Benzín v oleji

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » úte úno 14, 2006 15:37

Mario Horak píše:Osobne tomu vysvetleniu neverím. Nie je predsa možné, aby palivo kondenzovalo priamo vo válci. Keď kondenzuje kdekoľvek vo výfukovom kanáli, tak už nemá možnosť sa dostať do oleja. (Má ten motor turbo?? tam by to možné bolo)
Ve válci benzín kondenzuje, to jsem věděl. U studeného motoru je bohatá směs, stěny válce jsou studené, všechen benzín neprohoří. Je to přece i cítit z výfuku. Nespálený benzín se ze stěn částečně dostane pod kroužky pod píst. Otázka je jen, jaké množství je normální. Zda to u mě nastalo jen takto nebo mám třeba prasklý kroužek nebo rýhu apod.

Jinak motor turbo nemá, je to motor uvedený na trh někdy v roce 1998, má 16V a slušný výkon 72kW bez proměnného časování ventilů a plochou charakteristiku kroutícího momentu. V různých autech má pak odlišné řídící jednotky, myslím i škrtící klapky atd.

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » úte úno 14, 2006 15:54

Súhlasím stým, že zo sacieho traktu príde palivo v malých kvapkách (je to jedno, či zo vstreku, alebo karburátora). Nemusí ani kondenzovať, lebo sa ani nestihne odpariť.
Súhlasím stým, že sa pomieša s olejom na stenách studeného valca.
Nesúhlasím, ale s tým, že to stečie pomedzi krúžky do oleja. Krúžky to nestiahnu dolu, ale vytlačia hore.
Pokiaľ sú krúžky v zlom mechanickom stave, tak to pracuje ako pumpa. Tlačí to olej do spaľovacieho priestoru. (ľudovo žerie olej)
Okrem toho by sa tento jav musel prejavovať aj na iných motoroch. A to sme zažili už všeliaké drastické pomery. :D
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » úte úno 14, 2006 15:59

Nemám tu nič o tom motore. Skúsim pozrieť doma. Zajtra by sme sa k tomu mohli vrátiť. Prajem pekný Valentínsky večer.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte úno 14, 2006 16:01

Mario, to by platilo tehdy, byl li by film na stěnách válců permanentní. Ale on není. Dochází k jeho obnovování, stírání a mísení s olejem ve skříni. Není to tak, že píst "vytáhne" olej nahoru po válci a ten tam ulpí navěky, nebo do té doby, než se spálí.

Aby se ze spalovacího prostoru nedostávalo nic do oleje je odvěký sen konstruktéra. Výměna oleje by se protáhla skoro donekonečna, stačilo by jen dolévat jednou za uherský rok, zmizela by nutnost používat olejové filtry, protože by se olej nemísil se spalinami, zejména s nedokonale spálenými uhlovodíky a ... v neposlední řadě by nedocházelo ke směšování paliva s olejem, což je opravdu zcela normální jev. Jak ale řekl PetrK, je to otázka míry, do které to lze považovat za normální.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » úte úno 14, 2006 23:00

A co takhle předpokládat, že jezdím s podchlazeným motorem, protože mám vadný termostat, který brzo otevírá.

Dneska ráno jsem po těch 9km sáhnul na hadice a na chladič a už byl teplý. Ručička teploměru mi doleze na 3. čárku z leva, jiné porovnání teploty amatérsky nemám. Jinak vím, že jsou v elektronických přístrojovkách udělány umělé posunutí/zatlumení ručiček. tzn, že třeba ručička stojí na optimální teplotě pro delší úsek skutečný teplot a až při vyjetí z toho pásma se ručička pohne.
Obrázek

I když jedu teď v zimě třeba 100km, tak ručička zůstává na 3. čárce. V létě jsem měl ručičku asi v polovině stupnice, tedy 0,5 dílku navíc. Nedávno jsem porovnával teploměr a teplotu na kolegově Meganu II 1.9 DCI, jemu ukazoval do poloviny stupnice i teď v zimě.

Nechám to jako jeden z bodů pro kontrolu v servisu, aby se podívali, jakou teplotu jim to ukazuje v diagnostice a zjistili, kdy mi otevírá termostat.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte úno 14, 2006 23:38

Je to z mé strany čirá spekulace, leč s použitím logiky bychom mohli dospět k závěru, že:

Pokud je možné, že chování motoru není způsobeno (pouze) jízdou na krátké tratě ale závadou, pak bychom tuto závadu mohli hledat ve dvou okruzích.
1.) nesprávně regulovaná, popřípadě neregulovaná teplota motoru a z toho vyplývající nepříznivý režim motoru.
2.) nesprávná příprava směsi. Leč... nesprávná proč? A to je zase úkol pro diagnostiku aby určila, které čidlo dodává nesprávné informace a pod.

otázku č. 1 snadno zodpoví diagnostika, pro kterou je měření teploty provozních apalin za chodu a za jízdy hračkou... Podle mého bys měl být schopen i sám, pokud dokážeš přepnout palubní počítač do servisního módu tuto informaci zjistit. Bohužel sám nevím, jak se to u Mégane dělá, jinak bych pověděl.

Otázku č. 2 by teoreticky také mohl zodpovědět palubní počítač, protože by měl umět zobrazit chybové hlášky v servisním módu... ovšem zase nevím jak. Zkusím to zjistit.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » stř úno 15, 2006 00:15

DDT:

ad 1. Obávám se, že na tenhle v podstatě jednoduchý problém zatím servis zapomněl a já také. V pondělí bych tím v servisu začal, prověřit termostat a pak teprve tlaky válců.

ad 2. jednou diagnostikou motoru jsem již prošel, v paměti závad nic nebylo, což neznamená, že závada čidel neexistuje. Je potřeba také ověřit, zda čidla neukazují posunuté mimotoleranční hodnoty a to asi servis nedělal. Řídící jednotky mají naprogramovaný určitý pracovní rozsah čidla, pokud z něho čidla nevybočí, nehlásí to jako závadu. V sobotu jsem si sám měřil odpor čidla teploty nasávaného vzduchu, to mi podle tabulek a narychlo načrtnutého grafu sedělo. K čidlu teploty vody jsem se nemohl dost dobře dostat s měřícími hroty, tak jsem to vzdal. Při té příležitosti jsem právě zkontroloval i ten olej.

Přepnout palubní počítač umím, sehnal jsem si už servisní dokumentaci v ruštině a protože jsem ještě generace pilně se jí učící, tak si tam čtu s pomocí slovníku docela s přehledem. Bohužel, palubní počítač mi teplotu ve stupních nezobrazí, to tam chybí, škoda.

Jestli můžeš, tak zjisti, kam by měl ukazovat teploměr na přístrojovce provozní teplotu nebo jak jsou na něm rozloženy stupně Celsia. To jsem nenašel, zatím jsem nenašel ani jak servis ověřuje funkci termostatu, jen mám tabulku teplot termostatu pro K4J:

89C-začíná otevírat a 99±2C-plné otevření

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » stř úno 15, 2006 08:21

Teší ma, že ste sa vybrali správnym smerom. :D
Smozrejme, že som ani doma nič nenašiel, ale pridám ešte tip.
Na Megane I je spojené odvetranie nádrže s oddychom motora a vyvedené do sacieho potrubia. Samozrejme je to urobené omnoho komplikovanejšie, ale nastáva tu možnosť pri pokazení niečoho, že skondenzovaný benzín natečie priamo do hadice oddychu a pokiaľ ho nevtiahne sanie, tak rovno do oleja.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř úno 15, 2006 09:29

petrk píše:
Jestli můžeš, tak zjisti, kam by měl ukazovat teploměr na přístrojovce provozní teplotu nebo jak jsou na něm rozloženy stupně Celsia...
Obávám se, ža tahle informace není k ničemu. Pomocí ní se dozvíme pouze, že teploměr nemusí ukazovat správně, a to už víme. Není kalibrovaný, takže si může ukazovat co chce.

Škoda, že PP neumí zobrazit teplotu... :-(
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » stř úno 15, 2006 13:43

DDT píše: Obávám se, ža tahle informace není k ničemu. Pomocí ní se dozvíme pouze, že teploměr nemusí ukazovat správně, a to už víme. Není kalibrovaný, takže si může ukazovat co chce.

Škoda, že PP neumí zobrazit teplotu... :-(
Máš pravdu ukazovat to může špatně, chtěl jsem to vzít jen jako orientační informaci v době, kdy čekám na další návštěvu servisu.

Jinak mě to donutilo, začít se zajímat o diagnostiku u Renaultu, protože to je ta potřebná věc, kterou by šlo vyčíst hodnoty teplotních čidel a všech dalších a nakonec i chyb z motoru. Specifické diagnostické protokoly Renaultu mnoho volného a nakonec i placeného SW nepodporuje, ani jsem je teď nehledal. Na motor totiž nejsou potřeba, motorové řídící jednotky by obecně v Evropě od roku 2000 měly podporovat mezinárodní normu označovanou jako OBD-II nebo EOBD. Včera jsem našel zajímavý balík SW pro PDA i PC šířený volně pod licencí GNU i se zdrojovými kódy, který se mi zatím nejvíce líbí:
http://www.qcontinuum.org/obdgauge/

Adaptér, který je potřeba, se dá koupit i v ČR nebo si zdatní bastlíři koupí jen klíčový integrovaný obvod a plošný spoj. V tabulce kompatibility dokonce někdo z ČR potvrdil funkčnost na Megane II:
http://scantool.net/scanned_list_iso.htm

Tak jestli mi závady po servisních zásazích nezmizí, začnu sbírat data a sledovat chod motoru sám, program mám už nainstalovaný v PDA.

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » pon úno 20, 2006 16:00

Výsledek dnešní návštěvy servisu:

1.Bylo mi provedeno dvojí měření tlaků válců, grafy jsem dostal. Hraniční hodnota je prý 8 barů. Žádný můj válec nevybočuje z normy, nejnižší tlak je asi 10,5 baru, největší rozptyl při stejném měření asi 1 bar.

2.Dále ještě zjišťovali ode mne dotazem a diagnostikou řídící jednotky motoru, zda mi studený motor nejde třeba chvíli na 3 válce. Já jsem nikdy nic nepozoroval ani v chybové paměti nebylo nic.

3.V motoru mám nový olej (na vlastní náklady), vzal jsem si vzorek vypuštěného oleje domů, kdybych třeba chtěl udělat laboratorní rozbor, kolik procent benzínu tam bylo.

Kontrolu termostatu udělanou nemám, důkladná kontrola by jim trvala dlouho. Zahřívali by auto z úplně vychladlého stavu a sledovali diagnostikou celý náběhu teploty motoru na jeho provozní teplotu. I tak jsem strávil v 60km vzdáleném servisu asi 4,5 hodiny.

Mám jezdit stejným stylem dál a sledovat, co se bude dál dít s olejem. Jestli je tam něco tvale vadného, mělo by se to do konce záruky ještě projevit.

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » pon úno 20, 2006 16:45

Někdo na jiném fóru mi dal typ, že mi může ukapávat benzín ze vstřikovací trysky, měl to samé na Alfa Romeo.

Jak se dá takto vadná tryska rozeznat ?

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » úte bře 07, 2006 15:17

PetrK:
Dohodl jsem ti diagnostiku se zapůjčením náhr. vozidla v Renault Zličín. Budou si tam chtít auto nechat na pozorování na 3-4 dny.
Příslušné kontakty jsem ti odeslal mailem.
Informuj nás, prosím, následně o výsledku.

Díky
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » úte bře 28, 2006 14:49

DDT píše:PetrK:
Dohodl jsem ti diagnostiku se zapůjčením náhr. vozidla v Renault Zličín. Budou si tam chtít auto nechat na pozorování na 3-4 dny.
Příslušné kontakty jsem ti odeslal mailem.
Informuj nás, prosím, následně o výsledku.

Díky
Všechno klaplo, díky DDT. Od pondělí je moje auto na Zličíně na analýze, náhradní auto mám po dobu opravy k dispozici.

Poskytnul jsem jim kopie všech materiálů o předchozích servisních úkonech na motoru, vzorek oleje vypuštěného po zjištění benzínu v oleji, CD s videonahrávkami všech režimů startu motoru včetně dvou s tím problematickým startem vlažného motoru. Taktéž znají charakter mých jízd s vozem. Nyní je to na nich, o výsledku budu informovat.

Uživatelský avatar
kšanda
Člen RCČR
Příspěvky: 2744
Registrován: úte úno 08, 2005 22:09
Bydliště: Praha - Zahradní Město -> Orlické Záhoří
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kšanda » stř bře 29, 2006 15:09

tudle debatu bych poslal Vrátnýmu aby viděl čeho mohl slušnym chovánim docílit :idea:
Prej jen francouzi dělaj auta pro lidi. Ale co my prasata?
exRENAULT 21 nyní MITSUBISHI PAJERO r.v. 98 2,5 Td
co nejde silou, jde silou eště větší proto 4x4

Uživatelský avatar
SaryK
Člen RCČR
Příspěvky: 332
Registrován: čtv pro 23, 2004 21:34
Bydliště: Holýšov

Příspěvek od SaryK » stř bře 29, 2006 22:21

kšanda píše:tudle debatu bych poslal Vrátnýmu aby viděl čeho mohl slušnym chovánim docílit :idea:
Ano, souhlasím, takhle nějak si představuji řešení problémů.
Hezký den všem. :lol:
Vašek T.

Aktuálně: Espace IV 2.0 DCi 127Kw, 6AT AJ0 (Jatco), 2012, DPF
Clip 1.68
Historie: Espace III, 2.0 8V, Laguna I 1.8 8V

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » pon dub 03, 2006 21:31

Po týdnu jsem si dnes Megane odvezl opravený ze servisu Zličín domů. Na motoru byly zjištěny podpálené výfukové ventily. I když jsem měl jedno měření kompresních tlaků hotové, tak další měření na Zličíně už odhalilo nesrovnalosti. Ventily mi byly v rámci záruky vyměněny. Pravděpodobnou příčinou jejich podpálení bylo jejich nedostatečné čištění vlivem krátkých jízd. Dostal jsem obecné doporučení na občasnou delší projíždku s pořádným vyhnáním pavouků z výfuku :) a také budu někdy preventivně přidávat do benzínu přípravky na rozpuštění karbonu.

Ventily by měly být jedinou příčinou nízkých volnoběžných otáček při startu vlažného motoru i přibývání benzínu v oleji v zimním období. Nic dalšího mi údajně nebylo opraveno. První jízda z Prahy mě příjemně překvapila snížením průměrné spotřeby, ač jsem auto tentokrát točil častokrát ke 4000-5000 otáček, tak jsem ze Zličína na Černý most po Jižní spojce měl spotřebu jen 5,9 l/100km, pak jízdou mezi 120-140km/h po R10 na Mladou Boleslav jsem měl v MB 6,5 a to na zimních gumách.

Přístup servisu byl bezvadný, po dobu opravy jsem měl zapůjčený jiný Megane, u kterého jsem uhradil jen projeté pohonné hmoty. Mé auto jsem dostal i umyté. Můžeme se dohadovat, zda je tento přístup běžný vůči všem zákazníků nebo to bylo jen díky předprojednání od DDT. To já neumím posoudit, ale jsem rád, že jsem se dopracoval jasného výsledku a mám auto akceschopné. Zítra shodou okolností bude mít režim vyhánění pavouků jízdou na Moravu 300+300km. Další zkušenosti třeba s tím nízkým volnoběhem ještě napíšu, chce to více času na otestování.

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » úte dub 04, 2006 08:45

Tak o tomto môžeme na slovensku asi len snívať. Takýto servis si zaslúži úprimnú pochvalu.
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » úte dub 04, 2006 16:03

Mario Horak píše:Tak o tomto môžeme na slovensku asi len snívať. Takýto servis si zaslúži úprimnú pochvalu.
Pošli to Tomáši Vrátnému :lol: 8)
Ale vím jak ti odpoví, pošle ti svůj "kvíz" :lol:

Uživatelský avatar
Mario Horak
Člen RCČR
Příspěvky: 1320
Registrován: úte kvě 24, 2005 07:53
Bydliště: Bratislava, SK

Příspěvek od Mario Horak » stř dub 05, 2006 13:10

:D že by, ako uzmierovací agent pre nespokojných zákazníkov, doktorholec ap. :D
----------------------
Mario Horak
R 5 GTE Kurtizána

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů