pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » stř črc 21, 2010 20:54

Tak mám asi nalezený problém, zítra budu moudřejší. Nedalo mi to a na popud otce, který neustále tvrdil, že to jde od kol, jsem se rozhodl, že je zkusím roztočit. Levé zadní kolo jde ztuha oproti ostatním. Pravé zadní jde naopak velice lehce. Zajímavé je, že za jízdy nejde vůbec nic poznat. Trošku se z něj ozývá hluk a na jednom místě zesílí. Zítra se sundá třmen a uvidí se.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv črc 22, 2010 19:13

Po sundání kola nešlo potočit s kotoučem, pomohlo lehké ťuknutí kladívkem do třmenu. Rozborka ukázala zadřené destičky, nešlo je vytáhnout, musely se vypáčit kladívkem.
Po opravě mám subjektivní dojem, že hukot ustal. Ale byl jsem to projet jen kousek, uvidíme na delší cestě.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv črc 22, 2010 19:48

Zefek- ty si riesil nedavno v zadu strmen z vrakacu? Ma to nejaky suvis? Co sa tam stalo presne? Platnicky boli akoby skrizene? Alebo sa neodtahoval baran?
Jo inak teraz si spominam ze mne hucalo este na zaciatku, a nasiel som v dezene zadnej pneu totok:
Obrázek
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv črc 22, 2010 20:12

Někdy v prosinci jsem řešil, že mi vypadl ten čep, na kterém drží ten třmen (beran). Nahradil jsem ho šroubem, který jsem zbrousil. A taky jsem řešil, že bych to vzal z vrakáče, ale tohle dělala druhá strana. Třmen šel dolů bez větších problémů, ale desky jsem musel vybít ven kladivem a šroubovákem. Byly zarezlé na těch kluzných plochách a tak pořád hoblovaly kotouč. Demontáž jsem dělal jako při výměně destiček, že jsem ten beran povolil na těch čepech a vytáhl ho nahoru. Zbytek toho třmenu pak zůstal i s destičkama u kola. Desky zkřížené nebyly, prostě jen neustále držely u kotouče.
A zadní pneu už mám taky dost sjeté. Nejmíň to má 1.6mm, nejvíc 4. Taky je mám nerovnoměrně sjeté, jak se píše tady v jednom tématu, ale neřeším to.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv črc 22, 2010 22:36

Jasne, aj ja sa chystam na inspekciooo brzd - uz sa tesim ako si nablyskam tie vodiace pliesky dosticiek.....mam pocit ze po vylesteni od toho marasu co tam je teraz budu take pjekne akoby medene :wink: U dosticiek akurat porovnam hrubku vonkajsej a vnutornej - nemali by mat rozlicnu hrubku (teda do 3 mm je tolerovany rozdiel). Oklepem hrany kotucov, natriem "predne=vonkajsie strany" dosticiek vazelinou, pozriem vodiace capy a stav prachoviek valcekov. Huraaaaaaa :smajli9:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned srp 01, 2010 13:39

Závada neodstraněna, ale už jsem snad blízko. Včera jsem učil ségru řídit, tak jsem ji vytáhl na cestu ke skládce - tam nikdo nejezdí. Sedl jsem si jako spolujezdec, otevřel jsem okno a jak se rozjela, tak od předního pravého kola rachot jako prase - skoro se mi zdálo, jako by to dělala hřídel kompresoru klimatizace, ale na motoru to určitě není.
Měnil jsem tlumiče na obou stranách, mohl jsem nějak poškodit kloub poloosy? Jak už jsem psal, tak jsem takový zvuk míval na R21, ale bylo to o dost silnější - praskla manžeta a kloub nebyl mazaný. Na manžety jsem se důkladně díval, prasklá není. Je možné, že to mazivo už po letech nemá takovou mazací schopnost?
Zajímavé ale je, že to dělá jen v tahu, jakmile vyřadím, tak se to ztíší a to tak, že to není v kabině slyšet, prostě dělá to jen v tahu, ať už táhne motor, nebo naopak motorem brzdím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » stř srp 04, 2010 20:20

Zjištěna závada, ale bude to asi dost komplikované a potřeboval bych poradit. Sundal jsem kolo, nastartoval a roztočil jen kotouč. Na straně kola vše ok, ale jak je na pravé straně poloosa uložena do kloubu, který je u ložiska na držáku u motoru je problém. Vypadá to, že rachotí tohle ložisko. Nastříkal jsem tam injekcí trošku oleje a zdá se, že se to posunulo do vyššího zatížení a celkově se hluk ztlumil. Nevíte někdo, co je tam za ložisko a jak je to složité rozdělat a vyměnit? Podle servisního manuálu je to dost problém. To ložisko je tam dost blbé, protože je uchycené na motoru a ten se při jízdě pohybuje na silentblocích a to ložisko tak chytá rázy jak od motoru, tak od poloosy.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » čtv srp 05, 2010 01:10

Zefek píše:Zjištěna závada, ale bude to asi dost komplikované a potřeboval bych poradit. Sundal jsem kolo, nastartoval a roztočil jen kotouč. Na straně kola vše ok, ale jak je na pravé straně poloosa uložena do kloubu, který je u ložiska na držáku u motoru je problém. Vypadá to, že rachotí tohle ložisko. Nastříkal jsem tam injekcí trošku oleje a zdá se, že se to posunulo do vyššího zatížení a celkově se hluk ztlumil. Nevíte někdo, co je tam za ložisko a jak je to složité rozdělat a vyměnit? Podle servisního manuálu je to dost problém. To ložisko je tam dost blbé, protože je uchycené na motoru a ten se při jízdě pohybuje na silentblocích a to ložisko tak chytá rázy jak od motoru, tak od poloosy.
To ložisko rázy nechytá,na to tam je ten homokloub před ním.

Vyměnit to ložisko není až tak velký problém,odpojíš poloosu od kola(náboje),pokud je futro toho ložiska extra a demontovatelné,demontovat a celou poloosu vytáhnout z převodovky. Bude pouze na drážkách.
Pokud demontovatelné není,bude tam pouze nějaké zajištění.
To zvládneš za dvě hodinky. :D

To ložisko bude asi specialní-výkresové, může zkusit sehnat někde v "konfekční ložiskárně" :D .
Z druhovýroby bys ho měl koupit do 1000kč. Když pohledáš i za méně. :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv srp 05, 2010 01:24

Docela dlouho jsem to ještě studoval v servisních manuálech, jak v českých, tak ve francouzských a dospěl jsem k tomuto:
1) Aby se mohla poloosa vytáhnout z převodovky, musí se vypustit olej
2) Po vytažení by se mělo vyměnit gufero na výstupu diferenciálu
Demontáž
1) Vypustit olej z převodovky
2) Povolit vratnou tyč stabilizátoru, tyč řízení, matici na poloose, náboj na dolním čepu
3) Povolit přírubu ložiska a pojistný kroužek za uložením ložiska
4) Vytáhnout poloosu ven, sundat uložení ložiska i s ložiskem
5) Vylisovat ložisko
Montáž
Výměna gufera na výstupu diferenciálu + demontáž v obráceném pořadí.
Hledal jsem i samotné ložisko a za cenu 400,-kč ho nabízí autokelly.

Po konzultaci s tátou se to udělá takto:
1) Vjede se na nájezdy, aby se dalo dostat pod auto a sundá se spodní kryt
2) Okolí ložiska se co nejdokonaleji a co nejvíc prolije olejem.

Zda to pomůže, to se uvidí časem. Nějakou velkou vůli ve směru nahoru a dolů to zase nemělo, to už druhá strana měla vůli větší a tam je ložisko přímo v diferenciálu. Když jsem potáhl poloosu k sobě (z převodovky), tak se ozývalo nepříjemné pískání a vrzání, zřejmě, jak prochází přes ložisko. Uvidíme, co s tím spraví ten olej. Na stranách kotoučů bylo při roztočení na pětku ticho, takže jediné místo je právě to ložisko na pravé straně. Akorát při roztočení levého kola na pětku byly slyšet v kabině takové tupé rázy. Tak doufám, že to není někde dál v diferenciálu.
Tohle je ono:
Obrázek
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » čtv srp 05, 2010 02:21

[quote="Zefek"]Docela dlouho jsem to ještě studoval v servisních manuálech, jak v českých, tak ve francouzských a dospěl jsem k tomuto:
1) Aby se mohla poloosa vytáhnout z převodovky, musí se vypustit......


Ahoj, nepopisoval jsem Ti samozřejmě každý úkon.

Nicméně s něčím co píšeš se nedá souhlasit.

Jsem si jist,že hlučné-a tedy vadné ložisko s poškozenými kluznými drahami nelze opravit jakýmkoliv mazáním nebo čištěním. Tady pomůže jenom výměna,čím spíš,tím lépe.
Axiální vůle levé ale i pravé poloosy je žádoucí při propružení. Děje se tak díky vnitřním homokin. kloubům poloos. Nepatrná vůle může být vlivem vymačkaného pojistného kroužku levé poloosy.Boční ložisko diferencialu nemůže mít ŽÁDNOU vůli,jinak ten diferencial dlouho nebude jezdit.

neber to prosím jako pruzení nebo poučování ale jen jako moji snahu o seriozní info pro ostatní tady na foru.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv srp 05, 2010 03:11

Jo, já jsem ty úkony taky dopsal pro ostatní, aby někdo nevytáhl poloosu a nebyl připravený, že mu z toho vyteče olej.
S tím olejem jde o to, jestli to aspoň na chvíli přestane hučet, nebo ne. Moc jistí si tím totiž nejsme, ale je to slyšitelné právě hodně z pravé strany. Olej jsme zatím dali jen na jednu stranu ložiska. Jestli to alespoň zmírní hučení, tak se pak přistoupí k výměně. Co se týče mazání ložisek, tak vím, že táta takhle mazal kladky rozvodu, které jsou na jiném motoru 15! let.
Stejně se tím vším (různými vůlemi) proberu ještě asi jednou (jak budu pod autem), protože jsme to spíš jen tak zběžně ohledávali, abychom určili příčinu hučení.
Hm, to ložisko je i na pěkně blbém místě, protože kousek bokem nad ním je odtoková hadice z kanálu pod čelním sklem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » čtv srp 05, 2010 12:20

jasně,chápu já také na svých autech takto mazal kladky rozvodů. ty ale nebyly ještě hlučné a je pravdou,že k poškození krytých ložisek dojde vždy vysycháním maziva.

Přeji Ti bezproblémové a finančně nenáročné vyřešení Tvého problému.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob zář 25, 2010 19:11

Dneska jsem si udělal servisní den pod autem ve snaze přijít na kloub tomu hučení. Povedlo se mi sundat kryt toho ložiska na pravé poloose. Namazené bylo dobře. Stejně jsem tam ještě injekcí natlačil nějaký olej a zase zavřel. Chvíli se to zdálo v pohodě, ale asi po 20km to bylo zase jako dřív, tak nevím, jestli to nakonec nebude v diferenciálu. Hukot je závislý na rychlosti. Ne že to hučí víc, ale je slyšet, že se něco točí rychleji. Když jsem jedničku rozjel na 2000 otáček, byly, hlavně z pravé strany, slyšitelné vrzavé zvuky. Zajímavé je taky to, že když jsem auto zvedl na levé straně, sundal kolo, nastartoval, hodil pětku a nechal ho trošku potočit, tak se uvnitř auta ozývaly docela i rány.
Btw. proč se při protočení levého kola rozsvítí kontrolka ABS? Rychlost to normálně ukazuje.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv říj 28, 2010 18:11

Tak hluk stále nevyřešen. Dneska jsem hodil na to ložisko dost vazelíny a je to pořád stejné - dal jsem to pod kryt ložiska. Od diferáku to určitě nejde, to ložisko na poloose je dobré a v náboji by se to projevovalo jinak. Mám podezření, jestli to není nakonec přece jen od motoru - od nějaké řemenice. Až pojedu v pondělí, tak to zkusím nahrát.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

klokec
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv bře 17, 2011 20:31

Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stu

Příspěvek od klokec » úte črc 05, 2011 10:03

Zdarec, vyřešili jste nějak ten zvuk? Dělá mi to něco podobného, když zapnu klimatizaci.
Megane II Grandtour 1.6 16V 82kW LPG

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stu

Příspěvek od Zefek » stř srp 03, 2011 21:49

Vracím se po delší době zpět k tomuto tématu. Hučení se mi bohužel napodařilo odstranit. Ale jsem asi blízko k odhalení. Opravil jsem výfuk a je to teď více slyšet. Je to dokonce slyšet i na volnoběh, ale musí být zahřátý motor. Měl jsem venku napínací kladku řemene příslušenství, ale nenašel jsem na ni nic zvláštního. Tak jsem strčil hlavu do běžícího motoru pořádně a je jisté, že hluk jde někde od rozvodu. Za hlukem tedy nestojí převodovka, ale motor. Na volnoběhu jde slyšet přímo u motoru, někde u vačky výfuku takové tiché hu, hu, hu ... opakující se v pravidelných intervalech. Zkusím s tím skočit do servisu, kde před rokem měnili rozvody.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stu

Příspěvek od Zefek » čtv lis 03, 2011 11:29

Včera mi trošku auto hučelo na volnoběh, zkusil jsem to nahrát, ale měl jsem po ruce jen mobil. Ono to hučelo i když jsem přidal a stoprocentně to jde od motoru. Otázka je odkud.
http://pebe.chytrak.cz/renault/1102112011_00.mp3
Tady je nahrávka. Když si odmyslíte zvuk motoru (klasické čtyři doby), tak je tam takové huuu, huuu, huu, nejvíc to jde slyšet asi kolem desáté a patnácté vteřiny. Pak jsem dal mobil dozadu kolem krytů rozvodů a taky je to slyšet. Zní mi to, jako by se tam něco zadíralo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stu

Příspěvek od Zefek » úte črc 03, 2012 20:00

Dneska jsem měl vytaženou celou pravou poloosu venku. Vyměnil jsem ložisko, které drží poloosu. Dal jsem tam SKF za 240,-kč. Po namontování je to ale stejné. I po těch dvou letech, co to řeším, je hučení stále stejné, nijak se to nezměnilo - najeto je cca 20 tis. km. A z toho jsem dost zmatený. Poloosa je v pořádku, nevykazuje žádné vůle, ani projevy vadného homokinetického kloubu.

Abych udělal trošku rekapitulaci:
1) Je to takové hu hu hu hu - na dvojku jsou rozestupy mezi jednotlivými hu větší, na pětku při cca 100km/h je to téměř souvislé
2) Hučení se projevuje cca od 2000 otáček na jakoukoliv rychlost. Pod tuto hranici je to neslyšitelné, nebo to nedělá
3) Když za jízdy (cca 100km/h) vyřadím, vyšlápnu spojku a přidám mezi 2 a 3 tisíce otáček, hučení slyším, ale není to tolik, jako kdyby tam byla rychlost - v tahu je rapidní
4) Při puštění plynu ve chvíli, kdy motor přechází z tahu do brždění to v tom momentu přechodu přestane - nedělá to při nulovém momentu motoru
5) Na volnoběh dělá lehké hučení vodní pumpa
6) Sundal jsem řemen od alternátoru, hučelo to stále
7) Dělalo to před výměnou i po výměně rozvodů

Už toho moc nezbývá. Dají se vyloučit rozvody, příslušenství (alternátor, klima), pravá poloosa i převodovka, protože to dělá na každou rychlost. Tak co to sakra dělá?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stu

Příspěvek od Rado77 » úte črc 03, 2012 21:57

A co prevodovka a lozisko jej vstupneho hriadela? Nemoze to byt ono?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

semjabooooorek
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: pát led 14, 2011 18:16
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stu

Příspěvek od semjabooooorek » úte črc 03, 2012 22:18

Ahoj jako by ti volnoběh trochu hučelo vodní čerpadlo, , já bych to tipnul jestli nemáš naprasklý svody za motorem, a nebo jestli nemáš nějakou netěsnost v sání, jestli ti to auto někde nepřisává falešnej vzduch a jestli hned po nastartování za studena za motorem nejni cejtit smrad benzínu. dál si posviť na řemenice a podívej se jestli ti některá nevibruje ( nehází ) za chodu motoru.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stu

Příspěvek od Zefek » úte črc 03, 2012 22:22

V kabině se to ozývá z pravé strany jako od kola, od rozvodů, ... Co mě zaujalo, když jsem tam dával to nové ložisko, na poloosu se muselo nabít (nalisovat). To je jasné, ale pak je tam držák poloosy a v tom bylo to ložisko docela volné. A to dokonce tak, že to ložisko se točilo úplně celé v tom držáku - čili mělo vůli. Jenže po namontování to bylo ok, tu vůli mohla vymezit poloosa - poloosa má svou délku a držák své místo, tak se mohlo to ložisko víc přitlačit na ten držák. Ale to staré ložisko bylo taky tak. Držák poloosy je z hliníku, ale žádné opotřebení způsobené volným ložiskem na něm nebylo. Tak nevím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stu

Příspěvek od Zefek » úte črc 03, 2012 22:29

semjabooooorek píše:Ahoj jako by ti volnoběh trochu hučelo vodní čerpadlo, , já bych to tipnul jestli nemáš naprasklý svody za motorem, a nebo jestli nemáš nějakou netěsnost v sání, jestli ti to auto někde nepřisává falešnej vzduch a jestli hned po nastartování za studena za motorem nejni cejtit smrad benzínu. dál si posviť na řemenice a podívej se jestli ti některá nevibruje ( nehází ) za chodu motoru.
Smrad benzínu cítit je, ale za to může vadný katalyzátor a fouknuté těsnění mezi svody a katem. Každopádně dělá to už dva roky, tedy dělalo to i v době, kdy byl výfuk ok a v té době benzín cítit nebyl.
Netěsnost v sání není, kontrola diagnostikou ukazuje správné hodnoty podtlaku, motor jede bez problémů.
Řemenice jsem vyloučil sundáním řemene příslušenství. Zbývá jedině problém na rovodu motoru, ale to bych vyloučil, protože to dělalo před výměnou i po výměně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

semjabooooorek
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: pát led 14, 2011 18:16
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stu

Příspěvek od semjabooooorek » úte črc 03, 2012 22:30

když to dělá i na volnoběh tak z toho poloosy vynech když se na volnoběh u stojícího auta netočí., pokud zvedneš auto, a pravou poloosou jde volně otáčet a když poloosu u ložiska chytneš a nemá vůli a jde s ní volně rukou točit, tak tomu ložisku nic nejni. kdyby se to ložisko přidíralo, tak bys na něm po 2 kilometrech kdybys zastavil a dal na něj ruku tak bys ju na něm neudržel jak by bylo horký. problém budeš mít někde pod kapotou :)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stu

Příspěvek od Zefek » úte črc 03, 2012 22:40

Já právě nevím jestli to nejsou dva zvuky. Jeden od vodní pumpy, což mi potvrdil známý, že takto se projevují méně značkové vodní pumpy. Ale každopádně od 1500 otáček vodní pumpu neslyším. Ten druhý zvuk se objeví od 2000 otáček a jeho frekvence se zvyšuje s rychlostí. Jak píšu - na dvojku je to míň frekventované hu hu hu a na pětku kolem 100km/h je to skoro souvislé huuuuuu. Intenzita - hlasitost se zvyšuje s otáčkama motoru. Začíná to lehce kolem 2 tisíc otáček, intenzita se zvyšuje a maxima dosahuje někde kolem 4 tisíc otáček.
Navíc po sundání řemene alternátoru a klimatizace to dělá taky a ty kladky se netočí. Řemenice na klice je klidná, nevibruje. Hučelo to před výměnou rozvodu a hučelo to i bezprostředně po výměně. Takže rozvod motoru by se dal taky vyloučit.
Naposledy upravil(a) Zefek dne úte črc 03, 2012 22:42, celkem upraveno 1 x.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stu

Příspěvek od Rado77 » úte črc 03, 2012 22:42

Zefek píše:Smrad benzínu cítit je, ale za to může vadný katalyzátor a fouknuté těsnění mezi svody a katem
Tak potom je to jasne nie?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů