motor 1.6 16V chcipne hned po nastartovani - vyreseno.

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

motor 1.6 16V chcipne hned po nastartovani - vyreseno.

Příspěvek od markyz » sob črc 04, 2009 15:07

Zdravim,

u sveho megana mam problem, kdy par vterin po nastartovani motor chcipne(jedine co mirne pomuze je drzet motor v otackach kolem 3tis cca 30 vterin, pak se da alespon odjet.).
Kdyz jsem tento problem mel minule v servisu mi vycistili saci klapku vzduchu(nebo jak se to jmenuje) a pak auto jezdilo vyborne, volnobeh drzel dobre.
Ale po cca mesici se problem opakuje, jako prvni me napadla zase ta klapka, i kdyz jsem si rikal, ze tam karbon za takovou chvilku asi nebude. klapka je cista, nic na ni neni, ale kdyz jsem zkousel startovat s otevrenou haubnou, nez motor chcipne je slyset jako by nekde unikal vduch, nebo jako by se do motoru snazilo dostat vic vzduchu moc malym otvorem, je to podobne jako kdyz do vysavace nasajete bordel, kterej pak ucpe hadici.(nevim jak presneji to popsat.), kdyz tech cca 30 vterin udrzim vyssi otacky tehle zvuk se vytrati a motor drzi volnobeh celkem dobre. Muze byt pricina v te klapce, ktera pousti vduch do motoru, nebo mam hledat pricinu jinde(podle toho syceni vzduchu bych si na tu klapku tipnul)?

diky moc.
Naposledy upravil(a) markyz dne úte črc 14, 2009 18:03, celkem upraveno 1 x.
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

mtc30
Starting member
Příspěvky: 99
Registrován: pon led 05, 2009 14:22

Příspěvek od mtc30 » sob črc 04, 2009 21:13

Typuju to na Snímač otáček motoru.Mě ho měnili minulý měsíc.Měl jsem ten samý problém akortá s tím rozdílem že mi motor chcípnul vždy po ujetí asi tak 7 km.Oprava v autorizovaném servisu mě stála 2160 kč
Renault Megane Grandcoupé 1,6 SCE Zen 2017
Renault Megane II sedan 1.6 16V historie 2004
Renault Fluence 1.6 16V

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » úte črc 07, 2009 12:23

Díky za typ, už se chystám do servisu.
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

littleboy78
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od littleboy78 » úte črc 07, 2009 13:38

já bych mrknul ještě jednou na tu klapku, podíval bych se jestli je dobře vycentrovaná (poznáš to podle odřenin v hliníku) a jestli někde nedrhne, také mohli při montáži něco špatně sesadit a teď se to vyklepalo, třeba je špatně nasazené plastové sání, do servisu bych tak moc nechvátal a všechno překontroloval, může to být hovadina.
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » čtv črc 09, 2009 15:19

A co s tim pokud nebude dobre vycentrovana? Da se vubec klapka rozebrat? Predpokladam, ze ten cernej kablik, nebo co to k te klapce vede, je to, co ji otevira/zavira, da se i tohle nejak zkonrtolovat?
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

littleboy78
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od littleboy78 » čtv črc 09, 2009 15:57

Rozebíratelné v principu těleso škrtící klapky "není", ale na klapku je normálně vidět, dá se s ní prstem po demontáži tělesa pohybovat (rozuměj otevírat), u mě je chycená dvěma šrouby ke středové osičce, takže se decentně centrovat nechá. Ten černý kablík vede do řídící jednotky, ten by se dal jedině prozvonit. Záleží jestli si na to troufneš, pokud ne tak si připrav pár tisíc a vyraž do rencka. Jde o to, že když to nebude jednoznačná záležitost, tak v rencku polaborujou zrovna tak, a necháš tam dost peněz. Na opravy je nejlepší Trabant nebo Velorex :lol:
Nevím jak u tebe, ale já potřeboval torxové šroubováky, bez těch bych se do toho nedostal. Pokud je nemáš, tak pořídit nebo se na to vykašlat.
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » čtv črc 09, 2009 18:41

Torx bity stoja v Baumaxe par korun, je to dolezitejsia vybava naradia u Rencka (a vlastne vecsiny aut) nez plochy srobovak :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Příspěvek od Jean ViC » pát črc 10, 2009 10:09

kdyz slysis ten vzduch... tak me napada netestnost sani... klidne i "o" krouzek na skrtici klapce, smerem " k motoru"
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát črc 10, 2009 10:19

Myslim ze tu zatial tapeme v temnotach :D Sycavy zvuk robi kludne aj rozvodak al. este skor remen prislusenstva. Otazka je, ci to syci len na studenom motore na tom volnobehu a potom po preturovani prestane....Ak je to tak, tak to fakt moze byt iba remenom. Alebo aj tym sacim potrubim, ale netesnost by sa potom prejavovala stale. Myslim ze vela vzduchu je mensi problem napr. ako malo vzduchu a motor by zdochnut nemal. On ak ma falosny vzduch (=ma vela vzduchu) podla mna bude skor bezat na vyssich otackach ako treba, prip. bude upravovat zmes a rvat tam aj viac benzinu miesto toho aby skapinal... tam funguje akurat MAP senzor.
Ked to teda skapina, podla mna to bude naozaj jednym z cidiel (vacka al. zotrvacnik) = klasicky problem.
Ale lepsie ako tapat v temnotach je bohuzial ist na diagnostiku :( To tesnenie klapky O-ring je vcelku tucne, tam by zrada nemala byt (i ked clovek nikdy nevie). Co by som spravil ja:
1, kontrola tesnosti klapky - dotiahnut tie 4 sroby klapky ci su ok
2, kontrola celeho sania, eskapasky dotiahnute
3, elektricke odpojenie MAP senzora, ci sa bude motor spravat rovnako
4, vizualna kontrola motylika na zotrvacniku, prip. ocistenie
5, odpoj/zapoj konektora na cidlo vacky
6, ak nic nepomohlo tak reset RJ odpojenim baterky na noc
7, diagnostika :cry:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Příspěvek od Jean ViC » pát črc 10, 2009 10:57

Rado77: mas zkusenost s odpojenym MAP senzorem? RJ si pak bere nejake predefinovane hodnoty?
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát črc 10, 2009 11:20

Mam, ale iba na starsom aute inej znacky.....poviem rovno Daewoo :D Je pravdepodobne ze to u Rencka funguje inak.... Tam ked som odpojil hadicku k MAP (vyvedeny senzor bol mimo motor), automaticky sa otacky dvihli. Ked som hadicku prstom upchal, otacky na neutrali museli ist dole na normal a musel som prstom sitit "cuc" hadicky. Tam ale nebola taka elektronika, takze Rencek tipujem pouzije proste default hodotu, snad aj nejaky ten SERVICE zasvieti...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
KarelJ
Experienced member
Příspěvky: 573
Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KarelJ » ned črc 12, 2009 22:27

sestre na MII 1,6 16V to chcipalo taky, pri pokusu o rozjezd byla obrovska dira na plynu. pomahalo drzet asi minutu v otackach, pak uz to celkem slo. po zahrati ok. ted ma po vymene presuvniku a je po problemech.
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997

Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav

nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » pon črc 13, 2009 13:22

Ahoj,
byl jsem ted par dni mimo internet. Diky vsem za rady, ale dnes to vezu do servisu, sve pomoci se v tom uz nechci vrtat... Tak uvidime. Tesnost klapky jsem zkontroloval, ale nic, konektor cidla vacky jsem odpojil/zapojil, ale rovnez bez vysledku. Dam vedet co zjistili, az se mi auto vrati.

KarelJ: Tvuj popis presne sedi... Ale opravdu doufam, ze tim to nebude, protoze presuvnik mi uz jednou menili v renaultu a po druhe bych to opravdu platit nechtel :oops:
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » úte črc 14, 2009 18:07

Ahoj,
tak uz mam auto doma, dle informaci od mechanicka jde o nejaky(toto je muj vyraz, uz si nepamatuju, jak to presne rikal :D ) vadny snimac v klapce, po promazani a vycisteni toho snimace je to zatim OK, ale upozornil me, ze bude zrejme nutna vymena klapky, takze jdu hledat za kolik se da poridit druhovyroba, nebo na kolik by prisla na vrakaci.
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte srp 25, 2009 11:42

markyz píše:Ahoj,
tak uz mam auto doma, dle informaci od mechanicka jde o nejaky(toto je muj vyraz, uz si nepamatuju, jak to presne rikal :D ) vadny snimac v klapce, po promazani a vycisteni toho snimace je to zatim OK, ale upozornil me, ze bude zrejme nutna vymena klapky, takze jdu hledat za kolik se da poridit druhovyroba, nebo na kolik by prisla na vrakaci.

Ahoj. Vratil se ti ten problem s chcipanim, nebo je to OK? Docela by me zajimalo, jak se dostal ke snimaci cehokoliv v te klapce, kdyz ta ma vnitrnosti zalisovane a rozdelat ji bez nasili nejde (slozit pak uz teprve ne). Neni tam zadny sroub, proste do lemu pres okraj zelezneho tela klapky lisem prehnuty deklik z hliniku (kua proc!!!!!!). Ptam se, protoze me potkal stejnej problem, herdek...

markyz
Advanced member
Příspěvky: 491
Registrován: pon srp 02, 2004 11:31

Příspěvek od markyz » úte srp 25, 2009 12:08

Ahoj, musím to pořádně zaklepat, ale zatím se problém nevrátil, ale pořád počítám s tím, že klapka se bude výhedově měnit. To jak se mechanik dostal k danému čidlu opravdu nevím, ale ať s tím dělal cokoli, tak zatím drží.
Martin,
Renault Megane III 1,6 100k

radimais
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: sob pro 12, 2009 22:34

Re: motor 1.6 16V chcipne hned po nastartovani - vyreseno.

Příspěvek od radimais » čtv led 24, 2019 17:38

zdarec mam stejny problem po nastartovani chcipne musim drzet nohu na plynu.kompres ok,baterie nova,veskere cidla nove ,sani atd komplet pretesneno ale problem pretrvava.diag nic nehlasi ani po napichnuti hned po chcipnuti. napada nekoho neco?

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Re: motor 1.6 16V chcipne hned po nastartovani - vyreseno.

Příspěvek od trichopter » sob úno 09, 2019 22:38

Zdravým.TO iste robi od dnes aj mne, takakoradimaisovi..+Plus kým som prešiel 2kilometre domov ,auto sa začalo správať akokeby šlo na tri valce ,ale vtedy svieti kontorlka motoru ,dve cievky som si už menil.Vie niekto poradit ?
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

radimais
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: sob pro 12, 2009 22:34

Re: motor 1.6 16V chcipne hned po nastartovani - vyreseno.

Příspěvek od radimais » ned úno 10, 2019 08:05

vytahni civky a koukni jestli tam nemas vodu .

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Re: motor 1.6 16V chcipne hned po nastartovani - vyreseno.

Příspěvek od trichopter » ned úno 10, 2019 15:29

Nie nemám už som pozeral a menil ,ale su v pohode ,nebude to čidlootáčiek ,čiže motýlik ,alebo čidlo teploty chlad .kvapaliny?
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

radimais
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: sob pro 12, 2009 22:34

Re: motor 1.6 16V chcipne hned po nastartovani - vyreseno.

Příspěvek od radimais » ned úno 10, 2019 15:53

motylek kdyby byl vadny nepusti benzin.diagnostika??

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: motor 1.6 16V chcipne hned po nastartovani - vyreseno.

Příspěvek od Rado77 » pon úno 11, 2019 23:32

Pusti ;-) Cidlo klukovky len hovori, kedy je prvy valec v hornej uvrati, aby RJ hodila nan iskru. Ked je vadne toto cidlo, motor by nemal ani nabehnut. Neviem ci to RJ ma nejako osetrene, ze dokaze iskru vypocitat aj z cidla vacky, pokial je cidlo kluky nefunkcne....To by clovek musel cidlo kluky odpojit a skusit nastartovat
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

radimais
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: sob pro 12, 2009 22:34

Re: motor 1.6 16V chcipne hned po nastartovani - vyreseno.

Příspěvek od radimais » úte úno 12, 2019 06:03

Ja to zkousel odpojil a cerpado ani neblaflo.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: motor 1.6 16V chcipne hned po nastartovani - vyreseno.

Příspěvek od Rado77 » úte úno 12, 2019 08:38

Hej? Tak dik za info! Mal som za to ze cerpadlo neda len pri poruche/neuspesnom overeni IMO...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Re: motor 1.6 16V chcipne hned po nastartovani - vyreseno.

Příspěvek od trichopter » ned úno 17, 2019 00:04

Takže ,nečakal som to vôbec odišla tretia cievka v rade ,ked som sa blížil k servisu sa mi zdallo,že auto trochu trase,ale pred tým mi auto nedochloked som menil na 1,4 valci.Teraz menili v servise moju nahradnucievku a skusia ešte za studena či dochnemotor,ale jemožne že pricievke motor hasne ?Mne sa to nezdá...Dik všetkým zatial
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 9 hostů