KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Zefek » úte črc 28, 2015 13:54

Tlak chladiva je na snímači jaký? Problém je ten, že spojka se ovládá jinou jednotkou, než je klima. Takže i když ji spustíš diagnostikou, neřeší to problém, že ta jednotka nedostane zprávu z jiné jednotky. Ale i to se dá diagnostikou ověřit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » úte črc 28, 2015 13:58

mně to čidlo tlaku měnili už teda taky, ale je pravda že spojka tenkrát cvakala i necvakala ja to poznal hlavně tak že po zapnutí klími se nespustila SAHARA
čidlo chybu jako takovou nehlásilo určitě jenom že je v okruhu vysoký tlak to je jediny co si pamatuji je to cca 2 roky
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

ArgCZ
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pát pro 19, 2014 07:59

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od ArgCZ » úte črc 28, 2015 14:45

huh takže v servise jsme s tím mohli dělat psí kusy a kompresor necvakl na povel od auta, teď jsem jel ze servisu jen domů a pak pro manželku asi 30km, zůstalo na display 15 stupňů a zaplá klimoška a cca po 20ti ujetých km najednou ledovej vzduch z průduchů, tak zastavím a zkouším vypínat a zapínat klimu a kompresor normálně cvaká, škoda že je dneska tady 14 stupňů veknu takže prd vyzkouším jak dobře funguje, ale tohle mě hlava nebere, na ovladače topení/klimy jsem nesahnul co jsem vyjel ze servisu

ArgCZ
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: pát pro 19, 2014 07:59

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od ArgCZ » pát črc 31, 2015 09:09

Včera opět klikma stávkovala, do servisu se mě něchtělo, tak jsem sundal nárazník a vyměnil čidlo tlaku a....nic stávkovala dál, tak jsem večer zajel do jedinýho servisu co vím že dělá do půlnoci, objednali mě na desátou, klimošku pak vysáli a znovunaplnili, jen pro jistotu aby se vědělo že to neutíká a neutíká jelikož tam bylo 540g a jim teda hlásila diagnostika že není tlak, tak šli po čidlu tlaku a ejhle, byl špatnej jeden pin v konektoru co se připojuje do čidla, prej neměl kontakt, taková pitomost, pin zkusili opravit a když to prej bude zlobit tak maj vzadu starý kabeláže a zásuvku mě naletujou novou, zajímavý že na to přišli snad za 10minut co začali zjišťovat kde je problém a ty předtím se v tom vrali celej den a nic vlastně nezjistili, jen doměnky, momentálně teda klima zase funguje

Mimochodem celej problém proč mám zásuvku špatnou je ten že je nad čidlem přípojka k intercooleru a byla netěsná hadice co jde do něj a prokapával mi olej na tu zásuvku, né nějak extra moc , ale na zničení zásuvky to stačilo

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » sob srp 29, 2015 09:00

Tak jsem se konečně dostal k měření foukaného vzduchu z klimky do kabíny středovým průduchem.
Měřil jsem cestou z práce domů (cca 2KM) a pak ještě chvíli po zaparkovaní auta, ale při 2tis. ot/min.
Na volnoběhu teplota chlazení "klesla" vždy o cca 3 stupně - jenom pro srovnání stejné měření jsem provedl i se služebnou fabčou (3 válec) kde se o klimku nikdo nestará, alespoň nevím o tom má nalítano přes 300tis KM a s Meganem se nedá srovnat :-(
Nevím zda je tady kompresor klimky jinak zpřevodován, ale i na volnoběhu to chladí téměř okamžitě a mezi volnoběhem a 2 tis. ot/min jsem zaznamenal pouze pokles o nenejvýš 1,5 stupně, dokonce jsem si všiml, že po cca 0,5 Km jízdy tam naskočila hodnota 2,9 stupně bohužel jsem to nestihl vycvaknout následně to stouplo na 3,5 pak zase kleslo na 3,2 a tato hodnota se již neměnila !!!


Zpátky ale k Meganu:
Měření jsem prováděl při vnitřní cirkulaci, kde jsem dosahoval nejlepší výsledky (mimo jiné v servisu po plnění média to prováději taky při uzavřeném okruhu) :-)
Nejmenší pokles chlazení nastal při max. otáčkách větráku (4ka) a na nejmenší (1ka) - bude to asi tím, že vysoký tok proudícího vzduchu přes výparník se při této rýchlosti (4) nestihne uplně schladit a na 1ku rýchlosti větráku než se vzduch zase dostane k průduchu je opět ohřátý - takže nejlepší volbou pro chlazení auta je 2 resp. 3 rychlost na větráku.

po 1 Km jízdy:
Obrázek

po 2 Km jízdy
Obrázek

... na parkovišti 2tis. ot/min
Obrázek

...na parkovišti 2tis. ot/min
Obrázek

...na parkovišti 2tis. ot/min
Obrázek


Fabča po 1 Km jízdy
Obrázek

Fabča po 2 Km jízdy
Obrázek
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Zefek » sob srp 29, 2015 09:28

To je hezké, ale to měření není objektivní. Je potřeba vzít do úvahy to venkovní teplotu. Klimatizace jako taková funguje podobně jako lednička, kterou máš doma. Chladivo tedy vzduch neochlazuje, ale odebírá z něj teplo. Výparník, přes který vzduch prochází má určitý objem. Objem vzduchu, který prochází přes výparník musí odevzdat do výparníku své teplo a chladivo musí odvést toto teplo pryč, směrem ke kondenzátoru (chladiči).
Tedy, aby celý proces chlazení mohl fungovat, je potřeba vzít do úvahy to, že teplo, které předá vzduch proudící přes výparník, se musí opět předat do okolí. Teplo je energie a ta se jako taková nemůže nikam ztratit. Tato energie se předá okolnímu prostředí právě v chladiči (kondenzátoru). Čím vyšší je teplota okolí, tím menší je prostup tepla z chladiče do okolí. A tím více tepla zůstává v chladivu. Pokud je v chladivu více tepla (energie) o to méně dokáže v dalším cyklu sebrat tepla z výparníku.

Pokud se přepne na vnitřní okruh (lednička jede taky na vnitřní okruh), pak je vzduch nasáván z kabiny. Ten je po předchozím ochlazení studenější, má tedy menší energii, než vzduch nasávaný zvenku. Jestliže má méně energie, po průchodu výparníkem má energie ještě méně a je tedy ještě více chladnější. V ledničce to funguje lépe, protože do ní nepraží slunce a je lépe izolovaná od okolního prostředí, proto má vyšší účinnost, než klimatizace v autě na vnitřním okruhu.

Takže aby to bylo trochu objektivní, chtělo by to změřit při stejné venkovní teplotě. Jinak totiž bude klima chladit při 30°C, jinak při 25°C a jinak při 20°C. Aby se to dalo porovnat ještě více, chtělo by to znát objem chladiva v obou autech, činnou plochu chladiče (kondenzátoru) a výparníku. A pak také hodnotu průtoku vzduchu přes výparník a taky průtok vzduchu přes chladič. Jinak se to nedá moc porovnávat.

Nechci tím nijak obhajovat horší výsledek na meganu. Ale do hry vstupuje více faktorů, na které je potřeba brát zřetel. Pokud totiž bude v meganu třeba menší výparník, nebo přes výparník půjde více vzduchu, nebo kombinace obojího, pak bude teplota vždy vyšší. Menší objem chladiva také dokáže přenést méně tepla ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od wrok » čtv kvě 26, 2016 11:27

ahojte, dnes som bol opet naplnit klimu, zial po doplneni kompresor nezopne, pritom vsak mi display riadne ukazuje zapnutie klimy AC,
poradi niekto kde zacat hladat problem? z historie viem, ze mam strasne pomaly unik chladiva, kazdy rok musim doplnit, potom celu sezonu klima vyzdri, na jar mam vzdy v okruho este cca do 300g, vzhladom na vek vozidla nemam akosi motivaciu hladat unik a platit za novy chladic... tento rok ma vsak prvykrat prekvapila klima, ze po doplneni kompresor nezopne, aj ked v kabine mi spokojne svieti AC - kladiem preto otazku - je nutny nejaky reset riadiacej jednotky, pripadnych chyb z klimy ked nezopinala lebo mala nizky tlak? nie je tu niekto z BA s OBD, kto by sa mi na to vedel za susedsku / klubacku cenu pozriet?
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » sob kvě 28, 2016 08:40

typoval by som to na čidlo tlaku v okruhu.
toto už mám tiež za sebou. Svietiaca kontrolka v tlačítku AC nič neznamená - to len indikuje že si dal požadavok na zapnutie klímy ale či kompresor zopol alebo nie to ztoho nepoznáš.
Po zapnutí klimky sa Ti SAHARA rozbehne ?

Každopádně si nechaj v servise zkontrolovat čidlo tlaku (mne dával do riadiacej jednotky vždy udáje o vysokom tlaku v okruhu, takže preto kompresor nespínal), bohužial ak je tiež v "rici" tak zas Ťa čaká odsatie systému, výmena čidla a znovunaplněnie okruhu :-(
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od wrok » sob kvě 28, 2016 10:13

pokial viem senzor tlaku sa da vymenit bez uniku / odsavania chladiacej
ak pod "saharou" myslis ci sa rozbehne ventilacia naplno tak ano, ventilator toci ako blazon
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » sob kvě 28, 2016 11:07

tak ma asi v servise natiahli na práci :-(

kazdopadne pri vymene čidla mi najprv vysali medium vymenili čidlo a znovu naplnili
a myslím že u mna tiež SAHARA spínala hned po aktivovaní klímky len kompresor už nezopol - tak to napíchly na diagnostiku a hned im ukazalo vysoký tlak v okruhu tak to vymenili a odvtedy kľud až na drobný unik (cca 270g za rok).
Vzhľadom na vek auta a ceny opravy toto nebudem riešit zatial - každoročne STOREX robí akciu na naplnenie klímy za 500,- bez ohľadu na to kolko musia doplnit tak chodim knim a mám istotu že dopnia aj olej.

Vákuový test (15 min) prebehne vždy v poriadku ale to je tým že keď je tam vákuum tam tesniace gumičky sa akoby stiahnu takže tesnia, ale keď je v okruhu tlak ta už budu v nich mikrotrhlinky a cez ne to pomaly uniká čo by vyriešil tento produkt
http://aci.cz/ac-5670-latka-pro-utesnen ... 34177.html
ale STOREX mi to tam nechce dať - stále sa vyhovaraju na niečo
skusím sa spýtať niekde inde.
keby RENAULT mal port na nízkotlakom okruhu tak si to človek tam jebne aj sám, ale do vysokotlaku sa nechcem jebať preto som po nich chcel aby mi pred samotným plnením jebly toto do okruhu a oni ze nie, ale podla mna nevedia ako prerušit ten celý proces (vakuovanie test a plnenie) klimky alebo neviem no.
Pri tom aj tu redukciu na vysokotlaky port by som si tiez kupil ze by stym nemaly ziadne starosti http://aci.cz/ac-5255q-adapter-pro-plni ... 49454.html


No to je jedno teraz

Ty si asi zajdi niekam na diagnostiku toho čidla - pretože ak je v okruhu nízky tlak (unik media) klimka nezopne, čo asi nebude tvoj pripad kedze mas cerstvo naplnene
ked je v okruhu vysoky tlak (co bol aj moj pripad) pri vypnutej klíme - kompresor tiez nezopne
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od wrok » sob kvě 28, 2016 16:33

ja mam 1,5dci, 78kW a naplnil mi tam manik podla tabuliek 700g, nepametsm si kolko tam ma presne byt, sle ale zda sa mi ze po minule roky mi menej davali, tak mozno tam fakt mam velky tlak, doterajsie skusenosti su ze mam tiez minimalny unik, napln vydrzi jednu sezonu, potom tam stale mam pri dalsom plneni tlak a cca do 300g
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » sob kvě 28, 2016 21:18

700g je veľa (si myslím ja) :-(
mne už roky rokov plnia vždy 550g media a 19ml oleja podľa posledného výpisu z plniacej stanice čo tu mám pred sebou

odsaté bolo 0,295 kg media a 4ml oleja a vakuovy test trval 20 min
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » úte čer 21, 2016 10:43

Tak jsem byl po roce opět na plnění klimky ve STOREXu a bylo odsáto 325g chladiva a 7ml oleje
Doplněno 550g chladiva a 16ml oleje (Pro srovnání loni mi odsáli 295g chladiva a 4ml oleje a doplnili 550g a 19ml)

Test netěsnosti jako vždy proběhl v pořádku přesto za rok cca 200g chladiva unikne :-(
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » úte čer 21, 2016 11:30

Ještě bych doplnil, že dle tych tabulek co tam mněli pro plnění klimek tak třeba na Scenic (stejný ročník i motor) mněli psáno 760g chladiva
Nevím teda zda pro Megan je těch 550 spravně....
Nechce se mi věřit že by Scénic mněl o tolik delší vedení trubek popř. větší výparník
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Zefek » úte čer 21, 2016 15:49

Test těsnosti se provádí přes podtlak, ale klimatizace pracuje v opačném režimu - s přetlakem skoro 30 atmo. Oproti tomu podtlak je jen -1 atmo, takže malé netěsnosti se nemusí projevit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » úte čer 21, 2016 23:31

Zefek píše:Test těsnosti se provádí přes podtlak, ale klimatizace pracuje v opačném režimu - s přetlakem skoro 30 atmo. Oproti tomu podtlak je jen -1 atmo, takže malé netěsnosti se nemusí projevit.
to je mi vše jasné proto jsem chtěl, aby mi před plněním media fukli tam tento produkt http://aci.cz/ac-5670-latka-pro-utesnen ... 34177.html

popř.http://www.toralin.cz/toralin-klimatiza ... c-set.html

nevím já tu plničku neobsluhuji ale myslím že proces plnění by šlo přerušit fouknout tam ten přípravek a pak doplnit medium + olej - dle popisu u obou výrobků by to mnělo jít doplnit (především u naších Meganů, kde je pouze jeden plnící port) i když je okruch pod tlakem - jen ztoho mám trochu vítr :-( (nějak mi ktomu chybí odvaha )
Vakuum odhalí pouze velké netesnosti a tento přípravek by mněl ucpat ty mikropóry v o-kroužkách které se tam zajisté objeví po natlakování systému.
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » sob čer 25, 2016 22:37

to jsem to dopadl.
Mám za sebou cca 700km na Slovač za rodinou. Dnes jsem si udělal na renckovi výměnu oleja, svíček, brzdové lanka - vše šlo skoro jako po másle až na ty lanká které byly pěkně zarezlé u vstupu do castle, ale nakonec i to povolilo pak jsem vše uklidil, auto vyluksoval a pustil se do výměny pilového filtru se záměrem, že než tam zasunu ten nový vydesinfikuji výparník s takovým tím sprejem.
Nastartuji zapnu větrák a problém byl na světě !!!! Ani náznak na žádný stupeň.
Tak jsem si myslel, že bude v čudu tepelní pojistka na přeřaníku co je zasunut z druhé strany, tak jsem vyndal celý ten modul (hotová onanie mimochodem - záda v čudu, ruce pochrámaný atd. no skratka asi po hodine trápení byl venku i s plyn.pedálem) jenže pojistka po proměření OK, dokonce jsem naměřil i plných 12 voltu na červeném a černém drátu co vedou k moturku, ale ten ani neškrtne takže bych se chtěl podívat i na něj (třeba špatný kontakt v patici nebo uhlíky to vše bych zvládnul), má otázka zní jak se k němu dostat ?

Už dřívě mi občas zahaproval, že na 4 stupeň neběžel naplno, ale stačilo lehce zahejbat/zatahat za červený kabílek a běžel jak z praku - nyní nezabírá nic..... :-(

Mněl ho už někdo z Vás venku ? Jinak mně čeká velice zajímavá cesta zpět do ČR :-)
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » pon čer 27, 2016 20:17

Vážení - mám to za sebou
větrák jsem dostal z auta ven - ten naštěstí byl v pořádku, ale tá práce hotová mega onanie :-)
Vše odstrojit, ale opravdu vše komplet - od opěrky na ruce až po hlavní palubní panel - komplet
V předku auta zustala pouze rámová roura a hromada kabelu, ty jsou naštěstí všechny zakončené blbu vzdornými paticemi, takže se pak nemužete splést....

Jenomže i když byla hlavní palubka venku vyhráno ještě nebylo - větrák je pouze nacvaknutej ten šel velice lehounce vycvaknout ale pak ho protáhnout ven kolem té rámové trubky no ježek v kleci - bohužel v závalu vzteku už jsem na něj zatlačil víc tak mi praskla plastová vrtule (když se daří tak se daří) kterou jsem slepil lepidlem na plast no bohužel 4tý rýchlostní stupeň to nevydrželo a povolilo to.
Teď to funguje první dva stupně zcela v pohodě, 3-tí lehce začíná drnčet a na 4-ty nelze použít je slyšet jak o něco škrtá.
Při vytaženém pilovém filtru jakž takž to běží, ale po založení filtru tam nastává přetlak který to skratka nepřekoná a vrtule má velké pnutí proto lepidlo povolilo.
Každopádně na cestu zpět do ČR mi to vystačí, a pak koupim rovnou nový větrák (koukal jsem že kolem 1500,- lze sehnat i za 900 jsem viděl).
Nejdřiv mně napadlo že koupím pouze samotnou vrtulku, na druhou stranu to auto má pomalu 14 let, uhliky už taky budou mít co to za sebou tak nemá cenu šetřit - těch 1500 obětuji, jen tá práce zase vše rozebrat to mně ser-e víc než zmíněných 1500,-

Ještě k samotné závadě

Motor jak jsem psal byl v pořádku - ale na patici v moturku byl zcela vyhořen mínusový pol.

Plusový jsem na prímo a přes ovládání přepínate mínusový pól na jednotlivé odpory daného stupně.
Patici jsem sice nedokázal zachránit, ale jako záslepka poslouží dál.
Uvnitř motorku jsou klasické piny jako na žárovkách, tak jsem použil nastrkávací konektory, vyvedl jsem přes puvodní konektor dva dráty a pak jsem přes dvě WAGO svorky napojil na stávající přívod a závada byla odstraněná.

Cele jsem to dělal dva dni, ale lze to udělat i za den.
První den jsem vše pomalu rozebral (cca od 9ti rano do té pul jedné) pak jsem práci přerušil pač na slunci to nešlo dál....
Napájení moturku jsem si pak v klidu opravil uvnitř a kolem páté odpoledne jsem ho založil zpět včetně hlavní palubní desky a tím jsem skončil.
Na druhý den jsem si nechal už tu jednoduchší práci jako založit přístrrojovku, zapojit kabely, středový panel atd.
Začal jsem taky kolem 9-té a kolem třetí bylo auto zcela zprovozněno.....


Ruce jsou teda samý šrám, ale už vím co a jak :-)
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od milan.maly » úte čer 28, 2016 02:07

Ahoj,
kedysi som riesil podobny problem s ventilatorom a pri vymene sa mi ho podarilo vybrat bez demontaze palubnej dosky (viz obrazkovy navod v odkaze nizsie).
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 64#p476664

Vymenu som, ak si dobre spominam, zvladol za necele 2 hodiny. Tak Ti to snad pomoze a usetris si nejaky cas aj namahu.
Drzim palce!

PS: Skoda, ze to admini tu na fore neoznacili ako dolezite, takto to zapadlo v dalsich temach a usetrilo by Ti to nejaky cas uz pri prvej oprave.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Zefek » úte čer 28, 2016 05:01

Nikam to nezapadlo. Označování témat jako důležité je na houby. Ale vedle fóra stojí perfektní vyhledávač. To téma tam je a dokonce je tam i odkaz na galerii s fotkama.

http://vyhledavacforar.aspone.cz/Search ... r&model=42
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od wrok » pon črc 11, 2016 15:36

ahojte, tak opakovane kladiem otazku na niekoho z okolia BA na diagnostiku a vymazanie chyb RJ - klimu som opakovane nechal skontrolovat a naplnit presne na 550g a olej, klima tlak drzi, sahara sa rozbehne, AC svieti ale kompresor nezopne... :-( cidlo tlaku sa tvari byt ok a nezaoxidovane, poistky tiez OK
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » pon črc 11, 2016 20:05

tak už by to mohol byť len elektromagnet na spojke kompresora.
možno (ak sa na to cítiš) by stálo zato zmerať napatie na tej svorke čo ide do kompresora - podľa toho by si rýchlo zistil či vadný kompresor alebo len RJ nevyšle signál....
skratka niečo od čoho by si sa mohol odrazit ďalej
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od wrok » pon črc 11, 2016 20:18

dakujem, no na to som ja kratky, rovnako ako na ty diagnostiku a vymazanie chyb... :-( niekto z BA a okolia co by vedel pomoct? pripadne cez vikend SNV, RS?
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od Tarabascz » ned črc 24, 2016 12:04

lidičky takový dotázek na Vás co to už máte za sebou ohledně zkušeností s novými větrákmi.....


kupoval někdo z Vás NO NAME ??? http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... -megane-ii

nebo je lepší si připlatit těch pár stovek pro VALEO ??? https://jaknaauto.cz/Produkty/Nahradni- ... e-P151641/

nebo ještě zde tech-france kterou moc ani neznám http://www.autola.cz/29668-ventilatory- ... megane-ii/


ja jen že pokuď je to vše stejný přijde mi zbytečné platit abych tam mněl někde vyrité navíc VALEO :-)

předem díky moc
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

larenci
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř bře 12, 2014 23:41

Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...

Příspěvek od larenci » stř srp 17, 2016 19:06

Moj problem s klimou: fungovala kedy sa jej zachcelo...hlasilo mi nizky tlak....naplnena v servise c.1.....fungovala kedy sa jej zachcelo... servis c.1 povedal, ze neroby servis klimy renault (asi im renault ,,smrdi,,).....tak som zasiel do servisu c.2, ze mi to niekedy chladi a niekedy nie....proste aky ma den ...ale vacsinou nechladi ani teraz... a nehlasi nizky tlak chladiva... co to tam moze spinat tak zle..... ze to je zle ked to nedorobia v servise c.1 ze mi musia zas urobit kontrolu tesnosti a znova natlakovat.... a ze aby som prisiel v pondelok budu mat viac casu..... NECH SI FUKAJU DO ..... samozrejme som v pondelok neprisiel.... objednal som si spinac sam...aspon tym vylucim dalsiu vec

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 8 hostů