PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon dub 13, 2009 10:45

Nevymenenie presuvnika nesposobi vobec nic. Akurat auto trochu slabsie taha, ale clovek, ktory mal auto odjakziva so zlym presuvnikom (ako ja) to ani nevie porovnat. Od kedy mam novy presuvnik, vykon isiel trochu hore a znizil sa hluk (mne to hucalo uz pri 3000 otackach, tak isto, ako teraz huci az pri 4000) - ale to mohlo byt znovunapnutim rozvodov. Ale nic dramaticke to zase vykonovo nie je. Jo a moze dojst to povestne zdochynanie pri prvom starte, co som zazil obcas aj ja. Ale zly presuvnik neublizi nicomu ak na to mieris - ani rozvodom, ani vackam, ani ventilom ci zdvihatkam. Takze v zasade ide len o kozmeticku vadu, ktora rusivo posobi na okoloiducich :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

hugo1
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: stř bře 18, 2009 10:35
Bydliště: HC

Příspěvek od hugo1 » pon dub 13, 2009 16:42

Ďakujem za pohotovú odpoveď, môj scenic má najazdené 85000km /2005, 1,6, 16V, LPG/a pri výmene rozvodov dám určite vymenit aj presuvník fáze vačkovej hriadele, ale aj tak ma tvoja odpoveď trochu upokojila. Auto som kupil ndedávno a svýmenou rozvodov+ vodnej pumpy+ presuvníka+ oleje a filtre asi dost penazí. Tak musím trosku počkat.
Renault scenic 1,6, 16 V, 83KW, 2005, LPG Landi Renzo

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » pát dub 24, 2009 19:37

Chtel by jsem sem k tematu ,,presuvnik,, zas pridat jeden prispevek, protoze presuvnik neni a asi nikdy nebude doresene tema.Jak jsem jiz psal o tom ze mi pres zimu zacal blbnout z niceho nic presuvnik a to snad kazdy 5 start, tak v soucasne dobe jsem za posledni 1 mesic a pul najel nejakych 3000 km a presuvnik mi ani jednou nezablbnul.Jezdim denne a to nejakych 25 km pak 8 hodin pauza a pak zas 25 km (pres zimu mi vetsinu casu stalo auto v garazi).To ze presuvnik zarachoti je opravdu z velke casti asi chyba toho,ze v presuvniku spadne hladina oleje(jak jiz bylo zde zmineno).Kdyz se s nim jezdi denne delsi trasa tak se to tak casto nestava.
Take jsem auto protahl na nejakych 50 km s docela velkou prumernou rychlosti.S otackami motoru jsem nesel pod 3500 otacek a maximum bylo nejaky 6000 kde jsem radil vyssi stupen.Mel jsem sice prumernou spotrebu nejakych 13 litru na 100 km, ale auto znatelne ztichlo a ma i vetsi zatah.Ted mi 3500 otacek neprijde ani tolik hlucnych.Zaroven jsem pouzil http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=801 a muj poznatek je, ze auto ma skutecne vetsi zatah a motor ma silu i chut jit do otacek.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Stanley29
Advanced member
Příspěvky: 475
Registrován: čtv lis 20, 2008 14:28
Bydliště: ČR

Příspěvek od Stanley29 » sob dub 25, 2009 10:48

To je zajímavy Rado.Ty mas presuvnik 3/4 roku a stejnak ti zarachtal(zrejme v zavislosti toho vyteceni oleje).Ja mam rok vyroby 11/2003 a auto mam uz pres rok a pres minule leto mi vseho vsudy zarachtal tak 3-4 krat.Pak mi auto pres zimu stalo vetsinu casu (jel jsem s nim v prumeru 1 krat za 14 dnu) a presuvnik mi rachtal pomerne casto. Ted zas jezdim s autem denne a presuvnik jsem neslysel ani nepamatuju.Jen jsem si vsiml, ze kdyz auto postavim predkem z kopce a jeste levym bokem mirne z kopce, presuvnik mirne obcas zarachotil. Myslim ze to ma za nasledek to,ze z presuvniku odtece ten olej. S tim souvisí otazka-co ma za nasledek obcasne vyteceni oleje z presuvniku a jak tomu predchazet?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte čer 09, 2009 07:43

Tak pani, bohuzial musim opet otvorit tuto temu, a vy uz viete preco :? Ten presuvnik ma prave 1 rok. Niekedy v aprili som menil olej a filter. Skusim este doliat oleja, lebo ukazuje presnu polovicu, ale je to uz len chaby zachvev zufalstva.
Preto velmi vazne uvazujem o fixacii tej vrtule v polohe 20 stupnov. Teoreticky by mohlo stacit:
1, zhodit silentblok
2, zhodit horny kryt rozvodov
3, zohnat ten specialny hviezdicovy srobovak s dierou v strede - toto je asi ta najtazsia vec....je to ten opacny torx, ale musi mat aj dieru, aby som odmontil veko toho vresuvnika 4 sroby
4, v presuvniku odmontit stredovu maticu torxom
5, povytiahnut vrtulu presuvnika, aby som ju dostal z nulvej polohy - resp. tam bude v diere zacvaknuty ten kolik. Preto to budem musiet povytiahnut, pootocit do stredovej polohy, pritlacit spet a narvat tam 2 dubove vyrezane koliky, kotre presne fixnu tu vrtulu v polohe 20 stupnov. Tych 30 stupnov je taky cca stred - kompromis
6, zlozit vsetko spet
Teoreticky by som pri tejto operacii ani nemal stratit vela oleja. Druha vec, ktorej sa obavam je ta, ci dokazem tou vrtulou pohnut na tych 20 stupnov, kedze budem zaroven tou vrtulou musiet zaro ven pootocit aj vackou - ale ked to zvladne tlak oleja, musi aj silna ruka. Som ochotny to risknut aj napriek tomu, ze neviem, ako sa bude motor chovat na neutrali s vackou napevno natocenou na 20 stupnov.
Ocakavam postrehy, napady, zadrhele...
Vdaka,

Smutny Rado - smutny Rado nesmutny....fix presuvnika nie je mozny, RJ hned zisti chybu VVT systemu
Naposledy upravil(a) Rado77 dne pon říj 11, 2010 10:31, celkem upraveno 1 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte čer 09, 2009 08:34

TOBE TO ZASE CHRASTI???? No tak to je neuveritelny!!!! Kolik jsi na tom najezdil od lonske vymeny? Byl to urcite novy dil? Co to bylo za vyrobce a kde jsi jej koupil?

Jinak co se tyce tveho planu - zameril bych se na ten hlavni problem, a to je problematicke startovani/chcipani vlazneho motoru. Tech 5-7 procent vykonu, ktery VVT prida nekde v rozmezi od 2500 ot/min bych klidne hodil za hlavu. Je tedy otazka, zda tech 20 pct pootoceni bude stacit. Selskym rozumem by to melo stacit, kdy je to "pod polovinou". Ale presnejsi odpoved na tuto otazku se lze pokusit dovodit teprve ze zjisteni, o kolik stupnu musi byt nacaty presuvnik pootoceny, aby to uz chcipalo. Abys to totiz nefixnul na 20 stupnich a potom ejhle, bude ti to chcipat. Jeden ze zpusobu, jak to zjistit, je pockat do prvniho chcipnuti a teprve pak to rozebrat. Tento postup se ale vaze na dve podminky:

1) Nacaty presuvnik, ktery uz jednou auto "chcipnul", se kvuli netesnostem jiz nikdy nevrati do polohy blizsi "nulovym otackam" nez je prave ona kriticka mez pro chcipnuti. Tato podminka je ale do velke miry zpochybnena skutecnosti, ze i s presuvnikem, ktery jednou zpusobil pri startovani potize/chcipnul auto, lze obcas nastartovat bez problemu, nemylim-li se. Proto bych s otevrenim presuvniku pockal do doby, az bude u vlazneho otoru chcipani/extremne nizke otacky na hranici chcipnuti spise pravidlem.

2) Nevadi ti startovat s obcasnym drncenim a obava, ze ti to mozna chcipne na prvnich svetlech ti nepusobi psychickou ujmu :).


Jina varianta je necekat tak dlouho a postupovat metodou pokus/omyl, cili fixnout "naslepo" a pak videt, zda to bude stacit. Problem pri takovem postupu ale podle mne je, ze kdyz to netrefis napoprve, tak pri opetovnem shazovani/napinani rozvodaku si mozna zadelas na nutnost menit rozvodak. Nehlede na ty hodiny stravene hrabanim se v aute....coz je ovsem presne to co hledame :lol: , tak si nejsem jist, jestli je zrovna tohle ten spravny argument :roll: :lol:


No a pak je tady ten zasadni problem, a sice problematicnost kvedlovani s casovanim rozvodu. Ciste teoreticky bys mel byt schopen shodit rozvody, presuvnik (nevim, jestli ma nejakou rysku, ale nebyl by kdyztak problem udelat nejakou tu rysku na presuvniku oproti prislusnemu bodu na bloku), fixnout, nasadit a pootocit do te rysky/polohy pred shozenim. Nic by se ti nemelo stat - otaci-li se ten bazmek az o 60 stupnu, jak rikas, tak v kombinaci s hydrostely by nemelo rozhodne dojit k potkani ventilu. Jeste jinak receno - pri pootaceni nasazenym presuvnikem na vacku sacich nebudes pochopitelne pres ventily a zdvihatka "tlacit" na valce, to by pak cely ten system byl nesmyslny, cili pootocit s tim by nemel byt problem. On ten olej zase takovy tlak nema, ja myslim, ze to pujde.

Jinak taky doporucuju editovat predmet tohoto tematu tak, aby obsahoval ono magicke slovo presuvnik, protoze tak je asi vetsi sance, ze to pritahne pozornost wecky, Kuna a podobnych machru, kteri ti narozdil ode mne mohou skutecne pomoci....


No - urcite jsem nijak nepomohl, ale rikal jsi, ze chces postrehy, tak jsem se proste neudrzel....teda ale clovece, to je vazne k neuvereni s tim kramem...(myslim presuvnik, ne auto)...

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte čer 09, 2009 09:12

No v prvom rade som vedel, ze sa na tuto temu chytis :D V druhom rade - presuvnik bol novy (ako som aj fotkach tusim niekde ukazal, mal to 3-tie seriove cislo v poradi, takze najnovsia verzia), a aj na krabici bol datum r. 2008. Presuvnik kupovany Delphi priamo z Renault servisu. Najazdene cca 8000 km, snad este menej.
Co sa tyka toho nastavenia na 20 stupnov - tak ja vlastne nemusim vobec sahat do rozvodov! Ved ten presuvnik je namonteny len na ozubenom kole vacky, takze remen aj oz. kolo teda ostavaju v tej istej polohe :wink: Ci nie? :D O vacku strach nemam, nema sa tam co stretnut, kedze sa dokaze natocit max az na 43 stupnov. Len som mal obavu, ci ked to chytim za tu vrtulu, tak ci dokazem vackou pootocit lahko rukou - ale asi hej, ked to zvladne ten tlak oleja.
Co sa tyka zdochynania motora po starte - tak toto sa zatial nestalo. Myslim ze to zdochne hlavne preto po starte, lebo ta vrtula a teda aj vacka sa rozkmita 0 az 43 stupnov asi 10 krat, a tym sa rozhadzu casovania sacich ventilov a zmes vo valci ide z casti dnu/von cez sacie ventily a proste sa to udusi. Ale je aj moznost prave ta, ktoru si spomenul, ze presuvnik zarachoti, ostane v plohe otvorenej trebars 33 stupnov a takyto setup proste motoru na volnobehu nevyhovuje a zdochne. Takze nastavenie natvrdo tych 20 stupnov je risk.
ALE - predavaju sa aj "manualne" casovace vacky sacich - ma to taku rysku na oz. kole vacky sacich, a v strede je miesto presuvnika plech, ktory je spojeny s vackou. A maniak proste povoli srob, kt. spaja ten stredovy plech s oz. kolom, pootoci plechom (a tym aj vackou) a nastavi si na ryske kolko chce, a zatiahne srob. A to je presne ono - nastavenie vacky natvrdo. No a kedze to predavaju, tak to aj funguje. Ja som videl obrazok, kde bola ryska +20 az -20 stupnov. Takze fungovat to musi !!! :(
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte čer 09, 2009 09:50

Chytil, no... :lol: .

Pootocit se tim da, proto shazovat rozvody nemusis, ja jsem pri sve pseudouvaze vychazel z predpokladu, ze abys ten presuvnik vubec mohl rozmontovat, tak musis shodit rozvody, ale evidentne to tak neni, coz je pro tebe velka vyhoda. To manualni casovani by stalo za to - jednak nemusis bastlit nejake kolicky a pak - muzes to kdykoliv nastavovat bez vetsich komplikaci...to se mi zamlouva a az mi vypovi sluzbu stavajici presuvnik, asi se rozhodnu pro tuto moznost...teda jestli ta moznost vubec realne existuje na tento nas motor :roll:

Jinak pootocit bys to podle mne mel byt schopen i pres motyl, to pujde, rekl bych...

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte čer 09, 2009 10:49

Jo jo, za ten motylik by to malo ist, a trufam si povedat ze aj rukou... Jediny problem je zohnat ten spravny srobovak, ktorym odmontim to veko presuvnika (tie 4 sroby). Podla mna je to dost special. Este je riesenie (aj ked nie zrovna elegantne) - tie sroby maju v strede taku tycku (ktora zabranuje prave strceniu klasickeho torxoveho srobovaku), tak tu tycku najprv jemne odvrtat zo stredu (ale to asi zoslaham aj hrany torxovej diery) :( Vlastne kuk sem, tu su tie sroby a veko:
Obrázek
Ale teraz ma napadla zloba - ved ked ja odmontim tie 4 sroby, tak zaroven odmontim aj obal presuvnika od ozubeneho kolesa ! Jednine ho nejako prichytit, cele to spachat, zavret a trafit tie 4 sroby naspet do ozubeneho kola... Cele by to ale malo drzat na motyliku, lebo cez neho este ide vnutri 1 dlhy srob, co zase fixuje motylika s vackou.
Naposledy upravil(a) Rado77 dne pát říj 23, 2009 09:28, celkem upraveno 1 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte čer 09, 2009 13:31

Clovece...to neodvrtas, abys zaroven neznicil ty torxy kolem, roztec mezi tou "tyckou" a torx-hranou neni, jak se zda, ani milimetr....Co se tyka tve zloby - prave proto jsem se domnival, ze nelze s presuvnikem "promluvit" bez shozeni rozvodu....ale jak na to tak koukam, tak by to preci zase takovy problem byt nemel. Ty srouby preci drzi kryt stredu k ozubenemu kolu. Rozvodak, ktery bude nasazeny, ti zaruci, ze to ozubene kolo se nehne a "vnitrek", resp motyl a s nim vacku sacich bys mel byt schopny v klidu pootocit...tady zadny problem nevidim....Hlavni problem podle mne bude, ze se ti jednoduse nepodari odvrat ty tycky s nasazenym presuvnikem. Je tam na to pekelne malo mista....

Pak je tady jeste cesta reklamace dilu...vim, jak je slozite tento neduh identifikovat a hlavne dokazat, ale treba ti ta mrcha zarachoti zrovna v servise...neobsahuje nahodou RJ prislusnou chybu vztahujici se k presuvniku? Asi ne, co....a i kdyby, jaky smysl ma to tam davat, kdyz se to zase drive ci pozdeji objevi....

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte čer 09, 2009 13:36

Stoji mozno za to pootravovat chlapcov, co mi robili rozvody, lebo kedze material kupovali oni, dali mi zaruku, ale uz si nespominam aku. Papier by som mal mat niekde.... Prip. ci by mi vedeli pomoct s tym special srobovakom... No uvidime, v prvom kole iba skusim doliat olej na MAX, teraz je ho v strede. Hej hej , ja viem ze to nepomoze... :D Ale co ak hej??? - dalsia hlupost, fix v 20 stpnoch by sposoboval nestabilny volnobeh napriklad, a okrem toho by to opet RJ zaregistrovala z udajov z cidiel HU a vacky - nekonzistencia VVT systemu a nasledne kontrolky motor+SERVICE
Naposledy upravil(a) Rado77 dne pon říj 11, 2010 10:35, celkem upraveno 1 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte čer 09, 2009 13:40

Rado77 píše:Prip. ci by mi vedeli pomoct s tym special srobovakom...
Prinejhorsim mne napada reseni v podobe klasickeho torxu => soustruh => vrtak = duty torx :-).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte čer 09, 2009 13:42

kmarty píše:
Rado77 píše:Prip. ci by mi vedeli pomoct s tym special srobovakom...
Prinejhorsim mne napada reseni v podobe klasickeho torxu => soustruh => vrtak = duty torx :-).

To jo, pri chyceni do soustruhu je to pohodicka, jenze on neche sundavat rozvody, v tom je ten vtip :wink:

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte čer 09, 2009 13:44

Tie 4 sroby dokonca ani nie su klasicky torx ! Maju len 5 hviezdicu. To len v strede presuvnika je chytena ta "zatka" torxom, lebo ma 6 vrcholov. Takze na tie sroby treba este specialnejsi equipment...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte čer 09, 2009 13:49

shandy píše:To jo, pri chyceni do soustruhu je to pohodicka, jenze on neche sundavat rozvody, v tom je ten vtip :wink:
Ale ja myslel vrtat ten sroubovak/bit :-). A soustruh proto, aby to bylo vycentrovany. Proste abys mel pak nastroj na povoleni tech ctyr sroubu.
Rado77 píše:Tie 4 sroby dokonca ani nie su klasicky torx ! Maju len 5 hviezdicu.
Jaaj? No tak jako bych nic nerekl.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte čer 09, 2009 13:55

kmarty píše:
shandy píše:To jo, pri chyceni do soustruhu je to pohodicka, jenze on neche sundavat rozvody, v tom je ten vtip :wink:
Ale ja myslel vrtat ten sroubovak/bit :-). A soustruh proto, aby to bylo vycentrovany. Proste abys mel pak nastroj na povoleni tech ctyr sroubu.
Jo takhle...no tak to by chtelo titanovy vrtak a hodne ucinne chlazeni :)
kmarty píše:
shandy píše:Tie 4 sroby dokonca ani nie su klasicky torx ! Maju len 5 hviezdicu.
Jaaj? No tak jako bych nic nerekl.
Tak a je vymalovano... :roll:

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte čer 09, 2009 14:14

shandy píše:Jo takhle...no tak to by chtelo titanovy vrtak a hodne ucinne chlazeni :)
Nemyslim ze by to byla takova tragedie, takovehle naradi nemuze byt z principu tvrzene (ma se ozvejkat sroubovak, ne sroub), ale priznavam ze to bude trochu horsi vrtani nez do krumpacovky :-).
Nicmene je to vic jak 15 let co jsem naposled s necim takovym delal, takze realita muze byt uplne nekde jinde :-D.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte čer 09, 2009 14:24

kmarty píše:
shandy píše:Jo takhle...no tak to by chtelo titanovy vrtak a hodne ucinne chlazeni :)
Nemyslim ze by to byla takova tragedie, takovehle naradi nemuze byt z principu tvrzene (ma se ozvejkat sroubovak, ne sroub), ale priznavam ze to bude trochu horsi vrtani nez do krumpacovky :-).
Nicmene je to vic jak 15 let co jsem naposled s necim takovym delal, takze realita muze byt uplne nekde jinde :-D.

Tohle je total OT, ale mne se zda, ze ty slitiny, z kterych jsou torx a imbus bity, jsou pekelne tvrde.....jeste se mi nestalo, ze bych nejaky bit vyrazne "ozvejknul", ani kdyz se mi pri spatnem vsazeni a aplikaci hrube sily z hlavice sroubu vysmekne...v mem pripade to prave vetsinou odnasi ty srouby.... :roll:

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte čer 09, 2009 14:30

shandy píše:Tohle je total OT, ale mne se zda, ze ty slitiny, z kterych jsou torx a imbus bity, jsou pekelne tvrde.....
No, sroubovak by sice mel byt mekci nez sroub, ale i mne se uz stalo u nejaky levny goly ze jsem ulomil bit plocheho sroubovaku.
Souhlas s OT a dal sem uz psat nebudu. Dyztak pres SZ.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » stř čer 10, 2009 17:58

Tak pánové....na jednom ruském webu jsem našel návod na OPRAVU přesuvníku s tím, že již NEBUDE CHRASTIT a BUDE PŘITOM FUNKČNÍ!!! Jsou tam i grafické návody. Nejdříve to prostuduji, aby to nebyla nějaká bota a pak se to pokusím nějak přepsat sem.


Pouze předešlu, že to rachtání pochází z toho, že hrana onoho pístku je nedostatečně "cylindrická", a proto pístek nezachází dostatečně hluboko do průlisu na statoru. A když se toto zkombinuje s drobným vychozením hrany pístku, tak pístek po nastartování již nedrží v příslušné prohlubni. Konečně jsem si pořádně prohlédnul všechny fotky a přinutil se představit si celý ten v jádru velice jednoduchý mechanizmus. A konečně jsem přišel na...VŠECHNO :lol: :lol: Proč to tříská při startu, proč je nestabilní volnoběh a proč to na něj chcípá... Prostě v důsledku nefunkční fixace přes pístek celý motýlek a s ním i hřídel sacích zběsile lítá sem a tam podle toho, jak ta která vačka na hřídeli "narazí" do toho kterého zdvihátka ventilu. Ventily se tak přes hřídel "přetahují" a cvičí s ní sem a tam. No a než se do komor přesuvníku dostane přes kanál, resp. "vypadlý" pístek olej (ještě jednou - ten pístek funguje vedle fixace v nulové poloze též jako "špunt" pro olej) tak motýl při tom létání sem a tam (jak přiléhavé - motýl při létání :) ) tříská o stěny komory - tu o stěnu "nulové hodnoty", tu o stěnu polohy "maximálně natlakováno". Vzhledem k tomu, že tam čerpadlo nacpe ten olej za studeného počasí/motoru o něco později (olej má větší viskozitu), než za teplého počasí/motoru, tak to chrastění má tendenci projevovat se spíše při chladném počasí/motoru. Jakmile se tam olej dostane, tak jeho tlak relativně stabilizuje polohu motýla a třískání přestane - zda je to proto, že motýl již nedosahuje extrémů, anebo proto, že olej tlumí nárazy, nevím, ale to je vcelku jedno. Co je jisté, je skutečnost, že ten tlak oleje na volnoběhu není dostatečný, aby úplně "přetlačil" sílu pružin od "přetahujících" se zdvihátek ventilů, a tak i když už motýl třebas nelítá z extrému do extrému, přeci jen se hřídel neustále o zdvihátka jakoby pootáčí sem a tam. Proto je problematický zejména ten volnoběh, při němž to má tendenci chcípnout. To neustálé lítání motýlu sem a tam při nízkém tlaku oleje (který by v komorách normálně za těchto otáček vůbec neměl být a motýl by měl být fixován "zapadnutým" pístkem) "dokonale" mate ŘJ (bohatost směsi, předstih...), a v jednu chvíli se tomu "zamotá šiška" a stípne to.

Jinak ten Rus je geniální, už se nemůžu dočkat, až to celé dokonale pochopím a dám k dispozici!!! Rýsuje se konec nekonečných výměn a hlavně - OPRAVA SAMO DOMO ZADARMO!!!! :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř čer 10, 2009 20:33

NO ved presne toto som vyskumal uz vtedy na mojom starom presuvniku - vydrata hrana piestika. Ja som len zvedavy na samo-domo opravu, pretoze piestik je v motyliku za tepla zalisovany do obrucky, ktora ho tam drzi. A ze ta obrucka mi nesla ani von, len s pouzitim totalnej sily, kedy mi piestik na pruzine vystrelil cez balkon zo 4-teho poschodia dole - a nasiel som ho ! :D No fakt som zvedavy na riesenie - inak aj ja som videl daco na Ruskych strankach, bolo tam aj dost fotiek, mozno ide o to iste... Daj vediet !!!
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » stř čer 10, 2009 21:11

Rado77 píše:NO ved presne toto som vyskumal uz vtedy na mojom starom presuvniku - vydrata hrana piestika. Ja som len zvedavy na samo-domo opravu, pretoze piestik je v motyliku za tepla zalisovany do obrucky, ktora ho tam drzi. A ze ta obrucka mi nesla ani von, len s pouzitim totalnej sily, kedy mi piestik na pruzine vystrelil cez balkon zo 4-teho poschodia dole - a nasiel som ho ! :D No fakt som zvedavy na riesenie - inak aj ja som videl daco na Ruskych strankach, bolo tam aj dost fotiek, mozno ide o to iste... Daj vediet !!!


Cus. Tady je ta debata: http://www.megane-club.ru/forum/index.p ... 5396&st=40 Klicove jsou stranky 3 a 4.

A ted pozor - Rus se s tim nemazal. Vsechno jsem to prostudoval a on udelal nasledujici.

1) PILNIKEM (!) "opracoval" pistek tak, aby byl vice "cylindricky" a zapadnul tak dle Rusova presvedceni lepe do prulisu. Tim "vyresil" fixaci nulove hodnoty. (Ovsem to je blbost a uz tady jsem pojal pochybnost - vzdyt ten pistek je tam preci natlacen pruzinkou na "maximum" i tak, hloubeji by ten pistek ani jit nemel...k te fixaci doslo necim uplne jinym, ale o tom pozdeji)

2) PREVRTAL/ROZSIRIL (!!!) odvodovy kanalek oleje ve statoru (ono se to pochopitelne toci cele, ale statorem mam na mysli "obal" presuvniku, rotor je pak "motyl"). A TOTO JE KLICOVE!!! On si chudak mysli, ze mu presuvnik funguje tak, jak ma, ale to je vedle jak ta jedle.


Co je tedy dusledkem jim provedenych uprav (nejvtipnejsi je, ze ani on sam si to neuvedomuje :) )? Dusledkem zejmena druheho kroku je, ze v komorach nikdy nevznikne dostatecny tlak, aby se motyl hybal. On se vubec nezabyval tim nejpodstatnejsim - prusakem oleje mezi vydrenym rotorem a statorem do komor. Tim, jak prevrtal ten odvodovy kanalek, tak olej proste proteka skvirami do komor, pak pres rozsireny odtokovy kanalek a nedostatecny tlak proste nema tu silu, aby vubec pretlacil pruzinku. No a jelikoz to pri slozeni dal prirozene do nulove polohy a jelokoz se pistek uz pote nikdy kvuli nedostatecnemu tlaku oleje nikdy nedostal ven, tak mu tam motylek logicky pri startu neleta... Nejvtipnejsi na tom je, ze ten Rus si ani neuvedomuje, co vlastne udelal :)))) A ted hlavni otazka - VYPLYVA Z TOHOTO DOMNELE USPESNEHO POKUSU NECO POZITIVNIHO PRO NAS? ANO!!!! Ten Rus totiz konstatuje, ze motor mu nechcipa, nic nechrasti a auto v dolnich otackach "tahne lepe". Cili presuvnik lze zafixovat bez vetsi ujmy. Je jen na tobe, zda tam das nejake "zarazky", anebo z nej udelas rozsirenim odtokoveho kanalu "prutokac". Na Rusuv prvni krok se muzes klidne vykaslat - pilnikovani pistku je k nicemu. Respektive mozna tim docilis dalsi netesnost systemu, kdyz pres opilnikovanim vzniklou skviru pujde olej a to opet zafunguje jako pojistka proti zatlaceni pistku. Zato rozsireni odtokoveho kanalu jeho prevrtanim a slozenim presuvniku do nulove polohy se presuvnik z teto polohy uz nikdy nedostane, to tedy jako relevantni postup zvazit lze :)

Jak rikam - nejvtipnejsi je, ze on si to cele vubec neuvedomuje. Byt tebou, tak to proste fixnu kousek od te nulove hodnoty. Ja myslim, ze pro motor/RJ neni ani takovy problem o kolik to posunes, jako spis to, ze to tam lita a vsechny hodnoty se neustale meni...

Kazdopadne - fixace presuvniku jednou provzdy resi problemy s rachtanim a chcipanim na volnobehu. Jina otazka ovsem je, jak budou vypadat emise. Ty se meri na volnobehu a pri turovani. Kdyz clovek zvoli Rusovu metodu, bude mit urcite v pohode emise na volnobehu, ovsem velkou otazkou je, jake bude mit hodnoty pri turovani. Totez plati i naopak. A je velkou otazkou, zda fixnuti "nekde mezi" bude znamenat akceptovatelne emise v obou rezimech (volnobeh/turovani). A pak je jeste mozne, ze to na emise mit vliv nebude.... :roll:

Ja bych to asi fixnul nekde v "prvni tretine" a pak bych jezdil a pak by se pro technicke ukazalo, jak na tom auto je s emisemi.

Je otazkou, co je vetsim problemem nefunkcniho presuvniku - zda prusak mezi rotorem a statorem v komorach, ci vychozeny pistek, ci kombinace obojiho...


Jsme tedy opet o neco moudrejsi. Ale jsme z toho moudri? :lol:

Kazdopadne jsem odhodlan premyslet nad nejakym skutecnym resenim. Ukoly jsou 2:

1) Utesnit prusaky

2) zajistit lepsi "zapadnuti" pistku do prulisu.

Nejak to jit musi :)
Naposledy upravil(a) shandy dne stř čer 10, 2009 21:36, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř čer 10, 2009 21:30

Presne tak. Bude tam par zadrhelov, a to - ked odmontim veko presuvnika tymi 4-mi exotickymi srobami, oddelim tak obal presuvnika=stator od zoubeneho kolesa, lebo tie sroby idu durch. To by az tak nevadilo, lebo oz. kolo sa mi nepohne, kedze remen je stale nasadeny. Bude dalej treba (ak bude motylik v nulovej polohe, co podla mna bude) povolit stredovy srob, co drzi motylika s vackou. Povolit ho musim ale iba natolko, aby som motylik povytiahol von a vlastne vysunul s motylikom aj jeho piestik v diere. Ked to bude (co je cca 1 cm smerom von k sebe), tak vtedy bude treba pootocit motzlikom o 20 stupnov (proste ho dat do stredu medzi komorami, a zatlacit ho spet, aby sa zasunul piestik na pruzine. Ono ta pruzina bude stale vytvarat protitlak, takze dubove koliky co tam natukam budu musiet byt vyrezane tak presne, aby motylika fixli aj proti tlaku pruziny piestika. No a potom to cele zlozit, v zasade staci len tie 4 exotic sroby trafit durch cez presuvnik do oz. kola vacky, co neni vobec problem.
Problem moze byt - ak budem vysuvat motylika, aby som dostal von aj cely piestik z diery, tak aby som proste este dokazal pootocit vackou - no proste aby som ho nevysunul prilis a motylik nestratil kontakt s vackou. A ak bude proste motylik zasunuty na vacke povedzme len pol centimetra, ale ja budem motylika musiet povysunut o 1 cm, aby som piestik dostal von z dietry, tak mozem byt v Peeeecku, resp. rovno keby som mal motylik v ruke......a teraz uvazujem ze je to este lepsie !!! - proste ten piestik uplne vyhodim!!!, a jednoducho nasadim motylika spet na vacku, ktora sa mi nepohla, kedze ju stale drzi rozvodak !!! Hura, super !!! No a potom staci pootocit motylikom o tych 20 stupnov, zasprajcovat, zatiahnut stredovy srob, vratit veko a trafit 4 exoticke sroby a JE TO !!! :smajlici19:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » stř čer 10, 2009 21:40

Rado77 píše:......a teraz uvazujem ze je to este lepsie !!! - proste ten piestik uplne vyhodim!!!, a jednoducho nasadim motylika spet na vacku, ktora sa mi nepohla, kedze ju stale drzi rozvodak !!! Hura, super !!! No a potom staci pootocit motylikom o tych 20 stupnov, zasprajcovat, zatiahnut stredovy srob, vratit veko a trafit 4 exoticke sroby a JE TO !!! :smajlici19:
Kdyz ten pistek nebude zapadly v nulove poloze a motylem bude mozno hybat - trebas o tech pozadovanych 20 stupnu, tak pistek vyndavat nemusis. Ale je mi jasne, ze tuhle banalitu chapes. Puvodne jsem chtel napsat, ze at ten pistek jednoduse provrtas skrz naskrz....ale to je taky kravina - kdyz bude v nulove pozici, tak provrtat jej stejne nicemu nepomuze, protoze tim nepootocis a v nulove pozici tak jako tak zustane. A paklize v nulove pozici nebude, tak si pootocis motyla, fixnes a dal nema smysl s tim pistkem vubec ztracet cas. Cili presne tak, jak rikas - kdyz bude v nulove pozici, tak vyhodit pist, natocit motejla, fixnout, drandit :lol:


Jeste k tem kolikum. V tom bych problem nevidel - vzdyt ty potrebujes jednoduse "narvat" jeden kus cehokoliv mezi jednu "stranu" motyla a stenu komory a narvat neco odpovidajici delky/tloustky do vznikleho prostoru mezi druhou stenou komory a druhou "stranou" motyla. Paklize se ovsem rozhodnes nechat tam pistek, tak bych si dal pozor na vyvazeni - motyla bych fixnul na komore protilehle ke komore, v niz je pistek, aby se vzajemne "neutralizovala" vaha fixacnich kolicku a vaha pistku. Asi je to blbost, ale jen takovy priklad selsky technickeho pristupu :)
Naposledy upravil(a) shandy dne čtv čer 11, 2009 00:04, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř čer 10, 2009 22:03

Ano, na vyvazenie som uz tiez myslel, urcite urobim aj na druhej strane. No uvidime, teraz boli starty ticho, ani som este nedolieval olej po MAX. Uvidime, poriesime, dame potom postup a samozrejme fotky.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů