Slyšitelné cvakání z olejové vany
Moderátor: Moderators General
Slyšitelné cvakání z olejové vany
Vsiml jsem si,ze se mi při volnobeznych otackach ozyva z motoroveho prostoru takove valive cvakani. Nejdrive jsem si myslel,ze to maji na svedomi hydrostely. Cvakani je slyset jen venku a to ne moc. Pri jizde nic necvaka.
Jenze pri zkoumani a poslouchani jsem si vsiml, ze zvuk nejde ze shora motoru,ale ze spodu z prave strany (ve smeru jizdy) a to jakoby z olejove vany. Nejdrive jsem si myslel, ze za to muze napinaci kladka mikroremene,nebo spojka klimatizace. Jenze nedalo mi to a mikroremen jsem sundal a poslechl si motor bez nej. Delalo to porad. Jsem si jist,ze zvuk vychazi jakoby z pod remenice na klikovem hrideli. Tam ale zadne lozisko preci neni ne? Nevite co by to mohlo byt? Rozvody mam nove i s vodni pumpou. Tam by to zadne lozisko byt nemelo. Remen je usazen a napnuty spravne. Schvalne jsem se koukal.
Ja mam podezreni na olejove cerpadlo. Je pohanene retizkem a takovyto zvuk by tomu mozna i odpovidal. Co si o tom myslite?Nemate s tim nekdo zkusenosti?
Jenze pri zkoumani a poslouchani jsem si vsiml, ze zvuk nejde ze shora motoru,ale ze spodu z prave strany (ve smeru jizdy) a to jakoby z olejove vany. Nejdrive jsem si myslel, ze za to muze napinaci kladka mikroremene,nebo spojka klimatizace. Jenze nedalo mi to a mikroremen jsem sundal a poslechl si motor bez nej. Delalo to porad. Jsem si jist,ze zvuk vychazi jakoby z pod remenice na klikovem hrideli. Tam ale zadne lozisko preci neni ne? Nevite co by to mohlo byt? Rozvody mam nove i s vodni pumpou. Tam by to zadne lozisko byt nemelo. Remen je usazen a napnuty spravne. Schvalne jsem se koukal.
Ja mam podezreni na olejove cerpadlo. Je pohanene retizkem a takovyto zvuk by tomu mozna i odpovidal. Co si o tom myslite?Nemate s tim nekdo zkusenosti?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Dela mi to uz strasne dlouho. Najel jsem na to tak 30 tis. km a zvuk je porad stejne intezivni. A navic se stane,ze to obcas nedela (nebo neni slyset).
Krome retizku by to mohla byt (tomu se mi ale verit nechce,mam najeto 94 000km) provozni vule olejoveho cerpadla.Udavaji se dva a to mezi: převod-tělo (min. 0.110 a max. 0.249) a axialní vůle převodu (min. 0.020 a max. 0.086).
Kazdopadne pokud by to byla pravda,muselo by se vymenit cele olej. cerpadlo.
Krome retizku by to mohla byt (tomu se mi ale verit nechce,mam najeto 94 000km) provozni vule olejoveho cerpadla.Udavaji se dva a to mezi: převod-tělo (min. 0.110 a max. 0.249) a axialní vůle převodu (min. 0.020 a max. 0.086).
Kazdopadne pokud by to byla pravda,muselo by se vymenit cele olej. cerpadlo.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Ja prave vubec nevim. Ono to cvakani opravdu vychazi z olejove vany jakoby ze strany remenice. Mel jsem u toho primo ucho. To cvakani to to dela vetsinou ale obcas se stane, ze to je slyset trochu mene a nebo skorem vubec. Ono je to tezky,uvnitr auta to slyset neni,jen zvenku a jeste vice s otevrenym motorem.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Mas asi pravdu,resit to nebudu.Jedine,kdyby se zvuk zhorsil tak bych shodil tu vanu jak pise wc-ka a kouknul se. Mam tam taky zalomenou tu merku oleje,tak bych ji alespon vyndal. Premyslim jestli by to nemohlo mit nejakou souvislost.Asi tezko co?Ta merka by tam na to vliv mit nemela.
Taky me ale zarazilo,ze je udana min a max hodnota vuli v cerpadle. To urcite souvisi s opotrebenim. Taky si nemyslim, ze by cerpadlo melo problem uz pri 94 tisicich. Ten retizek by ale v podstate mohl byt vybehanejsi a zvuky vydavat.
Taky me ale zarazilo,ze je udana min a max hodnota vuli v cerpadle. To urcite souvisi s opotrebenim. Taky si nemyslim, ze by cerpadlo melo problem uz pri 94 tisicich. Ten retizek by ale v podstate mohl byt vybehanejsi a zvuky vydavat.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Schválně jsem se koukal a nasel jsem jako nahradni díl ten retez olejovyho cerpadla.Tady je foto:
http://www.eliteauto.cz/pub/image.php/x ... iteauto.cz
Je videt,ze se jedna o naprosto klasicky retez.Cena neni az tak strasna - 310Kc nahrada a original tipuju tak dvakrat vic.
Kdyz vezmu v potaz zivotnost retezu treba na motorce, na kole nebo kdekoliv jinde, je jasny, ze zivotnost retezu je omezena. Retez se vytahuje a vznikaji vule v jednotlivych cepech clanku. Retez tak muze klidne zpusobovat vetsi hluk a nicit ozubena kola a muze se taky smozrejme az pretrhnout.
Myslim, ze na snizeni zivotnosti retezu u olejoveho cerpadla ma vliv zpusob zachazeni s motorem. Takovy ty poskoky, chcipani a dalsi veci tomu neprispivaji. Vyhodou ale zase je,ze retez neustale plave v oleji (to ale zas tolik nesnizi namahu na tah retezu, nybrz jen opotreboovani ozubenych kol,mozna O krouzku na retezu).
Podivejme se,schvalne na zivotnost retizkovych rozvodu treba u BMW, nebo retizkovych primarnich prevodu u motorek-tam taky plave v oleji-myslim tim jen ty motorky.Tam take neni zivotnost neomezena. Blizsi informace a vymene rozvodu treba u bmw nevim.
Myslite,ze by vymena retizkoveho prevodu na olej pumpe mela smysl?Pokud mi skutecne ty zvuky dela ten retizek neni u me co resit.
Jde mi o to,ze se o tom nikde nikdo nezminil a nic takoveho neresil. Je mi divne,ze bych byl prvni.
http://www.eliteauto.cz/pub/image.php/x ... iteauto.cz
Je videt,ze se jedna o naprosto klasicky retez.Cena neni az tak strasna - 310Kc nahrada a original tipuju tak dvakrat vic.
Kdyz vezmu v potaz zivotnost retezu treba na motorce, na kole nebo kdekoliv jinde, je jasny, ze zivotnost retezu je omezena. Retez se vytahuje a vznikaji vule v jednotlivych cepech clanku. Retez tak muze klidne zpusobovat vetsi hluk a nicit ozubena kola a muze se taky smozrejme az pretrhnout.
Myslim, ze na snizeni zivotnosti retezu u olejoveho cerpadla ma vliv zpusob zachazeni s motorem. Takovy ty poskoky, chcipani a dalsi veci tomu neprispivaji. Vyhodou ale zase je,ze retez neustale plave v oleji (to ale zas tolik nesnizi namahu na tah retezu, nybrz jen opotreboovani ozubenych kol,mozna O krouzku na retezu).
Podivejme se,schvalne na zivotnost retizkovych rozvodu treba u BMW, nebo retizkovych primarnich prevodu u motorek-tam taky plave v oleji-myslim tim jen ty motorky.Tam take neni zivotnost neomezena. Blizsi informace a vymene rozvodu treba u bmw nevim.
Myslite,ze by vymena retizkoveho prevodu na olej pumpe mela smysl?Pokud mi skutecne ty zvuky dela ten retizek neni u me co resit.
Jde mi o to,ze se o tom nikde nikdo nezminil a nic takoveho neresil. Je mi divne,ze bych byl prvni.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
No neviem.....moze vzniknut mala vola aj v 2 ozubenych kolieskach v cerpadle - ci uz medzi sebou, alebo "z bokov" vzhladom k "veku" cerpadla, ale nic z tohoto by nemalo vplyv na buchot, ale na slabsiu ucinnost cerpadla. Ta retaz je fakt jedina vec, ktora moze buchotat. Ale prenos sily od klukyna cerpadlo je dost slabucky oproti takej motorke, to sa moc asi neda porovnavat Takze ta retaz musi vydrzat aj 20 rokov - ved beha kopec aut po svete aj 20-rocnych, a cerpadla nemali menene....
Ja bych to nechal tak - aj zhadzovanie vane, jej utesnenie napet atd....
Ja bych to nechal tak - aj zhadzovanie vane, jej utesnenie napet atd....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Vis Rado,me to prave souhlasi s vice vecma.
1. predchozi majitel menil olej po 30 tis. (vetsi hustota-vetsi namahani) 2. tim predchozim majitelem byla italska policie a bylo mi receno,ze auto obcas nesetrili a pekne mu nalozily (rekli mi to v bazaru coz je zajimave - ale ja ho i presto chtel )
No jeste uvidim. Kdyby to totiz nebylo ono,docela by se to prodrazilo - musi se vypusit olej,rozebrat rozvody,shodit vana, vyndat cerpadlo. Tudiz by to byl novy olej,remen rozvodu,retizek,tesneni vany mozna tesneni klikovky. Docela drahy pokus.
1. predchozi majitel menil olej po 30 tis. (vetsi hustota-vetsi namahani) 2. tim predchozim majitelem byla italska policie a bylo mi receno,ze auto obcas nesetrili a pekne mu nalozily (rekli mi to v bazaru coz je zajimave - ale ja ho i presto chtel )
No jeste uvidim. Kdyby to totiz nebylo ono,docela by se to prodrazilo - musi se vypusit olej,rozebrat rozvody,shodit vana, vyndat cerpadlo. Tudiz by to byl novy olej,remen rozvodu,retizek,tesneni vany mozna tesneni klikovky. Docela drahy pokus.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Wecka, myslis ten tlmic remenice? Ak hej tak benziny ho myslim nemaju....alebo si to pletiem s dvojhmotym zotrvakom, ktory maju len dCi? No neviem, nejako sa mi to pletie vsetko.....cvaka..... Stanley uz klinak skusal zhodit: "Jenze nedalo mi to a mikroremen jsem sundal a poslechl si motor bez nej"
Ale opakujem sa....."Dela mi to uz strasne dlouho. Najel jsem na to tak 30 tis. km a zvuk je porad stejne intezivni"......takze ja by som to nechal ako je Nuz, tie auta uz proste nie su nove, to si radsej z plechu vyrobit este jednu priecku motor/kokpit, nech je vnutri ticho do buducna Plus pocuvat radio "o dve palicky" hlasnejsie
Ale opakujem sa....."Dela mi to uz strasne dlouho. Najel jsem na to tak 30 tis. km a zvuk je porad stejne intezivni"......takze ja by som to nechal ako je Nuz, tie auta uz proste nie su nove, to si radsej z plechu vyrobit este jednu priecku motor/kokpit, nech je vnutri ticho do buducna Plus pocuvat radio "o dve palicky" hlasnejsie
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Stanley, v mojich očiach si nový Chuck Norris... Kupovať jazdené auto od polície a ešte k tomu od talianskej, to už sa nedá nazvať odvahou. Ja by som to proste nedokázal. Ale to sú možno len moje predsudky voči policajtom a talianom
Za seba ti poviem, že výmena by zmysel nemala. Sám som to totiž absolvoval pred mesiacom. Neprejavovala sa ale valivým cvakaním, skôr valivým "hučaním". Myslel som, že tá stará reťaz bude už "vyťahaná", ale po založení novej bola vôľa takmer rovnaká, tak som vedel, že si s tým moc nepomôžem. Jediné čo sa zmenilo, že už to nehučí pri studenom motore, ale len po dlhšej jazde, keď sa celý olej zohreje - teplom sa možno reťaz natiahne. Hučí mi to len na voľnobehu, akonáhle zvýšim otáčky na 950, nepočuť nič dnu ani von. Usúdili sme, že mám mierne vydraté tie 2 ozubené kolieska a pomohla by len výmana celého čerpadla.
Najazdené mám 186000 km.
Ak je to teda cvakanie, nemala by to robiť reťaz.
Stanley29 píše: Myslite,ze by vymena retizkoveho prevodu na olej pumpe mela smysl?Pokud mi skutecne ty zvuky dela ten retizek neni u me co resit.
Jde mi o to,ze se o tom nikde nikdo nezminil a nic takoveho neresil. Je mi divne,ze bych byl prvni.
Za seba ti poviem, že výmena by zmysel nemala. Sám som to totiž absolvoval pred mesiacom. Neprejavovala sa ale valivým cvakaním, skôr valivým "hučaním". Myslel som, že tá stará reťaz bude už "vyťahaná", ale po založení novej bola vôľa takmer rovnaká, tak som vedel, že si s tým moc nepomôžem. Jediné čo sa zmenilo, že už to nehučí pri studenom motore, ale len po dlhšej jazde, keď sa celý olej zohreje - teplom sa možno reťaz natiahne. Hučí mi to len na voľnobehu, akonáhle zvýšim otáčky na 950, nepočuť nič dnu ani von. Usúdili sme, že mám mierne vydraté tie 2 ozubené kolieska a pomohla by len výmana celého čerpadla.
Najazdené mám 186000 km.
Ak je to teda cvakanie, nemala by to robiť reťaz.
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
Diesel: Moc ti dík za tvojí moc důležitou informaci a zkusenost. Díky ni mam jasno-řešit to nebudu.
WC-ka: tlumic tam nemam. Remenici jsem kontroloval a ta je v poradku.Necham to opravdu byt. Jen kdyby se to zhorsilo, zacnu to resit.
K te italske polici: vsichni me rozmlouvali abych to auto v tomto pripade nebral.Byla to docela loterie. Ale da se uz dnes rici, ze jsem spokojeny a chyba to nebyla. Do dnes jsem nemel s nicim problemy a i samotny presuvnik mi do dnes funguje bez rachoceni. Nic zasadniho jsem na aute do dnes neopravoval. Jen jsem menil olej,brzdove desticky s kotoucema a taky rozvody.Proste jen servis.
Vyhodou zase bylo,ze jsem mel kompletni servisni historii (nikam, nez do rencku s tim nejeli)Diky kvalitnejsim silnicim v italii byl zachovaly i podvozek.Taky se mi libila uprimnost autobazaru. Ve spouste bazaru vam dost casto reknou, ze pred vami mel auto starsi pan a ze s nim jezdil jen na vylety. Taky byla dost prizniva cena v pomeru poctu km a stari. to uz ale odbiham od tematu
WC-ka: tlumic tam nemam. Remenici jsem kontroloval a ta je v poradku.Necham to opravdu byt. Jen kdyby se to zhorsilo, zacnu to resit.
K te italske polici: vsichni me rozmlouvali abych to auto v tomto pripade nebral.Byla to docela loterie. Ale da se uz dnes rici, ze jsem spokojeny a chyba to nebyla. Do dnes jsem nemel s nicim problemy a i samotny presuvnik mi do dnes funguje bez rachoceni. Nic zasadniho jsem na aute do dnes neopravoval. Jen jsem menil olej,brzdove desticky s kotoucema a taky rozvody.Proste jen servis.
Vyhodou zase bylo,ze jsem mel kompletni servisni historii (nikam, nez do rencku s tim nejeli)Diky kvalitnejsim silnicim v italii byl zachovaly i podvozek.Taky se mi libila uprimnost autobazaru. Ve spouste bazaru vam dost casto reknou, ze pred vami mel auto starsi pan a ze s nim jezdil jen na vylety. Taky byla dost prizniva cena v pomeru poctu km a stari. to uz ale odbiham od tematu
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Nevím, proč tu dělenou řemenici dávají jen na diesely, snad kvůli torzním vibracím... těžko říct....
Nevšimnul jsem si, že měl řemen dole.
Asi bych se na to vyto, co chceš jiného dělat.
Kdyby náhodou ten motor lehnul , vymění se. Musí jich být k mání desítky...
wecka
Nevšimnul jsem si, že měl řemen dole.
Asi bych se na to vyto, co chceš jiného dělat.
Kdyby náhodou ten motor lehnul , vymění se. Musí jich být k mání desítky...
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
S tím plně souhlasím, stejně tak bych si klidně koupil auto od arvalu (firma co pronajímá vozidla jako služebáky) Sice ty auta dostávaj neskutečně zabrat, ale takovej servis co dostávají. Vidím to na našich služebákách v práci, hned jak někdo nahlásí jakoukoliv závadu tak jde auto do servisu + pravidelný prohlídkywc píše:Policie má čas, policie má servis a náklady neřeší, policie má garančky, jejichž cena se neřeší, policii vymění vše co je třeba a někdy i víc...
Nemusí to být takové zlé, ač to tak zní...
wecka
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Zdravím,
zapojím se taky diskuze.
Mám sice Espace4 1.9 dCi, ale přesně jak popisuješ, tak se mi ozývá klepání. Jen na volnoběh a jen někdy. Někdy málo, někdy vůbec ale někdy je to i docela rachot. Když otevřu motor tak skoro není nic slyšet, ale od pravého předního kola tam je to slyšet nejvíc.
Pokud by jsi to nějak vyřešil, tak dej vědět, taky bych se toho rád zbavil.
Jakub
zapojím se taky diskuze.
Mám sice Espace4 1.9 dCi, ale přesně jak popisuješ, tak se mi ozývá klepání. Jen na volnoběh a jen někdy. Někdy málo, někdy vůbec ale někdy je to i docela rachot. Když otevřu motor tak skoro není nic slyšet, ale od pravého předního kola tam je to slyšet nejvíc.
Pokud by jsi to nějak vyřešil, tak dej vědět, taky bych se toho rád zbavil.
Jakub
Jakub - a ked to klepe, netrase ti aj celou kasnou? Ci neni iba silentblok motora uplne mrtvy, a ked sa "trafia" urcite otacky na volnobehu, tak to az trieska.....ale to by musel byt velmi velmi mrtvy ten silentblok Neskumal si to blizsie? Ze ci to ide od rzovodov.....zhora, zdola.....?
Pockaj ale vravis ze ked otvoris kapotu, tak to nepocut. Ale v interieri to teda pocut, a to obcas dost silno? Za schrankou spolujazdca? A ak to neni vnutri, nemoze to byt nejaka trubka klimy co rachoti o daco? Alebo proste nieco co je zle upevnene...
Ja len preto ze som kedysi mal problem buchotu na starom aute, a islo o jeden srobik co drzal filterbox, no a ten pri brzdeni vzdy narazil....a ani za svet na to prist !
Pockaj ale vravis ze ked otvoris kapotu, tak to nepocut. Ale v interieri to teda pocut, a to obcas dost silno? Za schrankou spolujazdca? A ak to neni vnutri, nemoze to byt nejaka trubka klimy co rachoti o daco? Alebo proste nieco co je zle upevnene...
Ja len preto ze som kedysi mal problem buchotu na starom aute, a islo o jeden srobik co drzal filterbox, no a ten pri brzdeni vzdy narazil....a ani za svet na to prist !
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Ahojík....
Tak s tím klepáním mám také problém....
Jen s tím rozdílem,že to je slyšet jen venku a na volnoběh...uvnitř nic nesliším.Je to dost nepravydelné,občas více...nebo méně.Ale motor mi jede krásně,olej měněn a řekl bych,že s žádnou nebo nepatrnou spotřebou oleje.Sinenbloky to asi nebudou,když s tím motorem opravdu hodně zacloumám,tak nic slyšet není.Při měnění oleje si toho servisák také všiml a říkal,že se to ozívá někde z hlavy od vačky.Asi hydroštel.
Ale po tom,co mi asi dal přední pružinu vzhůru nohama tam už asi nepojedu.Víťa
Tak s tím klepáním mám také problém....
Jen s tím rozdílem,že to je slyšet jen venku a na volnoběh...uvnitř nic nesliším.Je to dost nepravydelné,občas více...nebo méně.Ale motor mi jede krásně,olej měněn a řekl bych,že s žádnou nebo nepatrnou spotřebou oleje.Sinenbloky to asi nebudou,když s tím motorem opravdu hodně zacloumám,tak nic slyšet není.Při měnění oleje si toho servisák také všiml a říkal,že se to ozívá někde z hlavy od vačky.Asi hydroštel.
Ale po tom,co mi asi dal přední pružinu vzhůru nohama tam už asi nepojedu.Víťa
Rado, všechnysilentbloky jsou ok, některý vyměněný.
Ten "rachot" je samozřejmě slyšet i když koukám na motor ze zhora, ale není to tak hrozný. Nejvíc je to slyšet u pravého kola. A je to klepání, které se zrychluje s otáčkami a kolem 1200 zmizí.
Tedy si myslím, že nic uvolněného co by se dalo zjistit jen tak na pohled to asi nebude. Bohužel u Espace je ke všemu takový přístup, že se nikam nedostanu, aby nemusel sundat plno věcí a to nemám kde udělat.
Ten "rachot" je samozřejmě slyšet i když koukám na motor ze zhora, ale není to tak hrozný. Nejvíc je to slyšet u pravého kola. A je to klepání, které se zrychluje s otáčkami a kolem 1200 zmizí.
Tedy si myslím, že nic uvolněného co by se dalo zjistit jen tak na pohled to asi nebude. Bohužel u Espace je ke všemu takový přístup, že se nikam nedostanu, aby nemusel sundat plno věcí a to nemám kde udělat.
Re: Slyšitelné cvakání z olejové vany
Oživím toto téma.
Dělám teď motor 1.5 dCi 60kW a mám rozhozený spodek. Všiml jsem si, že ozubené kolo pohánějící řetěz k olejovému čerpadlu, které je uložené na klikové hřídeli je na volno. Je to OK? Předpokládám že jo, ale moc se mi to nezamlouvá.
Dělám teď motor 1.5 dCi 60kW a mám rozhozený spodek. Všiml jsem si, že ozubené kolo pohánějící řetěz k olejovému čerpadlu, které je uložené na klikové hřídeli je na volno. Je to OK? Předpokládám že jo, ale moc se mi to nezamlouvá.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Slyšitelné cvakání z olejové vany
Ano je na volno a jak dotáhneš šroub řemenice, tak se vytvoří pevné spojení. Proto je nutné dotahovat na předepsaný moment a příp. i úhel.
Je to takhle u všech naftových motorů K9K, F9Q i G9T
Je to takhle u všech naftových motorů K9K, F9Q i G9T
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů