Motory 1.5 dCi
Moderátor: Moderators General
Motory 1.5 dCi
Ahoj, možno, že ma admin sundá ale mal by som jednu otázočku ohľadom motorov 1.5 dCi. Dočítal som sa totiž, že sú vyrábané tieto motory s 8 ventilovou technikou a aj so 16 ventilovou. Tak neviem, že či je to tak. Nemám dostatok info. Dikes vopred za info.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Myslím, že oba jsou pouze osmi ventilové. Šestnáctiventil se dělá 2.0dCi.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Najvýkonnejší znamená najspoľahlivejší
Zaužívané pravidlo hovorí, že najvýkonnejší motor je na tom so spoľahlivosťou "na hrane". V prípade agregátu 1.5 dCi to tak celkom neplatí. Verzie s výkonmi 78 kW a 81 kW sú na tom s odolnosťou a spoľahlivosťou omnoho lepšie. Okrem zníženého kompresného pomeru z hodnoty 17,9:1 na 15,6:1 (piesty s vybratím) totiž dostali novú hlavu valcov so štvorventilovou technikou (DOHC) a vstrekovanie common-rail spoločnosti Siemens (maximálny pracovný tlak 1600 barov). Motor má vyrovnanejší chod, čím v menšej miere namáha rozvodový remeň. Elektromagnetické vstrekovače ustúpili presnejším piezoelektrickým a citlivé vysokotlakové čerpadlo Delphi vystriedalo odolnejšie so znakom Siemens. Novšie motory už nie sú tak citlivé na horšiu mazaciu schopnosť paliva. Kto si však myslí, že vstrekovanie Siemens ho oprávňuje na tankovanie "poľnohospodárskej" nafty, veľmi sa mýli. No neviem ale v tom odseku sa zmieňuje aj štvorventilová technika. Takže
Zaužívané pravidlo hovorí, že najvýkonnejší motor je na tom so spoľahlivosťou "na hrane". V prípade agregátu 1.5 dCi to tak celkom neplatí. Verzie s výkonmi 78 kW a 81 kW sú na tom s odolnosťou a spoľahlivosťou omnoho lepšie. Okrem zníženého kompresného pomeru z hodnoty 17,9:1 na 15,6:1 (piesty s vybratím) totiž dostali novú hlavu valcov so štvorventilovou technikou (DOHC) a vstrekovanie common-rail spoločnosti Siemens (maximálny pracovný tlak 1600 barov). Motor má vyrovnanejší chod, čím v menšej miere namáha rozvodový remeň. Elektromagnetické vstrekovače ustúpili presnejším piezoelektrickým a citlivé vysokotlakové čerpadlo Delphi vystriedalo odolnejšie so znakom Siemens. Novšie motory už nie sú tak citlivé na horšiu mazaciu schopnosť paliva. Kto si však myslí, že vstrekovanie Siemens ho oprávňuje na tankovanie "poľnohospodárskej" nafty, veľmi sa mýli. No neviem ale v tom odseku sa zmieňuje aj štvorventilová technika. Takže
Alebo toto, nezdá sa mi ,že by mal motor 1.5 dCi v novom R Fluence o 8 ventilov viac a mal len pôvodných 78 kw? Aj krúťák je tých 240 Nm. Ta už neviem. Základná cena testovanej verzie – Renault Fluence 1.5 dCi (78 kW) Exception: 14 990 €
Technické údaje:
Motor
Typ motora: radový, vznetový
Valce/ventily: 4/16
Zdvihový objem (cm3): 1461
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): 78 / 4000
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): 240 / 2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť (km/h): 185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): 10,4
Spotreba - mesto/mimo/kombi (l/100 km): 5,3 / 4,1 / 4,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor (l): 496
Objem nádrže (l): 60
Prevádzková hmotnosť: 1352
Rozmer pneumatík: 225/50 R17
Dĺžka (mm): 4618
Šírka (mm): 1809
Výška (mm): 1479
Rázvor (mm): 2702 http://www.webnoviny.sk/automagazin/tes ... lanok.html
Technické údaje:
Motor
Typ motora: radový, vznetový
Valce/ventily: 4/16
Zdvihový objem (cm3): 1461
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): 78 / 4000
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): 240 / 2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť (km/h): 185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): 10,4
Spotreba - mesto/mimo/kombi (l/100 km): 5,3 / 4,1 / 4,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor (l): 496
Objem nádrže (l): 60
Prevádzková hmotnosť: 1352
Rozmer pneumatík: 225/50 R17
Dĺžka (mm): 4618
Šírka (mm): 1809
Výška (mm): 1479
Rázvor (mm): 2702 http://www.webnoviny.sk/automagazin/tes ... lanok.html
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
RE
Nevím jestli v SK máte jiné Renulty, ale u nás ve Fluence 1,5Dci uvádějí dva výkony a to 66kW a 81kW a krouťák 200 a 240. Oba tyto motory jsou 8 ventilové ! Asi se ti vyplatí koupit Fluence v Čr - máme o 3kW silnější verze Pokud nevěříš koukni se třeba na ceníky : http://www.renault.cz/ceniky/ , tam jsou uváděny i výkony motorů.......... atd.
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Já jsem taky ještě neviděl 1.9 a 1.5 dCi v šesnácti ventilu. Dělá se dvoulitr a třílitr dCi. Ono by to asi šlo udělat, ale znamenalo by to přidání další vačky - tři rozvodové kola - dvě vačky a čerpadlo. A kam byste to chtěli nacpat do tak malých aut
Taková otázka mimo. Když mají benzíny přesuvník, jak by se projevil výkon a spotřeba, kdyby se přesuvník hodil i na nafťáka?
Taková otázka mimo. Když mají benzíny přesuvník, jak by se projevil výkon a spotřeba, kdyby se přesuvník hodil i na nafťáka?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
RE
Máš pravdu 2,0Dci/16V je trošku větší motor - mám ho v Laguně a moc místa kolem motoru tedy není Ale je to pěkný drakouš.
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Kuno: No šlo by to, ale z mého pohledu by to byla pěkná prasárna.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2219
- Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
A co takhle biturbo ? Nechme už té srandy nebo to tu zamknou a kolega z SK se nic nedoví
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Kuno: Jako šlo by to, že by všech 16 ventilů bylo ovladané jednou vačkou. Ale to by tam nemohli strčit přesuvník
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
jeden vačkový hřídel pro 16 ventilů je v automobilech naprosto běžná věc.
divím se,že se tomu divíš.
Nyní píší obecně!
Tma k zamyšlení:
Moc bych se přimlouval za to admin (asi Rado?) vhodně korigoval některé "rady" které tvoří dohledatelně překopírovaný text (prezentovaný jako osobní zkušenost,či odbornost) vyhledaný někde na netu, přispěvatelem mnohdy bez základních
znalostí problematiky oprav automobilů.
Určitě by to prospělo tazatelům ale i prestiži tohoto fora.
Konec O.T.
Tak a ted do mne.
divím se,že se tomu divíš.
Nyní píší obecně!
Tma k zamyšlení:
Moc bych se přimlouval za to admin (asi Rado?) vhodně korigoval některé "rady" které tvoří dohledatelně překopírovaný text (prezentovaný jako osobní zkušenost,či odbornost) vyhledaný někde na netu, přispěvatelem mnohdy bez základních
znalostí problematiky oprav automobilů.
Určitě by to prospělo tazatelům ale i prestiži tohoto fora.
Konec O.T.
Tak a ted do mne.
Mily Kuno
v prvom rade nazdaaaaar V druhom rade co sa tyka nie celkom korektnych prispevkov.... musim respektovat, ze nie vsetci ludia su technicky zdatni a forum je aj diskusne. Je fakt ze keby som odstranil vyslovene "literarnu vatu", tak asi 66% prispevkov zmizne Ale zase chapem ze sa clovek pyta na pocet ventilov....priznam sa ze dCi motory vobec neovladam a keby mi niekto povedal ze 1,5 ma 16V tak mu aj uverim A navyse je fakt ze uplne vsetky prispevky necitam.
Ak teda natrafis (natrafite) na uplne ze kardinalnu hlupost, dajte mi pls vediet cez SZ. Ale nemozem len tak odstranit niekoho prispevok....vzdy tam musi prebehnut aj nejaka ta komunikacia na pozadi... To by bolo inak nefer. Urcite aj ja som mal spociatku kopec priblblych otazok.....a kolko svojich prispevkov som neskor vymazal z temy o presuvniku....a jaaaaaaj
v prvom rade nazdaaaaar V druhom rade co sa tyka nie celkom korektnych prispevkov.... musim respektovat, ze nie vsetci ludia su technicky zdatni a forum je aj diskusne. Je fakt ze keby som odstranil vyslovene "literarnu vatu", tak asi 66% prispevkov zmizne Ale zase chapem ze sa clovek pyta na pocet ventilov....priznam sa ze dCi motory vobec neovladam a keby mi niekto povedal ze 1,5 ma 16V tak mu aj uverim A navyse je fakt ze uplne vsetky prispevky necitam.
Ak teda natrafis (natrafite) na uplne ze kardinalnu hlupost, dajte mi pls vediet cez SZ. Ale nemozem len tak odstranit niekoho prispevok....vzdy tam musi prebehnut aj nejaka ta komunikacia na pozadi... To by bolo inak nefer. Urcite aj ja som mal spociatku kopec priblblych otazok.....a kolko svojich prispevkov som neskor vymazal z temy o presuvniku....a jaaaaaaj
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Sorry WRC aj Kuno...tak uz sme sa vsetci pochopili
Ale ked uz sme pri tych 1,5 dCi 8 ventiloch.....ako to teda je? Preco tomu vlastne staci 8 ventilov? To ze je jedna vacka chapem z toho dovodu, ze tam nemusi byt riesene casovanie. Ale preco iba 8 ventilov? Je to zeby tym ze to ma turbo, ktore tlaci vzduch? Alebo je to kvoli vstrekovaniu?
Ale ked uz sme pri tych 1,5 dCi 8 ventiloch.....ako to teda je? Preco tomu vlastne staci 8 ventilov? To ze je jedna vacka chapem z toho dovodu, ze tam nemusi byt riesene casovanie. Ale preco iba 8 ventilov? Je to zeby tym ze to ma turbo, ktore tlaci vzduch? Alebo je to kvoli vstrekovaniu?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
8 nebo X ventilů.....
polopaticky: u výkonných vysokootáčkových-tedy hlavně benzinových motorů je třeba zajistit optimální plnění válců a odvod spalin po expanzi.
Protože zvětšovat průměry ventilů donekonečna nejde,užívá se jich na jeden válec více.
Variabilní časování není závislé (podle své konstrukce) na tom,zda je motor DOHC (dva vačkové hřídele) nebo SOHC (jeden hřídel) ani na počtu ventilů.
Může být na DOHC i SOHC.
Anebo vůbec.
polopaticky: u výkonných vysokootáčkových-tedy hlavně benzinových motorů je třeba zajistit optimální plnění válců a odvod spalin po expanzi.
Protože zvětšovat průměry ventilů donekonečna nejde,užívá se jich na jeden válec více.
Variabilní časování není závislé (podle své konstrukce) na tom,zda je motor DOHC (dva vačkové hřídele) nebo SOHC (jeden hřídel) ani na počtu ventilů.
Může být na DOHC i SOHC.
Anebo vůbec.
wrc66 píše:Najvýkonnejší znamená najspoľahlivejší
Zaužívané pravidlo hovorí, že najvýkonnejší motor je na tom so spoľahlivosťou "na hrane". V prípade agregátu 1.5 dCi to tak celkom neplatí. Verzie s výkonmi 78 kW a 81 kW sú na tom s odolnosťou a spoľahlivosťou omnoho lepšie. Okrem zníženého kompresného pomeru z hodnoty 17,9:1 na 15,6:1 (piesty s vybratím) totiž dostali novú hlavu valcov so štvorventilovou technikou (DOHC) a vstrekovanie common-rail spoločnosti Siemens (maximálny pracovný tlak 1600 barov). Motor má vyrovnanejší chod, čím v menšej miere namáha rozvodový remeň. Elektromagnetické vstrekovače ustúpili presnejším piezoelektrickým a citlivé vysokotlakové čerpadlo Delphi vystriedalo odolnejšie so znakom Siemens. Novšie motory už nie sú tak citlivé na horšiu mazaciu schopnosť paliva. Kto si však myslí, že vstrekovanie Siemens ho oprávňuje na tankovanie "poľnohospodárskej" nafty, veľmi sa mýli. No neviem ale v tom odseku sa zmieňuje aj štvorventilová technika. Takže
zajimave tema k tomu to bodu bych mel asi toto.
2.0 dCi bych povazoval za vyrazne spolehlivy motor ktery by mel snaset dlouhodobe zateze - takovy renault drzak s predpokladanym najezdem minimalne 400 tkm - napr. vodou chlazene turbo, rozvod v retezu, atd
1.5 dCi slusny motor ale okolo 200 tkm uzivatele budou muset resit zasadnejsi cenove nakladne opravy. Navyseny vykon na 81 kW to je hezke ale kW nejsou Nm a v pripade tohoto motoru bych si dovolil tvrdit nepovedeny kousek
Nechci nikoho urazit, popudit - 1.5 nizko nakladovy motor ktery natlacili do vsech aut ktere by si "drahe" nikdo nekoupil a 2.0 motor na kterem se nesetrilo bohuzel cena motoru a vozu je jinde...
nebo se pletu ?/?/??
sup sup Kuno co ty na to ?
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
to suchojik>
ten odhad pri 1.5 (200t km) mas z nejakeho zdroja alebo je to len tvoj odhad.... pytam sa preto lebo som pogeneralke motora...
to wrc66: nesuhlasim s tvojim prvym prispevkom o spolahlivosti 1,5 78kW a o tom ze su lepsie, mam osobnu skusenost ako motor pri 88t km klakol - salky, klukovka, kovove piliny poskodili aj loziska turba... bud bola vadna nejaka seria salok (zial motory o ktorych viem ze odisli boli vyrobene tak v 2005, 2006 ako tusim aj 2007) takze by to bola kuva velka seria vadnych salok... alebo jednoducho materialove inzinierstvo sklamalo... otazkou pre mna ostava ako na tom su 1,5 81kW v Lagunach...
ten odhad pri 1.5 (200t km) mas z nejakeho zdroja alebo je to len tvoj odhad.... pytam sa preto lebo som pogeneralke motora...
to wrc66: nesuhlasim s tvojim prvym prispevkom o spolahlivosti 1,5 78kW a o tom ze su lepsie, mam osobnu skusenost ako motor pri 88t km klakol - salky, klukovka, kovove piliny poskodili aj loziska turba... bud bola vadna nejaka seria salok (zial motory o ktorych viem ze odisli boli vyrobene tak v 2005, 2006 ako tusim aj 2007) takze by to bola kuva velka seria vadnych salok... alebo jednoducho materialove inzinierstvo sklamalo... otazkou pre mna ostava ako na tom su 1,5 81kW v Lagunach...
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW
to wrok: o auto se mi stara kluk co dela mechanika v R a tak jak to pozoruji asi ma pravdu. Podivej se okolo sebe kolik lidi resi problemy okolo 1.5 motoru z obdobi pred faceliftem.
co pozoruji okolo 2.0 motoru tak to povazuji za top motor znam dost dodavek a lagun ktere maji namotane pres 400 tkm a jedou bez zasadniho hrbani se v motoru.
nerikam ze je vsechno super ale pokud se neco vysypalo tak to bylo zkraje prodeje (v zaruce) a pak uz byl klid.
co pozoruji okolo 2.0 motoru tak to povazuji za top motor znam dost dodavek a lagun ktere maji namotane pres 400 tkm a jedou bez zasadniho hrbani se v motoru.
nerikam ze je vsechno super ale pokud se neco vysypalo tak to bylo zkraje prodeje (v zaruce) a pak uz byl klid.
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů