KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Moderátor: Moderators General
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Tak kompresor je pod kapotou ne? To chrčí nejvíc u displeye klimatizace, takže usuzuji, že to bude něco za displeyem. Jestli tam je nějaký motorek nevím, netušíte?
Díky
Díky
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Motorky jsou na tělese topení tři, nebo čtyři.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Aha, a netušíte jaký je zatím displeyem?
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Chce to kuk service manual s obrazkami
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Našel jsem nějaký dílenský manuál, ale tam jsem to nenašel. Skládalo se to asi z 8 pdf souborů.
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
No zkusím nalézt ještě něco jiného a rozdělat. Jinak když není zapnutá klima a ventilátor nehučí, tak je ticho, tak snad kompresor bude ok a snad to bude ta směšovací klapka. Koukal jsem, že stojí kolem 1000Kč. Nemá někdo podobný problém, že je slyšet motorek při přidávání a odebírání stupňů na klimě? Díky
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Zdravim...
mam problem s digi klimou. Ked zapnem kurenie na rychlejsi stupen,aby fukal silnejsi vzduch,zacne silno hucat a nejako necitit ze by aj ten silnejsi vzduch isiel. A citit taky spaleny smrad. Na nizsom stupni nehuci...viete co s tym moze byt?
mam problem s digi klimou. Ked zapnem kurenie na rychlejsi stupen,aby fukal silnejsi vzduch,zacne silno hucat a nejako necitit ze by aj ten silnejsi vzduch isiel. A citit taky spaleny smrad. Na nizsom stupni nehuci...viete co s tym moze byt?
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Takto na dialku sa radi tazko, ale mohlo by to byt:
- odchadzajuci ventilator (skrat)
- odporove rele (krabicka na ventilatore), ktora reguluje rychlost ventilatora
- bordel pred vzduchovym filtrom/ventilatorom
V kazdom pripade by to chcelo:
1. Skontrolovat kabinovy (pelovy) filter. Kedy bol naposledy meneny? Pri vymene sa do pozriet na vyparnik, pripadne pri zapnuti ventilatora identifikovat, odkial ide zapach spaleniny. Navod na vymenu filtra uz tu na fore urcite je.
2. Demontovat ventilator a skontrolovat jak ventilator, tak aj odporove rele. Snad bude vidiet, co sposobuje ten smrad, resp. bude mozne pustit ventilator a overit, ci napr. nema rozpadnute lopatky, ktore by suchali o plastove vzduchove potrubie.
3. Demontovat plast pod prednymi stieracmi a zistit, ako to vyzera s odtokmi a prchodom vzduchu zvonku dovnutra kabiny. Navod na to tu uz tiez niekde je. Ak sa v pristore pod mriezkou hromadi voda, tak moze byt problem s venitilatorom alebo odpormi sposobeny aj vodou/vlhkostou, ktora tymto suciastkam nerobi dobre (vacsi problem to ale robilo na Megane III).
Skus na to mrknut a daj vediet, cim to bolo. Alebo skus ten hluk nahrat a vlozit niekam na web. Idealne z roznych miest: hore nad palubnou doskou, pod palubovkou pri nohach vodica a pri nohach spolujazdca, alebo este zvonku pri prednych stieracoch.
A hlavne sem potom napis, cim to bolo. Drzim palce!
- odchadzajuci ventilator (skrat)
- odporove rele (krabicka na ventilatore), ktora reguluje rychlost ventilatora
- bordel pred vzduchovym filtrom/ventilatorom
V kazdom pripade by to chcelo:
1. Skontrolovat kabinovy (pelovy) filter. Kedy bol naposledy meneny? Pri vymene sa do pozriet na vyparnik, pripadne pri zapnuti ventilatora identifikovat, odkial ide zapach spaleniny. Navod na vymenu filtra uz tu na fore urcite je.
2. Demontovat ventilator a skontrolovat jak ventilator, tak aj odporove rele. Snad bude vidiet, co sposobuje ten smrad, resp. bude mozne pustit ventilator a overit, ci napr. nema rozpadnute lopatky, ktore by suchali o plastove vzduchove potrubie.
3. Demontovat plast pod prednymi stieracmi a zistit, ako to vyzera s odtokmi a prchodom vzduchu zvonku dovnutra kabiny. Navod na to tu uz tiez niekde je. Ak sa v pristore pod mriezkou hromadi voda, tak moze byt problem s venitilatorom alebo odpormi sposobeny aj vodou/vlhkostou, ktora tymto suciastkam nerobi dobre (vacsi problem to ale robilo na Megane III).
Skus na to mrknut a daj vediet, cim to bolo. Alebo skus ten hluk nahrat a vlozit niekam na web. Idealne z roznych miest: hore nad palubnou doskou, pod palubovkou pri nohach vodica a pri nohach spolujazdca, alebo este zvonku pri prednych stieracoch.
A hlavne sem potom napis, cim to bolo. Drzim palce!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Ahoj
prosím Vás chtěl bych se Vás zeptat na produkty desinfekce klimošky.
Dřivě jsem kupoval produkt od SONAX kde bylo jasně napsáno že sprej se má umístnit do středu vozidla, vše uzavřít klimu na nejnižší stupeň a větráky naplno při vnitřní cirkulaci.
Teď jsem si koupil připravek od AUTO KELLY kde v popisu píšou:
" Zavřete dveře a zapněte klimatizaci na vysokou teplotu" - jak by si to pochopil - kolega z práce mně navadí že musím topit na plný cérez, ja bych řekl že chladit naplno jak tomu bylo u produktu od SONAX.
Můžete mi prosím poradit zda-li teda chladit nebo topit ???
dřivě používaný SONAX - Objednací kód: AC SX323100
http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... qsH0TwEw==
nyní produkt od Auto KELLY - Objednací kód: DK N0185
http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... gd9MfOKGQf
u toho produktu od A.KELLY se jedná o set kde je navíc pěna která by se mněla nastřikat do průduchů jenomže v servisu kam chodím na doplnení media mi desinfekci penou nedoporučili pač se jim stalo zrovna u renaultu ze jim to nateklo nekam snad do ridici jednotky nebo tak nejak a museli kupovat na vlastne naklady pro zakaznika novou RJ.
takze deuinfekci pouze ultrazvuk popř. tyhle spreje uvnitr kabiny a zadná pěna,
Máš stym nějaké zkušenosti ? popř. nedoporučil by sim to nastrikat pouze na radiator ? vythl bych kabin filter kde stejne musim ten prostor vyluxovat tam toho vzdy býva hodně a budu davat novy kabin filter tak bych tam tu penu nastrikal po leve strane je videt řebra.....
prosím Vás chtěl bych se Vás zeptat na produkty desinfekce klimošky.
Dřivě jsem kupoval produkt od SONAX kde bylo jasně napsáno že sprej se má umístnit do středu vozidla, vše uzavřít klimu na nejnižší stupeň a větráky naplno při vnitřní cirkulaci.
Teď jsem si koupil připravek od AUTO KELLY kde v popisu píšou:
" Zavřete dveře a zapněte klimatizaci na vysokou teplotu" - jak by si to pochopil - kolega z práce mně navadí že musím topit na plný cérez, ja bych řekl že chladit naplno jak tomu bylo u produktu od SONAX.
Můžete mi prosím poradit zda-li teda chladit nebo topit ???
dřivě používaný SONAX - Objednací kód: AC SX323100
http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... qsH0TwEw==
nyní produkt od Auto KELLY - Objednací kód: DK N0185
http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... gd9MfOKGQf
u toho produktu od A.KELLY se jedná o set kde je navíc pěna která by se mněla nastřikat do průduchů jenomže v servisu kam chodím na doplnení media mi desinfekci penou nedoporučili pač se jim stalo zrovna u renaultu ze jim to nateklo nekam snad do ridici jednotky nebo tak nejak a museli kupovat na vlastne naklady pro zakaznika novou RJ.
takze deuinfekci pouze ultrazvuk popř. tyhle spreje uvnitr kabiny a zadná pěna,
Máš stym nějaké zkušenosti ? popř. nedoporučil by sim to nastrikat pouze na radiator ? vythl bych kabin filter kde stejne musim ten prostor vyluxovat tam toho vzdy býva hodně a budu davat novy kabin filter tak bych tam tu penu nastrikal po leve strane je videt řebra.....
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Používám léta pěnový a vše ok. Pěna se rozpadne a nezbyde téměř nic co by někam zateklo. Někdo používá ajatin, samo ne obarvenej nebo jinou dezinfekci.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Já myslím, že je to celkem jedno, jestli se klima zapne, nebo ne. Filtr je před výparníkem, takže stačí tu pěnu dát na výparník a pak zapnout větrání, aby se to protáhlo skrz výparník. Na tom totiž bývá nejvíc bakterií, protože se na něm při používání klimatizace sráží vlhkost. Navíc je proudící vzduch i docela teplý. A jak je známo, vlhko a teplo je ideální prostředí pro růst baterií a mikrobů. Pokud se použije k desinfekci bombička, je potřeba, aby byl zapnutý vnitřní okruh - dezinfekční látka se musí z kabiny dostat zpátky k výparníku. To, zda je zapnutá klima není, dle mého, rozhodující, protože to tak jako tak půjde přes výparník. Můžou být ale auta, které uzavřou přístup k výparníku, pokud není zapnutá klimatizace (záleží to na konstrukci). Renaulty to snad nemají. Zatopit se asi hodí, protože je tam klapka, která uzavírá přístup vzduchu k radiátoru. I když, na tom se asi nebudou bakterie moc množit, protože je na něm poměrně vysoká teplota.
Za mě, ač to takhle nedělám, je asi ideální fakt topit, protože se ti ta dezinfekce protáhne skrz celý systém, včetně radiátoru. Asi bych to nastavil tak půl na půl. Osobně si myslím, že je blbost dezinfikovat mřížky větrání - tj. dávat pěnu skrz ventilační otvory, protože to stejně nedojde k výparníku - ve ventilačním systému jsou klapky a výparník je navíc umístěný kousek výš, než je nejnižší bod ventilační šachty. Když už, tak na to jít ze strany sání, ne výtlaku.
Za mě, ač to takhle nedělám, je asi ideální fakt topit, protože se ti ta dezinfekce protáhne skrz celý systém, včetně radiátoru. Asi bych to nastavil tak půl na půl. Osobně si myslím, že je blbost dezinfikovat mřížky větrání - tj. dávat pěnu skrz ventilační otvory, protože to stejně nedojde k výparníku - ve ventilačním systému jsou klapky a výparník je navíc umístěný kousek výš, než je nejnižší bod ventilační šachty. Když už, tak na to jít ze strany sání, ne výtlaku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Vytáhnout filtr, vysát komoru, pěnovým sprejem vystříkám výparník a všechny průduchy kam až dostanu. Po rozpadu pěny po cca 20-30 minutách dám nový filtr a je hotovo. Sprej vyjde na 2 aplikace a stojí kolem 200,- ( Tectane ).
Megane II 1.6 16V r.v.2009
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Presne jak pisete :
1, vyhodit filter
2, narvat penu na vyparnik
3, nastavit teplotu tak na stred
4, pustit vnutorny okruh
5, nastavit na 3-ti stupen rychlosti ventilatora
6, nechat bezat cca 10-15 minut
Inak navod byva aj na tych sprejoch nalepeny. Pchat hadicku cez vyduchy v palubke je nezmysel
1, vyhodit filter
2, narvat penu na vyparnik
3, nastavit teplotu tak na stred
4, pustit vnutorny okruh
5, nastavit na 3-ti stupen rychlosti ventilatora
6, nechat bezat cca 10-15 minut
Inak navod byva aj na tych sprejoch nalepeny. Pchat hadicku cez vyduchy v palubke je nezmysel
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned dub 29, 2012 14:42
- Bydliště: Ivančice okres Brno-venkov
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Ahoj, též řeším problém s digitální klimou. Chladivo a pylový filtr měněno v srpnu minulého roku. Ani za boha nedokáže vychladit kabinový prostor. Chladný vzduch z výdechů vychází, ale není dostatečně studený. Například při venkovní teplotě 28°C a vyhřátém interiéru nejsem schopný vychladit kabinu na přijatelnou teplotu, kdy bych se v autě nepotil. Vypozoroval jsem, že při jízdě a zařazené rychlosti klima chladí, ale stačí jen na vteřinu vyšlápnout spojku a je okamžitě cítit, jak se teplota z výdechů zvedne zhruba o 5°C. Včera jsem zkoušel měřit teplotu vycházející z výdechů. Venkovní teplota byla 17°C. Nastartoval jsem a hned zapl klimu. První pár minut šlo z výdechů 8-9°C a po zhruba čtvrt hodině už jsem byl na hodnotě 14°C. Sahara spínala v obou rychlostech, výtlak kompresoru teplý a za tryskou chlad, ale jen trošku orosená trubka. Dále jsem zjistil, že mi auto ukazuje špatně venkovní teplotu. Při nízkých teplotách ukazuje méně a při vyšších teplotách více. Máte nějaký tip, na co se zaměřit? Je v systému málo chladiva?
Renault megane 2 1.6 16V 83kw
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
A jaké jsi měl nastavení klimatizace na panelu?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
No ono v těcho vedrech vychladit prostor kabíny je opravdu fuška a jestli si někdo myslí, že přijde do rozpáleneho auta kde je dobrých 60 stupňů nastartuje motor zapne klimu a na 10km to schladí je pěkně na omylu.
Nemožné !!!
Ja měl auto odtsavené na parkovišti v Praze na Lužinách na přímem sluncipěkných par hodin, když jsem přišel k autu tak vnitřní teploměr ukazoval (je přilepený u zpětného zrcátka) ukazoval bezala 70 stupnů, vnější teploměr na displeji ukazoval 41 stupňů.
Mohu jen potvrdit, že ani při cestě do Č. Lípy (cca 120KM) jsem auto nedokázal vychladit) venkovní teplota za jízdy ukazovala 35-36 stupňů, vnitřní jsem srazil na 26 stupňů.
Celou dobu přední palubka byla teplá jak na ní přes sklo pražilo slůnce a to máte pořádný radiator.
Takže v těchto šílených vedrech opravdu nečekejte žádné zázraky a buďme rádi i za těch 10-15 stupňů co dokáže schladit.
Klimošku mám čerstvě plněnou cca týden, nicméně mohu změřit jakou teplotu to fouká z průduchů.
Ještě doporučuji pro větší výkon klími mít zapnutý vnitřní okruh - předse jenom je lehší chladit schlazený vzduch než tahat z venku novej rozpálenej !!!
Nemožné !!!
Ja měl auto odtsavené na parkovišti v Praze na Lužinách na přímem sluncipěkných par hodin, když jsem přišel k autu tak vnitřní teploměr ukazoval (je přilepený u zpětného zrcátka) ukazoval bezala 70 stupnů, vnější teploměr na displeji ukazoval 41 stupňů.
Mohu jen potvrdit, že ani při cestě do Č. Lípy (cca 120KM) jsem auto nedokázal vychladit) venkovní teplota za jízdy ukazovala 35-36 stupňů, vnitřní jsem srazil na 26 stupňů.
Celou dobu přední palubka byla teplá jak na ní přes sklo pražilo slůnce a to máte pořádný radiator.
Takže v těchto šílených vedrech opravdu nečekejte žádné zázraky a buďme rádi i za těch 10-15 stupňů co dokáže schladit.
Klimošku mám čerstvě plněnou cca týden, nicméně mohu změřit jakou teplotu to fouká z průduchů.
Ještě doporučuji pro větší výkon klími mít zapnutý vnitřní okruh - předse jenom je lehší chladit schlazený vzduch než tahat z venku novej rozpálenej !!!
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Další zajímavou věcí je foukat to právě na to čelní okno. Pokud bude foukání do kabiny, tak do kabiny sice půjde studený vzduch z klimatizace, ale neustále se bude ohřívat od toho čelního okna. Pokud se povede schladit čelní okno, tak celkově teplota poklesne, protože to prostě přestane pražit.
Jinak za zdravou teplotu se považuje rozdíl max. 10°C oproti venkovní. Pokud bude venku 30 a v autě 15, může to být pak pro tělo docela šok.
Jinak za zdravou teplotu se považuje rozdíl max. 10°C oproti venkovní. Pokud bude venku 30 a v autě 15, může to být pak pro tělo docela šok.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned dub 29, 2012 14:42
- Bydliště: Ivančice okres Brno-venkov
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Zefek>Teplota byla nastavena 15°C.
Tarabazcz> Byla tu bouřka a interiér byl zchladlý a i tak klima po delší době spíš topila jak chladila. Takže si dokážeš představit, jaké to je, když je venku 30. Za změření výstupní teploty bych ti byl vděčný a uveď prosím i tu venkovní.
Tarabazcz> Byla tu bouřka a interiér byl zchladlý a i tak klima po delší době spíš topila jak chladila. Takže si dokážeš představit, jaké to je, když je venku 30. Za změření výstupní teploty bych ti byl vděčný a uveď prosím i tu venkovní.
Renault megane 2 1.6 16V 83kw
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Ještě si vzpomínam, že předloni jsem pozoroval takovou zvláštnost - se středových vydechů mi fokal studený vzduch, ale z bočních byl pouze vlažný.
Nešlo mi to nijak do hlavy co a kde mi ohřívá vzduch na takový rozdíl, že už pouze přiložením ruky byl poznat tak velký rozdíl v teplotě, zajel jsem teda na servis klimky a s okruhu mi vytáhli pouze 220g chladiva a 4ml oleje.
Nevím do jaké míry je to pravda, ale technik (STOREX ČL) mi řekl, že při tak malém množsvtví chladiva se již nedokáže výparník ochadit po celé své ploše proto ty rozdílní teploty z výdechů - pravdou je že po opětovném naplnění (550g) to chladilo stejně ze všech předních výdechů...
Ja mám právě problém s únikem chladiva proto jsem se před časem zde ptal na Vaše zkušenosti s připravkami na utesnění drobných uníků chladiva.
Při plnění vákuový test vždy proběhne v pořádku, přesto, ale za rok unikne cca 200g chladiva.
100pro budou zpuchřeny okroužky a přes trhlinky to pomalu uniká - údejně by tomu mněli tyto přípravky pomoct, ale stříkejte nějaký sajrajt do okruhu a ví bůh co to pak časem provede s kompresorem atd.
http://www.aci.cz/ac-5670-latka-pro-ute ... 34177.html
Nešlo mi to nijak do hlavy co a kde mi ohřívá vzduch na takový rozdíl, že už pouze přiložením ruky byl poznat tak velký rozdíl v teplotě, zajel jsem teda na servis klimky a s okruhu mi vytáhli pouze 220g chladiva a 4ml oleje.
Nevím do jaké míry je to pravda, ale technik (STOREX ČL) mi řekl, že při tak malém množsvtví chladiva se již nedokáže výparník ochadit po celé své ploše proto ty rozdílní teploty z výdechů - pravdou je že po opětovném naplnění (550g) to chladilo stejně ze všech předních výdechů...
Ja mám právě problém s únikem chladiva proto jsem se před časem zde ptal na Vaše zkušenosti s připravkami na utesnění drobných uníků chladiva.
Při plnění vákuový test vždy proběhne v pořádku, přesto, ale za rok unikne cca 200g chladiva.
100pro budou zpuchřeny okroužky a přes trhlinky to pomalu uniká - údejně by tomu mněli tyto přípravky pomoct, ale stříkejte nějaký sajrajt do okruhu a ví bůh co to pak časem provede s kompresorem atd.
http://www.aci.cz/ac-5670-latka-pro-ute ... 34177.html
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
A není to tak, že po te čtvrt hodině už je interiér celkem nachlazený (dle snímače u vnitřního zrcátka) a začne to prostě trošku přitápět? Nějaké měření teploty výdechů bez identifikace toho, co ten automat v tu chvíli dělá, to asi nebude jen tak.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned dub 29, 2012 14:42
- Bydliště: Ivančice okres Brno-venkov
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Zefek> neměl jsem zaplý AUTO mód. Zmáčkl jsem jen tlačítko AC a nechal sát vzduch z venku. Nemám tušení, jestli interiérová čidla ovlivňují klimu i když je vyplý automatický mód. Zaráží mě spíš hodně rychlá ztráta výkonu a téměř okamžitý rozdíl výstupní teploty vyfukovaného vzduchu při vyřazení nebo sešlápnutí spojky. To by podle mě dělat nemělo.
Renault megane 2 1.6 16V 83kw
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
když ti padnou otáčky kompresoru z cca 2-3 tis./min na pouhý volnoběh 700ot./min tak opravdu rozdíl poznáš
tohle poznám i já (klíma manual) v servisu po naplnění klimky mi taky zastrčili teplotné čidlo do středových výdechů a měřili výstupní teplotu při uzvavřené cirkulaci a 2 tis.ot/min
tohle poznám i já (klíma manual) v servisu po naplnění klimky mi taky zastrčili teplotné čidlo do středových výdechů a měřili výstupní teplotu při uzvavřené cirkulaci a 2 tis.ot/min
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Auto mód pouze určuje to, odkud se bude vzduch nasávat a kam se bude foukat a ještě rychlost ventilace, případně aktivaci klimakompresoru při vyšší vlhkosti. Teplota se bude regulovat vždy automaticky podle nastavení a senzorů. U laguna II bylo možné celou klimatizaci vypnout (tlačítko off, u mégane není), ale stejně, při běžícím motoru, i přesto, že celé řízení mělo být vypnuto, docházelo ke spínání klimakompresoru při nárůstu vlhkosti v kabině.
Pokud motor jede na volnoběh, tak bude účinek klimatizace vždycky horší, protože v nízkých otáčkách je pomalý koloběh chladiva. Pokud je chladiva málo, většinou to začne chladit jen jednu stranu.
Osobně bych se zaměřil na to, co ten automat dělá, zda požaduje klimatizaci, jak jsou nastavené klapky pro míchání vzduchu, jaká je vnitřní teplota, ... Protože i když to nastavíš na minimum a venku bude -20°C, těžko to bude foukat vzduch přímo z venku, ale naopak to začne topit, aby to dosáhlo těch 15°C. Navíc se to dá zkombinovat s měřením teploty výdechů, protože když na diagnostice uvidíš, že výparník má teplotu pořád 4°C a přitom to začíná foukat teplejší vzduch, asi to nebude okruhem klimatizace.
Nevím, jestli tyhle typy mají i kompresor s proměnlivým zdvihem, to by bylo ještě zamotanější.
Pokud motor jede na volnoběh, tak bude účinek klimatizace vždycky horší, protože v nízkých otáčkách je pomalý koloběh chladiva. Pokud je chladiva málo, většinou to začne chladit jen jednu stranu.
Osobně bych se zaměřil na to, co ten automat dělá, zda požaduje klimatizaci, jak jsou nastavené klapky pro míchání vzduchu, jaká je vnitřní teplota, ... Protože i když to nastavíš na minimum a venku bude -20°C, těžko to bude foukat vzduch přímo z venku, ale naopak to začne topit, aby to dosáhlo těch 15°C. Navíc se to dá zkombinovat s měřením teploty výdechů, protože když na diagnostice uvidíš, že výparník má teplotu pořád 4°C a přitom to začíná foukat teplejší vzduch, asi to nebude okruhem klimatizace.
Nevím, jestli tyhle typy mají i kompresor s proměnlivým zdvihem, to by bylo ještě zamotanější.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 14
- Registrován: ned dub 29, 2012 14:42
- Bydliště: Ivančice okres Brno-venkov
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Dnes ověřím, zda chladí obě strany auta. Přece jen furt řídím, takže nemám přehled o tom, jestli i druhá strana chladí. Ještě mě napadla jedna souvislost, která by s tím mohla být spojená. V noci jsem si zjistil, že při řazení, když otáčky spadnou na volnoběžné dojde ke chvilkovému pohasnutí světel. Jako kdyby altík málo dobíjel nebo nějaký komponent kladl velký odpor. Na to pohasínání nemá vliv klima, dělá to s ní bez ní.
Renault megane 2 1.6 16V 83kw
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
chlapy mam dotaz, mám 1.9 dCi 88kw 2004 a přestala mi fungovat automatická klimatizace, byl jsem s tím minulej pátek v servise, tam to dopnili a žádná změna, ale neměli čas se v tom dál hrabat, tak jsem byl objednanej na dnešek. Vše se prošlo, elektromagnetická spojka kompresoru normálně reaguje(cvakne) když jí dáte 12V a nejhorší je že přes nějakou jejich diagnostiku DELPHI jí můžou normálně zapnout při spuštěným motoru, sice jen na chvilku, ale stačilo to na to abychom slyšeli jasně cvaknout a potom i chvilku chladila, takže kabeláž je prostě vyloučená. V chybovejch hláškách klimi nic není, v chybách motoru bylo napsaný DF049 což je čidlo tlaku klimatizace, ale po vymazání se nechce už objevit znovu a klima dál stávkuje. Jako čidlo jsme objednali, ve čtvrtek mi ho vyměněj, ale moc si naděje nedělám že by to pomohlo protože podle mě i podle technika by se objevila chyba znovu kdyby bylo fakt vadný, to je možná ještě hláška z doby kdy tam bylo málo chladiva. Neměl někdo podobnou zkušenost? Nebo nenapadá někoho něco co je nenapadlo v servise? Mě už pomalu napadá jen ten ovladač s displayem že by mohl bejt vadnej.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů