BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Vezmi si sikovky, opatrně ho chytni, trošku tlač a přitom s válečkem otáčej doprava.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
takže fígl je jen v tom otáčení?
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Jo, ten váleček je na šroubovici. Přemírou tlačení se může i zničit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
díky snad to pomůže
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
peto 1 píše:Tie pliešky som ešte ani v jednej sade nevidel, ale k zadným doštičkám so dostal také pliešky, ktoré sa natiahnu na doštičky, predpokladám, že je to kvôli rezonancii...
ja kupoval destičky komplet na celé auto - u predních nebyly u zadnich jo
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Nesetkali jste se s tím, že po zatlačení na brzdový pedál se při jeho uvolnění ozve takové kovové lupnutí? Už to řeším od koupě auta, ale nikde na nic nemůžu přijít. Je jedno, jestli mám nastartováno nebo ne. Prostě šlápnu až na doraz co to jde a jak pedál uvolním, tak v určitém okamžiku tak lupne a v noze mám pocit, že se pedál na okamžik zasekl. Když ho zatlačím rukou, buď nemám v ruce dost síly na to, abych ho zatlačil dost daleko a nebo to neudělá. Když pedál pouštím pomaleji, neudělá to.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
jj mě to dělá taky, ale pouze jak si psal když to sešlápnu na doraz pak když to pomalu začnu povolovat tak mám pocit že neni žadnej protitlak pro vracení pedálu ale vrací se to
po tom cvaknuti vše OK
brzdit to brzdí neřeším to
jinak mě se to povedlo zmáčknout i rukou dostatečně na to aby to cvaklo (samozřejmě s nastartovaným motorem), ale nic jsem nevysledoval tak jsem to nechal...
a mám takovej pocit, že jsem si to prvně všiml po prvé výměně destiček
po tom cvaknuti vše OK
brzdit to brzdí neřeším to
jinak mě se to povedlo zmáčknout i rukou dostatečně na to aby to cvaklo (samozřejmě s nastartovaným motorem), ale nic jsem nevysledoval tak jsem to nechal...
a mám takovej pocit, že jsem si to prvně všiml po prvé výměně destiček
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
mam 1 dotaz.niekedy pozorujem tak od 80 km/h jemne cukanie volantom a ked pribrzdim, tak je to intenzivnejsie.Kolama to nie je.Domnievam sa ze su to zvlnene kotuce.Mali ste podobny problem?
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Ahoj. Po dlhej dobe zas prispievam (okrem Fluence) aj do sekcie MII a to bohuzial s novym problemom...
Pred asi 3/4 rokom mi robili brzdy a menili zadne kotuce. Od tej doby to horsie brzdi na rucnej brzde.
Ak je auto v kopci, tak po zatiahnuti rucky sa "klze" dole...proste nebrzdi...Jasne ze som skusal nastavovat zdvih rucnej paky..je uz na doraz dotoceny.
Pred cca 2 tyzdnami som zistil , ze ak zhodim lanka v zadu z packiek rucnej brzdy a "napumpujem" tou packou viac kvapaliny do valcekov, tak to brzdi omnoho lepsie, tym som sa uchlacholil ze je to OK.
No po 2 tyzdnoch je tu problem naspat. V kabine paka rucnej ide az uplne hore, a je akasi "makka" a zas to brzdi velmi zle...
Co stym? Ze by zle odvzdusneny system? To sa mi nezda, kedze nozna brzda brzdi super a v podstate rovnomerne...
Dik dopredu za nazory
Pred asi 3/4 rokom mi robili brzdy a menili zadne kotuce. Od tej doby to horsie brzdi na rucnej brzde.
Ak je auto v kopci, tak po zatiahnuti rucky sa "klze" dole...proste nebrzdi...Jasne ze som skusal nastavovat zdvih rucnej paky..je uz na doraz dotoceny.
Pred cca 2 tyzdnami som zistil , ze ak zhodim lanka v zadu z packiek rucnej brzdy a "napumpujem" tou packou viac kvapaliny do valcekov, tak to brzdi omnoho lepsie, tym som sa uchlacholil ze je to OK.
No po 2 tyzdnoch je tu problem naspat. V kabine paka rucnej ide az uplne hore, a je akasi "makka" a zas to brzdi velmi zle...
Co stym? Ze by zle odvzdusneny system? To sa mi nezda, kedze nozna brzda brzdi super a v podstate rovnomerne...
Dik dopredu za nazory
TALISMAN Initale PARIS, 1.6Dci, 160 HP (118Kw) (kupa Maj 2018, 30 000km) s kompletnou vybavou -farba cierna amethyst, cierno-sedo-biela NAPPA koza.
Ren. FLUENCE Privilage 1.5Dci, 78KW .. predane (pri 214 000 km), za tie peniaze a najazd KM spokojnost, ziadne vazne poruchy, len vymena bezne opotrebeneych dielov
Ren. Thalia I 1.4, 8v, r.v.2002, cca 6,5 - 7.0 l/100km, 150 000 (Jazdi ju uz Segra )
Ren. MEGANE Grantour 1.9Dci, 2004.predane
Ren. FLUENCE Privilage 1.5Dci, 78KW .. predane (pri 214 000 km), za tie peniaze a najazd KM spokojnost, ziadne vazne poruchy, len vymena bezne opotrebeneych dielov
Ren. Thalia I 1.4, 8v, r.v.2002, cca 6,5 - 7.0 l/100km, 150 000 (Jazdi ju uz Segra )
Ren. MEGANE Grantour 1.9Dci, 2004.predane
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Hamran - cau cau, skus nastavit rucnu tak ako ma byt original. Mal by to byt cele totizto samostel. Original by mal byt (aspon na MeganeII), ze od tej stelovacej matice trci srob smerom dopredu 2 centimetre. Skus to prestavit takto, par krat potom silno auto prebrzdi normalne noznou brzdou a potom skus rucnu a daj vediet
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
takze viriese, dal som kotuce aj platnicky Brembo a je po probleme.
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Takze kotuce....diki za info
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Rado77 píše:Hamran - cau cau, skus nastavit rucnu tak ako ma byt original. Mal by to byt cele totizto samostel. Original by mal byt (aspon na MeganeII), ze od tej stelovacej matice trci srob smerom dopredu 2 centimetre. Skus to prestavit takto, par krat potom silno auto prebrzdi normalne noznou brzdou a potom skus rucnu a daj vediet
Dik za reakciu... no vsak to ma zaraza ze uz cias skodoviek byva rucka samostel..a u man je to skor naopak ..."SAMOROZSTEL"...
Taketo daco som skusal a nepomohlo, al eeste to radsej zopaknem a dam vediet, len asi zajtra to nevide, ale v najblizsej dome to skusim...
dik zatial.
TALISMAN Initale PARIS, 1.6Dci, 160 HP (118Kw) (kupa Maj 2018, 30 000km) s kompletnou vybavou -farba cierna amethyst, cierno-sedo-biela NAPPA koza.
Ren. FLUENCE Privilage 1.5Dci, 78KW .. predane (pri 214 000 km), za tie peniaze a najazd KM spokojnost, ziadne vazne poruchy, len vymena bezne opotrebeneych dielov
Ren. Thalia I 1.4, 8v, r.v.2002, cca 6,5 - 7.0 l/100km, 150 000 (Jazdi ju uz Segra )
Ren. MEGANE Grantour 1.9Dci, 2004.predane
Ren. FLUENCE Privilage 1.5Dci, 78KW .. predane (pri 214 000 km), za tie peniaze a najazd KM spokojnost, ziadne vazne poruchy, len vymena bezne opotrebeneych dielov
Ren. Thalia I 1.4, 8v, r.v.2002, cca 6,5 - 7.0 l/100km, 150 000 (Jazdi ju uz Segra )
Ren. MEGANE Grantour 1.9Dci, 2004.predane
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Teraz som nahadzoval zimne kolesa, tak ze kuknem LZ brzdu, lebo pri brzdeni odtial bolo pocut suchot. Iba z tej strany. Tak sup baran dole a kuk - po obvode kotuca u vonkajsej platnicky ryha, a v platnicke zase vydraty adekvatny vystupok. Ze co? Zbrusil som vystupok na platnicke, mazol vodiace pliesky. Druhy problem, LZ koleso - dvihnute na dvihaku, zhodene kolo, rucna povolena a ejhla? Kotucom neviem ani otocit. Ze co? Baran dole, platnicka sprajcnuta, opucovana, maznute vodiace pliesky, sup vsetko spet - jura, kolo sa toci.
Clovek by ani neveril ako pekne odstrani 2 bliziace sa problemy pri obycajnom prehadzovani kolies. A inak zahada, lebo myslim ze na jar to bolo som robil komplet inspekciooo brzd, vsetko prepucol, premazal atd...a svintucha aj tak si zije trochu vlastnym zivotom...
Clovek by ani neveril ako pekne odstrani 2 bliziace sa problemy pri obycajnom prehadzovani kolies. A inak zahada, lebo myslim ze na jar to bolo som robil komplet inspekciooo brzd, vsetko prepucol, premazal atd...a svintucha aj tak si zije trochu vlastnym zivotom...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Hovorim si ze keby som vyienal sam predne brzdove kotuce (pod panelakom), bude mi stacit kupit akurat torx bit na tie 2 srobiky, ktore drzia kotuc na....na.......na com vlastne? Na naboji? Na lozisku? Otazky:
ked zhodim komplet brzdu, bude stacit uz len tie 2 torxy vysrobovat a kotuc pojde von?
ak ano, viete presnu velkost toho torx bitu?
naozaj kotuc drzia len 2 srobiky?
ak toto vsetko spravim, moze ma cakat nejaka zrada? Ze sa ja neviem pohne lozisko pod tym alebo tak...?
Diki moc pani
ked zhodim komplet brzdu, bude stacit uz len tie 2 torxy vysrobovat a kotuc pojde von?
ak ano, viete presnu velkost toho torx bitu?
naozaj kotuc drzia len 2 srobiky?
ak toto vsetko spravim, moze ma cakat nejaka zrada? Ze sa ja neviem pohne lozisko pod tym alebo tak...?
Diki moc pani
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Jo, kotouč drží těmi dvěma šrouby na náboji. Ale jak máš nahozené kolo, tak ho přece drží ještě šrouby od kola! Problém je většinou v tom, že ty malé šroubečky nikdy nejdou povolit, takže se pak vezme důlčík a kladivo. Stačí úplně sundat brzdu, ty dva šroubky a pak kotouč z náboje sundat za pomocí kladiva.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Jo, tak som si to predstavoval Diki za infos. Akurat dnes som videl ako tipek meni kotuc pod panelakom na Audine, ale bolo mi blbe sa ho pytat... A velkost toho torx bitu nahodou neviete? V "Jak na to?" som to nevidel, hadam som to len neprehliadol... Utahovak tie sroby maju len 15 myslim, tak ked to streknem a chvilu pockam, snad by to mohlo povolit. Ak by isiel prvy, skusim len jemne o pol otacky druhy, a potom oba na druhej srane o pol otacky. Ak pojdu, mam vyhrane. Ak nie -> servis
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
A este ma zaujima, ze ked budem vtlacat zadne valceky, stacia mi k tomu dvoje Blicky (dufam ze nazov tych kliesti pisem spravne), ze jednymi budem krutit v smere hodinovych, a druhymi vyvijat tlak na vtlacenie? Alebo je pripravok nevyhnutny? Ako ste to robili?
A ked ste to robili, predpokladam ze na zadnych dostickach ste mali tak 1-2mm trecieho materialu, tak kolko "hodinovych" otacok bolo treba spravit, kym piestik zaliezol az na doraz?
Stacilo odkrutit viecko nadrzky brzdovky, aby to slo vtlacit, alebo ste mali pomocnika ktory pri tom vtlacani povolil odvzdusnovak?
A ked ste to robili, predpokladam ze na zadnych dostickach ste mali tak 1-2mm trecieho materialu, tak kolko "hodinovych" otacok bolo treba spravit, kym piestik zaliezol az na doraz?
Stacilo odkrutit viecko nadrzky brzdovky, aby to slo vtlacit, alebo ste mali pomocnika ktory pri tom vtlacani povolil odvzdusnovak?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- KarelJ
- Experienced member
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
dělal jsem to na megane 1. megane 2 to bude mít asi stejný. je to jak píše zefek. některý auta maj ten přídržný šroubek jen jeden, některý ho nemají vůbec. o povolení ložiska nemusíš mít strach všechno je mimo. velikost torxu bude asi t45 (možná t40 nebo t50). jeden šroubek šel krásně druhý jsem musel odvrtat hlavičku. po sundání kotouče jsem zbytek šroubu vyšrouboval rukou. jen mám pocit, že držák třmenu u megane je přišroubovaný nějakým Ečkem (obrácený torx).
-KJ-
-KJ-
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Diki za info Ten strmen este pozriem ako je uchyteny, ale na "opacne torxy" myslim funguje aj bezny ockovy kluc alebo klasicky gola-oriesok. Aspon na sroby sacieho potrubia som puzil golu a su tam tie opacne torxy...to si este preverim. Diki za info o tom rozmere torx bitu na sroby.
A este by som potreboval vediet s tymi zadnymi valcekmi, ze ci skor viac krutit v smere hodinovych ruciciek, alebo skor viac tlacit. Prip. ci by som to vedel zatlacit aj silou ruky, ze v kliestoch budem len krutit vlacek a palcom vtlacat, a este ci povolovst odvzdusnovak, alebo staci otvorit nadrzku?
A este by som potreboval vediet s tymi zadnymi valcekmi, ze ci skor viac krutit v smere hodinovych ruciciek, alebo skor viac tlacit. Prip. ci by som to vedel zatlacit aj silou ruky, ze v kliestoch budem len krutit vlacek a palcom vtlacat, a este ci povolovst odvzdusnovak, alebo staci otvorit nadrzku?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Ahoj Rado, pridam svoje skusenosti s vymenou zadnych kotucov a brzd.
Robili to v neautorizovanom servise, takze som bol cely cas pri tom. Pri vymene len otvorili nadrzku na brzdovu kvapalinu. Strmen siel dole bez problemov. Kotuce sli vymenit tiez lahko vybratim plechovej zatky a povolenim sruby na ose kotuca. Valcek zatlacali podomacky urobenym pripravkom - taky minilis, ktory nasadili na strmen a ten tlacil a zaroven koleckom samostelu rucnej brzdy, pricom v nadrzke pribudala kvapalina, tak ju potom odsali injekcnou striekackou. Chcel som este preventivne vymenit brzdovu kvapalinu a odvzdusnit, ale v servise po teste skusali odvzdusnovaky a standardnou silou vraj nesli povolit. Utrhnut a odvrtavat pre kratkost casu nechceli, tak sme aspon odsali a vymenili brzdovu kvapalinu v nadrzke, co to slo. Sice nie najlepsie riesenie, ale kedze auto brzdi vyborne, nechcel som riesit zbytocne problemy s odvzdusnovakom.
Takze u mna s vymenou komplet zadnych brzd nebol ziadny problem a auto brzdilo skvele. Par mesiacov na tom som bez problemov presiel STK.
Relativne nedavno, po cca 1,5 roku som robil inspekciu zadnych brzd, pretoze zozadu sa ozyvalo nejake vrzganie pri prejazde nerovnosti. Ukazalo sa, ze jedna dosticka ma oddeleny plech od brzdnej casti - spoj totalne hrzdzavy. Kvoli tomu som musel vymenit obidve strany nove a pri tej prilezitosti som sa dostal k zatlacani valceka so samostelom. Rukou to aspon u mna neslo zatlacit ani nahodou. Pouzil som siko klieste http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|W ... Gooyg1p8E=, ktorymi som chytil koniec valceka. Celuste brzd som oprel o kotuc, aby som sa do toho mohol zapriet, kliestami pomaly otacal valcek a zaroven nanho tlacil. To cele opatrne tak, aby som neposkodil prachovku okolo valceka. U mna nastastie stacilo zasunut valcek len o par mm. Ak by to bolo viac, tak by to bola vacsia babracka a uvazoval by som asi o vyrobeni pripravku.
Od tej doby raz za cas s autom prudsie zabrzdim tak, aby sa rozchodili aj zadne brzdy, nech to o rok nemusim riesit znova.
PS: Dosticky som aj po 1,5 roku pouzivania nakoniec uspesne reklamoval.
Robili to v neautorizovanom servise, takze som bol cely cas pri tom. Pri vymene len otvorili nadrzku na brzdovu kvapalinu. Strmen siel dole bez problemov. Kotuce sli vymenit tiez lahko vybratim plechovej zatky a povolenim sruby na ose kotuca. Valcek zatlacali podomacky urobenym pripravkom - taky minilis, ktory nasadili na strmen a ten tlacil a zaroven koleckom samostelu rucnej brzdy, pricom v nadrzke pribudala kvapalina, tak ju potom odsali injekcnou striekackou. Chcel som este preventivne vymenit brzdovu kvapalinu a odvzdusnit, ale v servise po teste skusali odvzdusnovaky a standardnou silou vraj nesli povolit. Utrhnut a odvrtavat pre kratkost casu nechceli, tak sme aspon odsali a vymenili brzdovu kvapalinu v nadrzke, co to slo. Sice nie najlepsie riesenie, ale kedze auto brzdi vyborne, nechcel som riesit zbytocne problemy s odvzdusnovakom.
Takze u mna s vymenou komplet zadnych brzd nebol ziadny problem a auto brzdilo skvele. Par mesiacov na tom som bez problemov presiel STK.
Relativne nedavno, po cca 1,5 roku som robil inspekciu zadnych brzd, pretoze zozadu sa ozyvalo nejake vrzganie pri prejazde nerovnosti. Ukazalo sa, ze jedna dosticka ma oddeleny plech od brzdnej casti - spoj totalne hrzdzavy. Kvoli tomu som musel vymenit obidve strany nove a pri tej prilezitosti som sa dostal k zatlacani valceka so samostelom. Rukou to aspon u mna neslo zatlacit ani nahodou. Pouzil som siko klieste http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx#|W ... Gooyg1p8E=, ktorymi som chytil koniec valceka. Celuste brzd som oprel o kotuc, aby som sa do toho mohol zapriet, kliestami pomaly otacal valcek a zaroven nanho tlacil. To cele opatrne tak, aby som neposkodil prachovku okolo valceka. U mna nastastie stacilo zasunut valcek len o par mm. Ak by to bolo viac, tak by to bola vacsia babracka a uvazoval by som asi o vyrobeni pripravku.
Od tej doby raz za cas s autom prudsie zabrzdim tak, aby sa rozchodili aj zadne brzdy, nech to o rok nemusim riesit znova.
PS: Dosticky som aj po 1,5 roku pouzivania nakoniec uspesne reklamoval.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Dakujem Milan,
ako vzdy vycerpavajuca a presna odpoved. Ale vidim teda ze druhy krat Ti vlastne postacili tie sikovky (to co ja volam Blicky) na otacanie, a vlastne sila Tvojej ruky na zatlacanie. Ale vravis teda ze ak by som potreboval valcek zatlacit o 1cm dovnutra, tak by som to rukou nezvladol?
ako vzdy vycerpavajuca a presna odpoved. Ale vidim teda ze druhy krat Ti vlastne postacili tie sikovky (to co ja volam Blicky) na otacanie, a vlastne sila Tvojej ruky na zatlacanie. Ale vravis teda ze ak by som potreboval valcek zatlacit o 1cm dovnutra, tak by som to rukou nezvladol?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Ahoj Rado, zhrnul by som to asi takto. Ak to budes mat ako u mna, tak s tymi "blickami" to je tak na 30 min opatrneho tocena (1 zadne koleso). S tym pripravkom to mali v servise za minutku hotove. Ale vzdy je tu sanca, ze to u Teba pojde lahsie.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Ja som to robil blickami a hasákom a mal som to asi za 5min. Komplet zadnú nápavu som spravil asi za 2,5 hod. aj s prelisovaním ložísk do nových kotúčov.Rado77 píše: A este ma zaujima, ze ked budem vtlacat zadne valceky, stacia mi k tomu dvoje Blicky (dufam ze nazov tych kliesti pisem spravne), ze jednymi budem krutit v smere hodinovych, a druhymi vyvijat tlak na vtlacenie? Alebo je pripravok nevyhnutny? Ako ste to robili?
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Pedrous mi poslal fotku takeho samo-domo pripravku co si vyrobil. Islo o 1 srob, nasrobovana matka, podlozka, plat silneho zeleza, podlozka, matka, a na konci (resp. zaciatku) sroba navarena kridlova matica
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů