STARTOVÁNÍ - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Rado77 » úte úno 07, 2012 09:44

Ahojte,

kedze takmer kazeho trochu potrapia zimne starty, ci uz predlzenim startovacej procedury, alebo inymy zvukmi, prikladam clanok o bateriach, ich zivotnosti a zakladnej udrzbe. Clanok "pre ludi" bez zbytocnych omacok a teorii. Zdroj: http://www.auto.cz/autobaterie-udrzba-v ... nost-64786

Jedním ze smyslů vývoje automobilu je, aby žádal od řidiče co nejméně pozornosti. Obvykle stačí otočit klíčkem a jede. Pokud se tak nestane, nejčastější příčinou je baterie. Shodují se na tom asistenční služby i autodílny. Nejkritičtějším obdobím, kdy mnozí vinou špatného akumulátoru zmeškají důležitou schůzku, nedovezou děti včas do školy či jim uletí letadlo, je samozřejmě příchod prvních mrazů. Klesající teplota totiž zpomaluje veškeré chemické reakce - tedy i tu, při níž v olověné baterii vzniká elektrický proud. Při minus osmnácti stupních je její startovací výkon na 40 procentech původního, zatímco energetické nároky startu promrzlého motoru vystoupají zhruba na 210 procent. A pokud je původní výkon notně snížen opotřebením, snadno se obě křivky protnou a auto již nastartovat nezvládne. Kdo se nechce nechat zaskočit, měl by před zimou věnovat autobaterii i vozu samotnému pozornost. Odpovídáme na všechny nejčastější dotazy na toto téma.

1. Co před zimou
Chci mít jistotu, že po týdenním stání na horách nastartuji. Co mám pro to před zimou udělat? Dříve motoristé kontrolovali hladinu a měřili hustotu elektrolytu. Dnešní baterie osobních vozidel však jsou obvykle takříkajíc bezúdržbové, tedy do jejich článků se nedostanete. Dle Oldřicha Pleštila, jednatele firmy Johnson Controls, která v České lípě vyrábí baterie několika značek (například Varta a Bosch), postačí u takového akumulátoru změřit klidové napětí na svorkách. Tedy napětí, které má baterie ve chvíli, kdy ve voze neběží žádné spotřebiče. Jestliže vám multimetr ukáže hodnotu přes 12,5 V, je baterie pravděpodobně v pořádku. Hodnoty nižší než 12,4 V znamenají, že volá po dobití. Zda je pouze vybitá náročným provozem, nebo prostě už opotřebená, poznají dnes v každém slušném servisu pomocí speciálního testeru. Modernějším řešením než takzvané zátěžové testy s odporovou spirálou, při nichž se sledovala hodnota a stabilita napětí pod zátěží, jsou testery pracující s vnitřními odpory baterie. Obsluha navolí příslušní startovací proud (uvedený na každé autobaterii) a hned zjistí, zda baterie potřebuje jen dobít, nebo ji budete muset vyměnit za novou. Pokud vás nemile překvapí možnost číslo 2, nechte v každém případě proměřit dobíjení. Baterie nemusela zemřít jen přirozenou smrtí (běžná životnost kvalitního produktu v našich podmínkách činí čtyři až šest let), mohla být utýrána i nedostatečným nabíjením. Kontrola dobíjecího napětí při chodu motoru by měla předcházet každé výměně baterie a dobrý autoelektrikář vždy zkontroluje, zda ve vozidle není nějaký trvalý odběr (špatně zapojený alarm, autorádio), který ji setrvale vybíjí. Pokud totiž baterie pracuje trvale nedostatečně nabitá, velmi výrazně to zkracuje její životnost.

2. Jakou baterku koupit?
Některé firmy nabízejí pro jeden vůz i tři cenové úrovně. Nemělo by smysl držák v automobilu upravit a koupit pro jistotu větší baterii? „Rozhodně dodržujte rozměr baterie stanovený výrobcem vozidla. Nejen z montážních důvodů. Výrazně větší baterie s mnohem větší kapacitou by mohla představovat neúměrnou zátěž pro alternátor vozidla. Kupte si akumulátor s minimálně takovými parametry kapacity a startovacího proudu, jaký do vozu montoval sám výrobce – elektronické katalogy prodejců to většinou zohledňují. Obecně platí, že čím bohatší elektrická výstroj, tím výkonnější baterii by vůz měl mít. Když řidič moderního vozu zapne vyhřívání všech sedaček a čelního skla, alternátor obvykle nestačí spotřebu proudu pokrýt a musí mu vypomáhat i baterie. A čím lepší je, tím delší čas to zvládne, než musí systém řízení spotřeby energie některý z komfortních prvků odpojit. U starších vozů s chudší výstrojí postačí levnější modely baterií. Za poslední léta došlo k takovému vývoji, že i ty dnes mívají lepší parametry než akumulátory montované do starších aut kdysi přímo ve výrobě,“ odpovídá Oldřich Pleštil.

3. Je bezúdržbová skutečně lepší?
Mám pocit, že staré baterie se zátkami byly lepší. Člověk si v nich mohl kontrolovat hladinu elektrolytu a leckdy i vydržely déle. Mnozí výrobci je stále nabízejí. Není náhodou tento starší druh vlastně lepší volbou? Oldřich Pleštil překvapivě částečně souhlasí s tím, že staré baterie nebyly tak citlivé na hluboké vybití. Pokud k němu došlo, obvykle se je podařilo ještě nějak přivést k životu - buď běžným nabíječem, nebo pouhou další jízdou s vozem. naopak nové s Ca/Ca technologií (obsahem vápníku) mohou při hlubším vybití vzdorovat pokusům o nabíjení klasickými hobby nabíječi, úplné vybití na víc než pár hodin pak znamená jistou definitivní smrt. „Jedině tímto může být dán dojem, že staré baterie vydržely víc. Jako řádně provozované mají naopak mnohem vyšší životnost moderní bezúdržbové Ca/Ca akumulátory. Spotřeba vody je u nich tak malá, že hladina elektrolytu klesne na minimální risku až zhruba po deseti letech. A tak dlouho obvykle nevydrží. Dále jsou nové baterie mnohem spolehlivější, tedy méně často u nich dochází například k vnitřním zkratům,“ tvrdí Pleštil. Dále platí, že moderní vozy (zhruba od roku 1998) mají regulátory dobíjení nastaveny (úměrně vysoké spotřebě elektrické energie) na hodnoty až 14,8 V, což snese jen moderní bezúdržbový Ca/Ca akumulátor. Klasický, takzvaný hybridní, takové dobíjení takříkajíc vyvařilo.

4. Jak dlouho vydrží?
Některé autobaterie vydrží deset let, ale jiné jen tři roky. Mohu se i o bezúdržbovou baterii nějak starat, aby mi sloužila déle? Dle Pleštila ze společnosti Johnson Controls jsou v kvalitě autobaterií jednotlivých výrobců značné rozdíly. „Setkali jsme se i s vzorkem, který měl jen 29 procent uváděné kapacity,“ prozrazuje. Snad ještě více ovlivňuje životnost zacházení. Baterii nejvíc škodí vysoké teploty a nedostatečné nabití. To první záleží nejen na uživateli a lokalitě, ale i konstrukčním řešení vozu. Tedy nejčastěji na tom, jak je akumulátor odstíněn od tepla motoru. Druhý bod závisí na stavu vozidla a způsobu používání. Pokud třeba zapomenete ve voze svítit světélko a necháte jej tak stát v garáži týden, baterie se nejen zcela vybije, ale i zničí – dojde v ní totiž k sulfataci. Dále akumulátorům škodí vibrace a otřesy, které způsobují vypadávání aktivního materiálu z mřížek. Zaručeně se zničí též vybitá baterie ponechaná na mraze. Při vybíjení se totiž elektrolyt promění ve vodu, ta zmrzne a výrobek zničí. Pro životnost baterie je velmi důležité, aby byla stále a co nejvíc nabitá. „Jestliže klesne napětí někam k 12,2 V, dobijete baterku i běžným nabíječem. A určitě je to lepší než nic. Ovšem při propadu třeba až k jedenácti voltům je velmi těžké akumulátory Ca/Ca správně nabít. Musíte mít nabíječ (stojí i dvacet tisíc), který nevypne při 14,4 V, ale nechá napětí dojít třeba až k šestnácti, aby se elektrolyt promíchal. Zároveň takto vařit nesmí akumulátor moc dlouho, aby se nepoškodil. Prostě sami takovou baterii nenabijete – rychle ji vymontujte a odvezte ke specialistovi,“ radí Pleštil. Další starost o baterii? Nic náročného, postačí udržovat okolí kontaktů čisté a suché (aby špína s vlhkostí nepropojila póly a nezvýšila samovybíjecí napětí) a veledůležité jsou též správné svorky. Mnoho aut dnes má z výroby plechové, které nemají styk s kontaktem zcela ideální. Jediné pravé spojky jsou dle Pleštila s ocelovým jádrem potažené olovem. Proti přístupu kyslíku je chraňte vazelínou. Mazání spojek bývá i součástí servisního plánu automobilů.

5. Mohu si vyměnit baterii sám?
Když mi na horách selže baterie, mohu ji u moderního vozu vyměnit sám? Samotný akumulátor totiž v zahraničí klidně vyjde levněji než asistenční služba. Výměna baterie svépomocí obecně možná je a auto pojede. U vozů bez druhého, zálohovacího akumulátoru však zmizí veškerá nastavení (rádio, paměť elektrických sedaček a podobně), nové (zejména dražší) vozy zase potřebují být o výměně baterie elektronicky informovány. „U všech modelů Audi od roku 2003 máme jednotku zaznamenávající veškeré průběhy proudu akumulátorem, a to ve směru dobíjení i vybíjení. Sleduje a vyhodnocuje stav baterie, zobrazuje jej v informačním systému řidiče a současně řídí toky energie tak, aby byla vždy prioritně zajištěna startovatelnost vozidla. V řídicí jednotce se průběžně zapisují i data historie akumulátoru, pomocí kterých může servis postupovat při hledání závady na vozidle v souvislosti se systémem zásobování energií. Aby byly zachovány všechny výše uvedené vlastnosti, musí být výměna akumulátoru zaznamenána do systémů vozidla pomocí diagnostického testeru. Bez toho sice auto pojede, ale systémy pak nemusí fungovat správně a v extrémním případě může být výsledkem i opětovný problém se startováním,“ říká Vítězslav Sedlář z českého zastoupení Audi. Jan Kuhn, tiskový mluvčí českého importéra Mercedesu, má zase obavy, zda akumulátor v autě běžný zákazník vůbec najde. V motorovém prostoru jej totiž mají pouze některé vozy: „U modelů řad ML a R je akumulátor pod sedačkou. Když je elektricky ovládaná a baterie zcela vybitá, amatérsky se k němu prostě nedostanete. Nicméně u jiných modelů krátkodobé odpojení starého akumulátoru a připojení nového může zkušenější uživatel zvládnout. Následně je nutné třeba nastavení základních poloh oken či posuvné střechy a výklopné střechy,“ vysvětluje Kuhn. Pleštil z firmy Johnson Controls k tomu dodává, že sám výrobce baterií připravuje diagnostické zařízení, které jednak o výměně baterie informuje systém vozidla, navíc přes internet nasaje potřebné informace a provede mechanika potřebnými kroky. To bude řešení pro nezávislé servisy.

6. Jak startovat přes kabely?
Je mi jasné, že moderní vozy nesmím roztahovat. Startování přes kabely však popisuje každý jinak. Hlavně už se mi stalo, že startér auta točil po připojení kabelů beztak příliš pomalu. Připojení kabelů nám předvedl mechanik Filip Schnurpfeiler z autoservisu Auto Kelly Borek. „Červenou barvou je označený plus. Tento kabel tak připojte na oba kontakty baterie. Poté připojte minusový na baterii pomáhajícího vozu. U auta, které chcete nastartovat, najděte kovovou část co nejblíže startéru a kabel připojte takříkajíc na kostru. Připojení přímo na minusový pól akumulátoru startovaného vozu znamená větší přechodové odpory. Po nastartování nejdřív odpojujte minus (kostru). Nesmíte koncovkou plusového kabelu škrtnout o kovovou část některého z vozidel – to pak uděláte velmi slušný zkrat,“ usmívá se mechanik. Šokuje nás kabely, které si silou nezadají s těmi od generátoru temelínské elektrárny. „Takové si vyrábíme sami, protože dnes je velký problém koupit někde takové, které přenesou celý startovací proud. Tedy jimiž nastartujete i auto se zcela vybitou baterkou,“ prozrazuje. Kabely, jež zvládnou oživit i zcela vybitý vůz, by měly mít proud ne 200 A, ale nejméně 400, optimálně pak 600 A. Měly by být navíc vyrobeny z mědi náležitého průřezu.

:mava:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

sonick
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: stř pro 31, 2008 10:31
Bydliště: Bratislava, Prešov

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od sonick » ned úno 12, 2012 16:27

chalani mam obcas problem so startovanim. pri kratkych trasach, kedy sa auto len tak tak zohreje a opatovnom nastartovani po cca 2-3 hodinach mi auto skape. musim ho chvilu podrzat v otackach. za inych podmienok nie je problem. ak sa motor poriadne zahreje start bez problemov a naopak, ak je motor uplne studeny tiez ok.

opytam sa ako laik. co ovplyvnuje start z hladiska teploty motora?
Renault Megane II, 1,6 16V, Confort Dynamic

peto 1
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: sob lis 27, 2010 18:18
Kontaktovat uživatele:

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od peto 1 » ned úno 12, 2012 17:27

Ja mám podobný problém, mne to síce chytí a neskape, ale točí to niekedy asi 5 sekúnd. Problém bude asi v príprave zmesi, robí mi to tiež len slabo zahriaty, studený a teplý bez problémov, už to neriešim, proste si poviem: lebo <>
RENAULT MEGANE III 1,5 dCi Grandtour
RENAULT MEGANE II 1,4 16v 72 kW Grandtour
Obrázek

perfe11
Junior member
Příspěvky: 201
Registrován: pát dub 13, 2012 07:34

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od perfe11 » pát dub 13, 2012 07:53

Caute.
Mam taky problem. Mam MEGANE II 1.6 16V rv.2006 FL. Menil som olej ako vzdy s filtrom pohodicka. Ale cital som ze by trebalo aj palivovy filter vymenit.
Tak som si objednal. Dosiel taky plastovy. Ked som siel pod auto tak skoro to iste ako original. Vymena bola rychlovka aj ked vsetok benzin mi vytiekol do rukava monteriek a potom az do ponozky :D :D.
PROBLEM JE: ze po vymene mi nastartovalo na druhy krat, ale stale ako stoji do rana nechce nastartovat kym mu nepridam plyn nohou. Dokonca sa mi zda ze aj slabsie taha. Neviete mi povedat co to moze byt? Rozmyslal som ze ci som ho nedal opacne, ale to asi ani neda lebo tam je taky tvar ze na jednej strane filtra je taka plastova obruba a ta sa zasekne do poistky. Presne ako original. Takze nechapem v com to mzoe byt.
dakujem za kazdu pomoc.
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 88kw/120 koni r.v. 2003

zuzana.stehlikova
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: čtv čer 14, 2012 22:57

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od zuzana.stehlikova » čtv čer 14, 2012 23:28

Prosim o radu, procetla jse zde spoustu prispevku, ale nenarazila na stejny problem, tak doufam, ze se neopakuji. Muj Megane II 1,5 dci nestartuje.

Zablokoval se mi pedal spojky a protoze se to stalo kousek od domova, tak jsme auto chteli nastartovat a odtlacit domu. Bohuzel jsem ho zkusila nastartovat ze zarazenou rychlosti (ted uz vim, ze to byla pekna blbost!) Auto jenom skytlo a od te doby funguje pouze central, krome dveri kufru.

Pri otevreni auta se ani nerozsviti palubovka a na vlozeni karty auto taky nereaguje. Proste je uplne mrtve. Ze by to bylo baterkou mi prijde nepravdepodobne, protoze jsem auto zkousela nastartovat jenom jednou a navic byla menena pred pul rokem.

Takze RJ to nejspis vyhodnotila jako nejakou chybu a cely system zablokovala, zadne jine vysvetleni me nenapada. Take jeste pokud se zahybe s tim pedalem spojky, tak nekde v motoru strika kapalina, takze treba mohla nekam natect???

Prosim poradte, jestli mate nekdo podobnou zkusenost, nebo vas napada co se mohlo stat. Pokud je skutecne zablokovana RJ, tak jak je narocne to odblokovat.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » pát čer 15, 2012 09:24

Prdla nějaká pojistka na baterce pod tím červeným krytem. Co se týče spojky, tak je nejspíš vadná a doporučuju to opravit, jinak se s tím autem nedá jezdit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

adrive
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: čtv črc 31, 2008 21:22
Bydliště: Banská Bystrica

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od adrive » ned zář 02, 2012 20:52

Caute, neviem kam, tak davam sem. Poslednou dobou sa mi pri starte zacal ozyvat piskot. Vid koniec 3, zaciatok 4 sekundy na tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=NJyk4mzkg6g
Obcas tento zvuk pocut aj ked sa vyhrabem z parkoviska ked preradim do dvojky a pridam kus plynu. Ale tiez to len tak "zacvrlika" ako pri startovani. Ziadny dlhodoby zvuk. Cim by to mohlo byt? Dik
Renault Mégane II Grandtour 1,5 dCi 78kW, r.v. 8/2005

MarioS
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pát zář 14, 2012 13:35

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od MarioS » pát zář 14, 2012 14:28

peto 1 píše:Ja mám podobný problém, mne to síce chytí a neskape, ale točí to niekedy asi 5 sekúnd. Problém bude asi v príprave zmesi, robí mi to tiež len slabo zahriaty, studený a teplý bez problémov, už to neriešim, proste si poviem: lebo <>

Zdravim, ja mam sice Logana, ale casom sa obajvoval problem so startovanim stale viac. Najskor som skusil vymenit sviecky
za super kruto drahe japonske (tie original boli francuzke), vhodne pre benzivovy motor Logana 1,4 MPi. Spociatku sa fakt
zdalo, ze problem sa vyriesil a mozno aj vykon sa zlepsil pricom spotreba dlhodobo priemerne zostala na 6,3 l/100 km.

Lenze asi po 10 mesiacoch a najazdeni asi 15000 km sa problemi zacalo znova sporadicky opakovat a neskor sa auto nedalo
normalne nastartovat takmer nikdy. Kedze auto ma nieco ako rozdelovacie trafo, skusil som vybrat, vycistit a zasunut ten
podlhovasty konektor co ma styri kontakty. Na pocudovanie auto sice nastartovalo, ale chytalo to s problemami.

Tak neskor som znova odpojil ten kabel a vysistil a mierne povyhybal vsetky styri konektory, lebo sa mi zdalo dakaje volne
toto pripojenie a naviac po zasunuti do rozdelovaca som to cele zabezpecil izolacnou paskou, aby sa to nepohlo a tiez aby
sa tam nedostaly ziadne necistoty. Od vtedy auto startuje uplne v pohode - tak uvidim ci sa to casom inak prejavy :-)

Este ak by to nepomohlo, napada ma skontrolovat cidlo hornej uvrate (kontrola otacok motora), ktore sa nachadza na
pravej strane asi 40 cm na bloku motora. Ja som to zatial nemusel robit, lebo auto uz startuje bezproblemov, ale vraj
prave toto cidlo sposobuje caste problemi a je dobre vycistit kontakty - tak dufam, ze to niekomu pomoze.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Rado77 » pát zář 14, 2012 14:38

Starsie motory s mechanickym rozdelovacom ako ma Tvoje MPi maju 99% problemov so stratou vykonu, trhanim motora alebo zklymi startami prave v zlej iskre na niektory valec. Bud je to sposobene ako si spravne postupoval iba uvolnenym kontaktom niektoreho z VN kablov na strane rozdelovaca, alebo na sviecke. Alebo je casty problem s niektorym prepalenym VN kablom, pripadne prerazanim iskry z niektoreho z kablobv na kostru (viditelne v noci). A po rokoch je vcelku casty problem oxidacia kontaktov vnutri rozdelovaca - na samotnom palci a na kontaktoch - zhodit viecko rozdelovaca, vypucovat, nahodit naspet. To vnutro rozdelovaca staci vypucovat preventivne po 5 rokoch, alebo az ked clovek vymeni sviecky a VN kable, ale motor mu stale cuka, alebo nema tah, alebo nestartuje.
V Tvojom pripade si postupoval uplne spravne, mozno do buducna skor najprv pozriet tie VN kable, a az potom menit sviecky
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od flighttom » úte říj 30, 2012 05:53

jen pozor na kvalitu VN kabelů, měj jsem Dacii Logan 1,4MPi a kuny mi překousaly kabely, to co jsem tehdy koupil u Kelly (Starline) :D jsem tam dal a od té doby auto startovalo vždy na 2X :D prostě napoprvé nic jako kdyby vůbec nešla jiskra. Tak nové svíčky a zase to samé, jinak to jelo dobře. Tak jsem si objednal origo co tam patří - kabely BERU, šoupl je tam a chytala na škrtnutí :twisted: ty Starline měly asi 4X větší odpor než BERU, měřeno osobně :D
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

voodoomcz
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 12, 2009 11:50

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od voodoomcz » úte říj 30, 2012 18:44

Zravíím ,,

Dnes se mi objevil prvni velky problem co mam megana II , 1,6 benzin , , vcera s autem normalne jezdeno,, dnes rano chci nastartovat ale nic se nedeje , starter toci ale motor nechce chytnout , parkart se chytl ale hned to chciplo zkouseno pridavani plynu bez reakce , Svicky nove , baterie v poradku , dal jsem pro zmenu novou ale bez vysledku , zkousena druha karta , civky měneny taky nedavno , někdo nejaky napad ? Radu , na OBD ,zadnou chybu RJ nepsala , nemam clip:( tam bych byl mozna chytrejsi m pro kontrolu zkontrolovany vsechny pojistky .
megane 2 HB 1.6 16v

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » úte říj 30, 2012 18:58

Bez diagnostiky těžko ... co třeba snímač otáček?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

adtcomp
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř úno 22, 2012 04:11

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od adtcomp » sob lis 17, 2012 03:48

Ahoj zdravím, potřeboval bych taky radu, mám megana 1,4 rok 2009 a mám teď problém se startováním, když zmáčknu knoflík, má motor snahu chytit jakoby na 2 nebo 3 válce, někdy se chytne, někdy ne. Když ho ale po startu cca po 2-3 vteřinách chcípnu ( jak se trápí ) a znova startuju, chytne na cvrnknutí . Zatím jsem vyměnil svíčky a vyčistil čidlo na setrváku, co tu někdo psal. Auto mám na LPG, start ale vždy na benzín a občas to dělalo i před montáží LPG. Co bych mohl ještě zkusit? Dík za rady !!!
Renault Mégane Grandtour II 2009 1,4 16v LPG po 143000 km vrácen na protiúčet

Renault Clio Grandtour IV 2017 TCe 90 vrácen na protiúčet
Renault Captur 2017 TCe90 vrácen na protiúčet

Renault Mégane grandtour IV 2019 TCe 140
Renault Captur 2023 TCe140

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Nelze nastartovat

Příspěvek od Kuno » sob lis 17, 2012 15:40

Dnes jsem dokončil výměnu spojk.hydrauliky s ložiskem a auto se rozhodlo nestartovat.

Po zasunutí karty a zmačknutí tlačítka startu vše zafunguje jak má ale starter se nezačne točit. Starter samotný je O.K

Kde může být chyba?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Nelze nastartovat

Příspěvek od Zefek » sob lis 17, 2012 18:10

Jestli nezačne točit startér, tak nejsou splněny podmínky pro start. Píšeš, že vše ostatní je ok, tzn. odemkne se volant a kontrolky svítí, tak by mohl být problém se spínačem spojky/neutrálu/brzdy. A nebo se podívej na pojistky v motorovém prostoru, startér by měl mít svou pojistku, ale teď ti z hlavy neřeknu, která to je. Ale pojistku bys měl poznat třeba tak, že když ti někdo zkusí nastartovat, v té krabici, kde jsou v motoru pojistky, to cvakne - startér má své relátko.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » sob lis 17, 2012 18:11

Hádal cívky nebo svíčky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Kuno » ned lis 18, 2012 13:05

Ahoj,starter se neroztočí. Volant se odemkne,začne fungovat posilovač řízení, svítí kontrolky oleje,dobíjení,nepřetržitě imobilizer a rozjede se ventilator na druhý stupen. Po vytažení karty ventilator jede na první stupen,vypne až po odpojení baterky. Po opakovaném neúspěšném startu,vypíše boardelektronik defekt.
Pojistky jsou všechny OK, rele starteru bohužel nevím kde je. :(

Osobně tipuji na některé "plesnivé" :) dráty-kabeláž ale nemám tuchu které.

asi to brzo zapálím. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Rado77 » ned lis 18, 2012 18:53

Dakde som cital ze ked je niekde problem, roztoci sa ventilator chladica :D Ale kde je ten problem, tak prave to si nepametam :D Napr. na Fieste mi saharu roztoci na 2 stupen, ked pred startom odpojim cidlo teploty chlad. kvap. Ale samozrejme cidlo teploty chlad. kvap. nema na start vplyv. I ked u Rencka.... :roll: :lol:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » ned lis 18, 2012 19:49

Kuno: Problém je s kabeláží u jednotky vstřikování. Roztočí se ventilátor, protože jednotka na levém blatníku nemá spojení po CANu s jednotkou vstřikování. Zkus pohýbat s kabeláží kolem jednotky vstřikování, tam to bývá takové dost nešťastné. Kontrolka imobilizéru svítí, protože se nepodařilo ověřit kód imobilizéru v jednotce vstřikování, se kterou není spojení.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od pivi » ned lis 18, 2012 20:32

Kuno píše:Ahoj,starter se neroztočí. Volant se odemkne,začne fungovat posilovač řízení, svítí kontrolky oleje,dobíjení,nepřetržitě imobilizer a rozjede se ventilator na druhý stupen. Po vytažení karty ventilator jede na první stupen,vypne až po odpojení baterky. Po opakovaném neúspěšném startu,vypíše boardelektronik defekt.
Pojistky jsou všechny OK, rele starteru bohužel nevím kde je. :(

Osobně tipuji na některé "plesnivé" :) dráty-kabeláž ale nemám tuchu které.

asi to brzo zapálím. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Nejsem opravar ale typl bych ze si zapomel zapojit ty slabe draty kostry na baterce.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Kuno » ned lis 18, 2012 23:33

Kostry myslím jsou ok,i ty tři slabé na baterce jsou připojeny,spínače na spojce i brzdě taktéž snad ok,protože když při startu nesešlápnu spojku nebo brzdu,na dipleji píše abych to udělal.

Nevím zda to stím může souviset ale nejdou mi stěrače. To ale může byt jinde,auto skoro půl roku stálo.
Taktéž pozoruji že pokud chci startovat-stlačím start... ozve se cvaknutí,odemkne se volant,žhavení neproblikne,rozjede se posilovač řízení, AUTO DVAKRÁT PÍPNE,na displeji vypíše oil ok ale starter neotočí a imo svítí.
Pak je cca v desetivteřinových intervalech slyšet jemné cvakání nějakého relátka od pojistkovky u levého blatníku.
jsem z toho už bezradný.... :( :( :(

P.s: Dopředu děkuji všem za Vaše postřehy-rady.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » pon lis 19, 2012 00:05

Zapne se zapalování, ale nezapne se jednotka vstřikování. V tomhle bych viděl problém. Je to stejné, jako když zařadíš rychlost, šlápneš na brzdu a zmáčkneš start. Bojoval jsem s úplně stejným problémem, když jsem měl problém s kabeláží kolem jednotky vstřikování.
Problém je ukryt v horním konektoru jednotky vstřikování. Najdi na tom konektoru dva do sebe zkroucené dráty. Ty jsou od multiplexu. A pak žlutý drát - 12V po zapnutí zapalování. Důležité jsou i kostry, ale ty bývají většinou ok. Těch drátů do toho konektoru nejde až tolik. Zkus s tím pohýbat, odpojit konektor, prostříkat kontaktolem, nebo něčím takovým.

Zámek volantu, posilovač a další věci jsou napájené z té skříňky na levém blatníku. Snímač hladiny oleje by měl být zapojený přímo do přístrojovky. Nejsem si teď jistý, nebo je taky zapojený do té skříňky na levém blatníku. Žhavení neproblikne ... Kontrolky jsou založené na zprávách po CANu, takže její rozsvícení musí vyžádat jednotka vstřikování. Ale ta, dle točícího se ventilátoru, není připojena, takže do přístrojovky žádná zpráva nedorazí. Startér se neotočí, pokud nejsou splněny podmínky pro start - u tebe není ověřený imobilizér, když kontrolka zůstane svítit. A to zase stojí na té jednotce vstřikování, protože UCH zapla zapalování a odemkla volant, takže tam je kód OK.

Otázkou je, co je to za cvakání. A taky co na to diagnostika, ale počítám s tím, že se to nepřipojí k jednotce vstřikování :) Stěrače jsou záhadou. Nejsou spínané přímo páčkou, ale UCH posílá zprávu jednotce na levém blatníku a ta je spouští. Je možné, že je vadná tahle jednotka (není součástí systému imobilizéru).

Ale nejdřív zkus proměřit přítomnost 12V na žlutém tenkém drátu na horním konektoru jednotky vstřikování po zapnutí zapalování a taky pořeš ty multiplexní linky. Oboje směřuje do jednotky na levém blatníku. Pojiskty jsou v motorovém prostoru všechny v pořádku? Napětí baterie taky?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Kuno » pon lis 19, 2012 00:25

Baterka je 100 proc.,pojistky taktéž. Zitra zkusím to cos mi radil a dám vědět. Co může být to dvojí pípnutí po pokusu o start?

Na diag.s tím jet nemůžu,není to po opravě spojky celé seskládané a pokud to nebude točit,rozeberu to na díly.

Jinak-ještě...vylučuji možnost,že jsem něco blbě připojil..atd po opravě té spojky,protože to nestartovalo už před ní.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Kuno » pon lis 19, 2012 14:53

dnes jsem měl možnost vyzkoušet ve svém autě jrdnotku s pojistkami,co je u levého blatníku.
Změna žádná,dokonce i ten cyklovač v ní cvaká jako v té mé.

Zefek: žlutý kabel po zapnutí zapal. má plus 12V,ty zakroucené-tuším..zelený a růžový (asi) jsou průchozí od štekru ke štekru.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: ŠTARTOVANIE - PROBLÉMY, PAZVUKY, ELEKTRIKA...

Příspěvek od Zefek » pon lis 19, 2012 15:05

Počkej, tys vzal jednotku z levého blatníku z auta, které nejde nastartovat a dal jsi to do svého a tvé nenastartovalo? Tak je to jasné, je to v té jednotce. Skoč kamkoliv na vrakáč a sežeň ji. Originál v Renaultu tě výjde asi na 5 tisíc, na vrakáči to bude pár korun. Jen pozor, protože jsou dva druhy a jsou zaměnitelné, jen u nižší verze není kam pripojit nízkou rychlost ventilátor a taky tam tuším není klima. Z auta s klimou by to mělo jít přehodit bez problémů. A taky je jedno, jestli je to nafťák, nebo benzín. Jen by to pak chtělo nakonfigurovat diagnostikou kvůli alternátoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů