Utahovací moment AL kol

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Marianos
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: úte pro 08, 2009 16:19
Bydliště: Hlučín

Utahovací moment AL kol

Příspěvek od Marianos » čtv bře 04, 2010 20:40

Ahoj, nechci vypadat jako bl...., ale jakým momentem se utahují AL kola ? Mám 17-ky, díky. :idea:
Renault Austral iconic Tce 160

Uživatelský avatar
falonso
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: úte úno 23, 2010 09:20
Bydliště: Plzeňský kraj

Příspěvek od falonso » čtv bře 04, 2010 20:55

Povětšinou je doporučeno co já vím 100Nm na ALU kola a 120Nm na plechová kola.
RENAULT MEGANE II , 1.6 16V , r.v. 2003 , K4M 760 , modrá metal.

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » pát bře 05, 2010 00:42

Utahovací moment upevňovacích šroubů kol je 110
N.m

zdroj: servisní manuál Renault Mégane II ;)
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát bře 05, 2010 07:47

No proste na ten kluc par krat dupnes :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Marianos
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: úte pro 08, 2009 16:19
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od Marianos » čtv bře 11, 2010 11:11

Jen mám strach, ať to náhodou zbytečně nepřetáhnu, slyšel jsem totiž, že někomu to v pneuservise dorvaly pneumaticky a aláče mu praskly !!! :idea:
Renault Austral iconic Tce 160

Uživatelský avatar
falonso
Junior member
Příspěvky: 127
Registrován: úte úno 23, 2010 09:20
Bydliště: Plzeňský kraj

Příspěvek od falonso » čtv bře 11, 2010 12:47

Fuj, jenom barbar utahuje a povoluje kola pneumatickou pistolí :evil: Moc koukáte na formuli 1 :) Od čeho jsou klíče na kola a od čeho jsou momentové klíče,hm? Musí být taky trochu citu a láskyplné péče ke svým čtyřkolovým miláčkům :wink: Ale jak jsem to už v pár horších servisech viděl, tak vím že mrzutýho psa ušlechtilým kouskům nenaučíš :lol:
RENAULT MEGANE II , 1.6 16V , r.v. 2003 , K4M 760 , modrá metal.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv bře 11, 2010 13:04

Na R21 jsem kola vždycky dotahoval jen rukou. Ale nikdy jsem je už potom rukou nepovolil a musel jsem klíč nadstavit trubkou. Nikdy jsem nepřišel na to, proč to pak nešlo povolit. Teď utahuju kola rukou a stejnou silou je vždycky i povolím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv bře 11, 2010 13:43

Ja zatahujem rukou, a potom este trochu podupem po kluci nohou. Je to zvyk, lebo kedysi na Matize sa mi stalo, ze seris neutiahol jeden srob, a aj dlasie sa povolili a cudoval som sa, ze co mi hlavne v zatacke buchoce od zadneho kola...a ahla - 3 sroby uplne povolene!
Odvtedy rasej tomu trosku dupnem, a robil som uz XYZ srobov takto a nikdy sa nic nestrhalo, a dralo to dobre. Paradoxne povolit potom idu vcelku dobre, ale na ruku to neni, opet musim mierne nohou dzignut na kluc, kym srob povoli.
Kokos....ale sa tu bavime o hovadinach co? :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv bře 11, 2010 13:57

já to utahuju momenťákem na 100nm a jsem spokojen :wink: V každé knížce je to jinak, v jak na to, bylo 90, tak jsem si dal trošku více a jsem spokojen :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » čtv bře 11, 2010 16:04

Ja bych na to moc neslapal. Videl jsem na vlastni oci,jak znamej sroub ustrihnul a zustal mu narvanej v naboji. Navic tim,ze to nad miru utahujete vymackavate u plechacu to sedylko. Tech 100-110 Nm predepsanych neni zadna brutalni sila. Utahuju momentovym klicem a navic srouby maznu trochu vazelinou-naprosta spokojenost.Pri povolovani jen drobatko povolim a zbytek krasne vytocim rukou.Schvalne se zkuste podivat na velikost originalniho klice na vymenu kola. Pokud to dorvete pres nejakou trubku,nebo po klici skacete jak opice,asi pak tezko tim origo klicem na silnici vymenite pichle kolo za rezervu.Nebo je tu druhá možnost, ze budete muset s sebou vozit nejakou tu trubku jako "nasadu" na povoleni :lol:
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv bře 11, 2010 17:29

Trošku jsem nad tím přemýšlel a jestli se to má dostahovat 100Nm, tak je to na páce jeden metr nějakých 10kg. Klíč může mít odhadem tak 20cm, což je pětkrát menší, takže je to 50kg. Když se na to postaví hubený člověk, jako třeba já, tak je to akorát :)
Doufám, že jsem se nesekl :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » čtv bře 11, 2010 20:18

Tak jestli ustřihnul šroub ..hmm tak asi špatná kvalita, nebo parkrát fest přetažený...občas když to člověk po někomu povoluje musí vzít i dvoumetrovou trubku a trochu zabrat... Ono není šroub jako šroub. stává se i to, že se šrouby sami povolují, ale ve finále se dost často natahuje závit a pak to jednoho hezkého dne praskne..prostě na šroubech se nevyplatí šetřit, určitě dotahovat na moment a mít ke kolům šroub s příslušnou dosedací plochou, myslím, že jsou minimálně dva druhy. :)
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » čtv bře 11, 2010 22:15

Dva druhy jsou, ale konkretne u MeganeII se ty srouby lisi pouze delkou - a rozdil mezi nimi jsou 2mm v delce.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » pát bře 12, 2010 00:46

kmarty píše:Dva druhy jsou, ale konkretne u MeganeII se ty srouby lisi pouze delkou - a rozdil mezi nimi jsou 2mm v delce.
Mel jsem na mysli dva druhy podle dosedaci plochy hlavy šroubu a to bud kuzelove a nebo kulove. coz je samozrejme zavisle na tom jakou plochu ma elektron :) ty 2 mm to jsem vubec nemel na mysli ani o tom nevim :D
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát bře 12, 2010 01:41

Lidi až pojedete někdy kolem nějakého Baum..., tak si kupte teleskopický klíč, který stojí okolo 150Kč. A taky se v nějaké akci dá koupit momentový klíč, sice není valné kvality, ale funguje dobře.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pát bře 12, 2010 09:33

Teleskopicky klic mam a pouzivam jej pouze pro povolovani. Utahuju klasickym "krizakem" kde tlacim jen na jednu stranu (neberu jej obouruc - teda jo, ale tou druhou rukou drzim klic jen v ose sroubu). Cokoliv vic je pak porod povolit.


2tpolak: Tak ja to bral original plech. kola vs original alu kola a original srouby. Vsechno je to stejny kuzel.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Otomar
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: úte čer 09, 2009 08:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Otomar » pát bře 12, 2010 09:50

Stanley29 píše: srouby maznu trochu vazelinou
to je ta druhá věc co píšou v knižkách, že se ty šrouby nemají mazat vazelínou...

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát bře 12, 2010 09:54

dělá to i servis origo :twisted: a pomáhá to :lol:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » úte bře 16, 2010 08:53

Otomar píše:
Stanley29 píše: srouby maznu trochu vazelinou
to je ta druhá věc co píšou v knižkách, že se ty šrouby nemají mazat vazelínou...
Tohle je vec,ktera rozdeluje lidi na dva tabory.Ti co mazou a ti co nemazou a tvrdi,ze mazani sroubu je blbost. Nenapada me,proc by se to mazat melo ci nemelo. Ja proste mazu a pri povolovani sroubu lehce o par stupnu povolim a vytocim sroub krasne rukou.Zadne negativum nevidim,tak nevim proc bych nemel mazat. :lol:
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte bře 16, 2010 09:11

Pockej az se ti zapecou :-). V tom teda nemam jistotu ze to je ten duvod.
Ja nemazu, akorat ty srouby beru kartacem aby byly cisty. S vysroubovavanim nemam zadny problem (po prvotnim povoleni jdou v pohode rukou).
Tchan maze nejakou grafitovou vazelinou. Ze to delal vzdycky, takze to bude delat i nadale.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

mip
Junior member
Příspěvky: 117
Registrován: úte bře 31, 2009 14:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od mip » čtv bře 18, 2010 08:25

Zefek píše:Na R21 jsem kola vždycky dotahoval jen rukou.... Teď utahuju kola rukou a stejnou silou je vždycky i povolím.
:lol: :lol: :lol:
Já jednou na svojí stařičké "stodváce" (budiž ji země lehká) utáhl přední kola taky jenom rukou... A po kilometru mi málem v zatáčce upadlo kolo....
:lol: :lol: :lol:
Od té doby utahuju kola klíčem. :lol: :lol: :lol:

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv bře 18, 2010 09:41

Zas takové teploty tam nejsou, to by si jinak zapekl i ložiska. Já jsem alergickej na cokoliv rezavýho, tak mažu už 25 let a nikdy se mi nestalo, že by se šroub nebo matka samovolně povolily.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » čtv bře 18, 2010 09:56

Hele, to jde rict i opacne - 15 let srouby nemazu (jen je cistim od bordelu) a jeste se mi nestalo ze bych je mel nejaky zatuhly, zarezly ze by to neslo povolit a podobne :-)

Kdo maze, at si pro mne za mne maze. Kdyz budu mit zrovna po ruce tu tchanovu grafitku tak to mozna taky lehoulince maznu, ale jinak ne a vrasky si tim nijak nedelam.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv bře 18, 2010 10:16

mip píše:
Zefek píše:Na R21 jsem kola vždycky dotahoval jen rukou.... Teď utahuju kola rukou a stejnou silou je vždycky i povolím.
:lol: :lol: :lol:
Já jednou na svojí stařičké "stodváce" (budiž ji země lehká) utáhl přední kola taky jenom rukou... A po kilometru mi málem v zatáčce upadlo kolo....
:lol: :lol: :lol:
Od té doby utahuju kola klíčem. :lol: :lol: :lol:
:D:D Jo, rukou jsem myslel klíčem bez trubky. Vždycky jsem to dotáhl klíčem, ale nikdy to na R21 nešlo bez trubky povolit, jak to drželo. :) Ale jasně, nohou by se to dělalo blbě :D:D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
martysemerad
Junior member
Příspěvky: 120
Registrován: čtv čer 09, 2011 12:43
Bydliště: Praha

Re: Utahovací moment AL kol

Příspěvek od martysemerad » čtv kvě 09, 2013 12:29

Já byl dneska v Renault Minute v Ďáblicích a klučina to nejprve dotáhnul pneumatikou a když to shodil zpět na kola, tak to projel momenťákem, který měl délku asi tak 80cm.
Když jsem ho viděl, jak bere to ho**do a jde k mému kolu, hrklo ve mě :).
nyní: FORD C-Max 2006, 1.6i, 80kW
dříve: Laguna II r.v. 2001 Expression, 1.9dCi 88kW270Nm@110kW320Nm, 335000km
Dodělávaná výbava: zadní boční airbagy, tempomat s ovládáním na volantu, výměna všech LED za supersvítivé - klima, budíky, dveře, stř.tunel..., síťový program v kufru, domácí TV tuner, budíky s grafickým displejem, vyhřívání předního skla, xenony, nově ostřikovače.
Můžu nabídnout diagnostiku v Praze - Suchdol nebo dle dohody přijet :).
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů