Tyčky stabilizátoru-výměna

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Kabrnacek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kabrnacek » sob kvě 30, 2009 17:04

radan píše:Vyměnil jsem za zn.OPTIMAL 500kč/ks(FEBI stojí 370kč)
Měnil jsem na podzim i teď za FEBI (na doporučení)... Ta z podzimu zatím drží... :-). První stála přes 1200Kč, druhou jsem našel na netu o pár set levnější...
:arrow: Ale tu FEBI za 370Kč bych chtěl vidět... :?
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003

culko
Advanced member
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 01, 2009 16:43

Re: tyčky

Příspěvek od culko » sob kvě 30, 2009 19:36

Kabrnacek píše:
lacike72 píše:presne, ak je auto na kolesách dá sa tyčkou hýbať (ak má vôľu), ale prístup k nej je trochu obmedzený
akonáhle auto dvihneš vôľa zmizne a potom len hľadáš a hľadáš a hľadáš
Takže hledat vůle na zvednutém autě není nic moc výhoda... lepší to bude nad jámou... Ale zrovna na tyčky se dá, i když mizerně, dostat po vytočení kol kdekoli autem zastavíte... Ale člověk se zmaže až po loket...:-(
takže to skus takto:zdvihni auto s zdvihakom,demontuj koleso,daj pod kotuč brzdy neaky kus dreva-hranolu pusti zdvihak a iuto maš akokeby na kolese a nezmažeš se po loket!

radan
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: sob bře 24, 2007 13:49
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od radan » ned kvě 31, 2009 12:52

Kabrnacek píše:
radan píše:Vyměnil jsem za zn.OPTIMAL 500kč/ks(FEBI stojí 370kč)
Měnil jsem na podzim i teď za FEBI (na doporučení)... Ta z podzimu zatím drží... :-). První stála přes 1200Kč, druhou jsem našel na netu o pár set levnější...
:arrow: Ale tu FEBI za 370Kč bych chtěl vidět... :?
beru zpět http://cat.apm.cz/apmcat.aspx chyba v tabulce prodejce.

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » ned kvě 31, 2009 13:08

Takze to mam chapat tak, ze FEBI je drazsi "opravnene", jelikoz je kvalitnejsi...?

radan
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: sob bře 24, 2007 13:49
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od radan » ned kvě 31, 2009 18:41

Myslím že záleží na tom kolik chceš investovat.... :)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » ned kvě 31, 2009 19:34

Nepodkládat nápravu pod brzdovýmkotoučem!
Pokud chcete zjistit vůli kostí-táhel stabilizátoru,tak auto zvednout a táhla-kosti
1.částečně demontovat, nebo
2.Uvolnit tlak-tah stabilizátoru pomocí vhodného páčidla.
Chysler PT Cruiser,Mitsubishi 3000GT,VW Transporter,Renault Kangoo.
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek. :)))

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » ned kvě 31, 2009 22:18

Kuno píše:Nepodkládat nápravu pod brzdovýmkotoučem!
Pokud chcete zjistit vůli kostí-táhel stabilizátoru,tak auto zvednout a táhla-kosti
1.částečně demontovat, nebo
2.Uvolnit tlak-tah stabilizátoru pomocí vhodného páčidla.

No mně se to podkládání brzdového kotouče zdála být dost čuňárna...já chtěl původně:

1) vytočit kolo
2) povolit ty matky
3) postupně zvedat káru heverem až dokud nepůjde jednoduše tyčka vytáhnout.

Případně shodit kolo a druhým heverem postupně přizvedávat stabilizátor, dokud nepůjde tyčka ven.

Nevím, jestli je tam na první postup dost místa...asi ne...musím se na to pořádně mrknout...každopádně to je vcelku jedno, ta druhá metoda by měla být proveditelná za každých okolností, což, Kuno? :wink:

Uživatelský avatar
Kabrnacek
Starting member
Příspěvky: 69
Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kabrnacek » pon čer 01, 2009 07:54

Samotná výměna nepotřebuje velkou přípravu, shánění dvou heverů atd... jak píše Kuno... při montáži nové tyčky stačí vhodně zapáčit... a není k tomu potřeba zrovna šestimetrová lešenářská trubka :lol: , takový tah to nemá...

Edit: teď by mně zajímalo, zda je normální to pootočení řízení (axiálního táhla???), jak jsem se snažil vyznačit na obrázku. Jde s tím pootočit o pár stupňů a na konci se ozvalo ťuknutí, jakoby kov na kov. Na každé straně auta to šlo jinak ztuha...
Mohl by to někdo vyzkoušet, až budete testovat nebo měnit tyčky?
Obrázek
Naposledy upravil(a) Kabrnacek dne pon čer 01, 2009 10:05, celkem upraveno 1 x.
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pon čer 01, 2009 10:01

ja som si to menil tiez sam. Zohnal som dva hranoly, na ktore som si potom polozil rameno a zdvihakom nastavil spravnu vysku, vymenil tycky a bol klud. Brzdove kotuce boli v lufte, nemalo sa im co stat. Akuratr dtie hranoly musia byt vyssie, aby ste auto nepolozili uplne na zem.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

bellisimo
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: ned čer 07, 2009 13:55

Příspěvek od bellisimo » sob čer 13, 2009 13:59

prosim vas vsetkych o pomoc mam megana2 pri preradovani z 1 do 2 a pri zatacani mi to hrozne trepe spociatku to bolo len trocha ale zosiluje sa to citim to z laveho predneho kolesa aj pri pridani a naslednom ubrati plinu to klepne. moze to byt ten homokinetak alebo tie ticky stabilizatora?prosim poradte mi niekto dakujem

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » sob čer 13, 2009 14:04

bellisimo píše:prosim vas vsetkych o pomoc mam megana2 pri preradovani z 1 do 2 a pri zatacani mi to hrozne trepe spociatku to bolo len trocha ale zosiluje sa to citim to z laveho predneho kolesa aj pri pridani a naslednom ubrati plinu to klepne. moze to byt ten homokinetak alebo tie ticky stabilizatora?prosim poradte mi niekto dakujem

To vypada spis na ten homokinetak - tycky triskaji na nerovnostech, ale pokud jedes do zatacky po rovnem povrchu, tak se nic neozyva...

bellisimo
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: ned čer 07, 2009 13:55

Příspěvek od bellisimo » sob čer 13, 2009 14:39

poradte mi kolko stoji homokinetak na megana2 16 16v

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » sob čer 13, 2009 14:57

bellisimo píše:poradte mi kolko stoji homokinetak na megana2 16 16v
Uz jsem ti psal SZ. U nas tak 1600 - 1700 Kc. Kdo chce vic, je zlodej. :lol:

bellisimo
Starting member
Příspěvky: 83
Registrován: ned čer 07, 2009 13:55

Příspěvek od bellisimo » ned čer 14, 2009 12:35

prosim nevie niekto aky je postup pri vymene homokinetyckeho klbu

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » ned čer 21, 2009 08:45

Tak po kratsi konzultaci s jednim technikem mi byly doporuceny tycky znacky MOOG - pry s temito Svycary ma nejlepsi zkusenosti. A navic nejsou nejdrazsi - v Autokelly stoji nejakych 600 Kc....jak jsem nakoupil, tak prodavam (info, ne tycku :)....ale to ostatne ani nejde, protze je ted zrovna nemaji, prijdou jim az nekdy v prvni tretine cervence, jak jsem zjistoval...). V autobenexu ji nemaji, zato maji vdle tech klasickych, o kterych jsem jiz psal, nejaky SIDEM a DYS. Ani jedno neznam, ale pokus vy ano a mate s nimi nejake pozitivni zkusenosti, byl bych za ne rad (i kdyz asi si stejne pockam na ten MOOG :lol:...)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned čer 21, 2009 10:09

Pozeram ze autokelly maju stabiky:
STARLINE..............646 SK
FEBI......................1349 SK - nechapem vysku ceny...zeby za 2 kusy???
DELPHI..................702 SK
MOOG....................722 SK
Az na tu cenu FEBI (Bilstein) su ceny uplne podobne. Ja sa tiez na to chystam, a chcem si vymenu nacvicit na Fieste - tam to uz rachoti neunosne, ludia sa otacaju :D
Shandy - ta cena je za obidva 2 kusy, alebo len za jednu?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » ned čer 21, 2009 10:28

Cena je vzdy za 1 kus. U FEBI take, proste sazeji na to, ze si reknes - hergot, to bude kvalitka... Ale ten servisak mi na prime srovnani jednoznacne doporucil MOOG...dokonce myslim, ze tu FEBI radil "kvalitou" hned za DELPHI...ale nepamatuji si to presne.

A jen pro pobaveni - v Rencku? 1600 voci ...:)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned čer 21, 2009 11:00

OK, tak na Megana dam MOOG, a na Fiestu cokolvek najlacnejsie :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » pát čer 04, 2010 22:40

Menili my ľavý stabilizátor.Mal som diel v ruke.Na jednom konci som hýbal klbom 360 °;išiel klb celkom z tuha, na druhom uplne ľahko-jedným prstom.Predpokladám že ten bol zlý,ale hcem vedieť v do akej miery.Podnet na výmenu som dal totižto ja sám pri oprave inej veci na aute.Tiež sa mi už čosi nezdalo pri przdení a následnom zastavení vozidla čosi luplo niekde v náprave.

Ale sa pýtam.Podla mňa ten stabilizátor by ešte zniesol.Bolo to už tak na hrane s výmenou.
Pozeral som ho pri výmene .Auto mal na zdvyháku , s tým že všetky kolesá boli na plošine.Ten macher to menil bez demontáže kolesa a bez nejakého páčenia:Vraj to netreba som sa ho pýtal.Vedieť to tak to mením sám... kua.
Takže ako je to možné že nič nepáčil,takto to musim urobiť aj doma .
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát čer 04, 2010 22:50

Ja som uz na Fieste vymenil, a jednu stranu som tiez zvladol bez demontaze kolesa - ale s kolesom tam bol dost blby pristup. Ja som totizto nemal dvihak, len som pridvihol kasnu. Stare matice stabikov isli v pohode dole. Ja som s tym starym stabikom jazdil tak, ze mlatili obe strany, az sa ludia otacali na ulici :wink:
http://img168.imageshack.us/img168/2786/image0309.jpg
Inak - napr. urcite roky Fiatov Punto vobec stabik nemali. Myslim ze aj ked to na aute neni, auto fici normalka, mozno trosku v zakrutach sa viac naklana....ale to nemam overene. Ked zvladlo v pohode zakruty stare Punto.... :wink:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Buffon666
Starting member
Příspěvky: 65
Registrován: sob lis 07, 2009 16:31
Bydliště: Bratislava

stabilizacne tycky

Příspěvek od Buffon666 » sob čer 05, 2010 11:16

Vcera som kupil oboje stabilizacne tycky od firmy MOOG jeden kus ma vysiel na 20 eur co je celkom fajn cena, v stredu to idem menit aj spolu s presuvnikom, potom napisem dojmy a hlavne ako to vyriesilo to klepotanie na prednej naprave

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » sob čer 05, 2010 14:16

Daj hlavne vedieť ako si menil stabiky.č i to opravým aj s domácim vercajchom.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob čer 05, 2010 18:00

Jasne ze hej :wink: Staci ti ockovy kluc cca 16 al. 18 a jeden imbusak tusim c. 8 - velkosti uz neviem. Ci uz nechas koleso a len si pridvihnes beznym dvihakom auto, alebo zhodis koleso a pouzijes teda 2 dvihaky...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » sob čer 05, 2010 21:45

Dik ,ak použijem dva dvyhaky-kde presne podložim druhý .Prvý to je jasné .Klasicky na stabilnom mieste určenom výrobcom.Druhý by som určite nedal pod brzdný kotúč.Asi pod nápravu?kde presne aby som si nenarobil viac škody ako osohu z dôvodu šetrenia.
dik
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob čer 05, 2010 22:08

Já jsem se dneska pustil do výměny pružné vzpěry McPherson, protože má prasklé horní uložení tlumičů na obou stranách. Kluci, já jsem takový mamlas. Sehnal jsem si ty vzpěry z vrakoviště, ale ze Scénica II 1.9dCi. Tvarově vypadaly stejně, délka stejná, počet závitů pružiny stejný, horní uložení stejné. Tak jsem to vyměnil, šlo to snadno. Ale teď mám auto jak teréňák - ty pružiny a tlumiče z toho Scénica jsou tvrdší. Tak teď musím ty vzpěry vytáhnout ven, stlačit pružiny, sundat horní uložení a namontovat to místo těch mých.
Ale abych nebyl úplně OT, tak jeden zvedák se dá pod karoserii na pevné místo. Pak sundáš kolo a druhým zvedákem si přizvedneš rameno. Normálně ho položíš pod rameno a zvedneš. Není to žádná těžká váha, tak to s tím nic neudělá. Jinak se totiž tyč stabilizátoru vytáhnout nedá.
Můžu se zeptat, jak jste sundali tu spodní matku, co je na stabilizátoru? Ať jsem dělal co jsem dělal, klíčem se tam nedalo dostat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů