KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Moderátor: Moderators General
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
ELM to nenajdeš. Expanzní ventil tam není, jen kalibrovaná tryska s předřazeným sitkem. Jinak při tom vyšroubování čidla by mělo lehce pšouknout, je tam ventilek podobný jako na pneumatiky (nezáměnný), šlo by do něj lehce šťouchnout, jestli tam vůbec máš nějaké chladivo jo a chladivo nelze identifikovat pohledem, to se okamžitě odpařuje, ale spíše stopy po oleji a barvivu. Jo a při tom čenžování kompresoru je na prvním místě vždy výměna filtrdehydrátoru, na to se hodně zapomíná a pokud byla klima dlouho nefunkční. Nemusí už fungovat jako dehydrátor, ale už jako ucpávka v okruhu. Nestojí to svět, cenovka do 1000Kč.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Díky Šamša.
Skúšim vypatrať ten filter dehydrat, aj mám pocit, že systém je niekde upchatý. minulé leto síce fungovala klíma, ale dost slabo chladila. Keď je ten filter je upchatý, systém spozná a nepúšťa kompresor? (asi sa zvyšuje tlač nad limit že ?).
Radšej dám do servisu, ale čas nemám až toľko, navyše každý deň cestujem do roboty autom.
Ozaj, ten filterdehydrátor je súšič ? v eshop som našiel iba takú vec v klima systéme.
Skúšim vypatrať ten filter dehydrat, aj mám pocit, že systém je niekde upchatý. minulé leto síce fungovala klíma, ale dost slabo chladila. Keď je ten filter je upchatý, systém spozná a nepúšťa kompresor? (asi sa zvyšuje tlač nad limit že ?).
Radšej dám do servisu, ale čas nemám až toľko, navyše každý deň cestujem do roboty autom.
Ozaj, ten filterdehydrátor je súšič ? v eshop som našiel iba takú vec v klima systéme.
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Ano fitrdehydrátor = sušič (vysoušeč). A opravuji výrok o expanzním ventilu, není to tryska, ale opravdu expanzní ventil, zřejmě kompresor na M II. nemá regulační ventil.
http://www.aci.sk/4300d330-susic-klimat ... 30622.html
http://www.aci.sk/09001999-expanzni-ven ... 48295.html
http://www.aci.sk/4300d330-susic-klimat ... 30622.html
http://www.aci.sk/09001999-expanzni-ven ... 48295.html
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Dehydrator je pri pravom prednom kolese. Idelne je dat dolu naraznik. Vymena je s prstom v nose.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Pre výmenu vysúšača asi treba do servisu, treba odsávať chladiacu zmes zo systému, že?
Mám kúpený ten vysúšač.
Mám kúpený ten vysúšač.
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Ano, přesně tak.
Jinak já bych teda začal tím, že ti nejde napětí na kompresor.
Chtělo by to pořádnou diagnostiku.
Jinak já bych teda začal tím, že ti nejde napětí na kompresor.
Chtělo by to pořádnou diagnostiku.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Mám Mégane 1.6 16V hatchbag a v Renaultu v Brně zjistili, že by bylo potřeba vyměnit kompresor a těsnění na kondenzační nádobě. Akorát předběžný odhad byl 14tis bez DPH, což je víc jak třetinová cena auta. Uvažoval jsem, že zkusím sehnat kompresor z vrakoviště, ať se cena trochu stáhne (budu to dávat ke známému do servisu). Problém je, že se sám jen tak k tomu kompresoru nedostanu - nemám čas ani prostor a jako bonus mám obě ruce levé - abych zjistil, co za typ mám sehnat.
Netušíte někdo, jestli měly dvojkové Mégany všechny stejný kompresor?
Díky za odpovědi.
Netušíte někdo, jestli měly dvojkové Mégany všechny stejný kompresor?
Díky za odpovědi.
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Posli VIN, mrknu na cislo dilu.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Dneška som bol v servise, keďže nemali čas, požiadal som o odsávanie chladiva a sám vymením aj vysúšače, a čuduj sa svet, system je prázdny ( veď pred mesiasom mi potvrdili, že naplnili po výmene kompresora- nebol som pri tom a som prebral auto len na druhý deň). Tak naplnili a skúšali sme zapnuť - aj tak nezapol kompresor, nechali sme chladivo v systéme a že zajtra skúsi pripajať priamo elektriku na kompresor.
Keďže mám voľno, tak som dal dole prednú masku, zase napájať priamo elektriku na kompresor, išiel jedna radosť, cítim dobré chladenie, ale to trvalo cc 2 minúty, potom fúkalo teplý vzduch ako kúrenie, kondenzátor sa zohreje dosť, potrubie za kondenzátorom až horúca a som rýchlo aj vypol kompresor, skúšim vysvetlovať tak:
Vysúšač je upchatý, na začiatku trochu fungovalo, potom tlak v nízko-tlakovej časti (za výparníkom k upchtému vysúšaču) sa zvyšuje na toľko a už žiadná expanzia nekonala, cez výparník prúdi akurát horúce chladivo a vzduch je tiež teplý ako pri kúrení.
Je zaujímavé, že na megane II je takýto diagram: KOMPRESOR - KONDENZATOR (CHLADIČ) - EXPANZNÝ VENTIL - VÝPARNÍK - VYSÚŠAČ - KOMPRESOR
Teraz keď píšem tie riaky, napadlo mi, či mechaník mi nezapojil zle klima systém keď vymenil motor v aute, lebo na internete som najšiel všade tento diagram: KOMPRESOR - KONDENZÁTOR - VYŠÚŠAČ - EXPANZNÝ VENTIL - VÝPARNÍK - KOMPRESOR.
Prosím niekoho špecialistu povedať, či Megane II má odlišný diagram zapojenia komponentov AC ako iné auto.
Neviem upload obraz, tak dám aj link na taký podobný diagram - aj klasicky aj ako som videl na mojom Megane II
https://www.youtube.com/watch?v=NSUeRlJ2P0g
Vďaka.
Keďže mám voľno, tak som dal dole prednú masku, zase napájať priamo elektriku na kompresor, išiel jedna radosť, cítim dobré chladenie, ale to trvalo cc 2 minúty, potom fúkalo teplý vzduch ako kúrenie, kondenzátor sa zohreje dosť, potrubie za kondenzátorom až horúca a som rýchlo aj vypol kompresor, skúšim vysvetlovať tak:
Vysúšač je upchatý, na začiatku trochu fungovalo, potom tlak v nízko-tlakovej časti (za výparníkom k upchtému vysúšaču) sa zvyšuje na toľko a už žiadná expanzia nekonala, cez výparník prúdi akurát horúce chladivo a vzduch je tiež teplý ako pri kúrení.
Je zaujímavé, že na megane II je takýto diagram: KOMPRESOR - KONDENZATOR (CHLADIČ) - EXPANZNÝ VENTIL - VÝPARNÍK - VYSÚŠAČ - KOMPRESOR
Teraz keď píšem tie riaky, napadlo mi, či mechaník mi nezapojil zle klima systém keď vymenil motor v aute, lebo na internete som najšiel všade tento diagram: KOMPRESOR - KONDENZÁTOR - VYŠÚŠAČ - EXPANZNÝ VENTIL - VÝPARNÍK - KOMPRESOR.
Prosím niekoho špecialistu povedať, či Megane II má odlišný diagram zapojenia komponentov AC ako iné auto.
Neviem upload obraz, tak dám aj link na taký podobný diagram - aj klasicky aj ako som videl na mojom Megane II
https://www.youtube.com/watch?v=NSUeRlJ2P0g
Vďaka.
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Vysoušeč je na zpětném potrubí do kompresoru. Otázka: běžel ti i ventilátor? Pokud ne tak kondenzátor neochladil "chladivo", to nezkondenzovalo a horký plyn prošel expanzním ventilem a protože nedošlo k přeměně skupenství, tak horký plyn postupoval až do výparníku atd...
Jinak pokud nesepne kompresor, tak je to blokováno zapsanou chybou v motorové jednotce. Najít a vymazat.
Jinak pokud nesepne kompresor, tak je to blokováno zapsanou chybou v motorové jednotce. Najít a vymazat.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Díky Šamša.
Aj som si myslel na ventilátor chladenia, nebežalo lebo auto bolo na mieste, možno žiadná súčiastka sa nepokazila. Zajtra objednám diagnostiku v Renaulte, nech mi povedia, čo je v tom. Ak nenájdu nič, asi spravím provizorný vypínač na kompresor pre chladenie pár dní, potom už netreba, veď príde zima.
Aj som si myslel na ventilátor chladenia, nebežalo lebo auto bolo na mieste, možno žiadná súčiastka sa nepokazila. Zajtra objednám diagnostiku v Renaulte, nech mi povedia, čo je v tom. Ak nenájdu nič, asi spravím provizorný vypínač na kompresor pre chladenie pár dní, potom už netreba, veď príde zima.
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Na 99% to bude zapsanou chybou a jak říkám ne v komfortní jednotce, nebo klima jednotce, ale v motorové. Mého mechanika tohle potrápilo tak, že i kontroloval samotná relátka v komfortní jednotce, které ovládají spojku kompresoru a spínání stupňů ventilátoru. Pak to našel diagnostikou v motorové jednotce, jako "blokování kompresoru z důvodu"...
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Pokračujem svoje namáhy v oživení manual klímy:
Funguje ale ako?
Diagnostika ukazuje, že všetko je v poriadku, tlak 3,60 Mpa, klima stav je zapnutý, požiadávky na ventilátor je povolenné z obidvoch otáčkach. ALE KOMPRESOR NIE, A NIE ZAPNUŤ.
v 35 stupňov tak mám zapojený kompresor na 12v, mzarí ako čert, aspoň mám zimu v aute.
problém je, že SAHARA netočí, tak som spravil provízorne kompresor ako denné svetlá, relátko na parkovačky, tak ak stojím v zápchach, zapnem parkovačky a tým sa vypne klíma,(lebo inakšie kúri ako hodvado ), lenže večer musím zapojiť bez relátka(lebo potrebujem vidieť).
Chcem zapojiť SAHARA to tej klímy, aby som vedel zapnuť SAHARA pri zastavení, ale nejako elegantné cez ovládanie svetlá. dopracujem. V tých horúčavách nebudem a nemám čas behať s autom po servise, napokon minulý rok mi dali termín na diagnostiku (CLIP) v RENAULTE až po mesiac.
Diagnostika PyCLIP ukazovalo naozaj veľa, viem aj pustiť test zapnuť kompresor, v poiskovej skrinke pri motore sa voľačo zoplo (asi relatko na kompresor), ale kompresor sa netočí. fakt zahada.
Funguje ale ako?
Diagnostika ukazuje, že všetko je v poriadku, tlak 3,60 Mpa, klima stav je zapnutý, požiadávky na ventilátor je povolenné z obidvoch otáčkach. ALE KOMPRESOR NIE, A NIE ZAPNUŤ.
v 35 stupňov tak mám zapojený kompresor na 12v, mzarí ako čert, aspoň mám zimu v aute.
problém je, že SAHARA netočí, tak som spravil provízorne kompresor ako denné svetlá, relátko na parkovačky, tak ak stojím v zápchach, zapnem parkovačky a tým sa vypne klíma,(lebo inakšie kúri ako hodvado ), lenže večer musím zapojiť bez relátka(lebo potrebujem vidieť).
Chcem zapojiť SAHARA to tej klímy, aby som vedel zapnuť SAHARA pri zastavení, ale nejako elegantné cez ovládanie svetlá. dopracujem. V tých horúčavách nebudem a nemám čas behať s autom po servise, napokon minulý rok mi dali termín na diagnostiku (CLIP) v RENAULTE až po mesiac.
Diagnostika PyCLIP ukazovalo naozaj veľa, viem aj pustiť test zapnuť kompresor, v poiskovej skrinke pri motore sa voľačo zoplo (asi relatko na kompresor), ale kompresor sa netočí. fakt zahada.
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Napsal jsem to o řádek výše, tam je problém v zablokování. Jinak si koleduješ o malér, kompresor natvrdo může odejít do věčných lovišť, 36bar je hraniční tlak.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Pardon.
pomylil som sa, tlak chladiva v pokoji bolo 3,6 bar. ale musím aj tak do servisu, tlak po naplnení bolo 5,5 bar (v pokoji), po dvoch dní bolo 3,6 bar, a teraz po týždeň je 1,0 bar, tak mám dieru niekde. klíma je vypnutá. Diagnostika Pyclip( na báze CLIP 182) neukazovala žiadné blokovanie vo VSTREKOVANI ani UCH, ani UPC.
pomylil som sa, tlak chladiva v pokoji bolo 3,6 bar. ale musím aj tak do servisu, tlak po naplnení bolo 5,5 bar (v pokoji), po dvoch dní bolo 3,6 bar, a teraz po týždeň je 1,0 bar, tak mám dieru niekde. klíma je vypnutá. Diagnostika Pyclip( na báze CLIP 182) neukazovala žiadné blokovanie vo VSTREKOVANI ani UCH, ani UPC.
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Mám problém s klimatizací. Používám AUTO režim, teplotu nastavuji podle okolností 20-22°C.
Klima normálně běží, ovšem po nějakém čase (hodina třeba) přestane fungovat. AC na displeji svítí, ovšem kompresor pravděpodobně neběží, protože se začnu potit. To je indicie naprosto jednoznačná.
Tlačítkem AC klimu jakoby vypnu a po několika minutách opět zapnu AUTO. Klima opět začne fungovat a běží dejme tomu několik minut, možná půl hodiny. Pak opět vypne. A tak se to opakuje celou dobu.
Chladivo doplněno, únik není. Mám podezření buď na zasviněnej chladič v přední části vozu, nebo na zhoršenou průchodnost vysoušeče. Obojí je původní, tedy 11 let, resp. 180 tisíc km. Ovšem o klimatizačních systémech toho moc nevím, jsem pouhý uživatel. Takže se jen domnívám. Rád si nechám poradit.
Další indicie zjištěné dnes: Vysokotlaká trubka, co vede od vysoušeče k výparníku, je obalena námrazou. Stačí několik minut chodu a je bílá jako zasypaná sněhem. Tlak chladiva je 18 Bar při volnoběhu, při zvýšených otáčkách stoupá až k 28 Bar.
Díky.....
Klima normálně běží, ovšem po nějakém čase (hodina třeba) přestane fungovat. AC na displeji svítí, ovšem kompresor pravděpodobně neběží, protože se začnu potit. To je indicie naprosto jednoznačná.
Tlačítkem AC klimu jakoby vypnu a po několika minutách opět zapnu AUTO. Klima opět začne fungovat a běží dejme tomu několik minut, možná půl hodiny. Pak opět vypne. A tak se to opakuje celou dobu.
Chladivo doplněno, únik není. Mám podezření buď na zasviněnej chladič v přední části vozu, nebo na zhoršenou průchodnost vysoušeče. Obojí je původní, tedy 11 let, resp. 180 tisíc km. Ovšem o klimatizačních systémech toho moc nevím, jsem pouhý uživatel. Takže se jen domnívám. Rád si nechám poradit.
Další indicie zjištěné dnes: Vysokotlaká trubka, co vede od vysoušeče k výparníku, je obalena námrazou. Stačí několik minut chodu a je bílá jako zasypaná sněhem. Tlak chladiva je 18 Bar při volnoběhu, při zvýšených otáčkách stoupá až k 28 Bar.
Díky.....
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Vypadá to na vadný čidlo tlaku 28baru je havarijni Hranice kdy se klima vypne aby se nepoškodil okruh.
Koukni na konektor čidla tlaku zda není zaoxidovany.
Koukni na konektor čidla tlaku zda není zaoxidovany.
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Není to čidlo tlaku. Je to ucpaný vysoušeč.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Musím vás trochu opravit, vysoušeč rozhodně není na vysokém tlaku, ale na sání do kompresoru, tj. nízký tlak a funguje i jako zachycovač kapaliny, aby kompresor nenasál chladivo-kapalinu, to by byl jeho konec. Tak je několik variant problému, tak buďto moc chladiva, nebo vadný expanzní ventil, který valí tolik chladiva, že se odpařuje i za výparníkem v trubkách, nebo vadný teplotní čidlo námrazy ve výparníku, případně nedostatečný průchod vzduchu od ventilátoru(pylový filtr, uhlíky motoru, regulátor), popř. zasviněný výparník po špatné montáži pyloveho filtru, znamená nedostatečný odběr tepla v tomto případě chladu na výparníku
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Musím Tě zklamat. Vysoušeč je na vysokém tlaku. Otevři si kapotu. Pokud jsi línej, napiš do gůglu KLIMATIZACE SCHEMA a ono Tě to přesvědčí i bez čumění pod kapotu.
Můj problém, který jsem tu popisoval, vyřešila výměna vysoušeče. Takže to tu můžeme uzavřít. Jen taková možná zajímavost - ten starý vysoušeč, co jsem vymontoval, byl vyroben v Česku.
Můj problém, který jsem tu popisoval, vyřešila výměna vysoušeče. Takže to tu můžeme uzavřít. Jen taková možná zajímavost - ten starý vysoušeč, co jsem vymontoval, byl vyroben v Česku.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
To že je vysoušeč na vysokém tlaku není pravidlem !! U Megane II je např. vysoušeč skutečně na nízkém tlaku před kompresoremmarek230177 píše: ↑pát srp 02, 2019 15:04Musím Tě zklamat. Vysoušeč je na vysokém tlaku. Otevři si kapotu. Pokud jsi línej, napiš do gůglu KLIMATIZACE SCHEMA a ono Tě to přesvědčí i bez čumění pod kapotu.
Můj problém, který jsem tu popisoval, vyřešila výměna vysoušeče. Takže to tu můžeme uzavřít. Jen taková možná zajímavost - ten starý vysoušeč, co jsem vymontoval, byl vyroben v Česku.
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
člověk se tady dozví zajímavý věci a taky pobaví nejvíc od těch co dělají do aut už pětadvacet let.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Žádný takový schéma, kde by vysoušeč byl na LP, jsem nikde nikdy neviděl a ani takové zapojení nikdo v mém okolí ani na žádném fóru nezná. Takže jsem vycházel z toho, že každá klima z principu funguje úplně stejně. Jak jsem psal, klimatizacím nerozumím, dělám motory.
Každopádně můj problém vyřešila výměna vysoušeče a je mi vlastně jedno, na které větvi systému je umístěn. I kdyby byl na větvi borovice u souseda na zahradě..... Hlavně, že to spolehlivě funguje a nic moc to nestálo.
Každopádně můj problém vyřešila výměna vysoušeče a je mi vlastně jedno, na které větvi systému je umístěn. I kdyby byl na větvi borovice u souseda na zahradě..... Hlavně, že to spolehlivě funguje a nic moc to nestálo.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Příště nebuď línej, jak si psal o jiných a vyhledej si to na "gůglu" podle svého doporučení, nebo jak si psal "otevři si kapotu", aut máš doma jak ....... včetně Megana II a tu jednu trubku si najdi
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: KLIMATIZÁCIA - VŠETKO O KLÍME, ZÁPACHU, PROBLÉMOCH...
Bez poznámek......
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů