Motory 1.5 dCi

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
wrc66
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: pon bře 22, 2010 21:59
Bydliště: Rožňava

Motory 1.5 dCi

Příspěvek od wrc66 » ned říj 31, 2010 20:43

Ahoj, možno, že ma admin sundá ale mal by som jednu otázočku ohľadom motorov 1.5 dCi. Dočítal som sa totiž, že sú vyrábané tieto motory s 8 ventilovou technikou a aj so 16 ventilovou. Tak neviem, že či je to tak. Nemám dostatok info. Dikes vopred za info.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned říj 31, 2010 22:17

Myslím, že oba jsou pouze osmi ventilové. Šestnáctiventil se dělá 2.0dCi.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
wrc66
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: pon bře 22, 2010 21:59
Bydliště: Rožňava

Příspěvek od wrc66 » ned říj 31, 2010 22:31

Najvýkonnejší znamená najspoľahlivejší

Zaužívané pravidlo hovorí, že najvýkonnejší motor je na tom so spoľahlivosťou "na hrane". V prípade agregátu 1.5 dCi to tak celkom neplatí. Verzie s výkonmi 78 kW a 81 kW sú na tom s odolnosťou a spoľahlivosťou omnoho lepšie. Okrem zníženého kompresného pomeru z hodnoty 17,9:1 na 15,6:1 (piesty s vybratím) totiž dostali novú hlavu valcov so štvorventilovou technikou (DOHC) a vstrekovanie common-rail spoločnosti Siemens (maximálny pracovný tlak 1600 barov). Motor má vyrovnanejší chod, čím v menšej miere namáha rozvodový remeň. Elektromagnetické vstrekovače ustúpili presnejším piezoelektrickým a citlivé vysokotlakové čerpadlo Delphi vystriedalo odolnejšie so znakom Siemens. Novšie motory už nie sú tak citlivé na horšiu mazaciu schopnosť paliva. Kto si však myslí, že vstrekovanie Siemens ho oprávňuje na tankovanie "poľnohospodárskej" nafty, veľmi sa mýli. No neviem ale v tom odseku sa zmieňuje aj štvorventilová technika. Takže :roll:

Uživatelský avatar
wrc66
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: pon bře 22, 2010 21:59
Bydliště: Rožňava

Příspěvek od wrc66 » ned říj 31, 2010 22:48

Alebo toto, nezdá sa mi ,že by mal motor 1.5 dCi v novom R Fluence o 8 ventilov viac a mal len pôvodných 78 kw? Aj krúťák je tých 240 Nm. Ta už neviem. :shock: Základná cena testovanej verzie – Renault Fluence 1.5 dCi (78 kW) Exception: 14 990 €

Technické údaje:
Motor
Typ motora: radový, vznetový
Valce/ventily: 4/16
Zdvihový objem (cm3): 1461
Najvyšší výkon (kW / ot./min.): 78 / 4000
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ): 240 / 2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť (km/h): 185
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): 10,4
Spotreba - mesto/mimo/kombi (l/100 km): 5,3 / 4,1 / 4,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor (l): 496
Objem nádrže (l): 60
Prevádzková hmotnosť: 1352
Rozmer pneumatík: 225/50 R17
Dĺžka (mm): 4618
Šírka (mm): 1809
Výška (mm): 1479
Rázvor (mm): 2702 http://www.webnoviny.sk/automagazin/tes ... lanok.html

Uživatelský avatar
wrc66
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: pon bře 22, 2010 21:59
Bydliště: Rožňava

Příspěvek od wrc66 » úte lis 02, 2010 10:41

Nikto nič? Sa mi nechce veriť, že to nevie ani top management Renault clubu?! :idea:

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

RE

Příspěvek od dj.pepino » úte lis 02, 2010 13:18

Nevím jestli v SK máte jiné Renulty, ale u nás ve Fluence 1,5Dci uvádějí dva výkony a to 66kW a 81kW a krouťák 200 a 240. Oba tyto motory jsou 8 ventilové ! Asi se ti vyplatí koupit Fluence v Čr - máme o 3kW silnější verze :lol: Pokud nevěříš koukni se třeba na ceníky : http://www.renault.cz/ceniky/ , tam jsou uváděny i výkony motorů.......... atd. :wink:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » úte lis 02, 2010 13:25

Já jsem taky ještě neviděl 1.9 a 1.5 dCi v šesnácti ventilu. Dělá se dvoulitr a třílitr dCi. Ono by to asi šlo udělat, ale znamenalo by to přidání další vačky - tři rozvodové kola - dvě vačky a čerpadlo. A kam byste to chtěli nacpat do tak malých aut :)
Taková otázka mimo. Když mají benzíny přesuvník, jak by se projevil výkon a spotřeba, kdyby se přesuvník hodil i na nafťáka? :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

RE

Příspěvek od dj.pepino » úte lis 02, 2010 14:02

Máš pravdu 2,0Dci/16V je trošku větší motor - mám ho v Laguně a moc místa kolem motoru tedy není :lol: Ale je to pěkný drakouš. :wink:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte lis 02, 2010 14:10

Zefek:a co třeba 16V SOHC ? :D
Naposledy upravil(a) Kuno dne úte lis 02, 2010 14:17, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » úte lis 02, 2010 14:14

Kuno: No šlo by to, ale z mého pohledu by to byla pěkná prasárna.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte lis 02, 2010 14:18

já to myslel jako odpoved k Tvému komentáři o zvyšování počtu rozv.kol.

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dj.pepino » úte lis 02, 2010 14:19

A co takhle biturbo ? Nechme už té srandy nebo to tu zamknou a kolega z SK se nic nedoví :lol:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » úte lis 02, 2010 14:40

Kuno: Jako šlo by to, že by všech 16 ventilů bylo ovladané jednou vačkou. Ale to by tam nemohli strčit přesuvník :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte lis 02, 2010 17:24

jeden vačkový hřídel pro 16 ventilů je v automobilech naprosto běžná věc.
divím se,že se tomu divíš. :D

Nyní píší obecně!


Tma k zamyšlení:
Moc bych se přimlouval za to admin (asi Rado?) vhodně korigoval některé "rady" které tvoří dohledatelně překopírovaný text (prezentovaný jako osobní zkušenost,či odbornost) vyhledaný někde na netu, přispěvatelem mnohdy bez základních
znalostí problematiky oprav automobilů.

Určitě by to prospělo tazatelům ale i prestiži tohoto fora.
Konec O.T. :D :D :D

Tak a ted do mne. :D

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte lis 02, 2010 18:07

Mily Kuno :D

v prvom rade nazdaaaaar :vul6: V druhom rade co sa tyka nie celkom korektnych prispevkov.... musim respektovat, ze nie vsetci ludia su technicky zdatni a forum je aj diskusne. Je fakt ze keby som odstranil vyslovene "literarnu vatu", tak asi 66% prispevkov zmizne :) Ale zase chapem ze sa clovek pyta na pocet ventilov....priznam sa ze dCi motory vobec neovladam a keby mi niekto povedal ze 1,5 ma 16V tak mu aj uverim :oops: A navyse je fakt ze uplne vsetky prispevky necitam.
Ak teda natrafis (natrafite) na uplne ze kardinalnu hlupost, dajte mi pls vediet cez SZ. Ale nemozem len tak odstranit niekoho prispevok....vzdy tam musi prebehnut aj nejaka ta komunikacia na pozadi... To by bolo inak nefer. Urcite aj ja som mal spociatku kopec priblblych otazok.....a kolko svojich prispevkov som neskor vymazal z temy o presuvniku....a jaaaaaaj :lol:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
wrc66
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: pon bře 22, 2010 21:59
Bydliště: Rožňava

Příspěvek od wrc66 » úte lis 02, 2010 18:26

Ja som vychádzal z odborných článkov kde sa spomínali tieto motory aj so 16 ventilovou technikov. Pravdepodobne autori článkov majú v tom asi hokej. Ja ako laik samouk sa len pýtam pretože si chcem v tom urobiť jasno. Ale spokojne to zamknite alebo zmažte. Čauko.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte lis 02, 2010 18:49

jejda-pánové,neměl jsem na mysli konkrétně tenoto topic o motorech ale spíše jiná témata,která se věnují našim modelům.

Prostě-něco v tom smyslu: Diskutujme,radme se,pomáhejme si ale proboha! nedělejme "chytré" za každou cenu.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte lis 02, 2010 19:16

Sorry WRC aj Kuno...tak uz sme sa vsetci pochopili :lol:
Ale ked uz sme pri tych 1,5 dCi 8 ventiloch.....ako to teda je? Preco tomu vlastne staci 8 ventilov? To ze je jedna vacka chapem z toho dovodu, ze tam nemusi byt riesene casovanie. Ale preco iba 8 ventilov? Je to zeby tym ze to ma turbo, ktore tlaci vzduch? Alebo je to kvoli vstrekovaniu?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

culko
Advanced member
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 01, 2009 16:43

Příspěvek od culko » úte lis 02, 2010 19:25

podla mna zato iba 8ventylov:menej naročna vyroba ,konštrukcia,lacnejši produkt,a ked vymysleli ten motor tak vtej dobe ešte stačilo 8ventylov na motor
RENAULT MEGANE III GRANDTOUR 1,9dci 96kw šeda eclipse r2010

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » úte lis 02, 2010 19:31

8 nebo X ventilů.....
polopaticky: u výkonných vysokootáčkových-tedy hlavně benzinových motorů je třeba zajistit optimální plnění válců a odvod spalin po expanzi.
Protože zvětšovat průměry ventilů donekonečna nejde,užívá se jich na jeden válec více.

Variabilní časování není závislé (podle své konstrukce) na tom,zda je motor DOHC (dva vačkové hřídele) nebo SOHC (jeden hřídel) ani na počtu ventilů.
Může být na DOHC i SOHC.
Anebo vůbec. :D

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Příspěvek od suchojik » úte lis 02, 2010 21:48

wrc66 píše:Najvýkonnejší znamená najspoľahlivejší

Zaužívané pravidlo hovorí, že najvýkonnejší motor je na tom so spoľahlivosťou "na hrane". V prípade agregátu 1.5 dCi to tak celkom neplatí. Verzie s výkonmi 78 kW a 81 kW sú na tom s odolnosťou a spoľahlivosťou omnoho lepšie. Okrem zníženého kompresného pomeru z hodnoty 17,9:1 na 15,6:1 (piesty s vybratím) totiž dostali novú hlavu valcov so štvorventilovou technikou (DOHC) a vstrekovanie common-rail spoločnosti Siemens (maximálny pracovný tlak 1600 barov). Motor má vyrovnanejší chod, čím v menšej miere namáha rozvodový remeň. Elektromagnetické vstrekovače ustúpili presnejším piezoelektrickým a citlivé vysokotlakové čerpadlo Delphi vystriedalo odolnejšie so znakom Siemens. Novšie motory už nie sú tak citlivé na horšiu mazaciu schopnosť paliva. Kto si však myslí, že vstrekovanie Siemens ho oprávňuje na tankovanie "poľnohospodárskej" nafty, veľmi sa mýli. No neviem ale v tom odseku sa zmieňuje aj štvorventilová technika. Takže :roll:

zajimave tema k tomu to bodu bych mel asi toto.

2.0 dCi bych povazoval za vyrazne spolehlivy motor ktery by mel snaset dlouhodobe zateze - takovy renault drzak s predpokladanym najezdem minimalne 400 tkm - napr. vodou chlazene turbo, rozvod v retezu, atd

1.5 dCi slusny motor ale okolo 200 tkm uzivatele budou muset resit zasadnejsi cenove nakladne opravy. Navyseny vykon na 81 kW to je hezke ale kW nejsou Nm a v pripade tohoto motoru bych si dovolil tvrdit nepovedeny kousek

Nechci nikoho urazit, popudit - 1.5 nizko nakladovy motor ktery natlacili do vsech aut ktere by si "drahe" nikdo nekoupil a 2.0 motor na kterem se nesetrilo bohuzel cena motoru a vozu je jinde...

nebo se pletu ?/?/??

sup sup Kuno co ty na to ?
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte lis 02, 2010 22:00

Diki za vysvetlenie o pocte ventilov. Znie to aj logicky s tym lepsim vyprazdnovanim valcov :idea: Skoda ze som neporozmyslal predtym ako som sa spytal :oops: :?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř lis 03, 2010 18:04

suchojík: :D co já na to? Ani Ti nevím....
Souhlasil bych s tím komentářem k 1.5DCI a to ostatní asi také i když tomu zas tak moc nehovím.

Jsem asi moc náročný když po moderním motoru vyžaduji nízkonákladový a dlouhodobý bezporuchový provoz. :D :D :D

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Příspěvek od wrok » stř lis 03, 2010 18:06

to suchojik>
ten odhad pri 1.5 (200t km) mas z nejakeho zdroja alebo je to len tvoj odhad.... pytam sa preto lebo som pogeneralke motora...

to wrc66: nesuhlasim s tvojim prvym prispevkom o spolahlivosti 1,5 78kW a o tom ze su lepsie, mam osobnu skusenost ako motor pri 88t km klakol - salky, klukovka, kovove piliny poskodili aj loziska turba... bud bola vadna nejaka seria salok (zial motory o ktorych viem ze odisli boli vyrobene tak v 2005, 2006 ako tusim aj 2007) takze by to bola kuva velka seria vadnych salok... alebo jednoducho materialove inzinierstvo sklamalo... otazkou pre mna ostava ako na tom su 1,5 81kW v Lagunach...
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Příspěvek od suchojik » stř lis 03, 2010 20:03

to wrok: o auto se mi stara kluk co dela mechanika v R a tak jak to pozoruji asi ma pravdu. Podivej se okolo sebe kolik lidi resi problemy okolo 1.5 motoru z obdobi pred faceliftem.

co pozoruji okolo 2.0 motoru tak to povazuji za top motor znam dost dodavek a lagun ktere maji namotane pres 400 tkm a jedou bez zasadniho hrbani se v motoru.

nerikam ze je vsechno super ale pokud se neco vysypalo tak to bylo zkraje prodeje (v zaruce) a pak uz byl klid.
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů