PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
grinwi
Advanced member
Příspěvky: 330
Registrován: ned čer 28, 2009 19:25
Bydliště: bratislava 3

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od grinwi » čtv črc 21, 2016 14:08

no mne zacal presuvnik rachotit tiez mal som pred vymenou oleja tak som vymenil a zatial ticho.....uvidime dokedy
rmg ll 1.6 16v r.v.12-2004 modry sip

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od marek230177 » čtv črc 28, 2016 13:07

Má někdo nějakou informaci, jaká je v současné době cena toho rozvodového kola?

Já jsem to na internetu našel v aftermarketu kolem 2800 Kč.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Superbee
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon srp 01, 2016 19:19

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Superbee » pon srp 01, 2016 19:50

Zefek píše:Tohle určitě není příznak přesuvníku. Pro start je důležité, aby byla správně nastavena klika vs. vačka a snímač na setrvačníku. A pak benzín. Určitě bych prověřil rozvody za pomocí přípravků, protože všechny řemenice jsou plovoucí, takže to může vypadat, že je to ok, ale může to být klidně potkané.
Ahoj.
Prosim vas, proc jsou vsechny remenice plovouci? Nemate poneti? Ja delal rozvody na Xantii, Bravu, Tipu ale vzdy tam byli klinky. Diky za odpoved.
Megane II 1.6 16v sedan 2006

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Rado77 » úte srp 02, 2016 09:11

Lebo Renault....tiez som z toho smutny :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od marek230177 » úte srp 02, 2016 10:13

To nemají všechny Renaulty. Teď jsem dělal rozvody na 1,5dCi a tam je na klice klasické pero.

A co teprve Fordy, ty mají plovoucí rozvodová kola mnoho let.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Superbee
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon srp 01, 2016 19:19

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Superbee » úte srp 02, 2016 11:32

marek230177 píše:To nemají všechny Renaulty. Teď jsem dělal rozvody na 1,5dCi a tam je na klice klasické pero.

A co teprve Fordy, ty mají plovoucí rozvodová kola mnoho let.
A proc to tak je? K cemu to je dobre?
Megane II 1.6 16v sedan 2006

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od marek230177 » úte srp 02, 2016 14:03

To opravdu netuším, asi bys tu otázku musel směřovat na konstruktéry těch motorů.

Bez přípravků to neuděláš a riskuješ poškození motoru. A oni to vědí...... ;-)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Superbee
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon srp 01, 2016 19:19

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Superbee » úte srp 02, 2016 14:25

marek230177 píše:To opravdu netuším, asi bys tu otázku musel směřovat na konstruktéry těch motorů.

Bez přípravků to neuděláš a riskuješ poškození motoru. A oni to vědí...... ;-)
A kdyz se protoci jedna z tech kladek, tak se to neposkodi? Nejak mi to hlava nebere.
Megane II 1.6 16v sedan 2006

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od marek230177 » úte srp 02, 2016 15:48

Když jsou rozvodová kola utažená správným momentem, jsou použité vždy nové šrouby a čelní plochy nejsou poškozené, neprotočí se to. Není k tomu důvodu.

Samozřejmě pokud někdo dělá rozvody a na kliku použije starý šroub, nebo jej nedotáhne předepsaným momentem, pak se to protočit může. A samozřejmě se poškodí motor, protože se potkají písty a ventily.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Superbee
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon srp 01, 2016 19:19

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Superbee » úte srp 02, 2016 19:38

marek230177 píše:Když jsou rozvodová kola utažená správným momentem, jsou použité vždy nové šrouby a čelní plochy nejsou poškozené, neprotočí se to. Není k tomu důvodu.

Samozřejmě pokud někdo dělá rozvody a na kliku použije starý šroub, nebo jej nedotáhne předepsaným momentem, pak se to protočit může. A samozřejmě se poškodí motor, protože se potkají písty a ventily.
Jo, rozumim:-)
Jenom premyslim, kdyz se pak po vymene remenu nasadi remenice na klikovku a pouzije tedy ten novy sroub a dorve predepsanym momentem, klikovka je zablokovana tim bazmekem co se sroubuje do bloku, a nemuze se pootocit, ale co to male ozubene kolecko na klice ktere je tam vlastne navolno? To musi mit tendenci se pri utahovani pootocit, ne?:-) Jedine co mu zabrani je nasazeny remen.
Megane II 1.6 16v sedan 2006

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od marek230177 » stř srp 03, 2016 05:58

Neboj se nic, oni to mají fakt dobře vymyšlené :-).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

crazyape
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 11, 2010 11:29

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od crazyape » stř zář 21, 2016 21:01

Ahoj. Mam takovy dotaz. Delam rozvody na K4M vc noveho presuvniku. Jak poznam ze je presuvnik ve spravne tzn nulove poloze, muze se me pri montazi pootocit? Jakym zpusobem ho dotahujete? Jelikoz poradne zaaretovat jde pouze druha vacka a fixator vacek naten moment povoleni/utazeni nevydrzi. Diky

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Rado77 » čtv zář 22, 2016 14:02

Novy presuvnik zistis ze je zamknuty tak, ze jednou rukou ho chytis za obal, a druhou rukou zacnes krutit do jednej a do druhej strany jeho stred. Ak sa nepohne, je zacvaknuty v nule. Ak sa hybe, hyb s nim dovtedy, az zapocujes hlasne cvaknutie a je to. Vacky sa maju fixovat z ich opacneho konca, maju tam vyrezy, ale treba zhodit (a pritom znicit) gumove stuple co to zakryvaju/tesnia. Nove stuple stoja par eur. No a do tych vyrezov sa bud vopcha origo pripravok, taky plech v tvare "U", alebo si vyrezes vlastny z nejakeho cca pol centi hrubeho zeleza. A v pohode to udrzi, aj keby si sa pri dotahovani stredoveho sroba na kluc zavesil :-) Ale to by asi nevydrzal ten srob... :-) A uz vobec nie ten kluc... :-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

crazyape
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 11, 2010 11:29

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od crazyape » pát zář 23, 2016 20:58

AHoj.

Rozvody chapu, nedelam je prvne :) Nakonec jsem z presuvniku sundal kryt a presvedcil se, ze je v poloze nula :)

Nicmene mam z toho trosku smisene pocity.
Mel jsem pujcene origo pripravky Renault vc aretace kol klikove hridele mezi sebou protoze bez nich, jsem mel problem. Jakmile jsem dopnul napinaci kladku na rysku a nemel povolene kolo vyfukoveho hridele aby se srovnalo, bylo to presponovane jak blazen a po vysrouvovani trnu to pootaceloto klikovku a nepasli pripravky.
Postup byl tedy nasledujici(dle oe navodu).

Vlozil jsem pripravek na vacky do drazek, vlozit pripravek mezi ozubena kola, povolit obe kola(presuvnik jsem daval novy) sundat, odmastit hridele vc klikoveho, nasadit kola, lehce dotahnout rukou, zaretovanou klikovku dotahnout dle pozadovaneho momentu + uhlu. Potom dopnout remen napinakem na rysku a dotahnout zaaretovane kola vackoveho hridele na pozadovany moment.
Po tomto postupu bylo vse ok. Natoceni kliky do HU na 1 valci, trn se zastavil o aretacni kolik a na vackach jde krasne lehce vlozit pasovina. Nekolikrat jsem motor protocil, nasadil znovu pripravky a vse pasovalo. Ovsem kdyz se vratim jeste k doporucenemu sponovani strelky na znacku kladky, tak me potom prijde remen vcelku presponovany ale postup je to spravny, tak nevim..

Po nastartovani jde motor normalne, ovsem stale hned po startu neco zabuci/zahuci....kvuli tomu jsem menil presuvnik, jelikoz se zdalo, ze to dela on. Dalsi vec, po zahrati lehce kolisa volnobeh(to delalo i pred rozvodama co si pamatuju).

To bych ani tak neresil, bohuzel jsem si auto neprojel pred rozvodama ale ted me prijde vcelku liny, na trojku do kopce vcelku neochotny a prijde me ze motor nejde do otacek tak jak by mel. Jednou jsem tady mel auto ktery melo hozeny rozvody o zub a jelo teda katastroficky - vick jak 90 ne a bylo absolutne bez tahu, to ten Renault tak hroznej neni ale stejne me prijde ze by to na tech 83kw melo jet lip. Kdyby byly nastaveny spatne rozvody, nepasovaly by aretacni pripravky, ta sedej spravne.
Vubec ted nevim co s tim, znovu rozebrat? Co zjistim? ze vse sedi jak ma a co pak dal? Nemuze to delat i ten ovladaci ventil vacky? Ci neco jinyho?

Diagnostiku mam Delphi, bohuzel se me nelze pripojit do jednotky ( na displeji auta sviti servis a nevim co to je za chybu )

Diky za vsechny pripadny rady, jsem bezradnej..

crazyape
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 11, 2010 11:29

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od crazyape » sob zář 24, 2016 21:22

Tak me to nedalo a cely sem to dnes zase rozhodil vc vika presuvniku. Pripravky na vacce a na klice sedi, znacky vacek vyrovnany nahoru, presuvnik v nulovy poloze. Zkousel jsem odpojovat el. mag na rizeni presuvniku a nic se mimo chyby vstrikovani nedelo. Cidlo otacek vacky vycisteny. Podtlaky zkontrolovany. Auto jede hur kdyz je hodne ohraty - nekdy je i lehce nestabilni volnobeh (coz jsem zase cetl ze u tehle motoru dela celkem casto).

Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Zefek » sob zář 24, 2016 21:59

To je hrozně těžko radit, může to být cokoliv a nic. Chtělo by se nejlépe v tom autě svézt. Rozvodama to určitě nebude. Nemůže být třeba přidřená některá brzda a pořád to brzdí? Kolísání volnoběhu u tohoto motoru neznám, může to být svíčkama, cívkama a nebo třeba špinavou škrtící klapkou. Tu jsi měl u rozvodů dole, očistil jsi ji?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Jiří1
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv zář 22, 2016 13:57

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Jiří1 » úte zář 27, 2016 10:31

Zdravím, mám Lagunu II 1,8, 16V, 2001, F4P, benzin + LPG a motor začal mít zvuk nafťáka, tak jak je popsáno výše. Motor klepe od nastartování, ale klepání neustává ani po zvýšení otáček. Možná se dá říci, že klepání mizí, ale až kolem 3000 otáček. Na volnoběh to má zvuk jak klasický diesel. Mechanik se nevyjádřil nijak konkrétně, možná přesuvník, možná hydroštěl, popř. omletá vačka apod.
Poslední dobou jsem zaregistroval, že občas po nastartování motor jen ševelí a toto trvá přibližně do 10 sekund, max a pak začne zase rachot. Toto dělá jak u teplého tak i studeného motoru. Když jsem měnil olej a motor byl bez oleje, tak jsem zkoušel motor protočit a klepání se neobjevilo.
Dotaz tedy je takový: co je větší pravděpodobnost, že způsobuje klepání, hydroštely nebo přesuvník, nebo úplně něco jiného? Díky za reakce

pilaja
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: čtv zář 29, 2016 07:53

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od pilaja » čtv zář 29, 2016 08:06

Mám Renault Megane II 1.6 benzín rok výroby 2005. Koupil jsem ho v dubnu 2016 v autobazaru. Po měsíci používání se mi ozval přesuvník. Nejdřív to drnčelo jen par sekund při startu, ale postupem času to cvakalo čím dál dýl po startováním. Skoro po půl ruce, když jsem poslouchal skoro každé startování to cvakání, jsem šel na výměnu oleje a ono to normálně pomohlo! Už to přestalo cvakat, tak jsem zvědav jak to dlouho vydrží.
Jinak si myslím, že Megane je dobré auto a neudělal jsem chybu, když jsem si ho koupil.
Renault Megane sedan 1.6 r.v.2005

Uživatelský avatar
Superbee
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon srp 01, 2016 19:19

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Superbee » sob říj 29, 2016 19:37

Ahoj. Tak jak to dopadlo, uz to jezdi?
Megane II 1.6 16v sedan 2006

Uživatelský avatar
Superbee
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon srp 01, 2016 19:19

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Superbee » sob říj 29, 2016 19:42

crazyape píše:Tak me to nedalo a cely sem to dnes zase rozhodil vc vika presuvniku. Pripravky na vacce a na klice sedi, znacky vacek vyrovnany nahoru, presuvnik v nulovy poloze. Zkousel jsem odpojovat el. mag na rizeni presuvniku a nic se mimo chyby vstrikovani nedelo. Cidlo otacek vacky vycisteny. Podtlaky zkontrolovany. Auto jede hur kdyz je hodne ohraty - nekdy je i lehce nestabilni volnobeh (coz jsem zase cetl ze u tehle motoru dela celkem casto).

Obrázek Obrázek Obrázek
Ahoj, tak uz si to opravil, uz to jezdi?
Megane II 1.6 16v sedan 2006

crazyape
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 11, 2010 11:29

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od crazyape » sob lis 05, 2016 21:04

Superbee píše:Ahoj, tak uz si to opravil, uz to jezdi?
AHoj.

Na nic se nepřišlo, měl jsem to celkem 3x rozebraný a vše vč přesuvníku postaveno dobře..
Smazal jsem chyby a zatím se nic nerozsvítílo nicméně mě prostě stejně přijde že je to auto línější než se dostane do otáček. Majitelka tvrdí že to jede normálně a její manžel tvrdí že je to taky línější a víc do žere (do 100km/h) - takhle se chová motor, který je posunutý třeba o zub..jenže tohle neni. Přípravky resp aretační kolík měl taky správnou delku ( ověrena HU 1 válce ).

Tak a teď babo raď? Předtím přesuvník rachtal jak blázen, teď je klid ale auto nejede jak má, ještě mě napadlo, zdali třeba není špatné ovládání přesuvníku jelikož se při odpojení nic nedějě - auto jede stejně jinak už nevím.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Zefek » sob lis 05, 2016 21:33

A ta funkce přesuvníku se nedá ověřit diagnostikou?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
elda
Experienced member
Příspěvky: 588
Registrován: pát lis 05, 2010 11:20
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od elda » úte lis 15, 2016 11:14

Zacala zima a mne prestal rachotit pri starte presuvnik,myslim ze ale nie na dlho, zato mi zase zacala zamrzat rucna brzda...
Renault Fluence Privilege, 1,6 16V (110k), sivá platine D69,zadný spojler,tmavé fólie,dodaný 9.3.2011, 46600km

http://polda026.rajce.idnes.cz/

Uživatelský avatar
Superbee
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pon srp 01, 2016 19:19

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Superbee » stř lis 23, 2016 10:31

crazyape píše:
Superbee píše:Ahoj, tak uz si to opravil, uz to jezdi?
AHoj.

Na nic se nepřišlo, měl jsem to celkem 3x rozebraný a vše vč přesuvníku postaveno dobře..
Smazal jsem chyby a zatím se nic nerozsvítílo nicméně mě prostě stejně přijde že je to auto línější než se dostane do otáček. Majitelka tvrdí že to jede normálně a její manžel tvrdí že je to taky línější a víc do žere (do 100km/h) - takhle se chová motor, který je posunutý třeba o zub..jenže tohle neni. Přípravky resp aretační kolík měl taky správnou delku ( ověrena HU 1 válce ).

Tak a teď babo raď? Předtím přesuvník rachtal jak blázen, teď je klid ale auto nejede jak má, ještě mě napadlo, zdali třeba není špatné ovládání přesuvníku jelikož se při odpojení nic nedějě - auto jede stejně jinak už nevím.
A teď po určité době to pořád nejede? Měl jsi odpojený akumulátor? Chvíli to trvá, než řídící jednotka zase srovná po odp. aku. Jinak na vačce by měl být snímač polohy, a ten by měl nahlásit nekorektní pozici chybou. To se mi už taky povedlo.
Megane II 1.6 16v sedan 2006

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Rado77 » stř lis 23, 2016 13:43

Presne ako pise Zefek - treba sa opriet o chyby v RJ. Ake chyby tam vlastne boli? Lebo na zaciatku si spominal ze Delphi diagnostikou nevies chyby precitat....co ak ma chovanie motora (lenivost a spotrebu) na svedomi napr. odchadzajuca lambda? Rozvody si kontroloval, takze mechanicka vada tam nebude. To by fakt hned pindalo cidlo vacky voci kluke a rozsvietila sa palubka (kontrolka motora a SERVICE). Treba pozriet tie error kody v RJ
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 21 hostů