BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od trabi » sob úno 19, 2011 23:34

jj ved prave na suchej vozovke som siel 70 a dupol drzal az do zastavenia a nic :( a neviem preco by to memalo ist aj na snehu ?
v TV ked to skusaju zabrzdí a rozsvietia sa
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Zefek » sob úno 19, 2011 23:42

Na sněhu to nepůjde, protože jak auto pozná prudké brždění? Jedině tak, že bude měřit rychlost jeho zpomalení. A ta když přeleze nějakou mez, tak se pustí ty výstražné světla. Když to přeleze ještě větší mez, bouchne airbag prvního stupně. Když ještě větší, tak i druhý stupeň bagu.
Záleží to tak na tom, jak rychle auto zpomaluje. A na sněhu nedosáhneš takového zpomalení, aby se to aktivovalo. Auto se bude klouzat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od trabi » ned úno 20, 2011 10:52

svoju logiku to ma ale potom je to trochu nevyhoda na snehu ked sa nezapnu
ale neviem či o airbagoch je to tak tie snad maju cidla narazu či čo
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

lordwasill
Junior member
Příspěvky: 145
Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od lordwasill » stř bře 09, 2011 10:44

Ahoj. Nevíte na kolik vyjde výměna zadních kotoučů s destičkami? Zajímá mě cena dílů a přibližná cena v servisu. Koukal jsem na net a někde je s ložiskem a bez. To je jasný to chápu ale pak je někde s senzorem ABS a bez. Myslel jsem, že všechny megany mají ABS. Dík za objasnění :).
Renault Megane II Grandtour 1.5dCi, 74kW, r.v.05, cca 230000km.

fandaklara
Experienced member
Příspěvky: 712
Registrován: ned srp 09, 2009 15:26
Bydliště: Most

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od fandaklara » stř bře 09, 2011 16:39

Da se vejit do 5000kc za material. Urcite je lepsi koupit jak s loziskem tak i s abs krouzkem maj to vsechny megany ale prodavaj i bez kvuli nizzi cene. A vymena je jednoducha, otazka hodky je zbytecny rvat prachy nakymu servisu.
Renault Megane II r.v.03 1.9Dci 88kw.
Poctive ukradeno
Vel satis 2.0T 9.4l/100km
Laguna iii 2.0Dci 110kw bez fap

Obrázek Spotřeba RENAULT Laguna III 2.0dci 110 kW / 160 HP

lordwasill
Junior member
Příspěvky: 145
Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od lordwasill » stř bře 09, 2011 21:01

Jednoduchy to byt muze ale ja jsem to nikdy nedelal a jsem spis na elektro nez na tohle...Bohozel nikoho neznam na tohle tak musim pres servis :(. Ale jinak moc dekuji.
Renault Megane II Grandtour 1.5dCi, 74kW, r.v.05, cca 230000km.

borcinko
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: čtv kvě 20, 2010 14:15
Bydliště: Levice

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od borcinko » pon bře 14, 2011 09:43

Zdravím. Ja som v poslednej dobe zacal pocuvat na vacsich vytlkoch kovove buchnutie a tak mi to nedalo a zacal som hladat problem. Ked som kopol do kolesa tak to kovovo buchlo a potom som nasiel, ze mi hrkocu predne strmene. Ked ho kamarat pridrziava rukou a kopnem do kolesa, tak sa tento zvuk neozve. Vcera som to rozobral a strmen je uchyteny dvoma srobmi. Tie su dotiahnute dostatocne a nemali ani volu. Ale strmen je pri tom volny. Kde mi moze vznikat tato vola? Mozu to byz nejak uvolnene alebo uz opotrebene piestiky na ktorych drzi strmen?
Opel Vivaro 2,5 CDTi 99kW, 6st., 2005
Renault Megane II Grandtour 1,9 dCi 88kW, 6st., 2005,
6,3 l/100km (70%mesto)

borcinko
Starting member
Příspěvky: 85
Registrován: čtv kvě 20, 2010 14:15
Bydliště: Levice

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od borcinko » sob bře 19, 2011 18:58

To vazne nikto nevie poradit? :cry:
Opel Vivaro 2,5 CDTi 99kW, 6st., 2005
Renault Megane II Grandtour 1,9 dCi 88kW, 6st., 2005,
6,3 l/100km (70%mesto)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Rado77 » sob bře 19, 2011 21:13

Zrejme vola na vodiacich sroboch - kontrola dotiahnutia. Alebo uz prilislis opotrebovane kotuce al. dosticky. Na samotnych valcekoch nema co byt, tie sa zvyknu prave naopak zadrhavat, ale vtedy brzda brzdi stale a tym padom sa vola = nule. Trochu sa strmen hybe to je normal, ale ak je to moc tak pozri aj tie miery opotrebovania, aj tie dva vodiace sroby
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Perfe
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned dub 17, 2011 22:14

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Perfe » ned dub 17, 2011 22:19

Zdravym ja mam taky problem siel som menit dosticky v predu aj v zadu. V predu ziadny problem no vzadu sa mi uz kolesa tazko tocily. Ked som vysrubil tie dve srubky a dal dole strmen dosticky boli fakt dost zodrate len tak tak. Ale problem nastal ked som chcel stlacit valsek nieje mozne ho stlacit no nevladal som. skusil som na druhej strane to iste kolse sa tazko tocilo a ked som dal dole nevedel som to stlacit. dokonca som odzrubil aj trubku na kvapalinu a odpojil rucnu a skusil som vo vo vzeraku no ani sa nehol vonka siel ale naspet ani zasvet. Tak nevime co s tym viete poradit?. dakujem
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 120 koni r.v. 2003

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Kuno » ned dub 17, 2011 22:49

válečkem musíš OTÁČET jako bys ho chtěl zašroubovat a zároven ho stlačovat. Klíč brzdy-tam kde zahačuješ lano musí být v poloze max. odbržděno.

Perfe
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned dub 17, 2011 22:14

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Perfe » pon dub 18, 2011 06:13

aha ja som to chcel odniest na lys do servisu hm....
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 120 koni r.v. 2003

Perfe
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned dub 17, 2011 22:14

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Perfe » pon dub 18, 2011 06:32

no super parada ako lahucko vosiel. sice jeden na dvoch miestach akokeby sa zasekol ale pbidve su zatlacene velmi pekne dakujem
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 120 koni r.v. 2003

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Kuno » pon dub 18, 2011 10:37

rádo se stalo,že Rado. :D

Perfe
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned dub 17, 2011 22:14

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Perfe » pon dub 18, 2011 20:58

No a je tu problem dva. vsetky platnicky vymene. no tak som vymenil aj brzdovku ked aj tak pray zadny valec som mal prazdny a lavy poloprazdny. no tak som to odvzdusnil. pedal tvrdy no ked som siel na jazdu. akosi strasne mäkky pedal. Zastavil som dole kopcom dam rucnu brzdu ktora akosi vyssie ide. No a pochvily to je par sekund povoluje. hm...... cim to asi bude?
zeby este lepsie odvzdusnit?
A nevie mi niekto povedat kde najdem ten srub na odvzdusnenie spojky aby som mohol aj tam vymenit vrzdovku.
duk
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 120 koni r.v. 2003

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Rado77 » pon dub 18, 2011 21:29

Ta rucna ma samostel. Asi si sa zlakol ze zabera teraz inde a nezatiahol si ju dostatocne. Preto sa proste auto pohlo. Na odvzdusnenie spojky sa vyto, to nie je nutne pokial spojka normal funguje.
Hlavny problem je ale to ze mekne pedal...chapem to tak ze normalne jazdis, a cim viac pouzivas brzdovy pedal, tym je meksi a meksi pri kazdom zabrzdeni? Kam sa takto da az dostat? :lol: V zasade by sa to ale nemalo diat to je fakt. Ked je pedal akoby taky pruzny, tak to bude nedostatocnym odvzdusnenim. Dufam ze spolupraca Tvojho pomocnika pri odvzdusnovani bola ok a nerobil nieco nespravne...lebo kedysi davno aj ked som to zene vysvetloval, tak potom z nej vyliezlo, ze "ja som ten pedal potom pustila, ked mi zacal klesat... " :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Perfe
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned dub 17, 2011 22:14

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Perfe » pon dub 18, 2011 22:27

no rucna zabera inde ako pred tym. No ja som ju dotiahol nafest no a ochviluakoby sa povolila. Aj mne sa zda ze je este zavdusneny.
No ja som si na to daval pozor a ju upozornil.:) ze ked do pumpujes drz a povezd ze drzis:) a potom ked zacne klesat tlac az na doraz a potom drz kym nepoviem:)) takze som ju zaucil:). ale podla mna problem bol v rom ze ked som domontoval strmene tak jedna vec ze jeden potom bol uplne rpazdny a s druheho tiez vytieklo plus vykvapkalo s trubiciek cize mozno niekde bol schovany. LEbo ked som siel na skusobnu jazdu tak bol tvrdy ako kamen no ked som nastartoval zmekol ci viac som skusal tak som ho dostlacil az na spodok potom. No ked som vypol motor troska napumpoval a uz bol zase tvrdy. Takze mam podozrenie niekde musel byt schovany vzduch zajtra skusim este raz a uvidime:)l
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 120 koni r.v. 2003

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Rado77 » úte dub 19, 2011 10:40

Jaj pockaj, ty ked si zatlacal tie valceky dovnutra, tak si mal brzdovy system otvoreny? T.j. odpojenu hadicku niekde prip. povoleny odvzdusnovak? Lebo inak ako by si vedel ze v jednom valceku bol iba vzduch a v druhom do polovice....? Ak si ten okruh niekde otvoril, tak tam bude vzduchu mrte a odvzdusnovat bude treba vela vela.
Myslim ze pri instalacii novych valcekov sa potom odporuca najprv cez odvzdusnovak naliat brzdovku nech sa naplni samotny valcek, a az potom odvzdusnit... Ale podla mna spravnym odvzdusnenim X-krat by ten vzduch mal vyliezt...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Kuno » úte dub 19, 2011 15:30

Přes odvzdušnovák není třeba nic nalévat.
Odvzdušnit systemem našlapat,povolit odvzdušnovák....do doby než vytéká nezpěněná brzdovka.
Hlavně: raději nezapínat zapalování ani nestartovat dokud není odvzdušněno!
Dávat pozor aby "nedošla" kapalina v nádobce-dolévat jinak se dostane vzduch do ABS čerpadla. Pak jde odvzdušnit většinou pouze vývěvou.
Výška záběru ruční brzdy se seřizuje na lanovodech obvykle pod pákou ruční brzdy.

Ty samostavy zadních brzd se automaticky nastaví pouze tehdy-jsou-li jejich klíče v poloze maximálně odbrzděno. K nastavení je třeba opakovaně šlapat na pedál brzdy.

Po nastartování pedál vždy trochu změkne-začne pracovat posilovač. :)


AMEN. :D :D :D

Perfe
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned dub 17, 2011 22:14

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Perfe » úte dub 19, 2011 21:55

No ja som mal dole komplet strmene lebo som nevedel zatlacit valcek. :) preto bol jeden prazdmy :) :)

no s tym posilnovacom je to jasne ale ked ti klesne pedal az na podlahu to nieje najlepsie :) :) .

Ale nakoniec som to odvzdusnoval este raz a nakoniec to bol ten prazdny valcek. musela sa tam schovat bublinka:) takze uz to funguje::)
Kua uz som vela auta odvzdusnoval ale toto kokso. Toto tocenie s valcekom tak to je tiez vynalez no a odvzdusnovanie?
Vsak som s vymenou brzdovky sporteboval vyse pollitra este ze som kupil litrovu flasu no vela tam neostalo. :D :D
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 120 koni r.v. 2003

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Zefek » úte dub 19, 2011 22:07

Taky jsem si s tím užil ještě na starém autě. Měnili jsme třmeny, hlavní brzdový válec a pak ještě kotouče i s destičkama. První nášlap ... ještě jsem musel zvedat pedál, zůstával na podlaze. Trošku ztuhl, ale nic moc. Když jsem ho potom držel a povolil se odvzdušňovák, tak to jen udělalo psssss. Pedál se zvedl a nešel stlačit skoro vůbec :D Pak to auto mělo tak ostré brzdy ... :D
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

lordwasill
Junior member
Příspěvky: 145
Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od lordwasill » úte dub 19, 2011 23:13

Ahoj.
1) Při výměně zaadních kotoučů je třeba měnit i ložisko? Nebo to jde bez ložiska? Protože ložisko mám dobré a nechce se mi za něj zbytečně utrácet.
2) Jedna taková hloupá otázka, když zaparkuju a vypnu motor a druhý den přijdu do auta, sednu, dám kartu a šlapnu na brzdu a spojku abych mohl nastartovat tak brzda jde někdy (vyjímečně) uplně ztuha, nebo, když ji sešlápnu při vyplém motoru a pustim tak pak jde taky stuha. To je ale asi normální ne? Asi ujde vzduch nebo co? Nevim jak to tam funguje tak se nesmějte :).
Renault Megane II Grandtour 1.5dCi, 74kW, r.v.05, cca 230000km.

Perfe
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: ned dub 17, 2011 22:14

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od Perfe » stř dub 20, 2011 08:28

Lordwasil : 1) nie netreba menit aj lozisko.:) jedine ze je zle:)
2) nepochopil som celkom co si chcel povedat :). Chcel si povedat ze pri vypnutom motore niekedy mas tvrdsi pedal a inokedy zase mäkksi?
tak to moze byt starsia brzdova kvapalina alebo aj zavzdusneny system. Kedy si posledne menil brzdovku?
Renault Megane II Sedan 1.9 DCI 120 koni r.v. 2003

suchojik
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: pát dub 03, 2009 13:55

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od suchojik » stř dub 20, 2011 09:57

lordwasill píše:Ahoj.
2) Jedna taková hloupá otázka, když zaparkuju a vypnu motor a druhý den přijdu do auta, sednu, dám kartu a šlapnu na brzdu a spojku abych mohl nastartovat tak brzda jde někdy (vyjímečně) uplně ztuha, nebo, když ji sešlápnu při vyplém motoru a pustim tak pak jde taky stuha. To je ale asi normální ne? Asi ujde vzduch nebo co? Nevim jak to tam funguje tak se nesmějte :).
posilovac ma natlaceny okruh a nebo nema natlaceny okruh - vzduch tam rozhodne neni - nebrzdilo by ti to, je tam kapalina. klidne se ptaj dal. jen blbec si mysli ze vi vsechno - ja se taky ptam
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice

lordwasill
Junior member
Příspěvky: 145
Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...

Příspěvek od lordwasill » čtv dub 21, 2011 07:29

Myslel jsem, že když je vypnutý motor tak je pedál na poprvé normálně měkký a pak je tvrdý než nastartuji. Jinak brzdovou kapalinu jsem ještě neměnil, musim se přiznat.
Renault Megane II Grandtour 1.5dCi, 74kW, r.v.05, cca 230000km.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 hostů