Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Moderátor: Moderators General
Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Zdravím všechny ,
už pár dnů se mi stává jak při studeném tak při zahřátém motoru , že někde zastavím na krátkou dobu , pak chci odjet , nastartuju a než stačím zařadit , motor zhasne. Neudrží otáčky , při dalším startu to samé a stále dokola , když přidržím plyn na pár sekund , auto si otáčky udrží , pak se rozjedu a když vymáčknu spojku na přeřazení dvojky , motor zhasne. Jakmile se rozjedu , pak už jede auto normálně. Někdy mi při sudeném startu cuká. Včera mi to už napsalo SERVIS , setkal ste se s tím někdo? Je mi jasný že s autem musím na diagnostiku , ale jen se předem ptám , co mě může čekat.
Nedavno mi nešlo vůbec startovat , jen sem mačkal tlačítko start a nic , jen mi to bralo proud a světla plus palubovka ubíraly na světle , auto bylo v servisu a dávali mi nějeké nové relé a pak čistili startér ,, cívku" , auto v pohodě jezdí , až na to momentální chcípání motoru při startu. Díky za odpovědi L.
už pár dnů se mi stává jak při studeném tak při zahřátém motoru , že někde zastavím na krátkou dobu , pak chci odjet , nastartuju a než stačím zařadit , motor zhasne. Neudrží otáčky , při dalším startu to samé a stále dokola , když přidržím plyn na pár sekund , auto si otáčky udrží , pak se rozjedu a když vymáčknu spojku na přeřazení dvojky , motor zhasne. Jakmile se rozjedu , pak už jede auto normálně. Někdy mi při sudeném startu cuká. Včera mi to už napsalo SERVIS , setkal ste se s tím někdo? Je mi jasný že s autem musím na diagnostiku , ale jen se předem ptám , co mě může čekat.
Nedavno mi nešlo vůbec startovat , jen sem mačkal tlačítko start a nic , jen mi to bralo proud a světla plus palubovka ubíraly na světle , auto bylo v servisu a dávali mi nějeké nové relé a pak čistili startér ,, cívku" , auto v pohodě jezdí , až na to momentální chcípání motoru při startu. Díky za odpovědi L.
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
... a co mas za motor? ...
Megane III Grandtour Limited 2015 1.5dci 81kw
ex Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw
Clio III 2006 1.2 55kw
ex Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw
Clio III 2006 1.2 55kw
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Tipujem, ze benzin - nafta ked sa nastartuje uz len tak dobrovolne nezhasne Diagnostika nič nepovedala ? Toto ani nevyzerá na problém s palivovou sústavou, skôr elektronika. Tam by mohla diagnostika pomôcť.
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Presne toto robilo aj mne. Týpek mi ho napichol na diagnostiku, že vraj predošlý majiteľ po výmene čidla otáčok vačky nevymazal chyby a nové čidlo sa tvárilo ako vadné. Po vymazaní chýb auto funguje. Stálo ma to 13€. Keď som sa informoval v RENAULTE v ZV, tak mi povedali, že tam bude asi problém s presuvníkom a že ma to môže stáť cca 450-500€.
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Ahoj omlouvám se , že sem nenapsal typ motoru , je to benzin 1,6 . Na diagnostiku teprve pojedem v úterý , tak dám vědět. Vím že hodně chyb co bylo opraveno a nesmazáno se pak na diagnostice ukáže , což mi u první opravy po dovoze z německa diagnostika ukázala , ale s autem už jezdím dva roky a teď to začalo dělat. Pár dnů před tím než se Servis ukázal auto neudrželo volnoběžné otáčky. Teď normálně nastartuju , někdy to chcípne někdy ne a pak normálně jedu , ale Servis stále svítí. Díky za vaše rady a názory.
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Ked svieti servis, diagnostika to musi odhalit ake cidlo hlasi blbe hodnoty...nevie zistit mechanicke zalezitosti. To cidlo otacok ak bolo menene by to uz nemalo robit, ono sice svieti SERVICE kym sa chyba nevymaze z pamati, ale fungovat musi.
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
S týmto nesúhlasím, lebo ja som čidlo nemenil, len vymazal chyby a od vtedy funguje. Kým tam bolo nové čidlo a nevymazané chyby, zatiaľ to čidlo blblo. Je ale pravda, že mne svietila aj kontrolka emisií aj service, ale najprv nie, začali svietiť asi po dvoch dňoch.Diesel píše: To cidlo otacok ak bolo menene by to uz nemalo robit, ono sice svieti SERVICE kym sa chyba nevymaze z pamati, ale fungovat musi.
-
- Starting member
- Příspěvky: 74
- Registrován: úte zář 28, 2010 18:06
- Bydliště: Lermontovova 3,Bratislava
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
no u mna to bol presuvnik -ale vyrazne to rachotilo - niekedy skapal 3krat po sebe a niekedy aj 3 dni nie.
-
- Starting member
- Příspěvky: 74
- Registrován: úte zář 28, 2010 18:06
- Bydliště: Lermontovova 3,Bratislava
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
ale nesedi mi tam kontrolka servis.
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Odpoj cidlo vacky a jazdi tak, skusaj, vypinaj, startuj. Uvidis ci sa nieco zmeni. Ak to po odpojeni pojde normalne, tak bolo zle cidlo vacky a bude treba ho vymenit + vymaz chyb
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Pro Peto 1 , prosím tě ta kontrolka na emise je kde ? To je ten oranžový obrázek motoru??? To mi svítí taky . V úterý auto vezu k automechanikovi , opsal sem vaše zkušenosti a s tím mu auto předám, na tu vačkové čidlo se podíváme. Kolik takový čidlo stojí? Já jen pro orientaci , díky.
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Áno to je tá oranžová kontrolka. Ja cenu čidla neviem, lebo to menil predošlý majiteľ, snáď ti to sem niekto, kto to už menil napíše.
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Okolo 1500 Sk stoji
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Tak jsem byl včera na diagnostice ....
horší než jsem doufal. Tak to ukázalo , že mi odešel nějaký rozdělovník , ten když se prý vymění , je to otázka nějakých 4-5 tisíc korun. K tomu se potom musí udělat rozvody , výměna vodní pumpy. To vše mě jen v náhradních dílech bude stát 9000kč + práce. Co je na tomhle autě zajímavý , tak když se na diagnostice vynulovaly chyby , auto mi teď jezdí jako nový. Absolutně perfektně startuje , nikdy nezhaslo a nepoposkakuje. Prý to je tím , že se to jako by resetovalo a než opět auto zjistí kde je závada , dá se tak najet pár km a pak to opět naskočí a začne blbnout. To je síla... Ládis.
horší než jsem doufal. Tak to ukázalo , že mi odešel nějaký rozdělovník , ten když se prý vymění , je to otázka nějakých 4-5 tisíc korun. K tomu se potom musí udělat rozvody , výměna vodní pumpy. To vše mě jen v náhradních dílech bude stát 9000kč + práce. Co je na tomhle autě zajímavý , tak když se na diagnostice vynulovaly chyby , auto mi teď jezdí jako nový. Absolutně perfektně startuje , nikdy nezhaslo a nepoposkakuje. Prý to je tím , že se to jako by resetovalo a než opět auto zjistí kde je závada , dá se tak najet pár km a pak to opět naskočí a začne blbnout. To je síla... Ládis.
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Predpokladám, že si mal na mysli presuvník. Podľa mňa si mal tú istú závadu ako ja, na tvojom mieste by som sa do výmeny neponáhľal, lebo vôbec nie je isté, že sa to bude musieť meniť, určite by som počkal, či to nezačne zase blbnúť, lebo vôbec nie je isté, že ten presuvník je zrelý na výmenu. Ja som po vymazaní chýb najazdil 3000 Km, v Renaulte mi povedali to isté čo tebe, ale zatiaľ auto ide ako nové.Ládis píše:Tak to ukázalo , že mi odešel nějaký rozdělovník
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
No abych ti řekl pravdu , taky mě napadlo s tou výměnou počkat , ale automechanik mi tvrdil že se to do pár km objeví znovu a začne mi auto chcípat. Když ale čtu že si najezdil dalších 3000km , mám taky chuť se teď na výměnu vykašlat a počkat až se to objeví , pak už bychom věděli co dál. Asi mu to navrhnu , do teď , tedy zatím třetí den jezdím bez problémů Asi máš pravdu s tím názvem , možná jsem to popletl. Tak uvidíme jak to pojede dál. Mohu se tě optat jak dlouho Megana máš a kolik máš najeto? Máš taky 1,6? Seš s autem jinak spokojenej? Já ho mám druhým rokem , je to ale dovezený z německa a kupoval sem ho od prvního majitele a měl najeto 92000km. Když sem ho kupoval , bylo to přes bazar a samozřejmě auto mi umyli , což taky neni na prodej moc dobrý , auto mělo uvnitř sklopený protisluneční zábrany nad hlavou a tím ti hajzlové schovali ťuknutý čelní sklo od kamínku , to mě taky čeká , ale to je prý do tisícovky opravený. Jinak bylo všechno v cajku a až po ujetých mých nějakých 2000km mi začalo auto škubat a museli sme měnit cívku nad svíčkou , po měsíci odešla ještě druhá a pak klid. Po roce a půl mi přestalo auto startovat , ani netočil motor , jen to cvakalo a nic. Měl sem to v opravě a dělali mi nějakou cívku ve startéru a relátko , oprava 6000kč , podotýkám né u Renaultu , vše mi dělá známý a náhradní díly má za nákupku , u Renaulta bych se z toho asi po-ral. Ládis.
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Ladis - uz si skusil co som Ti navrhoval vyssie? To odpojenie cidla vacky a jezdenie bez neho? Presuvnik to nebude urcite, lebo uz v samotnom popise problemu si uvadzal ze niekedy to dochne aj za jazdy ked stlacis spojku. A u zleho presuvniku (okrem typickeho rachotenia pri starte) motor zhasne okamzite, ale druhy start je uz vzdy ukazkovy. Odpoj to cidlo vacky a jazdi tak, ako sa to bude spravat
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Áno mám tiež 1,6 16v. Mám ho len asi pol roka a v podstata som sa doteraz zaoberal len opravami zanedbanými predchodzím majiteľom, keďže to predával, tak do vecí, ktoré nie sú vidieť nechcel investovať (nefunkčná zadná hmlovka, nefunkčné otváranie kufra a už spomínané zhasínanie po štarte), ešte ma čaká oprava laku oškretého nárazníka a zrkadla, ktoré takmer nie je vidieť, ale som puntičkárLádis píše:Mohu se tě optat jak dlouho Megana máš a kolik máš najeto? Máš taky 1,6? Seš s autem jinak spokojenej
Čo sa spokojnosti týka, rozhodoval som sa medzi Peugeotom 307, Fiatom Stilo a Meganom, zatiaľ si myslím, že som za málo peňazí dostal veľa muziky (dúfam, že nebudem musieť o pol roka meniť názor).
Že si si presuvník poplietol s rozdelovníkom, tomu buď len rád, keď o ňom a jeho funkcii budeš vedieť takmer všetko, tak to bude znamenať, že navštevuješ toto vlákno a to je už nepríjemné : http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=42&t=28608
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Ahoj , já nevím kde to čidlo je , odpojil bych ho na zkoušku , ale nevím kde ho hledat a zda to jako laik dokážu. Nemáš foto , nebo radu?Rado77 píše:Ladis - uz si skusil co som Ti navrhoval vyssie? To odpojenie cidla vacky a jezdenie bez neho? Presuvnik to nebude urcite, lebo uz v samotnom popise problemu si uvadzal ze niekedy to dochne aj za jazdy ked stlacis spojku. A u zleho presuvniku (okrem typickeho rachotenia pri starte) motor zhasne okamzite, ale druhy start je uz vzdy ukazkovy. Odpoj to cidlo vacky a jazdi tak, ako sa to bude spravat
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Já vlastně teď to čidlo vačky ani vyndavat nemůžu , auto je po diagnostice vymazáno a tím bych způsobil opětovné rozsvícení kontrolek na displei , což nechci. Ale i tak by mě zajímalo , kde se to čidlo nachází.
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Tu sa o tom čidle dočítaš všetko. Ja na tvojom mieste by som s ním experimentoval až potom ak zase bude blbnúť, pokiaľ ide, nerieš.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=42&t=24385
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=42&t=24385
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pon kvě 09, 2016 12:20
Re: Po nastartování nedrží otáčky a chcípá motor
Byl nějaký závěr toho problému se zhasínáním motoru po krátkém zastavení?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů