Unikající olej

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

viktorek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: ned zář 27, 2009 11:43

Unikající olej

Příspěvek od viktorek » stř říj 14, 2009 18:25

Zdravím. Potřebuju radu. Zase. Smůla se mi asi lepí na paty. Dnes když jsem stál do kopce a nastartoval napsalo mi to ze je nizka hladina oleje at ho doleju. Když jsem přijel před barák, tak koukám a celý kryt pod motorem od oleje. Když sundám kryt motoru není nikde nic vidět. Nevíte kde se to tak najednou mohlo vzít? Nevydrželo těsnění pod vanou nebo odkud by se to vzalo? S půlky oleje je tam čtvrtka. Díky. Zítra jedu na zdviž ke známému ale stejně mě zajímá co.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř říj 14, 2009 19:25

Miest je viacero:
- tesnenie vane
- gufero klukovky (bol by zasvineny aj rozovodak)
- tesnenie pod hlavou (mala sanca)
- cidlo tlaku oleja
- tesnenie veka ventilov
Jedine opucovat motor techn. benzinom a odsledovat. Ak netecie v klude, nakopnut na volnobehu, trochu preturovat a kukat kade to ide.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

viktorek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: ned zář 27, 2009 11:43

Příspěvek od viktorek » stř říj 14, 2009 19:49

Rado77 píše:Miest je viacero:
- tesnenie vane
- gufero klukovky (bol by zasvineny aj rozovodak)
- tesnenie pod hlavou (mala sanca)
- cidlo tlaku oleja
- tesnenie veka ventilov
Jedine opucovat motor techn. benzinom a odsledovat. Ak netecie v klude, nakopnut na volnobehu, trochu preturovat a kukat kade to ide.
to gufero kliky poznam to napohled jestli je to tam zasvinene? Jako myslim z venku? Prijde mi ze to jde nekde od strany ridice. No uvidim. Kazdopadne motor jde v poho zadny ramus, auto necoudi.

Cidlo tlaku myslis nekde v jeho okoli ze?

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř říj 14, 2009 19:56

Gufero klukovky som myslel na strane rozvodov a teda spolujazdca. Ak to tecie viac od vodica, tak zo strany zotrvacnika. Cidlo tlaku oleja teraz neviem na kt. strane je.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

viktorek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: ned zář 27, 2009 11:43

Příspěvek od viktorek » stř říj 14, 2009 19:57

Rado77 píše:Gufero klukovky som myslel na strane rozvodov a teda spolujazdca. Ak to tecie viac od vodica, tak zo strany zotrvacnika. Cidlo tlaku oleja teraz neviem na kt. strane je.
Takže je to těsnění pod vanou, když sme sundali kryt co je u setrváku tak setrvák je suchej. Teče to jak dábel. Nicméně mechanik tady nemá věci aby sundal ty renaultacky srouby, takze musim do renaulta, udělají mi to behem dne ale až za týden hmmm. Nevíte někdo jak to bude s cenou za přetěsnění vany?

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv říj 15, 2009 15:34

Ufff, tak to neviem. Ani nepojde tak o cenu samotneho materialu - tesniaca sragora, ale o cenu roboty. A tu je dolezite, aby ta neobtiahli, ze to trvalo 8 hodin. Pretoze co urobia:
:arrow: zhodia dekel pod motorom (2 minuty)
:arrow: vypustia olej (5 minut)
:arrow: odtiahnu 20 az 22 srobov vane (10 az 20 minut)
:arrow: ocistia dosadacie plochy vane a bloku motora (5 minut)
:arrow: nanesu sragoru (5 az 10 minut)
:arrow: nasadia a zatiahnu 20 az 22 srobov vane, dotiahnu dookola na 14 Nm (10 az 20 minut)
:arrow: zatiahnu este raz dookola tie sroby na 44 Nm (10 az 20 minut)
:arrow: naleju olej spet (10 minut)
:arrow: vratia kryt pod motorom (3 minuty)
Cas spolu: 85 minut + priprava a donaska veci na to atd. 35 minut = 120 minut = 2 hodiny

Keby som mal naradie (a to som este v zivote nerobil toto), a isli by odtiahnut tie sroby (co by riadnou pakou mali ist), tak za 2-3 hodiny nemam co robit. No dobre, tak 4 hodiny aj s fotenim. Tesniaca sragora pred naliatim oleja schnut nemusi. A to nemam ani dvihak, len ten klasicky v kufri.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » čtv říj 15, 2009 16:57

Co je tam za zvláštní šrouby? Mám pocit, že jsem na to koukal a že to jsou normálně obyč šrouby. Kam se dává ta XXXXXXX Rado a na co je?

EDIT:
Tady je vidět co je za šrouby na vaně: http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 9845535890 - ty jsou obyč a povolí se normálně golou ne?
Naposledy upravil(a) Stanley29 dne čtv říj 15, 2009 17:03, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv říj 15, 2009 17:01

Sragora utesnuje 4 spoje blok motora/uchyt loziska klukovky, teda na jednej strane su 2 a na opacnej tiez 2. Zavisi od typu motora, niekde sa este patla do dalsich 2 drazok. Myslim ze prave to je dovod ze olej zacne tade tiect, lebo samotne tesnenie ked je to OK utiahnute musi vydrzat aj 20 rokov.
Naposledy upravil(a) Rado77 dne čtv říj 15, 2009 17:10, celkem upraveno 1 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » čtv říj 15, 2009 17:04

Co to je to za srágoru Rado, nevíš? Co říkáš na ty šrouby?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv říj 15, 2009 17:14

Vola sa to ze "silikonovy tesnici prostredek", alebo aj "Rhodorseal 5661" a na konkretne sroby patlaju este "Loctite Frenatanch". Sroby su opacne torxy, ale ako v prip. sacieho potrubia by podla mna isli dole aj klasickou golou. Ale mozno fakt treba tie torxy. Velkost neviem, ale pripada mi ako 10.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

viktorek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: ned zář 27, 2009 11:43

Příspěvek od viktorek » čtv říj 15, 2009 19:15

Rado77 píše:Vola sa to ze "silikonovy tesnici prostredek", alebo aj "Rhodorseal 5661" a na konkretne sroby patlaju este "Loctite Frenatanch". Sroby su opacne torxy, ale ako v prip. sacieho potrubia by podla mna isli dole aj klasickou golou. Ale mozno fakt treba tie torxy. Velkost neviem, ale pripada mi ako 10.
No ty šrouby nejsou ani tak problém jako to že na straně rozvodů brání vyndání vany rameno, takže se obávám že bude muset ven... Jinak vana ven nepůjde. Dále nevím co tam mám dát za olej, nikdě není žádná nálepka s tím co tam je. Teď je na minimu a měnit celý se mi nechce. Stačí když parkuju do kopce a po nastartování chce dolít olej

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » čtv říj 15, 2009 20:17

viktorek píše:No ty šrouby nejsou ani tak problém jako to že na straně rozvodů brání vyndání vany rameno, takže se obávám že bude muset ven... Jinak vana ven nepůjde. Dále nevím co tam mám dát za olej, nikdě není žádná nálepka s tím co tam je. Teď je na minimu a měnit celý se mi nechce. Stačí když parkuju do kopce a po nastartování chce dolít olej
Pokuď ti ten olej utíká stejně budeš muset olej dolít a to nemá cenu do té doby dokuď se to nepřetěsní. Navíc když nevíš co tam máš bude lepší ho doplnit nový a to až po tom přetěsnění (tím nic nezkazíš).Pokuď tomu vadí na straně rozvodů ta příčka, dá se přední část té příčky vymontit úplně v pohodě (příčník chladiče). Je na dvou velkých šroubech. Akorát musíš zafixovat chladič.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

viktorek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: ned zář 27, 2009 11:43

Příspěvek od viktorek » sob říj 17, 2009 12:24

Stanley29 píše:
viktorek píše:No ty šrouby nejsou ani tak problém jako to že na straně rozvodů brání vyndání vany rameno, takže se obávám že bude muset ven... Jinak vana ven nepůjde. Dále nevím co tam mám dát za olej, nikdě není žádná nálepka s tím co tam je. Teď je na minimu a měnit celý se mi nechce. Stačí když parkuju do kopce a po nastartování chce dolít olej
Pokuď ti ten olej utíká stejně budeš muset olej dolít a to nemá cenu do té doby dokuď se to nepřetěsní. Navíc když nevíš co tam máš bude lepší ho doplnit nový a to až po tom přetěsnění (tím nic nezkazíš).Pokuď tomu vadí na straně rozvodů ta příčka, dá se přední část té příčky vymontit úplně v pohodě (příčník chladiče). Je na dvou velkých šroubech. Akorát musíš zafixovat chladič.
Tak těsnění vyměněno a olej taky. Vypadalo vše ok ale zase jsem po nějaké době šáhl pod auto na kryt pod motorem a měl jsem na ruce trochu oleje, vzhledem k tomu ze prší a spolu možná se zbytkem z minule co to vyteklo je to možná trochu zkreslené, nic méně jsem zase nervozní s toho. Je možné aby než si těsnění sedlo něco pustilo zase ven? Nebo nevim kudy jinudy by to šlo. Setrvák byl suchý, nikde jinde nebylo olej vidět téct než pod vanou. Auto mám ani né měsíc a už mě zlobí od první chvíle. No snad to bude už dobrý.

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » sob říj 17, 2009 16:22

viktorek píše:
Stanley29 píše:
viktorek píše:No ty šrouby nejsou ani tak problém jako to že na straně rozvodů brání vyndání vany rameno, takže se obávám že bude muset ven... Jinak vana ven nepůjde. Dále nevím co tam mám dát za olej, nikdě není žádná nálepka s tím co tam je. Teď je na minimu a měnit celý se mi nechce. Stačí když parkuju do kopce a po nastartování chce dolít olej
Pokuď ti ten olej utíká stejně budeš muset olej dolít a to nemá cenu do té doby dokuď se to nepřetěsní. Navíc když nevíš co tam máš bude lepší ho doplnit nový a to až po tom přetěsnění (tím nic nezkazíš).Pokuď tomu vadí na straně rozvodů ta příčka, dá se přední část té příčky vymontit úplně v pohodě (příčník chladiče). Je na dvou velkých šroubech. Akorát musíš zafixovat chladič.
Tak těsnění vyměněno a olej taky. Vypadalo vše ok ale zase jsem po nějaké době šáhl pod auto na kryt pod motorem a měl jsem na ruce trochu oleje, vzhledem k tomu ze prší a spolu možná se zbytkem z minule co to vyteklo je to možná trochu zkreslené, nic méně jsem zase nervozní s toho. Je možné aby než si těsnění sedlo něco pustilo zase ven? Nebo nevim kudy jinudy by to šlo. Setrvák byl suchý, nikde jinde nebylo olej vidět téct než pod vanou. Auto mám ani né měsíc a už mě zlobí od první chvíle. No snad to bude už dobrý.
No - možná ti úplně nesedí vana...těsnění pod vanou je prevít - když se všechny dosedací plochy při výměně důkladně neodmastí, tak ta mrcha olej provzlíná přes mastná místa a kape to zas. Ale jak říkáš - je hnusně, jsou tam zbytky. Až to půjde, tak to všechno pořádně dosucha vytvři (to si asi budeš muset počkat až na mrazy.... :roll: ) a uvidíš, co pak...

viktorek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: ned zář 27, 2009 11:43

Příspěvek od viktorek » stř říj 21, 2009 13:45

shandy píše:
viktorek píše:
Stanley29 píše:
viktorek píše:No ty šrouby nejsou ani tak problém jako to že na straně rozvodů brání vyndání vany rameno, takže se obávám že bude muset ven... Jinak vana ven nepůjde. Dále nevím co tam mám dát za olej, nikdě není žádná nálepka s tím co tam je. Teď je na minimu a měnit celý se mi nechce. Stačí když parkuju do kopce a po nastartování chce dolít olej
Pokuď ti ten olej utíká stejně budeš muset olej dolít a to nemá cenu do té doby dokuď se to nepřetěsní. Navíc když nevíš co tam máš bude lepší ho doplnit nový a to až po tom přetěsnění (tím nic nezkazíš).Pokuď tomu vadí na straně rozvodů ta příčka, dá se přední část té příčky vymontit úplně v pohodě (příčník chladiče). Je na dvou velkých šroubech. Akorát musíš zafixovat chladič.
Tak těsnění vyměněno a olej taky. Vypadalo vše ok ale zase jsem po nějaké době šáhl pod auto na kryt pod motorem a měl jsem na ruce trochu oleje, vzhledem k tomu ze prší a spolu možná se zbytkem z minule co to vyteklo je to možná trochu zkreslené, nic méně jsem zase nervozní s toho. Je možné aby než si těsnění sedlo něco pustilo zase ven? Nebo nevim kudy jinudy by to šlo. Setrvák byl suchý, nikde jinde nebylo olej vidět téct než pod vanou. Auto mám ani né měsíc a už mě zlobí od první chvíle. No snad to bude už dobrý.
No - možná ti úplně nesedí vana...těsnění pod vanou je prevít - když se všechny dosedací plochy při výměně důkladně neodmastí, tak ta mrcha olej provzlíná přes mastná místa a kape to zas. Ale jak říkáš - je hnusně, jsou tam zbytky. Až to půjde, tak to všechno pořádně dosucha vytvři (to si asi budeš muset počkat až na mrazy.... :roll: ) a uvidíš, co pak...
Tak zítra se chystám zase do servisu za poslední dobu, to znamená co mám auto 1 měsíc, už po 3!. Ach jo. Pod autem flek jak dabel s olejem. Mluvil jsem s technikem a vanu duklade ocistili i veskere plochy. Olej je hezky cisty a vonavej. Vim ze voni prevodak ale celkem divne ze by takhle tekl prave s prevodovky. řadí normálně, nehlučná. Odkud jinud by se olej vzal když teda prý vana těsní. Na horní částí motoru bez známek uniku, po sundání krytky setrváku setrvák bez známek oleje, rozvody a ostatní suché. Dík.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát říj 23, 2009 01:30

Stanley29 píše:Co to je to za srágoru Rado, nevíš? Co říkáš na ty šrouby?
Zatím v amatérských podmínkách asi nejlepší, je LUKOPREN S 9780 Obrázek
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » pát říj 23, 2009 12:16

Šamša píše:
Stanley29 píše:Co to je to za srágoru Rado, nevíš? Co říkáš na ty šrouby?
Zatím v amatérských podmínkách asi nejlepší, je LUKOPREN S 9780
Dík moc za info. Možná se mi v budoucnu bude hodit.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

viktorek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: ned zář 27, 2009 11:43

Příspěvek od viktorek » pát říj 23, 2009 12:58

Vana už je ok :D ale teče to ještě jinde. Zřejmě simerink převodovky, a ještě asi klika, jelikož to teče tou dirkou jako pod setrvákem. Těsnění cca 400kč? Pak už to nemůže tíct odnikud. Dělal to už někdo?

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát říj 23, 2009 13:05

Akurat som odpisoval a predbehol si ma :D Takze to je dost blba robota, lebo musi ist prevodovka fuc, spojka fuc a odmontit zotrvak. Vypacit tesnenie a narvat nove.
Teraz su tu ale 2 sance - ak sa ti stracal motorovy, tak je to simering ako som prave popisoval vyssie. Ak je to prevodovkovy, tak opet prevodovka fuc a vymenit tesnenie tam.
Zda sa mi nepravdepodobne az vylucene, ze by unikali oba oleje naraz a tipujem to na simering kluky.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

viktorek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: ned zář 27, 2009 11:43

Příspěvek od viktorek » pát říj 23, 2009 13:17

Rado77 píše:Akurat som odpisoval a predbehol si ma :D Takze to je dost blba robota, lebo musi ist prevodovka fuc, spojka fuc a odmontit zotrvak. Vypacit tesnenie a narvat nove.
Teraz su tu ale 2 sance - ak sa ti stracal motorovy, tak je to simering ako som prave popisoval vyssie. Ak je to prevodovkovy, tak opet prevodovka fuc a vymenit tesnenie tam.
Zda sa mi nepravdepodobne az vylucene, ze by unikali oba oleje naraz a tipujem to na simering kluky.
Naštěstí to bude u známého za 150 kč na hodinu, jinak bych s toho asi umřel :D těsnění 500 a práce u renaulta tak 5000 :D no chtěj mít jistotu tak radši vymění oboje. Není totiž jasné který olej to je a když to bude dole tak přijednom, udělají mi to za den, ráno přivezu odpoledne odvezu. Olej někdy je mastnej, a někdy ne a voní (asi převodák) tak nevím ale pak snad budu mít klid.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát říj 23, 2009 13:21

A je istota, ze tiekol aj cez tesnenie vane? Alebo aj to vymenili "len pre istotu" a musel si cvakat?
Vies co sprav - pod motorom je ten cierny dekel, drzi na par srobov. Vymontit, a tym deklom im dat v srvise po hlavach
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

viktorek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: ned zář 27, 2009 11:43

Příspěvek od viktorek » pát říj 23, 2009 13:27

Rado77 píše:A je istota, ze tiekol aj cez tesnenie vane? Alebo aj to vymenili "len pre istotu" a musel si cvakat?
Vies co sprav - pod motorom je ten cierny dekel, drzi na par srobov. Vymontit, a tym deklom im dat v srvise po hlavach
jj i pod vanou jelikož původní majitel sundal vanu a vrátíl zase zpět na původní těsnění.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát říj 23, 2009 13:34

No sialene. Ale aspon bude pokoj, a budes mat istotu do buducna, ze nepotecie ani cez druhy simering.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

viktorek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: ned zář 27, 2009 11:43

Příspěvek od viktorek » čtv říj 29, 2009 08:24

Kluci jak dlouho trvá výměna simeringu převodovky? Ne to samotné :D Spíš sundat převodovku atd, někde jsem tu četl že někdo zaplatil dost velkou sumu za to. Přitom simering 180 kč, motoru 500 kč a práce skoro za cenu rozvodů :D vím že to je sundat celý předek no. Ještě že u nás v servisu je taxa 200kč ne 500+ :D Dík

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv říj 29, 2009 09:01

Nikdy som to nerobil, ale moj odhad je zlozenie prevodovky skusenym clovekom tak na 3 hodinky aj s cigou. Co tam vidim takto narychlo:
- vypustit prevod olej
- vytiahnut poloosi z prevodovky
- odpojit senzory a tiahla radenia
- odmontit silentblok prevodovky
- odmontit prevodovku od bloku motora
- vytiahnut prevodovku bokom
Este je tam mozno par veciciek popri tom, ale 3 hodiny sa mi zdaju tak akurat pre cloveka co presne vie ako na to
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů