Spojka bude na 99% sediet. Tiez mi najskor ponukali cely kompresor, lebo spojka bola po cca 230 tisic km zosuchana, resp. pritlacne kolecko na nej (mozno kvoli uvolnenej skrutke, ktora kolecko drzi).
Takze som pred casom menil cast svojej spojky, novu som kupoval tu:
http://www.hamar.cz/cs/kompresor-jednot ... izace.html
Aktualne som ju este lacnejsie nasiel v tomto obchode:
http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-di ... e-01650080
Odporucam tiez precitat prispevky v teme od nasledujuceho nizsie, kde su popisane skusenosti od ludi, ktori uz spojku menili:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... ka#p603527
Je tam dokonca aj prispevok, ze sa niekomu
spojku podarilo opravit.
Moje poznatky k vymene su nasledujuce info:
- Okolo spojky je
relativne malo miesta, pretoze oproti spojke kompresora je hned nosnik karoserie. Ked som chcel stiahnut koleso spojky dolu, tak som nakoniec musel povolit hlavny silentblok motora a zdvihnut trochu motor, aby tam bolo o par desiatok mm viac miesta.
- Dolezite je mat pripravene kvalitne
klieste na vyberanie zavlacok (kazdu z casti spojky zaistuje kruhova rozpinacia zavlacka s ockami na konci, ktoru treba kliestami do ociek stlacit a potom stiahnut dolu. Zavlacka na poslednom kolese, resp. samotnom telese spojky s el.-mag. cievkou je skutocne utopena hlboko - ja som ju nastastie nemusel stahovat, lebo cievka fungovala OK a menil som len kovove kolecko, na ktore cievka magneticky posobi.
- Je dolezite, aby medzi volnobeznym koleckom (na ktorom je remen prislusenstva) a koleckom, ktore pritahuje elektromagnet bola medzera tak akurat. Ak bude velka, spojka nezopne uplne, bude preklzavat a casom sa znici. Ak bude mala, kolecka budu o seba suchat a v otackach by sa v mohol zapinat kompresor aj bez toho, aby bola zapnuta klima, cim by nefungovala regulacia tlaku. V najhorsom pripade by nasledne mohlo dojst k prehriatiu spojky, alebo az k prekroceniu tlaku v okruhu a bezpecnostneho ventilu, ktorym sa uvolni tlak pri prekroceni hornej hranice.
- Vola medzi koleckami sa vymedzuje jemnymi podlozkami, ktore su na konci osky, resp. v puzdre toho pritlacneho kolecka, sikovny kutil si podlozku dokaze vyrobit zmensenim nejakej inej, ktoru ma doma po ruke.
- Skrutku, ktora drzi pritlacne kolecko na oske odporucam najskor poriadne odmastit a natriet/zakvapnut tmelom na skrutkove spoje. V opacnom pripade ma tendenciu sa pri razoch, ktore vznikaju pri zopnuti spojky kompresora pomaly uvolnovat. Nepomaha ani protipovolovacia podlozka!
Drzim palce a daj vediet, ako to dopadlo!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005
http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012