Tyčky stabilizátoru-výměna
Moderátor: Moderators General
Tyčky stabilizátoru-výměna
Rado: kdyz jsi pridaval posledni prispevek k tem airbagum,hledal jsem neco k tem stabilizatorum:-)
Vcera jak jsem jel to rally po derave ceste,vsiml jsem si takovych drobnejsich ran,jako kdyby byla nekde nejaka vule v rizeni.Mam prave podezreni na ty tycky stab. Cepy jsem kontroloval,ty by to byt nemeli.Jaka je zivotnost tech stabilizatoru?Jak slozita je vymena?Je ta tycka jen na kulovych cepech?
Vcera jak jsem jel to rally po derave ceste,vsiml jsem si takovych drobnejsich ran,jako kdyby byla nekde nejaka vule v rizeni.Mam prave podezreni na ty tycky stab. Cepy jsem kontroloval,ty by to byt nemeli.Jaka je zivotnost tech stabilizatoru?Jak slozita je vymena?Je ta tycka jen na kulovych cepech?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
No jooo, tu je foto http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 6603868034 , jedna sa o gulove capy, tycky stabiku maju puzdra z umelej hmoty. A ako na to?
- dvihnut auto a zhodit koleso
- druhym dvihakom podvihnut napravu tak, aby isla tycka stabika lahko demontovat a nahodit nova (treba si zrejme tu napravu dvihnut tak akurat)
Ja som to este nerobil, ale takuto predstavu mam o tom. Miro_BA spominal nieco o imbusaku zozadu, v zasade s tou vymenou nemal nejaky problem.
- dvihnut auto a zhodit koleso
- druhym dvihakom podvihnut napravu tak, aby isla tycka stabika lahko demontovat a nahodit nova (treba si zrejme tu napravu dvihnut tak akurat)
Ja som to este nerobil, ale takuto predstavu mam o tom. Miro_BA spominal nieco o imbusaku zozadu, v zasade s tou vymenou nemal nejaky problem.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Tuhle operaci jsem dělal nedávno.Půl hodiny práce.
Potřebuješ klíč 16 nebo 17(na starém byl 17,nový 16)A imbus(rozměr nevím prostě jsem použil ten který tam pásnul.)
1.Auto na hever,sundat kolo
2.vyšroubovat matky ze starého stabilizátoru
3.zapáčit,sundat starý stabilizátor
4.zapáčit nasadit nový stabilizátor a dotáhnout matky
5.nasadit kolo
Nejsem ten který si auto opravuje sám,ale tohle je opravdu sranda......
Potřebuješ klíč 16 nebo 17(na starém byl 17,nový 16)A imbus(rozměr nevím prostě jsem použil ten který tam pásnul.)
1.Auto na hever,sundat kolo
2.vyšroubovat matky ze starého stabilizátoru
3.zapáčit,sundat starý stabilizátor
4.zapáčit nasadit nový stabilizátor a dotáhnout matky
5.nasadit kolo
Nejsem ten který si auto opravuje sám,ale tohle je opravdu sranda......
jsou k mání za 1000kč ale i za polovinu. http://cat.apm.cz/apmcat.aspx za jeden kus
Pre SVK je tu http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0 , kde od znacky RTS stoji 1 kus 20,49 EUR / 617,34 SKK s DPH. Maju aj ine znacky ako SWAG a LEMFÖRDER,. tu ale ide cena 2 x hore. Myslim ze ten material bude vsade rovnaky a plati sa za znacku, a aj tak tie najdrahsie na nasich cestach vybucham uplne rovnako.
Jo - este by ma zaujimalo, na co je ten imbusak a kam sa picha...?
Jo - este by ma zaujimalo, na co je ten imbusak a kam sa picha...?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Kabrnacek
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím... zatím jsem si nechal měnit jeden na pravé straně, nechal jsem si tam na doporučení dát Febi. Patří k těm dražším, tak uvidíme co vydrží na našich tankodromech. Můj problém s nápravou to ale nevyřešilo .Rado77 píše: Jo - este by ma zaujimalo, na co je ten imbusak a kam sa picha...?
Ten imbus se použije nejspíš při povolování starého stabilizátoru, je na něj díra v uchycovycích šroubech stabilizátoru. Pokud je totiž stabilizátor hodně KO, může se ten šroub při povolování protáčet.
#K#
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003
Kabrnacek - diki za info. Ako sa pls tebe prejavoval buchot napravy? Ja som si na 99 percent isty, ze su to u mna tie tycky, a to aj napriek tomu, ze s tym nemam ziadnu skusenost...akurat na byvalom aute sa to prejavovalo uplne obdobne a bol to stabik, preto tak uvazujem...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Kabrnacek
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Bouchání se ozývá při přejíždění vícenásobných nerovností... vybržděných varhan před křižovatkami, železničních kolejí atd. A taky když vezmu díru v zatáčce... řekl bych že v zatáčkách je to náchylnější na bouchání. Jakoby to jde až do volantu.
Byl jsem na podzim u 2 garážníků... jeden nenašel vůbec nic, druhý že prý jeden stabilizátor. Tak jsme ho vyměnili, ale úplně dobré to není. Navíc teď při přezutí na letní (z 195/65/15 na 205/50/17) se mi to zdá mnohem silnější... Zítra se chci natlačit ještě jednou na prohlídku, tak uvidíme jestli něco najdeme...
Byl jsem na podzim u 2 garážníků... jeden nenašel vůbec nic, druhý že prý jeden stabilizátor. Tak jsme ho vyměnili, ale úplně dobré to není. Navíc teď při přezutí na letní (z 195/65/15 na 205/50/17) se mi to zdá mnohem silnější... Zítra se chci natlačit ještě jednou na prohlídku, tak uvidíme jestli něco najdeme...
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003
Mne ten buchot pride prave taky umelohmotno-kovovy, uplne presne ako cap, ucitim mierne zachvenie vo volante. Auto mam este vcelku nove, takze inde zradu nepredpokladam. Ono to bude aj gumami Goodyear Eagle F1, ktore su tvrde jek slak, lebo na zimakoch sa to tak neprejavovalo, ale po vymene kolies sa to prejavilo vcelku dost. A celkovo to mam dost tvrde co sa tyka podvozku, ale zase stabilne. Takze to vymlatenie tych capov pripisujem prave kombinacii zla vozovka a pekelne tvrde gumy. A presne - prejazd cez kolaje s mierne zatocenymi kolesami a rychlejsie, alebo rolety - tam sa to najkrajsie prejavi
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Kabrnacek
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Na léto tam mám Potenzy, nejspíš ještě origoš. Nevím jak moc jsou tvrdé, ale drží dobře. Tvrdé tohle auto je, proti mé bývalé R19 hodně...
Uvidím jestli budu zítra chtřejší. Moc se mi nechce měnit díly systémem pokus-omysl... Ale říkám si, že když došlo po výměně jednoho stabilizátoru k částečnému zlepšení, mohl by to druhý nový dořešit...
Uvidím jestli budu zítra chtřejší. Moc se mi nechce měnit díly systémem pokus-omysl... Ale říkám si, že když došlo po výměně jednoho stabilizátoru k částečnému zlepšení, mohl by to druhý nový dořešit...
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003
Ja si myslim ze hej...ked zoberiem fakt, ze ked ide auto rovno, moc sa to neprejavuje. Ale prave pri jeho zatacani sa cela kasna nahne, zmeni sa tlak na jeden stabik, znizi na druhy - a prave tipujem ze ten stabik, na kt. posobi mensia sila (v pripade zatacania ten vnutorny), tak zacne v tych klboch rachotit. A navyse su na kazdej tycke 2 klby.
Ja myslim ze to bude vonco
Ja myslim ze to bude vonco
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Kabrnacek
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Arno: tomu říkám dodat optimismu... . Zatím jsem to řešil spíš přidáním hlasitosti rádia , ale zvyknout si na to mi nějak nejde. Asi je to u mně silnější.
Rado: líbí se mi tvé plánování... ale nevím jestli ti nebude stav silnic kazit plány . Tenhle zásah patří mezi jednoduché, jsou to vlastně 2 šrouby. Ještě jsem v garáži koukal na vyndaný vadný stabilizátor. Klouby jdou celkem ztuha a není na něm znát, že by měl bouchat. Ale jeho výměnou bouchání ubylo...
Rado: líbí se mi tvé plánování... ale nevím jestli ti nebude stav silnic kazit plány . Tenhle zásah patří mezi jednoduché, jsou to vlastně 2 šrouby. Ještě jsem v garáži koukal na vyndaný vadný stabilizátor. Klouby jdou celkem ztuha a není na něm znát, že by měl bouchat. Ale jeho výměnou bouchání ubylo...
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003
Jazdim po BA cestach, a na predoslom aute (to bol 1 skrutny stabik v tvare luku, v strede chyteny o zaciatok podvozku a koncami cez silentbloky v ramenach) mi odisiel stabik cca po 4 rokoch. Jazdil som s tym dalsich 6 rokov, takze na rachoty som zvyknuty
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Kabrnacek
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Asi bych nečekal, až to začne vadit drahé polovičce. Ty většinou poznají, že je něco špatně, až když upadne kolo. A na to není dobré čekat...
Zatím se alespoň poradím se strejdou Googlem, kde jsou stabilizátory k mání a za kolik...
Zatím se alespoň poradím se strejdou Googlem, kde jsou stabilizátory k mání a za kolik...
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003
Hmmm to je fakt. Moja tiez "nic nespozorovala", ked som vymenil olejik a filtre, a pritom po vymene jasne motor na volnobehu stichol, ustali mierne vibracie v sedadle a mierne sa zlepsil (aj tak skvely) tah v hornom pasme otacok....nehovoriac o tom, ze po prepocitani som za tento ukon a vymenu sviecok usetril rovnych 4000 oproti servisu, a robota je urobena dobre.
Nuz....im sa proste nezavdacis.... Ale aspon som dostal slovnu pochvalu, ked som odstranil tu povestnu kontrolku airbagov...
Nuz....im sa proste nezavdacis.... Ale aspon som dostal slovnu pochvalu, ked som odstranil tu povestnu kontrolku airbagov...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Kabrnacek
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Člověk se prostě musí umět pochválit sám...
Mám pocit, že pochvalu bych dostal nanejspíš za vyčistění sedaček od drobných pozůstatků po dětech původního majitele... Za technická vylepšení určitě ne...
Jen to trochu off topic, ale po výměně oleje mám opačný pocit. Tedy že je motor víc slyšet... že by tím, že před výměnou v něm kolovalo cosi hustého a teď je v něm řídký čistý olej???
Mám pocit, že pochvalu bych dostal nanejspíš za vyčistění sedaček od drobných pozůstatků po dětech původního majitele... Za technická vylepšení určitě ne...
Jen to trochu off topic, ale po výměně oleje mám opačný pocit. Tedy že je motor víc slyšet... že by tím, že před výměnou v něm kolovalo cosi hustého a teď je v něm řídký čistý olej???
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů