okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Moderátor: Moderators General
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Jo možná, v každým případě rozebrat, určit diagnózu a pak konat. Nic nekupovat dopředu.
Různé plastové bazmeky se na tyhle mechaniky dají koupit na E-bay. Výborné zkušenosti taky mám s nejlevnějšíma kompletníma mechanikama právě z E-bay, jsou naprosto funkční a kolem 700,-Kč. Přitom vyčistit motorek a repasovat elektroniku TEMIcu - výměna kondu, vyčistit konektory, konzervace koroze.
Různé plastové bazmeky se na tyhle mechaniky dají koupit na E-bay. Výborné zkušenosti taky mám s nejlevnějšíma kompletníma mechanikama právě z E-bay, jsou naprosto funkční a kolem 700,-Kč. Přitom vyčistit motorek a repasovat elektroniku TEMIcu - výměna kondu, vyčistit konektory, konzervace koroze.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Nakolko som nemal na cas sa na to pozriet a dal som auto do servisu urcili tam ze je poskodeny elektromotor stahovania a urobili mi vymenu.
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
To se mi nějak nezdá. Motor (tento) hodnotím jako nezničitelný. Pokud tím nemysleli komplet motor+TEMIC. V tom případě odhaduju cenu tak 2000 za materiál a tak asi 2000 za práci tedy po Vašem tak 150 éček. Jestli mám pravdu, tak polovina byla vynaložena zbytečně.
Jinak jasně čas jsou peníze a pokud nemám čas tak je to jasný. Já jsem taky často v takový situaci. JInak pro mě je "hrabání se" v autě relax, proto si většinu věcí dělám sám, takže ani pro mě to vlastně neni o penězích, často ale je to ale o principu, že neplatim "odborníkům" to, co neprovedi nebo provedli zybtečně.
Jinak jasně čas jsou peníze a pokud nemám čas tak je to jasný. Já jsem taky často v takový situaci. JInak pro mě je "hrabání se" v autě relax, proto si většinu věcí dělám sám, takže ani pro mě to vlastně neni o penězích, často ale je to ale o principu, že neplatim "odborníkům" to, co neprovedi nebo provedli zybtečně.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Ahoj,
prosím o radu, mám problém s oknem u řidiče. Stáhnout jde normálně, ovšem zatáhnout už ne - jede zase dolu.
Naštěstí to "ještě" jde zavřít přes kartu.
Díky za pomoc.
J.
prosím o radu, mám problém s oknem u řidiče. Stáhnout jde normálně, ovšem zatáhnout už ne - jede zase dolu.
Naštěstí to "ještě" jde zavřít přes kartu.
Díky za pomoc.
J.
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
1 ) Janan: Tomu nerozumím - jak "jde zavřít přes kartu" ?
2) Tady jde o to, jestli funguje mechanismus otevření/zavření okna.
3) Jestli do toho jde dobře eletrika. Podívej se na moje fotky z opravy - je to dříve pod mým nickem. Tam máš přesně popsaný konektory co kam vede a proměř konektor Temicu. (+12V, kostra, ovládací kostření, blokovací + , prozvonit přes mikrospínače na dveřích ovládací propoje)
4) Ale jak to píšeš mi připadá (po zimním období typické), žes přišel o ukostření - uhnil ti drát v konektoru do Temicu. Čti moje příspěvky výše. Mě se to chovalo podobně a oprava je za 5,-- korun. Případně se klidně ptej.
2) Tady jde o to, jestli funguje mechanismus otevření/zavření okna.
3) Jestli do toho jde dobře eletrika. Podívej se na moje fotky z opravy - je to dříve pod mým nickem. Tam máš přesně popsaný konektory co kam vede a proměř konektor Temicu. (+12V, kostra, ovládací kostření, blokovací + , prozvonit přes mikrospínače na dveřích ovládací propoje)
4) Ale jak to píšeš mi připadá (po zimním období typické), žes přišel o ukostření - uhnil ti drát v konektoru do Temicu. Čti moje příspěvky výše. Mě se to chovalo podobně a oprava je za 5,-- korun. Případně se klidně ptej.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Ahoj,
je to přesně tak, stahování okna funguje normálně, ovšem po stisknutí spínače nahoru jede opět dolů. Jediná možnost, jak okno opět zavřít je dvojklikem na kartě.
Vypadá to teda na drát to Temicu?
je to přesně tak, stahování okna funguje normálně, ovšem po stisknutí spínače nahoru jede opět dolů. Jediná možnost, jak okno opět zavřít je dvojklikem na kartě.
Vypadá to teda na drát to Temicu?
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Těžko hádat z křišťálové koule ale viděl bych to někde na přerušení cesty toho ovládacího drátku. Zkusil bych vzít bypass drátek a nabodnout postupně ty slabé u konektoru Temicu(u mě jsou černé ale nemusí být). Druhou stranou se dotknout kostry. Okno by se mělo rozjet nahoru nebo dolu. Když se nerozjede, je někde něco přerušeno nebo uvnitř toho konektoru je vyhnilý ten drátek. Jo ono je ti líto ten konektor rozebrat, vytáhnout z něj ten silikon, ale jinak to nezjistíš, i když ty drátky jsou uhnilý vevnitř, drží tam dobře. Podívej se na moje fotky tam je vyznačeno, který dva drátky to jsou.
Tady máš popsaný ty drátky - je to strana řidiče:
https://mega.nz/#F!dkERURya!ZrU0x9kiIc0SBseBfizGmg
Tady máš popsaný ty drátky - je to strana řidiče:
https://mega.nz/#F!dkERURya!ZrU0x9kiIc0SBseBfizGmg
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
S Temici mám problém už od začátku, co jsem to auto koupil, vždy jsem koupil jetý z vrakoviště a tak rok fungoval, dokud nezačal opět blbnout, nyní jsem se to snažil řešit koupí nových Temiců z Alieexpressu, opravdu fungovali, ale jen asi tři dny, po třech dnech jsem ucítil v autě hrozný zápach, říkal jsem si, asi někde hoří, no o chvíli později jsem viděl jak jde z pod tapecírungu kouř, rychle jsem vypnul zapalování, poté vytáhnul pojistky, a připravil hasičák. Naštěstí nakonec nebyl třeba, rozdělal jsem to, a motorek úplně vařící, nedalo se na něj sáhnout, samozřejmě zničenej, uvnitř seškvařenej, takže teď musím koupit jiný. Nevím co se tam přesně stalo, ale už to nechci zažít znova, bohužel pojistky nazafungovaly, a tímhle u mě Čína skončila.
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
siima39 A opravdu to byl TEMIC nebo nějaká noname replika ?
Asi bych ti doporučil vyzkoušet tu kostku z ebay: https://www.ebay.com/itm/2-x-Mini-Cube- ... Sw-hRcrEX5
Mě se jeví spolehlivě, i když není funkční pulsní režim. Mě to nevadilo. Pak jsem se origo TEMIC naučil opravovat.
Asi bych ti doporučil vyzkoušet tu kostku z ebay: https://www.ebay.com/itm/2-x-Mini-Cube- ... Sw-hRcrEX5
Mě se jeví spolehlivě, i když není funkční pulsní režim. Mě to nevadilo. Pak jsem se origo TEMIC naučil opravovat.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
analytic: Určitě to nebyl originál, koupil jsem to na alieexpresu... ale jinak vypadá totožně jako originál, jak říkám tři dny fungoval bez problému po vložení šel normálně zinicializovat a pak tohle... nečekal jsem že to oddělá motorek , radost z plně funkčních okének už asi u Megana mít nebudu... Původní temic jsem se před lety snažil opravit podle návodu, ale nepodařilo se, Pro znázornění přikládám rozdíl mezi originálním a neoriginálním Temicem jak jsem ho zachytil
čína:
originál
Tady odkaz ze kterého jsem objednal
https://www.aliexpress.com/item/3299268 ... 4c4d4H92J4
čína:
originál
Tady odkaz ze kterého jsem objednal
https://www.aliexpress.com/item/3299268 ... 4c4d4H92J4
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
siima39:
Horní obrázek - určite FAKE. Je tam něco úplně bouchnutýho, opravdu nepoužívat !!!
Dolní obrázek: Originál - opravdu tak vypadá, bude pravý. Je tady možná repase . Upeč to (opravdu, doslova) na cca 250°C abys odstranil studené spoje. Někdy to funguje ale musí to být provedeno odborně. Já bych se držel klidně i osobní DIY opravy originálu - výměna kondů, přepájení mikropájkou všech spojů (zas jich tam tolik není). Během opravy zapojit a permanentně testovat, dokud se chyba neodstraní.
99% závad TEMICu je v kondech a studených spojích, protože je už použita bezolovnatá pájka !!!
Vstupní kondy SMD jsem dával 10uF a ten elyt je myslím 100uF/25V - jakýkoli, klidně dej tantal.
Někde dřív jsem dával odkaz na video této opravy. Já jsem to tak udělal a úspěch. Podívej se na moje starší příspěvky zde.
Ještě dopisuju: Když to prohlížim (ten FAKE) nepřipadá mi to až tak hrozně provedené. Ty 2 relé jsou tam jako náhrada originálního, které je obousměrné a nejde jednoduše nahradit - je to čistá proprieta která se nevyrábí hromadně. Shořel ti tam ale výstupní konektor k motoru.
Já bych to pospojoval na stole, místo motoru žárovku, a zapojil to. Pokud funguje, opravil bych spoj do motoru a klidně provozoval. Spíš je otázkou proč k tomu zkratu došlo. To takhle na dálku neurčíme. Ale určitě bych ten FAKE Temic vyzkoušel "na stole". Jak se to zapojuje taky najdeš v mých dřívějších příspěvcích zde
Horní obrázek - určite FAKE. Je tam něco úplně bouchnutýho, opravdu nepoužívat !!!
Dolní obrázek: Originál - opravdu tak vypadá, bude pravý. Je tady možná repase . Upeč to (opravdu, doslova) na cca 250°C abys odstranil studené spoje. Někdy to funguje ale musí to být provedeno odborně. Já bych se držel klidně i osobní DIY opravy originálu - výměna kondů, přepájení mikropájkou všech spojů (zas jich tam tolik není). Během opravy zapojit a permanentně testovat, dokud se chyba neodstraní.
99% závad TEMICu je v kondech a studených spojích, protože je už použita bezolovnatá pájka !!!
Vstupní kondy SMD jsem dával 10uF a ten elyt je myslím 100uF/25V - jakýkoli, klidně dej tantal.
Někde dřív jsem dával odkaz na video této opravy. Já jsem to tak udělal a úspěch. Podívej se na moje starší příspěvky zde.
Ještě dopisuju: Když to prohlížim (ten FAKE) nepřipadá mi to až tak hrozně provedené. Ty 2 relé jsou tam jako náhrada originálního, které je obousměrné a nejde jednoduše nahradit - je to čistá proprieta která se nevyrábí hromadně. Shořel ti tam ale výstupní konektor k motoru.
Já bych to pospojoval na stole, místo motoru žárovku, a zapojil to. Pokud funguje, opravil bych spoj do motoru a klidně provozoval. Spíš je otázkou proč k tomu zkratu došlo. To takhle na dálku neurčíme. Ale určitě bych ten FAKE Temic vyzkoušel "na stole". Jak se to zapojuje taky najdeš v mých dřívějších příspěvcích zde
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Ten výstupní konektor neshořel, on tak jen vypadá protože jsem tu desku z toho plastovýho krytu musel vyštípat kleštěma, a zbyl tam na tom kus plastu , na rozdíl od originálního temicu nešly ty zobáčky (konektory) tak lehce vypájet ven, abych ji jednoduše vytáhl, jsou tam totiž nějak zalitý v tom plastu, já upřímně nepochybuji o tom že ten temic je ještě funkční, když jsem ho pak zkoušel tak ještě nejspíš fungoval, bohužel motor už se netočil protože byl rozpečenej uvnitř, ale škubalo v něm. Myslíš že je tu možnost, že za to mohl ten motor stahovačky? Já tam totiž ještě jeden tenhle čínskej temic mám v tom autě, a nevím jestli ho mám vyndat a dát tam ten původní originál, kterej sice blbnul, ale alespoň nějak fungoval nebo ho tam nechat a čekat až shoří i druhej motor. Dobrá zpráva je že z alieepressu mi za ty temici alespoň vrátí peníze když už nic. Bohužel oprava Temiců asi nepůjde, za prvé mám hodně špatnou starou trafo pájku, a za druhé, nejsem na tohle odborník a dost se mi klepou ruce, ale někdy až bude víc času tak to můžu zkusit, mám doma dohromady 5 TEMICŮ
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
siima39: Jak píšeš, určitě opatrně na jednom origu zkus tu opravu minimálně tím, že propájíš všechny spoje, potom až dělej další kroky. Jinak s tím motorem --> logicky se na něm nemá co zničit. Muselo tam dojít ke zkratu nebo do něj šel pořád proud v poloze dorazu - proto ten smrad(asi z ze zahřátýho izolačního laku vinutí). To by zase nasvědčovalo tomu, že ten FAKE Temic nevypnul při zvýšení odběru proudu na dorazu. Já bych ten motor rozebral, změřil jestli není vinutí na rotoru přerušené/zkratované. Vyčistit, zkontrolovat dotek na komutátoru. Zapojit do série a ampérmetr a testovat jestli opravdu vypne na dorazu. Je třeba zjistit co se tam stalo, jinak se ti to bude opakovat třeba i s novým.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Tak jsem tam dnes zapojil novou stahovačku, Magneti Marelli, i s motorkem (stejná jako Valeo, Inteva) ten motor je každopádně asi přepólovávej, protože když zmáčknu nahoru, okno jede dolu a naopak, když jsem zapojil temic naopak už to jelo správně, zkoušel jsem inicializovat a ani jeden TEMIC se nechytl, koupil jsem totiž asi stahovačku bez funkce komfort, může to být ten problém? Čínskej temic jsem zkoušel zkoušečkou, uzemnil jsem na karoserii a pak zkoušel propojit + - a z obou šel permanentní proud. Tak nevím co se v něm děje, Je normální že na 3 pin zprava jde neustále šťáva? Už nevím kde je problém okno furt polofunkční
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
siima39 :
Tady to máš s popisky v obrazech. Doubleclick na náhled:
https://mega.nz/#F!dkERURya!ZrU0x9kiIc0SBseBfizGmg
Tady to máš s popisky v obrazech. Doubleclick na náhled:
https://mega.nz/#F!dkERURya!ZrU0x9kiIc0SBseBfizGmg
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Díky za odkaz, tohle už je pro mě trochu vyšší dívčí, bohužel mám doma jen starou tranzistorovku, a obyč zkoušečku. Nakonec jsem to udělal tak že jsem na ten novej motorek dal ten zbývající čínskej temic, ten jedinej s ním byl schopnej komunikovat bez záseků, přepóloval jsem to na výstupu prorože ten motorek od INTEVI (Valeo) má prostě obráceně +a-, starej temic jsem dal k řidičovi na původní motorek, zatím to tedy funguje, občas si to žije svým životem, nemám moc čas na to abych rozebral tu kabeláž, jen dneska jsem s tím strávil pomalu celej den Co mě straší je, že do svorky 3 na tom štekru co jde do Temicu jde na straně spolujezdce kde mi shořel ten motor neustále proud, ale na straně řidiče ne. Nevím nechápu to, ty okna si žijou vlastním životem snad to zas neshoří
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
siima39: Ne jedné za svorek je ve stavu "vypnuté zapalování, karta mimo čtečku" tzv. blokovací napětí, a to tam má být. Když zasuneš kartu a zapneš zapalování, tohle blokovací napětí by mělo zmizet. Je to ochrana obvodu, i když nevim její logiku. Myslim, že to na těch fotkách je vidět.
To co popisuješ mi připadá, že tam bude někde chyba v kabeláži nebo vyhnilá konektorová dutinka.
To co popisuješ mi připadá, že tam bude někde chyba v kabeláži nebo vyhnilá konektorová dutinka.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Ahoj,
Tak mám taky trochu pozlobené okýnko.
Od řidiče všechny okna jdou nahoru i dolu, dojezdy fungujou taky na všech oknech...
U spolujezdce jde okno ovládat nahoru i dolu, ale jen “ručně” jakmile doklepnu na “dojezd” okno se zastaví a nikam nejede. Je jedno jestli to promáčknu dolu nebo nahoru.
Rozebral jsem tlačítko - jsou tam dva mikrospinače a nic jiného krom světýlka. Jeden mimrospínač to pošle dolu, deuhej nahoru a dioda svítí, tzn spínač je v pohodě. Motor to umí sám poslat s dojezdem nahoru i dolu - ale jen od řidiče, tzn ten je taky cajk.
Řidičovo tlačítko funguje tak jak má, tzn hádám že taky v pořádku
Kde je chybka?
Tak mám taky trochu pozlobené okýnko.
Od řidiče všechny okna jdou nahoru i dolu, dojezdy fungujou taky na všech oknech...
U spolujezdce jde okno ovládat nahoru i dolu, ale jen “ručně” jakmile doklepnu na “dojezd” okno se zastaví a nikam nejede. Je jedno jestli to promáčknu dolu nebo nahoru.
Rozebral jsem tlačítko - jsou tam dva mikrospinače a nic jiného krom světýlka. Jeden mimrospínač to pošle dolu, deuhej nahoru a dioda svítí, tzn spínač je v pohodě. Motor to umí sám poslat s dojezdem nahoru i dolu - ale jen od řidiče, tzn ten je taky cajk.
Řidičovo tlačítko funguje tak jak má, tzn hádám že taky v pořádku
Kde je chybka?
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Ahoj, odpovídám pořád stejně. měřit, měřit a zase měřit. Logicky Temic chodí. Tedy co ? Někde ukostření, uhnilý drát, přerušený drát, studený spoj, konektor dveří atd. Musíš kousek po kousku.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Ahoj, dnes přišel kluk, že pravé zadní okno jenom stáhnul do půlky a nejde mu vytáhnout nahoru, respektive ovládání PZ okna je úplně mrtvý jak od řidiče tak ze spínače PZ dveří. Ostatní okna zcela OK.
Problém vyřešen po 4 hodinách práce. Popíši to takovým operačním protokolem, protože to je typická závada, na kterou většina z Vás odkazuje nebo se ptá.
Můj postup:
1) asi nejhorší věc - odkrytovat PZ dveře
2) revize kabelů, revize konektoru. Zatím nic nerozebírám, jenom sundavám hlavní konektor na TEMICu. Měřím +- při vypnutém zapalování. 12V OK, chybí blokovací napětí na krajním černém drátku.
3) Prověřuji funkci TEMICU. Vzal jsem seřezávací nůž a obnažil maličký kousek izolace ovládacích kablíků - krajních. Zapojil na krokodýla a druhou stranou kabelu se dotýkám kostry. Nahoru OK, dolu OK. První závěr: TEMIK OK., Motor OK, mechanika OK. a jedu dál:
4) U řidiče vyndavám hlavní spínač. Prozvonil jsem kablíky ovládání (dva černé z konektoru TEMICu proti konektoru řidiče. Dobrá zpráva - pípe to.
5) Snaha zprozvonit kablíky od spínače PZ dveří proti konektoru řidiče. Zde není spoj, zatím neřeším protoře absence blokovacího napětí je stav, při kterém je mechanismus funkční. Později se vyřešilo samo s vyčistěním hlavního konektoru.
6) Rozebírám konektor mezi karoserií a dveřmi. Prostříkávám WDčkem a znovu provizorně spojuji.
7) Cvak a jde to. Byl přerušen drátek kostry (nebo jenom oxydace v hlavním konektoru dveří). Zde to není tak, že kostra je vedena společným kabelem ale proti každému živému kablíku jde jeho protikostrový. Takže při troše "prasečiny" se může ten přerušený kablík vynechat a kostřit na masu. V tomto případě to je OK. Já jse ale zastáncem, udržovat originální vlastnosti výrobku, proto budu bypassovat.
Závěr: Zprovozněno ale závada není odstraněna. Je patrně přerušený nebo načatý některý drát v gumovém ohybu k hlavnímu konektoru dveří a pohybem a zkrocením při demontáži/montáži se to zase spojilo, čímž je vlastní problém neodhalitelný.
9) Zprovozněno, zapakováno, konzervováno, vše funguje. Připravím kabelový svazek a po příštím projevu závady budu bandážovat bypass kabely k hlavnímu konektoru dveří. Zděs sobaka zarýta !!!!!
10) Můj pohled. Většinou je vlastní TEMIC v pořádku a všichni jej sháníte zcela zbytečně. Řekl bych, že přerušení drátu, uhnití z konektoru, oxydace atd. je příčina 90% zde Vámi popisovaných závad.
Příště si dám vedle sebe kameru a stanu se youtuberem v opravě pohybového ústrojí okna.
Problém vyřešen po 4 hodinách práce. Popíši to takovým operačním protokolem, protože to je typická závada, na kterou většina z Vás odkazuje nebo se ptá.
Můj postup:
1) asi nejhorší věc - odkrytovat PZ dveře
2) revize kabelů, revize konektoru. Zatím nic nerozebírám, jenom sundavám hlavní konektor na TEMICu. Měřím +- při vypnutém zapalování. 12V OK, chybí blokovací napětí na krajním černém drátku.
3) Prověřuji funkci TEMICU. Vzal jsem seřezávací nůž a obnažil maličký kousek izolace ovládacích kablíků - krajních. Zapojil na krokodýla a druhou stranou kabelu se dotýkám kostry. Nahoru OK, dolu OK. První závěr: TEMIK OK., Motor OK, mechanika OK. a jedu dál:
4) U řidiče vyndavám hlavní spínač. Prozvonil jsem kablíky ovládání (dva černé z konektoru TEMICu proti konektoru řidiče. Dobrá zpráva - pípe to.
5) Snaha zprozvonit kablíky od spínače PZ dveří proti konektoru řidiče. Zde není spoj, zatím neřeším protoře absence blokovacího napětí je stav, při kterém je mechanismus funkční. Později se vyřešilo samo s vyčistěním hlavního konektoru.
6) Rozebírám konektor mezi karoserií a dveřmi. Prostříkávám WDčkem a znovu provizorně spojuji.
7) Cvak a jde to. Byl přerušen drátek kostry (nebo jenom oxydace v hlavním konektoru dveří). Zde to není tak, že kostra je vedena společným kabelem ale proti každému živému kablíku jde jeho protikostrový. Takže při troše "prasečiny" se může ten přerušený kablík vynechat a kostřit na masu. V tomto případě to je OK. Já jse ale zastáncem, udržovat originální vlastnosti výrobku, proto budu bypassovat.
Závěr: Zprovozněno ale závada není odstraněna. Je patrně přerušený nebo načatý některý drát v gumovém ohybu k hlavnímu konektoru dveří a pohybem a zkrocením při demontáži/montáži se to zase spojilo, čímž je vlastní problém neodhalitelný.
9) Zprovozněno, zapakováno, konzervováno, vše funguje. Připravím kabelový svazek a po příštím projevu závady budu bandážovat bypass kabely k hlavnímu konektoru dveří. Zděs sobaka zarýta !!!!!
10) Můj pohled. Většinou je vlastní TEMIC v pořádku a všichni jej sháníte zcela zbytečně. Řekl bych, že přerušení drátu, uhnití z konektoru, oxydace atd. je příčina 90% zde Vámi popisovaných závad.
Příště si dám vedle sebe kameru a stanu se youtuberem v opravě pohybového ústrojí okna.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 608
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Tak přispěji já se svojí troškou do mlýna. Baterka odpojena, koncové body načteny a teď k problému. Řidičovo a spolujezdcovo okno jezdí ok, do té doby než ho nechám dojet dolů a vypnout dorazem. Pak nahoru zase skáče jak po odpojení baterky. Dojedu nahoru a zase normálně jede dolů. Pokud ho kdekoliv zastavím před dorazem, tak funguje ok tzn. jezdí plynule nahoru a dolů. Zadní okénka jsou ok. Co vy na to?
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Vadný temic, vyměn a uvidíšBabik78 píše: ↑sob led 11, 2020 22:14Tak přispěji já se svojí troškou do mlýna. Baterka odpojena, koncové body načteny a teď k problému. Řidičovo a spolujezdcovo okno jezdí ok, do té doby než ho nechám dojet dolů a vypnout dorazem. Pak nahoru zase skáče jak po odpojení baterky. Dojedu nahoru a zase normálně jede dolů. Pokud ho kdekoliv zastavím před dorazem, tak funguje ok tzn. jezdí plynule nahoru a dolů. Zadní okénka jsou ok. Co vy na to?
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 608
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Temic můžu použít i ze zadního okna?
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
Babik78:
Ano, všechny 4 Temicy jsou stejné.
ale: Většinou je vlastní TEMIC v pořádku a všichni jej sháníte zcela zbytečně. Řekl bych, že přerušení drátu, uhnití z konektoru, oxydace atd. je příčina 90% zde Vámi popisovaných závad.
Ano, všechny 4 Temicy jsou stejné.
ale: Většinou je vlastní TEMIC v pořádku a všichni jej sháníte zcela zbytečně. Řekl bych, že přerušení drátu, uhnití z konektoru, oxydace atd. je příčina 90% zde Vámi popisovaných závad.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 608
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: okna - částečně nefunkční elektrika stahování - oprava
To Analytic: no jo, ale proč to nefunguje v dolní poloze? Já jsem ty tvoje příspěvky četl - voda skrz silikonovou ucpávku apod. Nemám problém, že by mi okno někdy nejezdilo. Jede vždy, akorát když dojede na impulz nebo ručně do spodní polohy, tak nahoru zase skáče. Vyskáču nahoru a zase jedu dolů a pokud zastavím před spodní polohou (tzn. jsem ji nenačítal, dolů okno neskáče), jakou by to mělo souvislost s co popisuješ? Proč by se horní doraz resetoval při dojetí do spodního? To myslíš, že může způsobovat oxidace, konektor, drát? Ještě jsem to rozdělaný neměl, ale když jsem odpojil baterku, tak se zase museli načíst oba dorazy.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů