pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Moderátor: Moderators General
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Ahoj chlapi, taky se přidávám mezi hučitele
poprvé jsem to zaregistroval někdy v prosinci, od té doby to dělá stále, řekl bych, že se to i trochu zhoršuje. Minulou zimu to nedělalo.
to, že jsou tyhle benzináky hlučný, o tom žádná, však jsem ho měl i v MI, ale to naše hučení, resp. moje hučení, je ještě jeden zvuk nad rámec tohoto.
Hučí mi to od 2 rs. nahoru, reálně tak od 35km/h a výše. Při rychlostech do cca 100kh/h se jedná o hu hu hu, nad kilo už je to jenom souvislý huuuuu kravál, až z toho duní v hlavě, takže jízda po dálnici žádný med. Dělá to pouze u TEPLÉHO motoru, čili prvních 4-5km v pohodě, což nechápu.
Hučení je jen v určitých pásmech otáček, které se s úrovní prohřátí motoru mírně stěhují,většinou hučí kolem 2700-2900, 3200-3400, 3600 do 4500 a dál. čím rychleji, tím je zvuk intenzivnější:
1) Na místě u vytočeného motoru to nedělá nebo to není znát,
2) za jízdy když vyřadím, zvuk zmizí (což vyřazuje i zimáky)
3) za jízdy když vyřadím na N a točím motor do problematických otáček, je to slyšet, ale velmi slabě
4) jízda vlevo nebo vpravo nehraje roli, takže ložiska kol (a asi i poloosy - nic z toho, co ukazuje normálně na poloosy a homokl. mi to nedělá) bych v tom viděl nevinně (tuplem, když to nedělá za jízdy u vyřazeného kvaltu)
5) v mírném tahu motoru je zvuk do určitých otáček málo intenzivní a při plným knedlíku není slyšet vůbec, což platí tak do 80-90mh/h, pak to hučí tak jako tak)
6) v problematických otáčkách to dělá výrazné huhuhu při brzdění motorem (nemyslím tím mírného čvrčka diferáku při brždění motorem, to už beru jako standard)
- celkově má zvuk charakter nějaké rezonance, příp. rozvibrovaného ložiška. K intenzitě, do těch cca 80km/h to vnímám asi jenom já jakožto citlivý řidič na mechanické pazvuky, při rychlejší jízdě i osádka vozu.
A) Rozvody mají rok a půl, měněno vše krom napínáku příslušenství (měl najeto 45kkm a byl prý "úplně v pohodě"),
B) nová spojka má rok a pravda je, že v mrazu od začátku trochu ševelí ložisko při řazení nad 3 tis otáček (někdo říká, že je u MII stále v mirném kontaktu, nicméně minulé špatné mi pištělo jen při sešlápné spojce a jen, než se ohřálo).
C) U sání jsem žádnou netěsnost nenašel
D) výfuk, ten je původní a nevypadá úplně nejlépe - mohl by to být i on, nějaká přepážka vyrezlá? (zvuk má v poho, ale zkusím ho ucpat, jestli někde nefouká), nemohli by tohle dělat taky svody?
E)Co filtry? Vzduchový i kabiňák mají 10kkm, nicméně jednou na podzim strašně koukalo, auto bylo zaparkované pod stromy a bylo úplně zahumusené od kusů suchých tůjí a listí, bordel mám od té doby určitě v kabinovém okruhu ventilace, pravidelně mi to drhne o ventilátor topení, nemohlo se listí dostat i k sání a dělat blok na vzduchovém filtru, což by pak způsobovalo tyto rezonance?
Co s tím, dřív to nedělalo - něco z výše uvedeného k prověření? Nebo se převodovka chystá do věcných lovišt? Nebo se v tom popisu vidíte také a neřešit a zesílit rádio? (jenže v létě mě to poveze k moři, tak bych nerad, aby se mi v půli cesty rozletěla převodovka )
Jo a sorry za delší post
poprvé jsem to zaregistroval někdy v prosinci, od té doby to dělá stále, řekl bych, že se to i trochu zhoršuje. Minulou zimu to nedělalo.
to, že jsou tyhle benzináky hlučný, o tom žádná, však jsem ho měl i v MI, ale to naše hučení, resp. moje hučení, je ještě jeden zvuk nad rámec tohoto.
Hučí mi to od 2 rs. nahoru, reálně tak od 35km/h a výše. Při rychlostech do cca 100kh/h se jedná o hu hu hu, nad kilo už je to jenom souvislý huuuuu kravál, až z toho duní v hlavě, takže jízda po dálnici žádný med. Dělá to pouze u TEPLÉHO motoru, čili prvních 4-5km v pohodě, což nechápu.
Hučení je jen v určitých pásmech otáček, které se s úrovní prohřátí motoru mírně stěhují,většinou hučí kolem 2700-2900, 3200-3400, 3600 do 4500 a dál. čím rychleji, tím je zvuk intenzivnější:
1) Na místě u vytočeného motoru to nedělá nebo to není znát,
2) za jízdy když vyřadím, zvuk zmizí (což vyřazuje i zimáky)
3) za jízdy když vyřadím na N a točím motor do problematických otáček, je to slyšet, ale velmi slabě
4) jízda vlevo nebo vpravo nehraje roli, takže ložiska kol (a asi i poloosy - nic z toho, co ukazuje normálně na poloosy a homokl. mi to nedělá) bych v tom viděl nevinně (tuplem, když to nedělá za jízdy u vyřazeného kvaltu)
5) v mírném tahu motoru je zvuk do určitých otáček málo intenzivní a při plným knedlíku není slyšet vůbec, což platí tak do 80-90mh/h, pak to hučí tak jako tak)
6) v problematických otáčkách to dělá výrazné huhuhu při brzdění motorem (nemyslím tím mírného čvrčka diferáku při brždění motorem, to už beru jako standard)
- celkově má zvuk charakter nějaké rezonance, příp. rozvibrovaného ložiška. K intenzitě, do těch cca 80km/h to vnímám asi jenom já jakožto citlivý řidič na mechanické pazvuky, při rychlejší jízdě i osádka vozu.
A) Rozvody mají rok a půl, měněno vše krom napínáku příslušenství (měl najeto 45kkm a byl prý "úplně v pohodě"),
B) nová spojka má rok a pravda je, že v mrazu od začátku trochu ševelí ložisko při řazení nad 3 tis otáček (někdo říká, že je u MII stále v mirném kontaktu, nicméně minulé špatné mi pištělo jen při sešlápné spojce a jen, než se ohřálo).
C) U sání jsem žádnou netěsnost nenašel
D) výfuk, ten je původní a nevypadá úplně nejlépe - mohl by to být i on, nějaká přepážka vyrezlá? (zvuk má v poho, ale zkusím ho ucpat, jestli někde nefouká), nemohli by tohle dělat taky svody?
E)Co filtry? Vzduchový i kabiňák mají 10kkm, nicméně jednou na podzim strašně koukalo, auto bylo zaparkované pod stromy a bylo úplně zahumusené od kusů suchých tůjí a listí, bordel mám od té doby určitě v kabinovém okruhu ventilace, pravidelně mi to drhne o ventilátor topení, nemohlo se listí dostat i k sání a dělat blok na vzduchovém filtru, což by pak způsobovalo tyto rezonance?
Co s tím, dřív to nedělalo - něco z výše uvedeného k prověření? Nebo se převodovka chystá do věcných lovišt? Nebo se v tom popisu vidíte také a neřešit a zesílit rádio? (jenže v létě mě to poveze k moři, tak bych nerad, aby se mi v půli cesty rozletěla převodovka )
Jo a sorry za delší post
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
- odinsvobik
- Starting member
- Příspěvky: 52
- Registrován: stř říj 07, 2015 12:59
- Bydliště: Čáslav
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Ahoj, resim teď úplně to samé, jen zvuk bych tedy popsal jako drnceni kovove. A prozatim to vypadá na nějaké lozisko v prevodovce. Po neděli budeme menit olej v prevodovce a když to nepomůže tak komplet demontáž. Včera sem to resil s klukem co mi opravuje megose. Tak příští tyden mohu napsat
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Kovove drncanie, alebo dunive hucanie? To budu asi 2 rozdielne veci.....kovove drncanie moze sposobit aj kryci hlinikovy plech okolo vyfuku, kdezto dunive hucanie najskor vyfuk
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- odinsvobik
- Starting member
- Příspěvky: 52
- Registrován: stř říj 07, 2015 12:59
- Bydliště: Čáslav
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Je to hučení, ale prostě takové jako když si date dvě ozubená kola která jsou malo namazana do sebe roztocite je. Jde to z leve strany motoru. Pri neutralu nedela, vzdy když je zařazena rychlost, at se brzdi motorem ci akceleruje. Nejvic na 2,3,4 pak uz to neni tak slyšet. Zacalo to cca pred tydnem, takze to chci podchytit včas
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Dle popisu mírně odlišné, ale dej pak vědět, jak jsi pochodil
Já ještě vyčkám, až bude jaro a teplo, pokud to přetrvá, budu to asi řešit pak. Ten zvuk je ošemetný, buď je to rezonance/vibrace, nebo nějaké ložisko. nicméně být to ložisko, čekal bych, že bude dělat problém od určitých otáček nahoru konstantně, a ne, že budou intervaly otáček, kdy to je ok a kdy ne..
Já ještě vyčkám, až bude jaro a teplo, pokud to přetrvá, budu to asi řešit pak. Ten zvuk je ošemetný, buď je to rezonance/vibrace, nebo nějaké ložisko. nicméně být to ložisko, čekal bych, že bude dělat problém od určitých otáček nahoru konstantně, a ne, že budou intervaly otáček, kdy to je ok a kdy ne..
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Ahoj, jsem tu nový a právě kvůli dost podobnému problému, stejně jak píše odinsvobik. Také mi auto hučí a pouze za jízdy se zařazenou rychlostí. Když sešlápnu spojku, hučení utichne. Na neutral taky bez hučení. Určitě to půjde z převodovky, všechny ostatní možnosti jsem postupem "vyzkouším všechno" vyloučil je jen otázka co v převodovce, nejsem tak zdatný na to abych věděl jak přesně to maká, až bude slušné počasí budu měnit komplet kapaliny, takže to vezmu i s převodovkou, jestli to pomůže toť otázka.
Renault Megane II 1.6 16V 2007
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Pokial je v prevodovke predpisova napln, a je jej tam kolko treba, tak huci najskor niektore z lozisiek, alebo diferak
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Jo no, náplň jsem ještě nekontroloval, není to jak motorový olej tak uvidíme. Snad pomůže výměna oleje a nedojde na výměnu převodovky
Renault Megane II 1.6 16V 2007
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
No vymena oleja na 99 % nic nevyriesi.
Nedavno nam opravovali prevodovku na trafficu:
https://s9.postimg.org/85irsi9cf/2_F90_ ... A2_A32.jpg
Nedavno nam opravovali prevodovku na trafficu:
https://s9.postimg.org/85irsi9cf/2_F90_ ... A2_A32.jpg
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Ja si tiez myslim ze olejom to nebude - teda nepoznam historiu auta, ci to mao predpsleho majitela a co ten s tym robil a co tam pripadne nalial a kolko....Ale ak je to od novoty Tvoje auto, a prevodovka zospodu nikde nie je zatecena od oleja, tak tam bude origo naplne dost. A ta je v zasade dozivotna. V tom pripade to bude horsie Ale - auto ma 11 rokov, neviem kolko si ho este chces nechat....ci sa to vobec oplati riesit, lebo rozborka prevodovky moze stat dost
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Však jasné, v takovém případě se vyplatí loterie s koupí jeté převodovky, seženou se od 4kkč, možná někde na vrakáči i laciněji
U mě to olej není, je tam rok nový ELF. Jsem zvědavý na Kaer a odinsvobik jak pochodí a zároveň doufám, že je to u mě něčím jiným Od 140km/h nahoru jsem vcelku v pohodě, jen mi to zlobí v té klasické dálniční rychlosti. A co nechápu je to, že to dělá jen u teplého motoru a pouze v určitých intervalech otáček. Nový poznatek z trochu delší dalníční cesty - prvních 5km nic, pak cca 40km ano, dalších 60km téměř minimálně. Čili studené nic, lehce prohřáté to zlobí a po pořádném prohřátí náplní opět lepší. Vsázím na letní teploty, kdy snad bude klid a přes tu zimu jezdím primárně město a okresky, tak se to dá přežít (tedy pokud se to nezhorší), auto mám v plánu mít tak ještě 3 roky, by mohlo vydržet
U mě to olej není, je tam rok nový ELF. Jsem zvědavý na Kaer a odinsvobik jak pochodí a zároveň doufám, že je to u mě něčím jiným Od 140km/h nahoru jsem vcelku v pohodě, jen mi to zlobí v té klasické dálniční rychlosti. A co nechápu je to, že to dělá jen u teplého motoru a pouze v určitých intervalech otáček. Nový poznatek z trochu delší dalníční cesty - prvních 5km nic, pak cca 40km ano, dalších 60km téměř minimálně. Čili studené nic, lehce prohřáté to zlobí a po pořádném prohřátí náplní opět lepší. Vsázím na letní teploty, kdy snad bude klid a přes tu zimu jezdím primárně město a okresky, tak se to dá přežít (tedy pokud se to nezhorší), auto mám v plánu mít tak ještě 3 roky, by mohlo vydržet
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Jasné no, když olej nepomůže tak to neřešim. A až se to vysype koupim z nějaký bouřky nebo z nějakýho anglána jinou převodovku. Na bazoších je toho mraky. Ty naše auta nejsou žádný mladici a s pořizovaci cenou co sem za to auto dal se mi nevyplatí nechat dělar repas převodovky
Renault Megane II 1.6 16V 2007
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Vytesat do kamene !!
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
- odinsvobik
- Starting member
- Příspěvky: 52
- Registrován: stř říj 07, 2015 12:59
- Bydliště: Čáslav
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Tak dneska večer proběhne výměna oleje. Ja mam auto dva a pul roku a předchozí majitel nevím jestli měnil někdy olej v prevodovce. Ale tak za 800 to zkusim, pokud nepomůže tak se vynda a rozdela a vymění ložiska. Zítra napíšu co a jak chlapi.
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Tak pak dej vědět co tě to ve výsledku stáloodinsvobik píše: ↑stř bře 21, 2018 10:45Tak dneska večer proběhne výměna oleje. Ja mam auto dva a pul roku a předchozí majitel nevím jestli měnil někdy olej v prevodovce. Ale tak za 800 to zkusim, pokud nepomůže tak se vynda a rozdela a vymění ložiska. Zítra napíšu co a jak chlapi.
Renault Megane II 1.6 16V 2007
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
To rozhodě!
Jinak k oleji, dát jen a pouze ELF Tranself NFJ 75w-80, nic jiného
Jinak k oleji, dát jen a pouze ELF Tranself NFJ 75w-80, nic jiného
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
To je doporučení na všechny renaulty? Nebo jen na naše Megany?
Renault Megane II 1.6 16V 2007
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Na 1,4 a 1,6 16v, resp. na naše JH3 převodovky
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
A mimo jiné na Scenicovi mám 6q tam je jiný olej? Kdyby náhodou
Renault Megane II 1.6 16V 2007
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Tam je tusim skříň TL4, tam ne NFJ, ale NFP
Naposledy upravil(a) Nesli dne stř bře 21, 2018 12:04, celkem upraveno 1 x.
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Píšu si díky.
Renault Megane II 1.6 16V 2007
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
- odinsvobik
- Starting member
- Příspěvky: 52
- Registrován: stř říj 07, 2015 12:59
- Bydliště: Čáslav
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Takze olej nepomohl. Převodovka a spojka pujdou tedy ven na rozebrani.
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Ty se toho nebojíš, já bych jezdil dokud to někde u cesty nezhyne
Renault Megane II 1.6 16V 2007
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
- odinsvobik
- Starting member
- Příspěvky: 52
- Registrován: stř říj 07, 2015 12:59
- Bydliště: Čáslav
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Tak ja auto potrebuji, najezdim 50k ročně a nestojím o to aby me to někde nechalo. Jezdim dalky a pak někde neco řešit v horoucich prd...ch je horsi nez být chvíli bez auta. Radsi to podchytim na začátku, megos je muj mazlik. I Kdyz to je starý auto a ma dost svych much tak ho mam stejně rad Akorat musim vydržet po velikonocích, pak se to rozebere komplet. Aspon dodelam tempomat, vymenim rucku za stribrnou s kuzi a nejaky volovinky. A zatim budu prohánět scenica přítelkyně, aspoň se chudak taky projede pořádně:D
Naposledy upravil(a) odinsvobik dne čtv bře 22, 2018 10:16, celkem upraveno 1 x.
Re: pravidelný hluboký zvuk z motoru při II a III rychl. stupni.
Jezdis 50k ročně a koupil sis megana ty jsi teda odvažnej každopadně dej vědět. Já to včera sledoval a hučí mi to na každý rychlostní stupeň a zvuk se mění s otáčkama/rychlostí. Bude to na 100% něco v převodovce na neutral to nedělá nic, motor běží krásně. Dej vědět co tomu bylo.
Renault Megane II 1.6 16V 2007
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Renault Scenic II 1.6 16V 2008
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 25 hostů