Nestartuje - SELECT NEUTRAL

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Nestartuje - SELECT NEUTRAL

Příspěvek od Renaulťák » ned úno 18, 2024 10:51

Diky za logicke vysvetleni. Kdyby soudruzi napsali snimać neutralu a zpatecky, pochopil bych hned i ja. Stejne to bylo i u destoveho senzoru, ktery nazyvaj destovy, ze to ma i snimac osvitu, ani muk. Proste neberou ohled na mene chapave.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Nestartuje - SELECT NEUTRAL

Příspěvek od marek230177 » ned úno 18, 2024 10:53

Inu Frantíci, ještě sis za ty roky nezvykl? 😉

Já mám v rodině Renaulty od roku 2016. Předtím by mě ani párem volů nikdo nedonutil ke koupi téhle značky. Ve slabé chvilce jsem podlehl a dnes je jich v nejbližší rodině a v práci šest. Ale přiznám se, že nelituji..... Jsem spokojen, především pro "dokonalou" antikorozní ochranu, pro níž Renaulty prakticky neznají problém s korozí. Spolehlivost za mě naprosto v pořádku. Ale, a to je i u jiných značek samozřejmě, občas objevím něco (obvykle maličkost), pro kterou bych konstruktérům orval varlata a dal je sežrat lvům.

Mohu jmenovat jen namátkou: Master 2019 - na dolévání oleje udělali vkusnou a praktickou nalévací hadici s uzávěrem na horní hranu rámu masky, aby se člověk při doplňování nemusel přes ten obří čumák zasouvat hluboko do motorového prostoru dodávky. Ale dořitihýmlfix, proč stejný způsob dolévání neudělali na kapalinu ostřikovače??? Olej neřeším, to řeší servis, případně jednou za interval tam otočím flašku, takže mě komfortní plnění nezajímá - ostřikovače dolévám i několikrát týdně....... Uáááá!!!!!
Stejný Master 2019 - přepracovaná palubní deska - praktický vysouvací stolek, praktický držák nápoje pro třetího cestujícího uprostřed.... Krása. Ovšem kastlik nahoře ve středu palubní desky je oproti původní verzi (do 2018) "upraven" tak, že se do něj už nevejdou papíry základního formátu A4. Takže pracovní výkazy, které by se tam normálně v pohodě vešly, se tam nyní nevejdou a musím je dávat jinam - a tento odkládací prostor je k nepotřebě (malý a mělký). Uáááá!!!!!
Megane 2: žárovky hlavních světel se mění otvorem v podběhu. OK - sice za mě ne moc komfortní, ale budiž. Ovšem při FL modelu 1,5dCi (konkrétně K9K732) přeuspořádali některé komponenty motorového prostoru pro lepší ergonomii a rozložení váhy - OK, ovšem už poněkud pozapomněli, že tím znemožní přístup ruky k žárovkám hlavních světel a výměna žárovek původním způsobem není možná. Takže já, chci-li vyměnit žárovku v lampě, musím vyndat světlo = odstrojit čumák. Další Uáááá!!!!!


..... a takhle bych mohl pokračovat.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Hela333
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: čtv led 27, 2022 12:54

Re: Nestartuje - SELECT NEUTRAL

Příspěvek od Hela333 » ned úno 18, 2024 19:28

marek230177 píše:
ned úno 18, 2024 10:17
Tenhle spínač je součástí spínače zpátečky, proto má tři dráty. Jedná se o mechanickou záležitost, stejně jako spínání světel zpátečky.
Má vlastně dvě polohy s tím, že někde uprostřed jsou rozpojené oba kontakty. Na jednu stranu spíná světla zpátečky, na druhou stranu hlásí tu polohu páky v neutrálu. Na tyči řazení je při neutrálu výstupek, tím se zatlačí tyčka spínače a spojí kontakty neutrálu. Při zařazení zpátečky naopak spínač ze středové polohy vyjede ven a spíná světla zpátečky.

Prostě jakmile není zařazen neutrál, pak při pokusu o start jiným způsobem než se spojkou to hlásí SELECT NEUTRÁL a nedovolí start. Nic na tom není.

Před rokem jsem ten spínač měnil, protože v mrazech mi při zařazení zpátečky trvalo několik sekund, než spínač vyjel a rozsvítil zpátečková světla. Je divné, že jen v mrazech - jakmile bylo kolem nuly a výš, bylo to v pohodě. Spínač jsem vyměnil poměrně snadno, na TL-4 je nahoře vpředu ve směru jízdy, takže není nutné ani vypustit olej. Práce na minutu - ovšem čtvrt hodiny trvalo se k němu dostat, je pod kastlem baterky 😉.
A to si nemohl tohle napsat hned? Namísto té zbytečné diskuze, která se vedla ohledně slovíčkaření?

Jinak čidlo jsem našla, objednala, ale napadlo mě, že asi vyteče dost oleje, než se s tím popasuju, tak jsem chtěla vzít i olej. Ale narazila jsem na to, že 1.6 82kw, manuál, ročník 2007 může mít podle katalogů ND dva typy převodovky a podle toho tam přijde bud GL4 nebo GL5 olej. Jak zjistím, jaký typ převodovky je v mém autě?

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Nestartuje - SELECT NEUTRAL

Příspěvek od kotasekh » ned úno 18, 2024 19:45

Na tom aci.cz je vypsany i presny typ prevodovky ;)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Hela333
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: čtv led 27, 2022 12:54

Re: Nestartuje - SELECT NEUTRAL

Příspěvek od Hela333 » ned úno 18, 2024 19:58

Jo, když se tam zadá VIN, tak vypíše převodovku JH3 a typ motoru 812. To už se pak dá dohledat potřebný olej. Bezva

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Nestartuje - SELECT NEUTRAL

Příspěvek od marek230177 » ned úno 18, 2024 20:29

No, já jsem na Tvoje impertinence přestal reagovat, protože tímhle tónem se bavit odmítám, fešando 😉. Jsi tu nová, ale slušného chování jsi moc nepobrala s ohledem na to, že žádáš o radu. Z toho, co jsem od Tebe četl, jsem nabyl dojmu, že máš nejdelší péro v Arizoně a my zde jsme jen banda pitomců. A to nemám rád, sorry jako.....
Nicméně protože mám dnes mimořádně dobrou náladu, poradím Ti i ohledně toho oleje.....

V současné době existuje jen jeden typ oleje do všech typů ručně řazených převodovek Renault, kterým jsou nahrazeny veškeré oleje používané předtím. Jedná se o olej značky ELF Tranself NFX 75W. Jiný olej se nepoužívá.
Předtím se do převodovky JH3 používal olej ELF Tranself NFJ, ale ten se přestal vyrábět.
Oba typy olejů, jak původní starší typ NFJ, tak nový NFX, jsou vzájemně mísitelné, takže lze jeden typ klidně dolít do druhého, vzájemně je smíchat a nic se nestane. Pokud ovšem chceš měnit veškerou náplň oleje, potřebuješ tři flašky.

Dávat do převodovky olej jiné značky než ELF vůbec nezkoušej.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Hela333
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: čtv led 27, 2022 12:54

Re: Nestartuje - SELECT NEUTRAL

Příspěvek od Hela333 » pon úno 19, 2024 16:01

Vzhledem k tomu, že jsi mi tentokrát normálně, bez macho a machr stylu, odpověděl, tak ti jednoduše poděkuju a nebudu se hrabat v tom, že i chlapi mají evidentně svoje dny... Dík!

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Nestartuje - SELECT NEUTRAL

Příspěvek od Renaulťák » pon úno 19, 2024 18:08

Hele Hela,
na tomto foru je tezke se hned zorientovat. Jsme tu ruzni. Ja napriklad, trpim jiz dlouha desetileti, ze na me okoli utoci posmesky, ze mam neco na kapote, za co bych se mel stydet. Jsou to volove a tajne nebazi po nicem jinem.
My na tomto foru se za to verejne nestydime a nejedeme ani v maco ani machr stylu.
Jiste jsme vsichni radi, ze se tady vyskytla i zenska, co se nestydi za to, co ma, nejen na kapote a mne jsi svojim zapalem sympaticka.
Tak nas ber takove, jaci jsme.
Preji ti, at se ti tady libi a Renaultik ti dela pouze radost. Pokud mas dvojkoveho kratkeho, tak je to vozik z nejhezci prdelkou.

Ted jeste technicky k tomu cidlu. Ze zkusenosti s kabliky bych se nedivil kdyby nebyla chyba v cidle, ale v kabelazi, nebo pouze v kontaktech. Kdyz vychazim z toho, co pise kolega, stacilo by na odzkouseni proklemovat po parech kontakty. Bud se ti rozsviti zpateckove, nebo ti zmizne hlaska, ze nemas neutral. Kdo mel LII, tak vi, co muze udelat olej z kabelazi pod EGRem.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů