadný odpor to být nemůže když tam v tuto chvíli není, nebo ne ? (na druhé stránce tohoto tématu to tam někdo dokonce píše: ,,1. stupeň 2,25 ohm
2. stupeň 1,5 ohm
3. stupeň 0,75 ohm
4. stupeň přímé spojení,,)
Takže mi zbývá jen nějaký ten konektor nebo něco s ventilátorem
Jinak uhlíky nebo celkově elektronika se dobře čistí technickým lihem a kartáčkem, ten krásně zbaví spoje a veškeré cesty uhlíku a lecos se po tom změní.
Dneska na to půjdu do garáže zapracovat, tak dám vědět jak jsem na tom.
2. stupeň 1,5 ohm
3. stupeň 0,75 ohm
4. stupeň přímé spojení,,)
Takže mi zbývá jen nějaký ten konektor nebo něco s ventilátorem
Jinak uhlíky nebo celkově elektronika se dobře čistí technickým lihem a kartáčkem, ten krásně zbaví spoje a veškeré cesty uhlíku a lecos se po tom změní.
Dneska na to půjdu do garáže zapracovat, tak dám vědět jak jsem na tom.
Re: nejde mi ventilator na 1,2,3stupni ale 4 ide
Přesně tohle to tam mám a nevin jak a kde je ten blbej ventilator, všichni to mají kulaté a lehko vyjímatelné a ja tu mam nejakou krabici co nevim jak otevřít a kde je ten ventilator taky ne
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon pro 17, 2018 16:59
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Ahoj kuci.... aj ked som to tu precital hodiny tak som nenasiel rovnaky problem ako mam ja ale je to nejak podobne zacnem od zaciatku.... cez leto bez problemu ale hned ako zacalo prithuovat a prsat tak mi prestaval fungovat ventilator hlavne ak poprsalo tak potom to vobec neslo az o niekolko hodin..... problem spociva v tom ze ventilator mi obcas este siel obcas nie ale vzdy sa spamatal ale teraz ako je zima pernamentne minus tak uz nejde vobec nebol tam ten poblem ako maju ostatny ze im nejde 1 alebo 2,3,4 stupen mne proste klaklo po case celkovo a teraz ked sa ho pokuusam zapnut tak mi len dvihne otacky ale bez efektu... tak teraz neviem ci mam modul v tahu alebo ventilator alebo cosi..... jedna sa o renault megane 2 1.9 dci 96kw s auto klimou..... pridam par fotiek ked som rozpitval modul tak ak niekoho nieco zaujme tak poradte co stim...
foto modulu https://imgur.com/a/IMQfX4M
foto po vybrakovani https://imgur.com/a/50DQJke
foto modulu https://imgur.com/a/IMQfX4M
foto po vybrakovani https://imgur.com/a/50DQJke
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Ahoj,
ak to malo suvislost s dazdom, tak je mozne, ze sa jedna o bezny problem s upchatymi odtokmi pod prednymi stieracmi. Nasledkom toho natiekla do nasavacieho otvoru ventilatora voda, ktora sa mohla dostat aj do ventilatora a mokro uhlikom rozhodne neprospieva.
Samotny regulacny modul vyzera podla fotiek na prvy pohlad v poriadku.
Skusil by som vybrat ventilator, skontrolovat ho a nasledne nanho pripojit 12V priamo z baterky. Ak bude fungovat, tak je problem bud v module alebo v kabelazi, takze zostava uz len merat.
PS: Pre istotu by som este skontroloval (a premeral) poistky, nech kvoli poistke nerozoberas polovicu auta.
Drzim palce! Napis potom, cim to bolo.
ak to malo suvislost s dazdom, tak je mozne, ze sa jedna o bezny problem s upchatymi odtokmi pod prednymi stieracmi. Nasledkom toho natiekla do nasavacieho otvoru ventilatora voda, ktora sa mohla dostat aj do ventilatora a mokro uhlikom rozhodne neprospieva.
Samotny regulacny modul vyzera podla fotiek na prvy pohlad v poriadku.
Skusil by som vybrat ventilator, skontrolovat ho a nasledne nanho pripojit 12V priamo z baterky. Ak bude fungovat, tak je problem bud v module alebo v kabelazi, takze zostava uz len merat.
PS: Pre istotu by som este skontroloval (a premeral) poistky, nech kvoli poistke nerozoberas polovicu auta.
Drzim palce! Napis potom, cim to bolo.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon pro 17, 2018 16:59
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Hoj hoj tak po dnesku som to zkompletoval z5 a poistky v pohode aj kabelaz som pozeral ci nieje prepalena alebo cosi inak vsetko v cajku.... dalej ma podla prispevkov skoro treslo ked som vybral kabinovy filter ten tam je snad od nova cely polamany potrhany a zatrieskany az sa nechcelo verit takze podla tvojej rady este pokontrolujem upchate nasavacie otvory potom ten ventilator a az tak uvidime ze co to je ale pravde podobne to asi chudak ventilator odniesol je to rok 2005 takze pocitam ze kabinovy filter je tam od nova takze zas bude pekna palka za ventilator mozno modul a filter ale ajtak to auto milujem potom sem mozem hodit co to bolo zle popripade foto aby vedeli aj ostatny ked budu mat podobny problem
Zatial dakujem krasne za pomoc
Zatial dakujem krasne za pomoc
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Prosím vás všechny. můžete mě někdo nasměřovat na nějaký problém s větrákem v interieru? Začal mi totiž tak nějak fikslovat až najednou přestal jít. Nevíte nějakou radu kde co poměřit?
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
tak už jsem chybu našel. Konečně jsem dohledal nějaké obrázky kde hledat konektory a atd. Čili mám vypáleny ten k regulátoru. Nevíte náhodou, prodávají se opravné sady ale zatím jsem ji našel jen v jednom obchodě. Nekupoval ji někdo někde? Nechce se mi vyplaznout 650,- za kus plastu s 9-ti dráty
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: ned črc 07, 2013 04:59
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Asi v r. 2013 mi ventilator fukal len na 4.stupni, 1. 2. 3. stupen bol nefunkcny. Upozornujem!!! Ventilator ma dve poistky, 1. poistka je v poistkovej skrinke (ta je dobra, vsak 4.stupen funguje) a 2. poistka je priamo na odporovych delicoch, resp. predradnych odporoch, ktore urcuju otacky ventilatora. Tato 2. poistka ktora isti len 1. 2. 3. stupen (4.stupen je solo, naplnych 12V) bola prepalena. Tak som na skusku paralelne k poistke pripojil kablik a ked sa ventilator nastaveny na 1. stupen roztocil, tak bolo jasno. Miesto poistky som naletoval jednu licnu z kablika a ventilator fuka na vsetky stupne do teraz. Tie odporove delice s poistkou su sucast ventilatora, ale je to rozoberatelne, nie je to zaliate v plaste.
Renault Thalia Privilège 1,4 16V 10/2010
Re: nefunkční ventilátor topení na 1 2 3 stupeň
Tak mě přestal jít ventilátor. Po demontáži odporů jsem zjistil že nejsem první kdo tam byl. Původní majitel mi to odborně opravil. Takže sháním nový díl.
https://photos.app.goo.gl/orvkNgER9qFRzZnS6
https://photos.app.goo.gl/orvkNgER9qFRzZnS6
Megane II 1.4/16V Chevrolet Trax LT Diesel Automat
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1 ... re=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1 ... re=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů