snímač plynového pedálu
Moderátor: Moderators General
snímač plynového pedálu
všechny zdravím,měl bych dotaz:při startování motor normálně naskočil,po vteřince otáčky vyletěli na 3000,plynový pedál vůbec nereagoval,otáčky dolů na normální volnoběh dostalo pouze sešlápnutí brzdového pedálů !!!po uvolnění brzdového pedálu opet otáčky 3000,na palubovce se rosvítilo:znak vstřikování,trojuhelníček ESP,displej psal bordelelektronic..., svítila kontrolka SERVIS,no takže odtahovka,diagnostika a vadný pedál plynu+ pojistka, tady jsem toto téma nenašel takže měl prosím někdo podobnou zkušenost..? pořád dokola vysoké otáčky-sešlápnutí brzdy tak otáčky volnoběh,jízda je nemožná..!:twisted:
Naposledy upravil(a) pedroo dne čtv kvě 07, 2009 19:42, celkem upraveno 2 x.
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW
já nevím zda to bylo levné (lacné) ale posudte sami: příjezd a odtah odtahovkou cca 30km x 20Kč za 1Km,diagnostika 400Kč, plynovy pedál nový asi 5000Kč !!! naštěstí jsem měl možnost koupit celý ten pedál z havarovaného vozu který stál v areálu servisu za polovic... tak že vzhledem k tomu že jsem byl s rodinou asi 160Km od domova,na prodlouženém víkendu,a závada se stala v den odjezdu -neděle odpoledne museli jsme si zaplatit noc v penzionu navíc,a den dovolené v pondělí... + dost telefoních hovorů než jsem sehnal servis,do práce... takže suma sumárum..,?ale já hlavně že jsme se z toho dostali,ne všude v republice dělají servis Renaultu!!!!! kdo se bude pohybovat na Severní Moravě -Jeseníky,tak tento šikovný servis je ve Zlatých Horách,p.Petřík Daniel +420602348639, široko daleko nic ,max škodovky !!!!!!
zatím jsem na netu nenašel položku jako náhradní díl plynový pedál je to nerozebiratelná součást snímač polohy plyn.pedálů, ale věřím že svépomocně opravitelná ,foto dodám později ted ho zkoumá švagr,servisák právě hovořil o ceně nového 5000Kč,možná jde koupit jen orig. ...?
zatím jsem na netu nenašel položku jako náhradní díl plynový pedál je to nerozebiratelná součást snímač polohy plyn.pedálů, ale věřím že svépomocně opravitelná ,foto dodám později ted ho zkoumá švagr,servisák právě hovořil o ceně nového 5000Kč,možná jde koupit jen orig. ...?
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW
Typický případ nekoherence potenciometrických drah.
Dráhy jsou ve snímači dvě a je nezávisle vyhodnocován signál z obou, aby nemohlo dojít např k nekontrolovatelnému zrychlení.
Při zjištěné disproporci motor přechází okamžitě do nouzáku.
Totéž se děje u benzíňáků i na škrtící klapce. Tam zase často zlobí konektory.
Oprava je snad možná, otázkou zůstává diskutabilní spolhlivost vozu po takovém zásahu do - pro provoz vozu klíčového prvku.
wecka
Dráhy jsou ve snímači dvě a je nezávisle vyhodnocován signál z obou, aby nemohlo dojít např k nekontrolovatelnému zrychlení.
Při zjištěné disproporci motor přechází okamžitě do nouzáku.
Totéž se děje u benzíňáků i na škrtící klapce. Tam zase často zlobí konektory.
Oprava je snad možná, otázkou zůstává diskutabilní spolhlivost vozu po takovém zásahu do - pro provoz vozu klíčového prvku.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
já se tedy vracím k "vyřešenému" problému s plynovým pedálem,vzhledem k tomu kolik lidí si tento příspěvek přečetlo a doposud neměl nikdo tento problém předpokládám že se tolik nevyskytuje a na plánovanou cestu na dovolenou náhradní nepovezu... nebo přece jen někdo..? napište..
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW
M I ph2 - najeto 140 tis., M II pred faceliftem - 70 tisic, M II po faceliftu - 2 tis. A s plynovym pedalem opravdu zadny problem.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - muj mazel
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auti
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - na letni popojizdeni
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auti
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - na letni popojizdeni
Zde je uvodní část mého problému: viewtopic.php?t=12334&start=25
Chybu jsem identifikoval na diagnostice, ale porad nemam jasno zda koukat na ten pedal, ci skrtici klapku. Wcka psal o problemu u obou veci. Pedro zas mel problem podobajici se memu s plynovym pedalem. Ja jsem schopen ale jet dal po nadetekovane chybe a naslednem vypnuti a zapnuti motoru.(kdyby byl vadny pedal, jak je mozne ze jednou funguje 40 km a pote je chyba a druhy den to same - dalsich 40 km nic a najednou chyba)
Da se nejak merenim zjisti chyba (treba pomoci zmereni odporu) u pedalu nebo u skrtici klapky? Jak to mam zjistit kdyz se mi to stane temer kazdou jizdu ale po vypnuti a zapnuti motoru jsem schopen bezproblemove pokracovat dal.
Co myslite ze by to mohlo s techto dvou veci byti? Nechce semi navstevovat renault servis a platit za snadnou vymenu takovychto soucasti navic kdyz je k dispozici toto forum,ktere je dost casto lepsi nez kdejaky servis.
Pedro: tebe to vyradilo z provozu hned napoprvy?Take ti kolisali otacky sem tam, nahoru dolu mezi 2-3 tisicema? Vyse si napsal ze ti vylezli na 3 tisice a me by prave zajimalo zda byli stabilni kdyz jsi stal na miste a mel vyrazino. Na 3100 mi vylezli za jizdy a auto na ne jelo stale dal stabilne a to mi otacky nekolisali.
Chybu jsem identifikoval na diagnostice, ale porad nemam jasno zda koukat na ten pedal, ci skrtici klapku. Wcka psal o problemu u obou veci. Pedro zas mel problem podobajici se memu s plynovym pedalem. Ja jsem schopen ale jet dal po nadetekovane chybe a naslednem vypnuti a zapnuti motoru.(kdyby byl vadny pedal, jak je mozne ze jednou funguje 40 km a pote je chyba a druhy den to same - dalsich 40 km nic a najednou chyba)
Da se nejak merenim zjisti chyba (treba pomoci zmereni odporu) u pedalu nebo u skrtici klapky? Jak to mam zjistit kdyz se mi to stane temer kazdou jizdu ale po vypnuti a zapnuti motoru jsem schopen bezproblemove pokracovat dal.
Co myslite ze by to mohlo s techto dvou veci byti? Nechce semi navstevovat renault servis a platit za snadnou vymenu takovychto soucasti navic kdyz je k dispozici toto forum,ktere je dost casto lepsi nez kdejaky servis.
Pedro: tebe to vyradilo z provozu hned napoprvy?Take ti kolisali otacky sem tam, nahoru dolu mezi 2-3 tisicema? Vyse si napsal ze ti vylezli na 3 tisice a me by prave zajimalo zda byli stabilni kdyz jsi stal na miste a mel vyrazino. Na 3100 mi vylezli za jizdy a auto na ne jelo stale dal stabilne a to mi otacky nekolisali.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Wcka: přečetl jsem si tvůj příspěvek nejméně 3 krat a az snad na napotreti jsem si vsiml ,,tam zas zlobi konektory,,. Tato jednoducha vec by mozna mohla byt pricinou meho problemu. (spatny kratkodoby kontakt zapricini chybu kterou rj. nadetekuje a okamzite prepina do nouzaku i presto ze chyba nepretrvava a po vypnuti a nastartovani problem neni az zas do doby spatneho kontaktu - je tato teorie realna)Neni to poprvy co jsem jsem u renaultu mel problem s kontaktem konektoru. Myslis teda ty konektory na skrtici klapce a pedalu? Co by bylo nejlepsi s nimi udelat?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Rado: jestli to dobre chapu, tak budou zdvojeny jen potencialni drahy s tim ze na plynovem pedalu je jen jeden konektor. (ten by mel mit podle zakladu elektroniky 3 zily - kazdy konec potencialni drahy jednu zilu a jeste jeden privod, ktery by meli mit drahy spolecne - jeste jsem to nezkloumal, jen tipuju a navic do detailu fci toho vseho neznam)
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Ano, myslim ze je to tak. Lenze teraz co dalej? Prestreknes konektory a co scul? Ako sme sa dozvedeli, pedal plynu sa predava jednine vcelku a je dost drahy, a taktiez servo klapky bude asi dost drahe... Neviem ako vylucit jednu z moznosti...asi jedine nejako zapozicat niekde servo klapky (to je aspon lahsie demontovatelne) a jazdit, ci sa to objavi....fakt neviem
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Klapka se da asi take koupit jen jako cely modul. Stoji neco pres 3500 Kč. Zkusit neco koupit, jen abych zkusil jestli to nebude nahodou ono se mi moc nechce. Ono to pak nakonec muze byt neco uplne jineho a nebo to budou treba jen ty konektory. Rado, co by jsi udelal s konektorem, ktery ma obcas spatny kontakt?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
No len by som ho prestrekol, skusil rukou potahat kazdy drotik, ci mi neostane v ruke, prip. ak je to konektor otvoreny, napruzit kontakt tenkym srobovakom.
Ja som nikdy nemal sprej na kontakty a vzdy som cistil starou zubnou kefkou, namocenou do techn. benzinu. Ta kefka trochu tie kontakty ocisti aj mechanicky.
Inak samotnu klapku si uz pozeral a prip. cistil?
Ja som nikdy nemal sprej na kontakty a vzdy som cistil starou zubnou kefkou, namocenou do techn. benzinu. Ta kefka trochu tie kontakty ocisti aj mechanicky.
Inak samotnu klapku si uz pozeral a prip. cistil?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Ten topic neviem, ale samotnu klapku nie je ziaden problem vycistit. Hlavne len kvoli tomu, ci sa dokaze lopatka hybat v jej drahe. Zubna kefka, technicky benzin a handra, hlavne vycistit hrany lopatky a telo klapky, kam lopatka dosada ked je zatvorena. Rukou lopatkou hybat nepojde, alebo len velmi tazko, ja ked som citil prstom ze hybat nepojde, tak som ju len z oboch stran vycistil ako to slo.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
nedělej z té klapky kovbojku, je to fakt triviální zařízení, drží to na třech šroubech, odpoj štekr a vezmi si to domů vklidu vyčistit, klapka je jakoby taková necelých deset cm dlouhá trubka, uprostřed je napříč osička, ke které je přišroubovaná klapka (tu trubku a klapku je třeba vypucovat od zapečeného oleje, mrkni, jestli někde nedrhne o stěnu, pokud ano, možná by bylo dobré povolit šroubky a klapku vycentrovat). Trubka má z jedné strany skrutnou pružinu, která klapku drží v zavřeném stavu. na druhé straně je plastová krabička, do které je připojený ten konektor. V té plastové krabičce je cívka, která působí po přivedení napětí proti pružině a klapku otevírá. aby rídící jednotka měla jasno v jaké poloze se klapka nachází, tak jsou tam ty odporové dráhy, které musí být čisté a nevydřené, v první fázi vše perfektně vyčistit, pokud to nepomůže, uvažoval bych o nějakém kontaktolu na tu odporovou dráhu, abych vyloučil, že je signál do řídící jednotky špatně přenášen. Já jsem při čištění klapky (ne elktrické části!!) používal konkor - celkem slušně rozpouští saze (zkušenost z vojny při píglování samopalu ) kápnul jsem i do "ložisek" pak jsem si na správné piny konektoru přiváděl 12V ze zdroje a klapka pěně cvičí a můžeš jí tak pěkně rozhejbat. Pozor ale na polaritu, aby se neodčadila dioda co je připojená paralelně k cívce. Klapku netřeba kalibrovat, to si dělá řídící jednotka sama, zacvičí si s ní do krajních poloh a nakalibruje si jí. Odpojování a připojování samozřejmě prováděj při odpojené baterce, je to obecné pravidlo před prací na elektrice vozidla. Největší otrava je sundat vzduchové sání, prvně si vyčleň tak půl den, na podruhé to zmákneš za půl hodiny.
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
Littleboy - dokonale vysvetlene Takto to zvladne aj moja matka Ja som loziska klapky ani nemusel mazat, lebo servis nalial do motora asi o liter oleja viac a odlucovac ten olej vyhadzal do sania a klapky, odkial som vylial asi deci oleja Cista zloba!
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
No, zatial sa to tvari OK, ale uvidim o rok prve EK... Tusim budem musiet niekoho uplatit... Alebo sa dohodnut rovno, a spravia mi STK a EK aj bez auta Tak mi to spravili na Forde, ked som ho tento mesiac kupoval z bazaru. Nalepky a papire poslali postou v obalke domov A susedia sa pred barakom divili, ze jak to ze si lepim STK a EK sam na sklo No ale to uz je off top.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
S klapky kovbojku nedelam, to je to nejmensi. Jde mi o identifikovani problemu, ktery jsem popsal vyse. Klapku preventivne vycistim a podle tveho navodu to nebude urcite problem.Nevim ale jak pak budu postupovat dal az vycistim klapku a konektory a problem se bude pripadne opakovat dale.No uvidime.Dam urcite vedet.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů