BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Moderátor: Moderators General
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Ja som ju chcel zaskrtit len kvoli tomu aby sa nahodou nedostal vzduch do ABSka.
Renault Megane II 2004 GrandTour 1.9dCi 88kW
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Pokud máš obavy, tak si zaslep trubku. Stát by se nic nemělo, odvdušníš to klasicky nebo tlakem vzduchu nebo to necháš protéct gravitačně. Dle vkusu každého soudruha.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Zdravím. Potřebuju si prosím vyměnit přední kotouče a destičky. Nevím co koupit, abych neřešil případné zvlnění kotoučů. Raději si připlatím. Taktéž, aby nadměrně nerezavěly!
Našel jsem např. https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... tId=462179
A jaké k tomu desky?
Např. https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... n%5B0%5D=3
nebo https://pmautodily.cz/autodily/renault/ ... n%5B0%5D=3
Máte někdo zkušenosti s těmi deskami ATE ATE Ceramic 13.0470-3814.2 , neodírají víc kotouče?
Nebo https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... 5B0%5D=144
a desky
https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... %5B0%5D=39
Našel jsem např. https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... tId=462179
A jaké k tomu desky?
Např. https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... n%5B0%5D=3
nebo https://pmautodily.cz/autodily/renault/ ... n%5B0%5D=3
Máte někdo zkušenosti s těmi deskami ATE ATE Ceramic 13.0470-3814.2 , neodírají víc kotouče?
Nebo https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... 5B0%5D=144
a desky
https://autodilos.cz/autodily/renault/m ... %5B0%5D=39
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Kup ATE kotouče a k tomu ATE Ceramic desky, funguje to výborně, ne-li lépe než standard a opotřebení stejné. Další výhoda je, že brzdy nevadnou při vysokém zatížení a nešpiní se hliníková kola. Jediná vada na kráse je, že kotouče nejsou vyleštěné, ale mají drsnější strukturu s barvením do modra. Ještě jedna zásada pro keramické desky je - kotouče musí být hladké, nesmí se použít tzv. Power disky s drážkami, ty se okamžitě zničí.
Já už mám druhou sadu a jiný bych už na auto nedal.
Já už mám druhou sadu a jiný bych už na auto nedal.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Megane II sedan 1.4 16V 72KW r.v. 1/2007
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Určitě poučné pro ty co se v tom neorientují.Dave61 píše:Narazil jsem na zajímavé čtení ohledně kotoučů a destiček.
http://www.mjauto.cz/problemy-s-brzdami
Megane II 1.6 16V r.v.2009
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Uz ste niekto menili zadne brzdove hadicky, tie co su trubky nalisovane?
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Teraz keď prišla zima som zažil zaujímavú situáciu. Naštartoval som, počkal pár sekúnd, rozbehol sa od paneláka smerom na hlavnú cestu, kde som pribrzdil, aby som zistil, či ide niečo zľava. Keď som stúpil na brzdu, nič, auto ide ďalej. Ako keď stlačím brzdu pri vypnutom zapaľovaní, tvrdá brzda. Ďalšie brzdenie už išlo v poriadku. Stretol sa s tým niekto?
Mégane II GrandTour, 2006, 1,9 dCi, 96 kW
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Jak dlouho auto stálo?
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Toto tu uz niekto spominal, len neviem v ktorej sekcii (M2, M3 alebo Flu). A dalsi to potvrdil ze aj jemu sa to uz stalo. Malo to mat suvis so zmenou pocasia, resp. dazdom a namrznutim rano alebo tak nejak...Comby píše: ↑pát pro 01, 2017 13:23Teraz keď prišla zima som zažil zaujímavú situáciu. Naštartoval som, počkal pár sekúnd, rozbehol sa od paneláka smerom na hlavnú cestu, kde som pribrzdil, aby som zistil, či ide niečo zľava. Keď som stúpil na brzdu, nič, auto ide ďalej. Ako keď stlačím brzdu pri vypnutom zapaľovaní, tvrdá brzda. Ďalšie brzdenie už išlo v poriadku. Stretol sa s tým niekto?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
V myslim passatoch to sposoboval posilovac brzd, kde bol nejak zle umiestneny a tiekla do neho voda a zamrzala.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Aha, dám to pozrieť servisu.
Mégane II GrandTour, 2006, 1,9 dCi, 96 kW
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Daj pls vediet co povedia Tie Passaty to mali ako konstrukcnu chybu, na M2 s tym obecne problemy nebyvali. Najprv staci overit posilovac - pri vypnutom motore par krat naslap brzdu, drz ju stlacenu a nastartuj - pedal ma klesnut o par centi. Tym sa overi funkcnost posilovaca. Ak pedal pocas beznej prevadzky brzdy nejako nepruzi, system je tesny, takze zavzdusnenie sa moze tiez vylucit. Pridieranie dosticiek? Hmmmm, tazko povedat. Hlavne ze potom to uz brzdi OK. Nie je stara brzdovka? Ze by uz mala naviazanu vodu, a ta v rurka zmrzne, a prve zaslapnutie pedala to ovplyvni? Mozno blbost? Neviem.....mne sa to laicky vidi na tu rannu zamrznutu vodu na brzdach a kotucoch. Ale brzdy su dolezitejsie nez motor, urcite to daj pozriet. Daj potom vediet
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Len pre info jedna stoji 35 e.
https://s33.postimg.org/s4rhaaqjj/AF4_F ... 0_C695.jpg
Jedna sa da kupit dokonca ako aftermarket, len je v sade s inou.
Pozor pri nakupe zadnych brzdovych hadiciek, co su pod napravou. Do 08/2005 su ine ako potom.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Odvtedy čo som tu napísal príspevok sa to už nezopakovalo, a to ani ku koncu zimy, kedy boli v BA vyššie mrazy. Tak som do servisu napokon nešiel.Rado77 píše: ↑pon pro 04, 2017 15:50Daj pls vediet co povedia Tie Passaty to mali ako konstrukcnu chybu, na M2 s tym obecne problemy nebyvali. Najprv staci overit posilovac - pri vypnutom motore par krat naslap brzdu, drz ju stlacenu a nastartuj - pedal ma klesnut o par centi. Tym sa overi funkcnost posilovaca. Ak pedal pocas beznej prevadzky brzdy nejako nepruzi, system je tesny, takze zavzdusnenie sa moze tiez vylucit. Pridieranie dosticiek? Hmmmm, tazko povedat. Hlavne ze potom to uz brzdi OK. Nie je stara brzdovka? Ze by uz mala naviazanu vodu, a ta v rurka zmrzne, a prve zaslapnutie pedala to ovplyvni? Mozno blbost? Neviem.....mne sa to laicky vidi na tu rannu zamrznutu vodu na brzdach a kotucoch. Ale brzdy su dolezitejsie nez motor, urcite to daj pozriet. Daj potom vediet
Mégane II GrandTour, 2006, 1,9 dCi, 96 kW
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Riesim teraz nove zadne kotuce. Ak mam abs a esp su tam ine loziska, alebo je to vsetko rovnake. Dakujem
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Ahoj, jestli se nepletu, tak Renault Mégane II má ABS už v základu a kroužek pro snímání otáčení kola (společný pro ABS i ESP) je na brzdovém kotouči z vnitřní strany. To s ložisky nemá nic společného.
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Jo, jo. Uz objednane. Ale daju sa objednat aj kotuce s loziskom bez kruzku. A nasiel som nejake loziska pre esp, tak ma to zmiatlo.
Kotuc s loziskom a kruzkom 47 eur. Co uz, po 15 rokoch ich musim menit. Este ani dospele nie su.
Kotuc s loziskom a kruzkom 47 eur. Co uz, po 15 rokoch ich musim menit. Este ani dospele nie su.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Vloni jsem je taktéž měnil na MEGANE II combi 1.6 16V (1598ccm\82kW\112HP). Koupil jsem kotouče ATE (AT 410325) spolu s detičkami (AT 602845). Jediný problém byl s povolením matky pod víčkem Chce to buď trhací klíč, nebo dlouhou páku. Po demontáži brzdového třmene, jeho držáku a povolení matice čepu jde kotouč lehce sundat z čepu. Utahovací momenty jsem našel v manuálu - matice čepu 175 Nm, šrouby držáků třmene 105 Nm, šrouby vodících čepů 36 Nm.
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Ak by ste niekto repasoval zadny brzdovy strmen, tu je par fotiek ako si to riadne ulahcit. Totizto jediny problem je osadit naspat segerku na zaistenie rucnej brzdy.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
A jak jsi tu ségrovku dostal ven? Mě se nepodařilo sehnat kleště, kterými bych se dostal dovnitř a vytáhl jí.
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Něco takového měla žena stabilně na svém Meganovi. Pravidelně odjezd/příjezd do/z práce tvrdá brzda. Po nastarování OK. Já tu brzdu sice utáhnul i tak a žena jednou dokonce něž stačil motor nastartit, aby šel posilovač, tak v parkovacím domku nabořila zeď zrcátkem (máme to tam trochu z kopečka a věčně na těch autech nejde ručka). Auto už je pryč bohužel jsem nezjistil čím to bylo, ale docela by měl příčina zajímala.Comby píše: ↑pát pro 01, 2017 13:23Teraz keď prišla zima som zažil zaujímavú situáciu. Naštartoval som, počkal pár sekúnd, rozbehol sa od paneláka smerom na hlavnú cestu, kde som pribrzdil, aby som zistil, či ide niečo zľava. Keď som stúpil na brzdu, nič, auto ide ďalej. Ako keď stlačím brzdu pri vypnutom zapaľovaní, tvrdá brzda. Ďalšie brzdenie už išlo v poriadku. Stretol sa s tým niekto?
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Tak se přidávám do skupiny se zlobící ručkou a nejspíše nefungujícím samostavem, na repasi třmenu si netroufám a ani na to není čas, v pátek ráno se jede do servisu.
Včera parkuju, zatáhnu ručku, v tom v ní přeskočí a jde bez odporu, rozdělám tunel, koukám, že je jedno lanko (levé) citelně kratší než druhé a z toho důvodu samozřejmě vyskočilo z mechanizmu. S řadou nadávek se mi povedlo lanko nasadit zpět, zajistil jsem eskapaskou, aby nevypadlo znovu a tak, aby to ničemu nepřekáželo.
Jdu se pídit po problému, koukám na třmeny - levá vracečka od ručky (krátké lanko s velkým odporem v tunelu) chodí a vrací se, na pravém třmenu se však vrací pouze cca do poloviny (navíc lanko v tunelu má malý odpor).
Jdu auto projet - při jízdě stále pribržďuje levé zadní kolo (to s na pohled funkčním samostavem) - na jízdě to není znát, ale kotouč se dost hřeje (dneska ráno ověřeno), při zatahnutí ručky brzdí pouze levá strana, kam i auto táhne. Provozní hydraulické brzdy OK.
Myslíte, že to v servise rozhýbou, nebo mám bokem shánět nové zadní třmeny? PS Auto bylo naposledy v servisu před měsícem s ruplou stahovačkou, to jsou radosti
Včera parkuju, zatáhnu ručku, v tom v ní přeskočí a jde bez odporu, rozdělám tunel, koukám, že je jedno lanko (levé) citelně kratší než druhé a z toho důvodu samozřejmě vyskočilo z mechanizmu. S řadou nadávek se mi povedlo lanko nasadit zpět, zajistil jsem eskapaskou, aby nevypadlo znovu a tak, aby to ničemu nepřekáželo.
Jdu se pídit po problému, koukám na třmeny - levá vracečka od ručky (krátké lanko s velkým odporem v tunelu) chodí a vrací se, na pravém třmenu se však vrací pouze cca do poloviny (navíc lanko v tunelu má malý odpor).
Jdu auto projet - při jízdě stále pribržďuje levé zadní kolo (to s na pohled funkčním samostavem) - na jízdě to není znát, ale kotouč se dost hřeje (dneska ráno ověřeno), při zatahnutí ručky brzdí pouze levá strana, kam i auto táhne. Provozní hydraulické brzdy OK.
Myslíte, že to v servise rozhýbou, nebo mám bokem shánět nové zadní třmeny? PS Auto bylo naposledy v servisu před měsícem s ruplou stahovačkou, to jsou radosti
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
-
- Starting member
- Příspěvky: 97
- Registrován: ned říj 29, 2017 16:59
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Já měnil předloni třmen vpravo vzadu, loni po kopanci z STK vlevo vzadu. Jako u Tebe, provozní brzdy bez závad, ale parkovací KO.
Navštiv nejbližší vrakáč.
Na repas obou třmenů se chystám až nebude doma do čeho jiného píchnout
Navštiv nejbližší vrakáč.
Na repas obou třmenů se chystám až nebude doma do čeho jiného píchnout
Aktuálně:
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Renault Mégane II 1.9 dCi, r. v. 2005, 88 kW
Renault Thalia 1.4 16V, r. v. 2001
Dříve:
Renault 5 TD 1.6, r. v. 1987
Renault Laguna 1.8i, r. v. 1997
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů