STARTOVÁNÍ - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » čtv led 06, 2011 20:19

Škrtící klapku bych vyloučil. U toho motoru není žádný obtokový ventil a volnoběžné otáčky se udržují pohybem škrtící klapky - když jsou vyšší, trošku přivře, když nižší, otevře. Nikdy to neudělá, pokud je motor studený, toho už jsem si všiml, to drží otáčky pěkně, i kdy zdá se mi, že trošku nižší. Vždycky to zhasne, jakmile se motor ohřeje nad určitou teplotu. Ale po nějakém čase to zase otáčky drží pěkně. Spíš mám strach, že je to na výměnu řídící jednotky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

martinvalus
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: pát úno 13, 2009 15:55
Bydliště: Prešov

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od martinvalus » čtv led 06, 2011 21:17

Dufam ze to nebude RJ stoji iba 499,34€ :( Sagem S3000 8200321263 cena podla dialogys. No pozeral som na ebay-i a tam su pouzivane do cca 100€ s postou. Ja skusim vymenit ten senzor vacky ked nepomoze skusim dat update SW RJ v renaulte a az potom ked tak skusim objednat druhu RJ a uz ked toto nepomoze budem hladat velky utes a asi ho pustim z toho utesu nech si zalieta :rolling:
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/11 Sedan K4M T760
Diagnostika Renault Clip

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Rado77 » čtv led 06, 2011 21:56

JE fakt ze pustenie z utesu by bol zazitok na cely zivot :) Napriek tomu by som to ze auto zdochyna nevidel nijako tragicky, ani financne narocne :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » čtv led 06, 2011 22:24

Mi by to zhasínání za jízdy ani tolik snad nevadilo, vždyť to stačí podržet plynem a je to i docela efektivní stop&go. Horší je, že je to schopné vytřískat do druhého dne baterku, protože řj vstřikování stále napájí relátko, na které jsou zapojené vstřiky, ventil přesuvníku, vyhřívání lambda sond a cívky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » pát led 07, 2011 16:08

První měření neukázalo vůbec nic, kabely samotné a konektory vypadají dobře a i prosvícením jsem nic nezjistil. Ale když jsem to rozebíral, zjistil jsem, že je prasklý kryt jednotky na blatníku (propojovací jednotka) a taky jsem našel vodu v kabeláži, která je položená na nosníku a vede do kabiny. Mám podezření na vlhkost v propojovací jednotce, tak jsem jí trošku očistil lihem a nechávám přes noc uschnout. Zítra to budu skládat a měřit dále. Podezření je na zkrat v propojovací jednotce, nebo na vadnou jednotku vstřikování.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Rado77 » pát led 07, 2011 17:42

No to by bolo super keby to bolo len zatecenim vody! :wink: Mal by si pokoj od elektriky
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

martinvalus
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: pát úno 13, 2009 15:55
Bydliště: Prešov

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od martinvalus » pát led 07, 2011 19:46

No dnes som vymenil senzor polohy vacky + som trochu napruzil kontakty na konektore toho senzoru dufam ze som tu chybu uz odstranil , aj predavac mi tvrdil ze by to malo byt tym senzorom. :wink:
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/11 Sedan K4M T760
Diagnostika Renault Clip

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » pát led 07, 2011 21:28

Rado: Spíš se bojím toho, abych to dal zítra dohromady. Natáhl jsem si tam ještě dráty na tempomat, ale jsem zvědavý, co to udělá, až to dám celé dohromady.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » sob led 08, 2011 12:45

Mám to složené, ale nemůžu to nahodit, toho jsem se bál. Startér točí, ale to je všechno. Svítí do toho service, hláška na palubáku žádná. Imobilizér zhasíná, takže jednotky se baví. Vypadá to na nějakou blbost, odpoledne to ještě celé proměřím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Rado77 » sob led 08, 2011 15:26

Nezabudol si iba nejaky konektor pripojit?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » sob led 08, 2011 18:09

Je to zajímavé. Asi pětkrát jsem se pokoušel o start a nic. Pak jsem zavolal tátu, protože jsem chtěl změřit, jestli zapíná palivová pumpa a cívky. Jen přišel ťuknul do tlačítka a v tu ránu to chytlo. Chvilku jsem to ještě proměřoval, a pak zhasl motor. Z ničeho nic se zastavil. Zkoušeli jsme to několikrát natočit, pokaždé chytil a za chvíli se zastavil. Palivová pumpa, cívky, trysky, všechno zůstávalo pod napětím až do úplného zastavení motoru. Několikrát se stalo, že motor zhasl a nešel natočit. Pak jsme ještě hýbali s dráty u řj a od té doby to jezdí. Podezření je na kabeláž trysek, protože ty jsem jako jediné neměřil. Absolvoval jsem jízdu asi 20km a bez zjevných problémů, auto nezhasínalo, celkově se mi zdál chod motoru kultivovanější.
Z měření jsem dál zjistil, že elektronika vypíná ihned po zastavení motoru cívky, trysky i palivové čerpadlo, takže předcházející vybíjení baterky mohla způsobit nějaká vlhkost v jednotce na blatníku. Kontrolky žádné nesvítí. Snad to bude jezdit, uvidíme. Budu to dál pozorovat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » stř led 12, 2011 13:46

A máme to tady zase. Dneska potřebuju jet na zkoušku, sednu do auta, startér se otočil, motor chytil a bez zjevných příčin (třeba rachot přesuvníku) zhasl. Tak jsem nastartoval a držel ho pod plynem. No, jelo to, ale na první křižovatce otáčky zakolísaly a konec. No projet městem, a ještě když se každý cpe a pak musí brzdit, protože je tam chodec, nebo červená, to byl zážitek.
Začalo to už ráno :) Rozlil jsem kafe, dopsala mi propiska, jen co jsem vylezl z obchodu, sedl do auta a rozjel se, někdo mě nutně musel shánět na telefonu a pak ten provoz. Jsem chytil takového nerva, že bych v tu chvíli nejraději to auto podpálil :) Jdu si udělat kafe a půjdu změřit cívky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Rado77 » stř led 12, 2011 14:12

Zefek píše:Začalo to už ráno :) Rozlil jsem kafe, dopsala mi propiska...
No jasne - typicke priznaky zleho dna :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » stř led 12, 2011 15:09

Právě jsem se vrátil z hradu, totiž z auta. Auto stálo hodinu zamčené a celé dopoledne blbo - zhasínalo za jízdy. Opět celý motor zůstal pod napětím - napájením elmagu, lambda sond a všech těch kravin. Jak je vidět z obrázku, tak to ovládá relé (238).
Obrázek
Na cívku relátka je z jedné strany připojena přímo baterka, z druhé strany je to jednotka vstřikování, která, aby relátko seplo, musí tuto stranu ukostřit. Chtěl jsem vědět, jestli jednotka vstřikování relátko ukostřuje, takže jsem odpojil příslušný konektor a, vážení, ona ho fakt ukostřuje. Ale co bylo ještě zajímavější, tak proti plusovému pólu na baterii tam nebylo 12V, jak bych čekal, ale necelých 9V. Z toho mi vyplývá jediné, vzhledem k tomu, že kabeláž jsem měřil a všechno bylo ok, a to, co mi z toho vyplývá je, že je v tahu jednotka vstřikování. :(
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Rado77 » stř led 12, 2011 15:29

No dakujem pekne....da sa take nieco vykopat z nejakej buracky a zapojit, alebo to musi byt aj nejako cez diagnostiku "parovane" ?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » stř led 12, 2011 15:34

Musel by se nakódovat imo, jinak to nestartne, ale šlo by to. Ještě přemýšlím, co jiného by to mohlo být, protože do výměny jednotky se mi zrovna dvakrát nechce.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Kuno » čtv led 13, 2011 10:57

nešlo by tu slavnou jednotku vstřikování obejít a ustavit tam jiné relé,které by bylo ovládané jakýmkoliv spotřebičem,který se vypíná po zhasnutí motoru nebo vytažení karty...atd?
To nemůže být pro tebe problém.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » čtv led 13, 2011 11:08

Nad tím už jsem taky přemýšlel, jenže kdyby to jen vybíjelo baterku. Ono se to chová jak se tomu zachce. Někdy to jezdí vzorně a někdy jedeš, vyhodíš rychlost a motor zhasne. Někdy ještě otáčky kolísají, někdy se udrží a někdy to zhasne. Včera jsem s tím jel 20km po městě a to prostě nešlo. Snažil jsem se jet tak, abych zastavoval co nejmíň, ale jakmile se přede mě někdo natlačil, tak hned musel brzdit na přechodě a s někým se vyhýbat v úzké uličce, to byl taky masakr. Na větších křižovatkách jsem brzdil ruční brzdou za současného přidávání plynu aspoň na 1500 otáček. Vidím to na nějaký problém ECU. Zajímavé je, že jsem tam naměřil necelých 9V (8,8V), což mě udivuje, protože baterka měla 12,6V. Takže mě to přivádí k myšlence, že je něco v ECU švihnuté (tranzitor, dioda), nebo je uvnitř jednotky uhnitý kontakt nějaké kostry. ECU je na baterce ukostřena dvěma dráty a když jsem jeden odpojil, tak se napětí zvedlo na 12V.
Jinak by tam stačil strčit vypínač a klidně po jízdě, pokud vím, že nepojedu delší dobu, vypínač vypnout. Byl by to svým způsobem i imobilizér a navíc by se dal krásně zabudovat do té krabice. Jenže viz. výše, kdyby se to nechovalo tak, že si to s motorem dělá co chce.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Kuno » čtv led 13, 2011 11:42

pokud jak píšeš jednotka ovládá relé ukostřováním,bůh ví,jak ukostřuje.
Střihni ten drát co ovládá relé,nasimuluj sepnutí relé a zkus pojezdit,co to bude dělat.
Pokud by to bylo ok,předělej to na jiné relé jak jsem psal výše.
Já bych to tak udělal.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » čtv led 13, 2011 11:49

Zkusím se ještě poradit s nějakým elektronikem, co se vyzná v jednotkách. Ukostřovat se to musí přes tranzistor, i když mohlo by se i relátkem. Ale vzhledem k tomu, že je spousta věcí ovládána přes pulzní šírkovou modulaci, spoléhám na to, že v téhle jednotce žádné relé nebude. Podle mě to bude nějaká blbost v podobě uhnitého kontaktu uvnitř jednotky. Ale to se všechno uvidí, až se to rozdělá, ale na to já nemám odvahu, takže to asi někomu dám.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Kuno » čtv led 13, 2011 11:58

v jednotce určitě žádné klasické rele nenajdeš.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Rado77 » stř led 26, 2011 12:25

Trochu pomimo....dozvedel som sa info, ze ked je napetie baterky na volnobehu mensie ako 12,4V , tak teply volnobeh bude cca 890 rpm miesto statndardnych 700-750 rpm. Takze vyssie volnobeh za tepla by mohol ukazat na problem s dobijanim od altika....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » stř led 26, 2011 14:46

Dneska jsem zase něco zkoušel :) Zapojil jsem elmag před startem, motor byl studený. Chytil na ťuk. Otáčky se však začaly rychle snižovat na hodnotu 700 a z ničeho nic se motor zastavil - způsobilo to natočení přesuvníku, o tom se netřeba bavit. Aby se jednotka jednotka vstřikování rozjela, musí být zapnuté zapalování (žluté dráty) a to zapíná jednotka na blatníku (krabice s pojistkama). Takže jsem zkoumal, jestli zapalování nezůstalo zapnuté. Všechno bylo slušně ukostřeno, tedy ten žlutý drát. Jednotka má ale další napájení, které se zapíná se startérem společně s napájením čidel - ventil přesuvníku, čidlo vačky, ... Tohle zůstalo pod proudem. Povytáhl jsem tedy prostřední konektor jednotky vstřikování a v jednotce na blatníku to cvaklo a rázem bylo všechno bez proudu - není divu, na tom konektoru je drát, který spíná relé. Ale po opětovném zapojení zůstalo všechno bez proudu. Zapojil jsem ventil a znova nastartoval. Chytlo na ťuk, ale otáčky zakolísaly, chvilku se držely a pak to zhaslo. Měření na ventilu ukázalo 12V, tedy zapnuté napájení všech čidel. Vytáhl jsem znova prostřední konektor jednotky vstřikování, na blatníku to udělalo cvak a všechno se vyplo.
A teď babo raď, co s tím. To, že to vybíjí baterku, to by se dalo vyřešit relátkem, vypínačem, ... Ale nevyřeší to problém toho, že se motor bude zastavovat na každé křižovatce, při každém vyřazení rychlosti, ... Problém může být v samotné jednotce, nebo jen v konektoru, ten bych ale musel rozdělat a přeměřit znova všechno proti zkratu na kostru. S kabeláží jsem ale hýbal, i s dráty přímo na konektoru a žádná změna se nekonala.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Rado77 » stř led 26, 2011 15:07

Este si spominal ze ta jednotka na blatniku by mala ist vymenit bez problemu (ze nie je viazana na nejake cislo, al. konfiguraciu v RJ)....takze skusit pozicat taku jednotku....mozno z nejakej havarky....?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

martinvalus
Starting member
Příspěvky: 66
Registrován: pát úno 13, 2009 15:55
Bydliště: Prešov

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od martinvalus » stř led 26, 2011 19:15

Zefek píše:Dneska jsem zase něco zkoušel :) Zapojil jsem elmag před startem, motor byl studený. Chytil na ťuk. Otáčky se však začaly rychle snižovat na hodnotu 700 a z ničeho nic se motor zastavil - způsobilo to natočení přesuvníku, o tom se netřeba bavit. Aby se jednotka jednotka vstřikování rozjela, musí být zapnuté zapalování (žluté dráty) a to zapíná jednotka na blatníku (krabice s pojistkama). Takže jsem zkoumal, jestli zapalování nezůstalo zapnuté. Všechno bylo slušně ukostřeno, tedy ten žlutý drát. Jednotka má ale další napájení, které se zapíná se startérem společně s napájením čidel - ventil přesuvníku, čidlo vačky, ... Tohle zůstalo pod proudem. Povytáhl jsem tedy prostřední konektor jednotky vstřikování a v jednotce na blatníku to cvaklo a rázem bylo všechno bez proudu - není divu, na tom konektoru je drát, který spíná relé. Ale po opětovném zapojení zůstalo všechno bez proudu. Zapojil jsem ventil a znova nastartoval. Chytlo na ťuk, ale otáčky zakolísaly, chvilku se držely a pak to zhaslo. Měření na ventilu ukázalo 12V, tedy zapnuté napájení všech čidel. Vytáhl jsem znova prostřední konektor jednotky vstřikování, na blatníku to udělalo cvak a všechno se vyplo.
A teď babo raď, co s tím. To, že to vybíjí baterku, to by se dalo vyřešit relátkem, vypínačem, ... Ale nevyřeší to problém toho, že se motor bude zastavovat na každé křižovatce, při každém vyřazení rychlosti, ... Problém může být v samotné jednotce, nebo jen v konektoru, ten bych ale musel rozdělat a přeměřit znova všechno proti zkratu na kostru. S kabeláží jsem ale hýbal, i s dráty přímo na konektoru a žádná změna se nekonala.
Ahoj zefek a ostatny, neozyval som sa lebo som cakal ako sa bude moje auto spravat po vymene cidla vacky ked sa vrati ozajstna zima a vysledok auto fachci bez problemu odkedy som vymenil to cidlo uz ziadne chcipanie pri vyhodenej rychlosti cidlo stalo iba nieco cez 30€ keby niekto nahodou chcel cislo dielu je to 8200033686 alebo novsie oznacenie 8200285798 v renaulte stoji cca 60€.
Este ma napadlo ze co pise zefek ze: se motor zastavil - způsobilo to natočení přesuvníku. Tak si myslim ze ked je zly snimac polohy vacky tak riadenie presuvnika nemoze fungovat spravne, hlavne ked napr. snimac sem tam zopne, sem tam nezopne tak to musi mat RJ chaos v tom v akej polohe je vacka ? alebo sa mylim?

Tak dufam ze to niekomu pomoze.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/11 Sedan K4M T760
Diagnostika Renault Clip

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů