Navod na vycistenie klapky, sacieho potrubia a veka ventilov

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Navod na vycistenie klapky, sacieho potrubia a veka ventilov

Příspěvek od Rado77 » úte říj 13, 2009 13:21

Ahojte,

dalsi z obrazkovych navodov: http://cid-2f24ce918a0d0c29.skydrive.li ... trubia.pdf

Pa-paaaaa :ole:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » úte říj 13, 2009 13:40

zajímavej návod děkuji, jen takovej dotaz ohledně toho koeficientu v ŘJ kvůli zašpinění klapky. Prý stačí odpojit baterku na cca 20 minut (přez noc) a vše se vymaže, co ty na to? :twisted: (zkušenosti nemám tak nevím)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte říj 13, 2009 13:49

Na toto myslim nestaci odpojenie. RJ to berie z poctu najazdenych km a k tomu automaticky uvazuje o urcitej "hodnote zasvinenia". Ma to byt akoze "ficuria", ale podla mna je to viac na ostaru. Samozrejme sa tu bavime len o jemnom doladovani +- 1-2% , takze no problem. Ono je to OK kym clovek klapku nevycisti. Tym ze ju vycisti tak pri najblizsom starte si aj tak RJ checkne MIN a MAX polohy klapky, takze uz tu sa to trochu skoriguje. A potom raz za cas jazdou zisti v tabulkach optimal hodnoty jazd a skoriguje aj volnobeh ako treba - v zasade na tovarensku hodnotu, kedze sa klapka leskne ako zrkadlo :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » úte říj 13, 2009 15:18

Super návod Rado. Moc chválím. Chtěl bych jen dodat, že renault doporučuje (v pdfkách přímo bezpodmíněčně nařizuje) vyměnit o-kroužek při sejmutí škrtící klapky. Nemyslím, že by to bylo tak bezpodmíněčně nutný,ale myslím, že lepší by to bylo.(sám jsem ho ale nevyměnil :P )
Jo a při čištění té klapky můžete klapku otevřít rukou. Je na pružině a servo působí proti té pružině (tzn. rukou působíte proti pružině). V pdfkách je skutečně napsáno,že klapku můžete otevřít rukou.Nemusíte se tak toho bát. Jde to akorát ztuha,protože pružina je silná.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte říj 13, 2009 16:02

No, mne isla klapka fest ztuha, tak som radsej na nu netlacil. Co sa tyka toho O-ringu pod klapkou, mne sa tiez zdal dostatocne hruby na to, aby sa mal dat novy
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » úte říj 13, 2009 16:58

Ono bude stačit ve většině případů použít ty původní. Pouze je jen vyčistit. Je to lepší jen z toho důvodu,aby se předešlo netěsnosti, která by pak dělal paseku. To si v renaultu dovolit nemůžou. Cenu těch těsnění ani nevím.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » úte říj 13, 2009 17:18

Tak ty 4 neorigo těsnící kroužky (u rozvodu sání do každého válce) stojí po 6 eurech. To máme tedy 6x4 = 24 eur (cca 630 Kč)
Tak teď už si myslím, že se měnit opravdu nemusí. :P
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned lis 01, 2009 16:00

Vseobecne informacie ku klapke (plati pre motor K4M):
Klapka pred kazdym startom zistuje svoju minimalnu a maximalnu polohu. Volnobeh je regulovany hodnotami z:
- cidla teploty chlad. kvap.
- podla napetia baterie
- spustenej/nespustenej klimy
- cidla tlaku mot. oleja.

Hodnoty otacok volnobehu:
- teply volnobeh = 700 (+-30 otacok)
- porucha MAP (MAF) senzoru = otacky volnobehu 896
- obmedzovac = 6500 otacok na kazdom prevod. stupni
- napetie baterie < 12,7 Volt = volnobeh 860 otacok
- pri otackach 6300 sa vypina kompresor klimy
- pri spusteni klimy su otacky = 850 otacok
- pri chybe jednej z potenciometrickych drah na pedali plynu = max rychlost auta je 90km/h
- uplna strata infos z plynoveho pedalu = max otacky na neutrali budu 2500
- pri teplote chlad. kvap. -20 je volnobeh = 1150 otacok
- pri teplote chlad. kvap. 20 je volnobeh = 944 otacok
- pri teplote chlad. kvap. 40 je volnobeh = 850 otacok
- pri teplote chlad. kvap. 80 a viac je volnobeh = 700 otacok
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Osly
Junior member
Příspěvky: 159
Registrován: úte zář 13, 2011 10:59
Bydliště: okr. Zlín

Re: Navod na vycistenie klapky, sacieho potrubia a veka ventilov

Příspěvek od Osly » stř zář 16, 2020 12:44

nemáte ještě někdo ten pdf soubor? odkaz už nejde

Vojtech F
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: sob črc 08, 2023 04:59

Re: Navod na vycistenie klapky, sacieho potrubia a veka ventilov

Příspěvek od Vojtech F » úte srp 15, 2023 06:06

Dobrý deň nemáte niekto ten súbor v PDF ? Za skorú odpoveď vám vopred ďakujem

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů