PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Moderátor: Moderators General
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Cau Popenec,
tato tema je mrte dlha, ale v ramci nej som sem daval vsetky 3 part numbre ako isli po sebe. Skus pohladat ten moj prispevok, a posledne (to tretie cislo) je spravne, to je ta "tretia generacia"
tato tema je mrte dlha, ale v ramci nej som sem daval vsetky 3 part numbre ako isli po sebe. Skus pohladat ten moj prispevok, a posledne (to tretie cislo) je spravne, to je ta "tretia generacia"
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Hezký den,
rád bych se zeptal zda nemá někdo zkušenosti se servisem v Praze ohledně opravy přesuvníku.
Renault Megane 2004 1,6 16v
Pokud máte tip na servis a případně připojíte i cenu tak budu rád.
Díky.
rád bych se zeptal zda nemá někdo zkušenosti se servisem v Praze ohledně opravy přesuvníku.
Renault Megane 2004 1,6 16v
Pokud máte tip na servis a případně připojíte i cenu tak budu rád.
Díky.
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Ahojte, myslím, že nastal problém už aj u mňa. Mám 2,0 16V . Ako diesel ide už dlhšie bez ranného zarachotenia.
Chcem sa spýtať, či presuvnik môže robiť jemné rachotenie v dobe, keď chcem od auta zrýchlenie?
Klepkanie sa mi ozýva keď idem ustálenou rýchlosťou a chcem od neho väčšie zrýchlenie. Ak ho podržím, tak po zrýchlení po chvíľke stíchne. Ak plynulo opatrne pridávam, auto zrýchli bez klepania.
Chcem sa spýtať, či presuvnik môže robiť jemné rachotenie v dobe, keď chcem od auta zrýchlenie?
Klepkanie sa mi ozýva keď idem ustálenou rýchlosťou a chcem od neho väčšie zrýchlenie. Ak ho podržím, tak po zrýchlení po chvíľke stíchne. Ak plynulo opatrne pridávam, auto zrýchli bez klepania.
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
U 2,0 16V problém s predsuvníkom nebýva.
Rachotiť môže iba pri štarte.
Rachotiť môže iba pri štarte.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Zdravím, měl bych dotaz ohledně přesuvníku. Rachotil, tak jsem ho nechal vyměnit a zároveň s tím udělat i rozvody. Ale auto pořád po startu chcípá a musím mu lehce pomoct plynem. Stačí pár sekund, pak už se udrží. Teplé to vždy startuje bez problémů. Diagnostika (bosch) čistá, momentálně vyměněno čidlo vačky a čekám ještě na čidlo kliky. Mám ještě bluetooth adaptér do obd a appku v mobilu, kde je možné vyčíst parametr timing advance. To je "natočení" vačky? Popř. co by mi ještě mohlo způsobovat ty špatné starty? Náhodou někdo z Kroměříže nebo Zlína s origo diagnostikou by nebyl k dispozici?
Renault Megane 1.6 2007 LPG
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Ak to pred vymenou slo, tak bude chyba v rozvodoch. Kontrola da da spravit za cca hodinku, len potrebujes pripravky a nove zaslepky.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Před výměnou to taky nešlo, rachotil přesuvník a chcípalo to. Udělali se rozvody podle renault přípravků, vyměnil se přesuvník a daly se nové svíčky. Auto pocitově líp jede, akorát při startu je potřeba mu lehce pomoct plynem. Ještě nechaám vyměnit čidlo kliky a uvidí se. Zajimavé je, že teplé to startuje naprosto v pohodě.
Renault Megane 1.6 2007 LPG
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Dobry den.chtel bych se optat.motor obcas zarachoti ale spis me trapi ze nastartuju az na potreti.poprve a podruhe hned chcipne.je to prosim taky presravovacem
.rozvody jsou prej udelany ale.nejde.mi do hlavy proc to nevymenily zrovna taky.Dekuji za info
.rozvody jsou prej udelany ale.nejde.mi do hlavy proc to nevymenily zrovna taky.Dekuji za info
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Renault Megane II r.v.2005 motor 1,6 83kW mi začal dělat podobný zvuk jako na videu. Přidal bych se s žádostí o doporučení servisu v Praze a okolí, kde by se mi na to podívali. Díkykajkos píše: ↑sob kvě 27, 2017 00:58Zdravím vím,že se to tu vše píše ale chtěl bych se ujistit zda opravdu mám vyměnit přesuvník Viz video https://www.youtube.com/watch?v=s7RVU2kj1q0
Studený start OK i jizda cca 2 minuty ok poté čím větší teplota tím vice zvuk diesel A prodím kdo má zkušenosti s druhovyrouvou AISIN Všem moc děkuji za odpovědi Laguna 2 1.8 16v 89kw rok 2001 najeto 152 000km
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Ahoj, prosim o radu.
Uz me to take potkalo a presuvnik musel byt vymenen. Sice rozvody by mi asi jeste rok vydrzely, ale kdyz uz to bylo rozhozene tak jsem nechal udelat vse. Auto ted sice startuje hezky a bez rachoteni, ale po zahrati motoru mam prilis vysoke otacky na volnobeh (za jizdy i po zastaveni). Nemate nekdo tip co s tim? Jestli jsou spatne udelane rozvody? Nebo se jen podelalo neco dalsiho? Jedna se Grand Scenica z podpisu
Diky.
Uz me to take potkalo a presuvnik musel byt vymenen. Sice rozvody by mi asi jeste rok vydrzely, ale kdyz uz to bylo rozhozene tak jsem nechal udelat vse. Auto ted sice startuje hezky a bez rachoteni, ale po zahrati motoru mam prilis vysoke otacky na volnobeh (za jizdy i po zastaveni). Nemate nekdo tip co s tim? Jestli jsou spatne udelane rozvody? Nebo se jen podelalo neco dalsiho? Jedna se Grand Scenica z podpisu
Diky.
Megan II combi 1.4, 74kW, r.v.2006
Grand Scenic III 1.6, 81kW, r.v.2009 + LPG
Grand Scenic III 1.6, 81kW, r.v.2009 + LPG
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Fotka toho přesuvníka by nebyla? Nebo alespoň mi řekněte, jak se to jmenuje česky a anglicky, omlouvám se ale dělá mi problém tomu rozumět slovensky, když je to navíc bez diakritiky.
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Staci to hodit do googlu https://www.google.cz/search?q=presuvni ... 60&bih=511
Jinak se tomu taky rika ozubene kolo vackove hridele. Alespon tak jsem to nasel. Pokud se pletu tak me opravte.
Megan II combi 1.4, 74kW, r.v.2006
Grand Scenic III 1.6, 81kW, r.v.2009 + LPG
Grand Scenic III 1.6, 81kW, r.v.2009 + LPG
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
No jasně, to mně nedocvaklo narvat to do Google i slovensky! Tak díkNavidad píše: ↑stř lis 21, 2018 18:26Staci to hodit do googlu https://www.google.cz/search?q=presuvni ... 60&bih=511
Jinak se tomu taky rika ozubene kolo vackove hridele. Alespon tak jsem to nasel. Pokud se pletu tak me opravte.
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Take mi rachotil presuvnik tak se nechal vymenit.mesic byl klid a jezdilo to a startovalo uplne super.predtim rachot pri startu a chciplo to asi trikrat nez se to udrzelo na volnobeh.tedka mi to zaclo zase chcipat kuckat na dvojku i na trojku.dira v plynu.diagnostika vypsala 4 cidlo vacky.koupil jsem nove a je to lepsi ale furt to samo chcipne i kdyz zvysim otacky.takze ted jezdim s odpojenym ventilem presuvniku a jede uplne perfektne.mate nekdo stejne skusenosti.cim by to mohlo byt.dekuji moc
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
A čo ukazuje na palubke počítač ked sa odpojí el.,magnet presuvníku...
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Niekde som to už myslím písal a čím viac jazdím tým viac sa mi potvrdzuje pravda, a teda že presuvník je mimoriadne náchylný na kvalitu oleja. Ak začne rachotiť, netreba hneď utekať do servisu, stačí vymeniť olej. Ja mením olej maximálne každých 15000 km. Vždy keď sa presuvník začne ozývať tak viem že z oleja je brečka a musí ísť preč. Najväčšie problémy s presuvníkom som mal asi pred rokom a pol, keď som super výhodne kúpil olej z nejakého pofiderného eshopu. Po 3000 km od výmeny rachotil presuvník pri každom jednom štarte, tak som si logicky myslel že keď mám nový olej, tak musí byť presuvník v háji. Omyl, stačilo kúpiť olej z prevereného zdroja a do ďalšej výmeny bol svätý pokoj. A takto je to stále dookola. Prvé znaky rachotenia presuvníka sa mi objavili asi pred štyrmi rokmi, odvtedy som nalietal 80000 km a jeho hlasné prejavy som vyriešil vždy len výmenou oleja, filtra a raz som pre skúšku vytiahol solenoidový ventil ktorý ten zázrak ovláda a poriadne ho vyčistil (je tam jemné sitko ktoré sa môže zaniesť, prípadne oxidujú kontakty v elektrickom konektore).
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Je to zaujimave, lebo presuvnik mam aj na Grande Punto 1.4 , a absolutne s nim nebyvaju problemy podla Fiat fora. A dizajnovo je cca rovnaky
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Zdravím, chtěl bych se zeptat. Nedávno jsem nechal dělat rozvody včetně přesuvníku. Tou dobou byl v motoru olej 5W-40. Po rozvodech jsem za nějaký čas vyměnil olej za 5W-30. A objevil se problém s prvním startem, druhý hned po prvním už v pohodě. Je možné, že to v servisu nějak nastavili na ten hustší olej a řidší se mu nelíbí?
Pak mě ještě napadlo, jestli ten řidší olej nedělá problém el.mag. ventilu přesuvníku. Jestli je schopen udržet olej, aby nepadal. Díky
Pak mě ještě napadlo, jestli ten řidší olej nedělá problém el.mag. ventilu přesuvníku. Jestli je schopen udržet olej, aby nepadal. Díky
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Problém s chcípání motoru za studena VYŘEŠEN !
Problém trval zhruba rok. Bylo jedno jestli bylo teplo nebo zima, ale skoro vždy než se motor zahřál, tak na volnoběh zhasl, nebo nedržel správné otáčky volnoběhu.Nejdřív jsem měnil čidlo vačky - asi měsíc byl klid a pak zase. Potom čidlo na setrvačníku motoru - chvilku dobrý a pak zase stejný.Jezdil jsem pořád do stejného servisu, kde byla neoriginální diagnostika, vždy vymazali chybu lamda sondy, ale druhý den po servise to dělalo znovu.Pak jsem vyčistil el. mag. ventil přesuvníku kde byly kontakty od oleje a tělo ventilu zanesené, vše jsem vyčistil, ale za pár dní se problém zase opakoval.Nakonec jsem si našel pána,který má orig. diagnostiku na renault, hlásila mnoho chyb - chyby byly vymazání a zjištěno že přesuvník se náklání jen o jedno procento (což je nic) a doporučil ho vyměnit. Po vymazání chyb se auto chovalo o 90% lépe, ale taky občas chcíplo. Přesuvník jsem vyměnil za originální renault -3000Kč + gufera u aretace pomocí přípravku 350Kč + práce 1500Kč. Auto jako nové a lépe i jede.
Problém trval zhruba rok. Bylo jedno jestli bylo teplo nebo zima, ale skoro vždy než se motor zahřál, tak na volnoběh zhasl, nebo nedržel správné otáčky volnoběhu.Nejdřív jsem měnil čidlo vačky - asi měsíc byl klid a pak zase. Potom čidlo na setrvačníku motoru - chvilku dobrý a pak zase stejný.Jezdil jsem pořád do stejného servisu, kde byla neoriginální diagnostika, vždy vymazali chybu lamda sondy, ale druhý den po servise to dělalo znovu.Pak jsem vyčistil el. mag. ventil přesuvníku kde byly kontakty od oleje a tělo ventilu zanesené, vše jsem vyčistil, ale za pár dní se problém zase opakoval.Nakonec jsem si našel pána,který má orig. diagnostiku na renault, hlásila mnoho chyb - chyby byly vymazání a zjištěno že přesuvník se náklání jen o jedno procento (což je nic) a doporučil ho vyměnit. Po vymazání chyb se auto chovalo o 90% lépe, ale taky občas chcíplo. Přesuvník jsem vyměnil za originální renault -3000Kč + gufera u aretace pomocí přípravku 350Kč + práce 1500Kč. Auto jako nové a lépe i jede.
Renault Megane sedan 1.6 r.v.2005
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Spozornel by som pri tom, pre o bolo telo el.mag. ventilu zanesene. Stary olej? Dodrzane intervaly vymeny? Spravny olej? Nizka hladina a prehriatie/zapecenie oleja?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Ahoj, potřebuji poradit, kde se nachází solenoidový ventil, jak ho vyčísti+ konektor. Chci to zkusit, ještě než nechám vyměnit přesuvník.Robo91 píše: ↑stř led 23, 2019 12:24Niekde som to už myslím písal a čím viac jazdím tým viac sa mi potvrdzuje pravda, a teda že presuvník je mimoriadne náchylný na kvalitu oleja. Ak začne rachotiť, netreba hneď utekať do servisu, stačí vymeniť olej. Ja mením olej maximálne každých 15000 km. Vždy keď sa presuvník začne ozývať tak viem že z oleja je brečka a musí ísť preč. Najväčšie problémy s presuvníkom som mal asi pred rokom a pol, keď som super výhodne kúpil olej z nejakého pofiderného eshopu. Po 3000 km od výmeny rachotil presuvník pri každom jednom štarte, tak som si logicky myslel že keď mám nový olej, tak musí byť presuvník v háji. Omyl, stačilo kúpiť olej z prevereného zdroja a do ďalšej výmeny bol svätý pokoj. A takto je to stále dookola. Prvé znaky rachotenia presuvníka sa mi objavili asi pred štyrmi rokmi, odvtedy som nalietal 80000 km a jeho hlasné prejavy som vyriešil vždy len výmenou oleja, filtra a raz som pre skúšku vytiahol solenoidový ventil ktorý ten zázrak ovláda a poriadne ho vyčistil (je tam jemné sitko ktoré sa môže zaniesť, prípadne oxidujú kontakty v elektrickom konektore).
díky za radu
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Přátelé, před hodným časem jsem sem psal ohledně chcípání motoru po startu.
Po výměně přesuvníku (za originální, díky Allegro .pl), který nepomohl, jsem navštívil servis pana Diviše v Brně (googlujte Pavel Divis, ul. Stara, Brno) - stačilo vyčistit škrtící klapku!
(kamarád servisman, ke kterému normálně jezdím se pak chytil za nos a prý "to že nic není" - stačí "sprej na čištění škrtící klapky", dejte si do googlu... ale vědět, co je potřeba vyčistit, že ano...).
Co se týká přesuvníku, potvrzuji, že je extrémně citlivý na kvalitu a stáří oleje - ted se mi to zaclu dit, kdyz jsem presvihnul olej, po vymene ok.
Po výměně přesuvníku (za originální, díky Allegro .pl), který nepomohl, jsem navštívil servis pana Diviše v Brně (googlujte Pavel Divis, ul. Stara, Brno) - stačilo vyčistit škrtící klapku!
(kamarád servisman, ke kterému normálně jezdím se pak chytil za nos a prý "to že nic není" - stačí "sprej na čištění škrtící klapky", dejte si do googlu... ale vědět, co je potřeba vyčistit, že ano...).
Co se týká přesuvníku, potvrzuji, že je extrémně citlivý na kvalitu a stáří oleje - ted se mi to zaclu dit, kdyz jsem presvihnul olej, po vymene ok.
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
Zaujimave ze na Punte EVO mam podobny presuvnik ako maju Rencky a s tym ani podla Fiat UK fora nebyva vobec problem. Proste Rendlik sa nepouci nikdy a furt ten piestik nieke z dostatocne tvrdeho materialu. U Fluence sa to zlepsilo, mam ho cca 6 rokov a presuvnik zarachotil asi 3 x za tu dobu, uplne v nahodnych podmienkach, ziadne ze hned po vymene oleja alebo tak. Ale to uvodne rachtanie som nazivo pocul aj na inych znackach
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
To Aubi: Solenoidový ventil je na vrchu motora vedľa viečka pre nalievanie oleja. Vedie do neho konektor s dvomi pólmi. Samotný elmag. ventil je prichytený na jednej skrutke a po jej povolení sa ventil vytiahne von.
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
-
- Starting member
- Příspěvky: 39
- Registrován: sob zář 23, 2017 09:47
- Bydliště: Veselí nad Moravou
Re: PRESUVNÍK - VŠETKO O PRESUVNÍKU, RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH
kde ti to prosim opraviki dikypilaja píše: ↑stř črc 10, 2019 13:28Problém s chcípání motoru za studena VYŘEŠEN !
Problém trval zhruba rok. Bylo jedno jestli bylo teplo nebo zima, ale skoro vždy než se motor zahřál, tak na volnoběh zhasl, nebo nedržel správné otáčky volnoběhu.Nejdřív jsem měnil čidlo vačky - asi měsíc byl klid a pak zase. Potom čidlo na setrvačníku motoru - chvilku dobrý a pak zase stejný.Jezdil jsem pořád do stejného servisu, kde byla neoriginální diagnostika, vždy vymazali chybu lamda sondy, ale druhý den po servise to dělalo znovu.Pak jsem vyčistil el. mag. ventil přesuvníku kde byly kontakty od oleje a tělo ventilu zanesené, vše jsem vyčistil, ale za pár dní se problém zase opakoval.Nakonec jsem si našel pána,který má orig. diagnostiku na renault, hlásila mnoho chyb - chyby byly vymazání a zjištěno že přesuvník se náklání jen o jedno procento (což je nic) a doporučil ho vyměnit. Po vymazání chyb se auto chovalo o 90% lépe, ale taky občas chcíplo. Přesuvník jsem vyměnil za originální renault -3000Kč + gufera u aretace pomocí přípravku 350Kč + práce 1500Kč. Auto jako nové a lépe i jede.
Renault laguna ll, 2.0i 16v T/lpg 150kw grandtour gt f4r G7 2005 J49 modra metaliza
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů