PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » pon dub 29, 2013 17:39

Dobry den panove oprvari.Mam Megoše 2005 1.6 16V.mam najeto 140 000km a asi presuvnik zacal.Mam 40 000 km po novych rozvodech,po vymene oleje se to sklidnilo.asi to mam opet ocekavat.Vydrzim s tim jeste dva roky nejakych 30 000km?pak bych dal komplet nove rozvody i s tim vačkokolem.

peto 1
Experienced member
Příspěvky: 942
Registrován: sob lis 27, 2010 18:18
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od peto 1 » pon dub 29, 2013 20:37

Asi by si vydržal, ale skôr či neskôr ti to bude robiť každý štart...
RENAULT MEGANE III 1,5 dCi Grandtour
RENAULT MEGANE II 1,4 16v 72 kW Grandtour
Obrázek

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » pon dub 29, 2013 22:44

Mohl bych jeste vedet na co se mam pripravit?na nejake vaznejsi a drazsi opravy?

peto 1
Experienced member
Příspěvky: 942
Registrován: sob lis 27, 2010 18:18
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od peto 1 » úte dub 30, 2013 06:32

Čo sa motora týka asi ani nie, ja som za 2 roky vymenil 1 cievku, ale to odchádza na všetkých benzínových motoroch...
RENAULT MEGANE III 1,5 dCi Grandtour
RENAULT MEGANE II 1,4 16v 72 kW Grandtour
Obrázek

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » úte dub 30, 2013 06:37

Dobry den,ja za tu dobu take jen vymenil jen jednu civku a ten ventil co pousti olej do vacky,jinak jen jezdim.ale toho se bojim,ze necham vymenit presuvnik a za rok mi to zacne zase delat,

Popenec
Advanced member
Příspěvky: 361
Registrován: úte úno 24, 2009 10:56
Bydliště: Orlová

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Popenec » úte dub 30, 2013 06:57

Pánové uvítejte mě v klubu, děkuji:

https://www.youtube.com/watch?v=edaq9Q3Snx4

Minulý rok to udělalo možná 3x. Letos to začalo dělat začátkem dubna a teď to takhle tříská každý studený start... Celkem rychlovka, během 1 měsíce se to takhle podělalo. Už se mi i párkrát stalo, že jsem musel startovat na vícekrát :-( Zrovna teď, když ženě odchází na Twingu EASY spojka. Po přečtení spousty příspěvků (celé se to nedá) momentálně Scenica II řešit nebudu, ale doufám, že si jste opravdu jistí, že to nevadí, když to tam tak mlátí. Nerad bych tím odrovnal ještě něco jiného.
Fiat 500, r.v. 1956, opačné otevírání dveří a další chuťovky :-D Kdo ví kde je mu konec.
Škoda Forman - r.v. 1992, vynikající vůz to byl. Šroťák ukončil jeho 16-ti letý život.
<> Laguna III r.v. 2014 2.0 dCi 110kW
<> Scénic II r.v. 2005 1.6 16V 83kW
<> Twingo I r.v. 1999, 1.2 43kw, poloautomat, shrnovací střecha....

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » úte dub 30, 2013 07:15

Si zvyknete na to rachoceni.U me je problem,kde to nechat udelat.V okoli Mlade Boleslavi nic neni,nejblize je autokoutek Liberec,tam si auto nedam,a dalsi je Brandys nad Labem.tak ja nevim,a jeste me k tomu sere ze mam dva roky nove rozvody s vodni pumpou,a ted do toho tohle.se xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.Prece ten olej z toho kola nemuze nikam vytect?nejaky tam musi zustat v tom kole.

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » úte dub 30, 2013 08:30


Uživatelský avatar
blazejwrc
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pát úno 18, 2011 18:28
Bydliště: MICHALOVCE

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od blazejwrc » pát kvě 03, 2013 11:21

Zdravim pani.
Mam scenic 2.0 16V a pri startu mi tiez zasramoti asi ten presuvnik,ale nikdy sa mi nestalo zeby
mi auto niekedy zdochlo ked nastartujem.Ked je studeny tak az tak neklepe na volnobeh ale akonahle
sa nahreje tak ide ako diesel.A ked je uz idem tak za jazdy pocut klepanie no po zosliapnuti plynu asi
pri vyzsich otackach to stichne.uberem plyn zacne klepat,zosliapnem naplno a prestane.Tak sa mi zda,ze
to moze byt ten presuvnik.Klepe na volnobeh a do otacok 1500 a potom nad 1500 prestane.A este jedna vec.
Odpojil som konektor od ventilu presuvnika a nic sa nedialo.Nesvietila ziadna kontrolka ani ked som nastartoval
ani za jazdy.Motor sa choval tak ako ked je ventil zapojeny.Klepalo aj dalej a ani na vykone motora som nic nepocitil?
Nemoze to byt len ten ventil presuvnika?
renault scenic 2.0 16V 2001 103kw 140 koní.

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » pát kvě 03, 2013 12:27

Tak mam po vymene oleje uz tyden a ani jednou mi to nezarachotilo.Ja se domnivam stejne ze bude jen problem v EMG ventili,ze nedovira,je jakoby porad nejakym zpusobem otevreny.Mam 140 000 najeto a nehodlam ho menit.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17588
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Zefek » pát kvě 03, 2013 13:02

Ten ventil je obousměrný, takže není možnost, že by nedovíral. Z toho přesuvníku to právě steče přes ten ventil zpátky do vany, jsou tam na to díry a ventil je dutý. Jinak mi přesuvník rok rachotil při každém studeném startu a teď už poslední dva starty nic, prostě normální start.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » pát kvě 03, 2013 13:06

do vymeny oleje mi to delalo asi 3 tydny kazdy den,po vymene nic.tak ja nevim,toyoty ten ventil maji taky a taky te samy problem co s renckama.opticky vypada i stejny s ren.Pripada mi ze netesni privodem zpet proti cerpadlu oleje.malou chvilku.Uvidim casem.byl sem z toho vyjevenej,zpocatku sem si myslel ze mi nezapa starter do puvodni polohy.

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » pát kvě 03, 2013 13:08

V kazdem pripade ten ventil musi byt bez napeti zavrenej,tesnej,a s napetim otevrenej volnej.pred 5ti rokama mi ho menili,neotviral se.mel chybu.V pripade ze ten ventil opravdu ma netesnost,tak pri zatoceni motorem si ten presuvnik olej vytlaci nekam do motoru,pokud bude tesnit,udrzi si olej v presuvniku,tak tam zadne rachoceni by nemelo byt,takto si to nejak predstavuju.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17588
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Zefek » pát kvě 03, 2013 13:16

Už jsem tady někdy dával grafy ze startu a tam je vidět, že se vačková hřídel ani nehne ze své nulové polohy. Tedy hne se, ale není to extrém a odpovídá to otáčkám. Tlak vzduchu v sání odpovídá, dokonce je vidět, jak jednotka s nižšími otáčkami přidává palivo, aby motor nezhasl a stejně to zhaslo.

Napadá mě následující: Problém není vůbec v přesuvníku. To, co rachotí, jsou hydrozdvihátka ventilů. Bylo tady téma s problémem zdvihátek na motoru 1.4, který pak jel na tři válce - dvě zdvihátka se zasekávala. Taky byla vypozorována závislost, že problém s rachotícím přesuvníkem nastává zvlášť, pokud auto stojí nějak nakloněné. Nebyl by nakonec celý problém v tom, že když auto je nakloněné, tak steče olej ze zdvihátek, ty potom blbě vymezují ventilovou vůli, dojde ke ztrátě komprese a zhasnutí motoru?

Mělo by to ale pak být vidět na průběhu tlaku v sání.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17588
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Zefek » pát kvě 03, 2013 13:20

Bodlak1 píše:V kazdem pripade ten ventil musi byt bez napeti zavrenej,tesnej,a s napetim otevrenej volnej.pred 5ti rokama mi ho menili,neotviral se.mel chybu.V pripade ze ten ventil opravdu ma netesnost,tak pri zatoceni motorem si ten presuvnik olej vytlaci nekam do motoru,pokud bude tesnit,udrzi si olej v presuvniku,tak tam zadne rachoceni by nemelo byt,takto si to nejak predstavuju.
Takhle to právě nefunguje. Takhle by to fungovalo, pokud by to byl uzavřený okruh, ale to není. Funguje to tak, že to není ventil, ale spíš rozvaděč. Přesuvník má dva druhy komor. Pokud je ventil bez napětí, tak se olej tlačí do jednoho druhu komor, aby přesuvník byl v poloze nula. Tam je pístek, který ho má v té poloze zajišťovat. Pokud je na ventil přivedeno napětí, ventil se přepne a olej se tlačí do druhého druhu komor a přesuvník se natočí.
Aby se ale olej mohl natlačit do druhého druhu komor, musí se z prvního druhu vytlačit olej (kapalina je nestlačitelná). Takže stejnou cestou jako tam ten olej natekl, ten olej vyteče. Ve ventilu je na to zvlášť díra, takže olej nejde proti tlaku oleje od čerpadla, ale jde odpadovým kanálem do vany.

A aby to nebylo tak jednoduché, tak ventil u motoru 1.6 není řízený dvoustavově - 0V a 12V, ale proporcionálně, tedy napětí se mění od nuly do dvanácti voltů průběžně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » pát kvě 03, 2013 13:24

No vidis,a je mel za to ze jen 0 nebo 12.Co kdyz mi to zacne znovu rachotit,s tim pocitam ze to tak zacne.

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » pát kvě 03, 2013 13:30

Hydrostosy se mi ozvou dyz prijdu k autu po14ti dnech,Tohle rachoceni bylo hlasite,vylozene kov na kov asi tak 2 az 3 vterinky rachoceni.Ten zvuk sel vylozene od vackovych kol.A u baraku stojim kazdy den cumakem dolu.Po vymene je zatim klid.

Popenec
Advanced member
Příspěvky: 361
Registrován: úte úno 24, 2009 10:56
Bydliště: Orlová

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Popenec » pát kvě 03, 2013 14:42

Toho co píše Zefek jsem si taky všiml. Pokud stojím na rovině, tak se to nestává tak často, ale pokud stojím v práci a auto je ve velmi mírném kopečku, tak to zarachotí téměř vždy. Přiznám se, že mě to trochu se.., protože v práci pořád poslouchám, že se mi to za chvíli rozpadne, a že to je velký problém atd. Tak doufám, že se nepletete a nic to s motorem neudělá...
Fiat 500, r.v. 1956, opačné otevírání dveří a další chuťovky :-D Kdo ví kde je mu konec.
Škoda Forman - r.v. 1992, vynikající vůz to byl. Šroťák ukončil jeho 16-ti letý život.
<> Laguna III r.v. 2014 2.0 dCi 110kW
<> Scénic II r.v. 2005 1.6 16V 83kW
<> Twingo I r.v. 1999, 1.2 43kw, poloautomat, shrnovací střecha....

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » pát kvě 03, 2013 15:35

Dyby ten zvuk nekdo mohl natocit a dat na Youtube.To co pise Zefek vypada logicky.Ja vim ze tam hydrostosy jsou ale jak to vlastne ve skutecnosti vypada ani nevim.Ani netusim jak z nich muze stect olej.Proste tyto veci jdou mimo me,znam to spise obecne ne detailne.Opravit tu zavadu si myslim neni az tak tezke,jako ji vysledovat a prijit na to cim to vlastne je.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2542
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od kmarty » pát kvě 03, 2013 15:45

Zefek píše:A aby to nebylo tak jednoduché, tak ventil u motoru 1.6 není řízený dvoustavově - 0V a 12V, ale proporcionálně, tedy napětí se mění od nuly do dvanácti voltů průběžně.
A tady si dovolim Te poopravit - technicky vzato se tam skutecne vyskytuji pouze hodnoty 0V a 12V. Ale rizeni toho ventilu je, presne jak pises, proporcionalni. Napeti ma totiz obdelnikovy prubeh a meni se jeho strida. Pri mereni merakem s pomalou rafickou se to muze jevit jako zmena napeti.
Ale jinak jde o klasicke PWM
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17588
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Zefek » pát kvě 03, 2013 15:52

Ano, je to řízené pomocí PWM, jako většina akčních členů, které fungují proporcionálně. Mi tam šlo hlavně o to slovo proporcionálně, protože i když to měříš klasickým multimetrem, hodnota napětí se mění a klidně tam můžeš mít hodnotu 6, 7, 8, 9V ... A šlo mi o to slovo taky proto, že existují dvoustavové přesuvníky, třeba na dvoulitru a ty jsou řízené buď 0V nebo 12V, prostě nic mezi tím.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » pát kvě 03, 2013 16:15

dnes mi to dal kolega v praci na diagnostiku,nic tam nebylo.jako novy.vubec tomu nerozumim.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17588
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Zefek » pát kvě 03, 2013 19:14

Na diagnostice se nic takového neobjeví. I když nevím, pravidelně se mi objevuje závada snímače otáček vačkového hřídele s příznakem měření je mimo rozsah.
A taky jsem tam viděl, ale kdysi dávno, závadu obvodu přesuvníku vačkového hřídele s příznakem porucha fázování přesuvníku.

Akorát tyhle věci nerozvěcují žádnou kontrolku, tak o nich nevím a zjistím je až ve chvíli, kdy se namátkou připojím diagnostikou.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Bodlak1
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 29, 2013 17:28
Kontaktovat uživatele:

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od Bodlak1 » pát kvě 03, 2013 19:24

stve me to,co to vlastne bylo a neda mi to spat.Snad se to samo opravi.Uz nad tim nebudu premyslet.Az to zdechne uplne,tak se na to prijde.Do sekce brzd se pokusim dat co si budu davat v lete za trmeny.

davybox
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: čtv říj 14, 2010 11:35
Bydliště: Teplice

Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH

Příspěvek od davybox » sob kvě 04, 2013 23:04

Tak se mi také ozval přesuvník. Zvláštní je , že se ozval přesně po výměně oleje , do té doby nic. Po startu to občas , 2 x týdně zarachtá , motor nechcípne. Mohl to nějak ovlivnit olej?, Dával jsem Elf 5x40 excelium dle výrobce. Je mě divné , že to začalo až po výměně. je možné že se to zase uklidní? Rozvody mě čekají příští rok , mám na nich 70 tisíc a 4 roky. ale s přesuvníkem to bude cca 15 000 , tak musím našetřit.
Megane Grandtour 1,6 16V 2005------
Golf Variant 1,6 Tdi 2014---služební
Ford Focus Kombi 1,8 TDDI 2000- prodáno
Megane Scenic 1,6 8V 1998 - dožil se 298000tkm-rip

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: robotmz a 9 hostů