Tyčky stabilizátoru-výměna
Moderátor: Moderators General
- Kabrnacek
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Včera jsem byl s autem v servisu. Prolezli jsme celý spodek, ale hlavně přední nápravu. A výsledek??? Nic moc...
Byl jsem ujištěn, že obě tyčky stabilizátoru (levá původní i pravá měněná na podzim) jsou OK a že od nich to není. Jinak jsme nenašli nic, co by mělo bouchat...
Jediný podezřelý je pravý čep řízení. Sice nemá vůli v kloubu, ale když jsme se s ním snažili zakroutit kolem jeho osy, dalo se s ním o pár stupňů pootočit (hodně ztuha) až na konci dosedl natvrdo. Při větší síle kroucení by to mohlo klepnout...
Nejistota tedy trvá a buď budu čekat, až se něco vysype, a nebo dám vyměnit ten čep, resp. asi hned oba dva, stejně se bude muset po výměně dělat geometrie...
Byl jsem ujištěn, že obě tyčky stabilizátoru (levá původní i pravá měněná na podzim) jsou OK a že od nich to není. Jinak jsme nenašli nic, co by mělo bouchat...
Jediný podezřelý je pravý čep řízení. Sice nemá vůli v kloubu, ale když jsme se s ním snažili zakroutit kolem jeho osy, dalo se s ním o pár stupňů pootočit (hodně ztuha) až na konci dosedl natvrdo. Při větší síle kroucení by to mohlo klepnout...
Nejistota tedy trvá a buď budu čekat, až se něco vysype, a nebo dám vyměnit ten čep, resp. asi hned oba dva, stejně se bude muset po výměně dělat geometrie...
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003
bouchání - přední náprava
Hele, prý to jednak dělají tyčky řízení (to je pár korun), ale taky klepou třmeny brzd = s tím se nedá moc dělat jedině nové ale to je vyhození peněz... alespoň mi to bylo řečeno servisákem...
buchotanie
Ahoj.
Mám ten istý problém, že pri prechode nerovností sa z prednej časti ozýva taký tupý a nepríjemný buchot.
Dal som to v robote na kanál a "akože odborníci" sa mi na to pozreli. Prezreli sme všetky možné synetbloky, čapy riadenia, zvislé čapy, úchyt výfuku a čo ja viem čo ešte, ale nič sme nenašli. Servisu neverím! Tam ti vymenia aj rodný list, len aby si cvakal!
Tak som sa nas..l a na parkovisku som si to pozrel. Povolil som čap riadenia, dalo sa s ním hýbať, ale pri páčení vôľu nemal. Zameral som sa na tie tyčky. Keď ju chytím za stred a pohýbem ňou, tak sa ozval praskot. Zapáčil som páčidlom o spodné rameno na stabilizátor, tak aby som videl vôľu v spodnom kĺbe tyčky. A hľa vôľa! Jak fras. Vrchný čap na tyčke vôľu nemal. Inak som vôľu na tej tyčke zistiť nevedel. A ani naši "mechanici" - hoci sú šikovný, ale aj oni vidia niektoré veci prvý krát. Ihneď som šiel objednať, cena za 1 ks do 20 €. To risknem! Za ten buchot mi to stojí, lebo z nervami som už v koncoch. Taká dobrá mašina a buchoce! 9.5. budú tyčky doma, vymením ich a napíšem ako som dopadol. Odfotím aj miesto, kde som páčil, kto chce tak si to vyskúša, kto nie tak nech ma ignoruje.
Mám ten istý problém, že pri prechode nerovností sa z prednej časti ozýva taký tupý a nepríjemný buchot.
Dal som to v robote na kanál a "akože odborníci" sa mi na to pozreli. Prezreli sme všetky možné synetbloky, čapy riadenia, zvislé čapy, úchyt výfuku a čo ja viem čo ešte, ale nič sme nenašli. Servisu neverím! Tam ti vymenia aj rodný list, len aby si cvakal!
Tak som sa nas..l a na parkovisku som si to pozrel. Povolil som čap riadenia, dalo sa s ním hýbať, ale pri páčení vôľu nemal. Zameral som sa na tie tyčky. Keď ju chytím za stred a pohýbem ňou, tak sa ozval praskot. Zapáčil som páčidlom o spodné rameno na stabilizátor, tak aby som videl vôľu v spodnom kĺbe tyčky. A hľa vôľa! Jak fras. Vrchný čap na tyčke vôľu nemal. Inak som vôľu na tej tyčke zistiť nevedel. A ani naši "mechanici" - hoci sú šikovný, ale aj oni vidia niektoré veci prvý krát. Ihneď som šiel objednať, cena za 1 ks do 20 €. To risknem! Za ten buchot mi to stojí, lebo z nervami som už v koncoch. Taká dobrá mašina a buchoce! 9.5. budú tyčky doma, vymením ich a napíšem ako som dopadol. Odfotím aj miesto, kde som páčil, kto chce tak si to vyskúša, kto nie tak nech ma ignoruje.
Megane Grandtour II 2005 1,5 dCi 85 k ; 3,6 l/100 km
Twingo 2002 1,2 58 k
Twingo 2002 1,2 58 k
HOTOVO !
Tak páni, hotovo. Boli to tyčky, obidve mali spodný čap vymlátený a horný mal vôľu. Po skúšobnej jazde sa mi akosi nechcelo z voza von
Auto je na zdviháku - vodičova strana.
Na tejto fotke je miesto, kde som zasunul páčidlo: http://nd.blog.cz/f/firemanlaci.blog.cz ... 322954.jpg
Použil som také malé páčidlo, čo mi zostalo po Žiguláku.
Takto som zatlačil na páčidlo smerom dole na stabilizátor a druhou rukom som si nahmatal vôľu, ale vidieť to aj okom - aspoň ja som mal takú viditeľnú vôľu v spodnom čape. Na vrchnom som vôľu nezistil.
Foto: http://nd.blog.cz/f/firemanlaci.blog.cz ... 322978.jpg
Robota na pol hodiny - pravá aj ľavá strana.
Auto som dal na originál zdvihák. Povolil som horný čap na tyčke, tak aby sa skrutka skrížila. Pod spodné rameno som podložil druhý zdvihák a pridvihol som len toľko, aby sa skrutka horného čapu vyrovnala. A ďalej je to zbytočné popisovať. Ten imbus v skrutke budete potrebovať, lebo sa skrutka pretáča a nedáte dole maticu.
A tu je foto starej a novej tyčky: http://nd.blog.cz/f/firemanlaci.blog.cz ... 322992.jpg
Ak som pomohol som rád, ak nie tak nič.
Majte sa a nech autíčka slúžia.
Laci T.
Auto je na zdviháku - vodičova strana.
Na tejto fotke je miesto, kde som zasunul páčidlo: http://nd.blog.cz/f/firemanlaci.blog.cz ... 322954.jpg
Použil som také malé páčidlo, čo mi zostalo po Žiguláku.
Takto som zatlačil na páčidlo smerom dole na stabilizátor a druhou rukom som si nahmatal vôľu, ale vidieť to aj okom - aspoň ja som mal takú viditeľnú vôľu v spodnom čape. Na vrchnom som vôľu nezistil.
Foto: http://nd.blog.cz/f/firemanlaci.blog.cz ... 322978.jpg
Robota na pol hodiny - pravá aj ľavá strana.
Auto som dal na originál zdvihák. Povolil som horný čap na tyčke, tak aby sa skrutka skrížila. Pod spodné rameno som podložil druhý zdvihák a pridvihol som len toľko, aby sa skrutka horného čapu vyrovnala. A ďalej je to zbytočné popisovať. Ten imbus v skrutke budete potrebovať, lebo sa skrutka pretáča a nedáte dole maticu.
A tu je foto starej a novej tyčky: http://nd.blog.cz/f/firemanlaci.blog.cz ... 322992.jpg
Ak som pomohol som rád, ak nie tak nič.
Majte sa a nech autíčka slúžia.
Laci T.
Naposledy upravil(a) lacike72 dne sob kvě 09, 2009 11:58, celkem upraveno 4 x.
Megane Grandtour II 2005 1,5 dCi 85 k ; 3,6 l/100 km
Twingo 2002 1,2 58 k
Twingo 2002 1,2 58 k
lacike72: chtěl jsem se podívat na fotky, které jsi nám nafotil, jenže při kliknutí na odkaz mě to odkáže na stránku,kde to chce přihlašovací jméno a heslo. Mohl by jsi nám prosím poskytnou to heslo s tím jménem, nebo nemohl by jsi vložit foto do našeho společného alba fotek? Foto mě velice zajímá, také mám podezření na stabilizátory a chtěl bych to nějak vyzkoušet jak jsou na tom moc špatně.Předem moc dík
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
- Kabrnacek
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Také jsem se rozhodl pro výměnu druhé tyčky... Objednaná tyčka Febi dorazila a pokud to vyjde, vrhnu se na to ještě dnes. Jak jsem se koukal při výměně první tyčky na podzim, mechanik povolil a sundal obě matky bez použití imbusáku. Ale nachystaný ho mám, pro jistotu
Ještě jeden poznatek získaný při zkoumání tyček:
když bylo auto na zvedáku a kola byla svěšená, tvářila se tyčka jako festová a bez vůle... Ale jakmile jsem za ní vzal rukou při autě stojícím kolama na zemi, dalo se s ní hýbat i rukou
Páčení jsem nezkoušel, ale to by mohlo odhalit vadnou tyčku v obou polohách kol.
Ještě jeden poznatek získaný při zkoumání tyček:
když bylo auto na zvedáku a kola byla svěšená, tvářila se tyčka jako festová a bez vůle... Ale jakmile jsem za ní vzal rukou při autě stojícím kolama na zemi, dalo se s ní hýbat i rukou
Páčení jsem nezkoušel, ale to by mohlo odhalit vadnou tyčku v obou polohách kol.
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003
tyčky
presne, ak je auto na kolesách dá sa tyčkou hýbať (ak má vôľu), ale prístup k nej je trochu obmedzený
akonáhle auto dvihneš vôľa zmizne a potom len hľadáš a hľadáš a hľadáš
akonáhle auto dvihneš vôľa zmizne a potom len hľadáš a hľadáš a hľadáš
Megane Grandtour II 2005 1,5 dCi 85 k ; 3,6 l/100 km
Twingo 2002 1,2 58 k
Twingo 2002 1,2 58 k
- Kabrnacek
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: tyčky
Takže hledat vůle na zvednutém autě není nic moc výhoda... lepší to bude nad jámou... Ale zrovna na tyčky se dá, i když mizerně, dostat po vytočení kol kdekoli autem zastavíte... Ale člověk se zmaže až po loket...lacike72 píše:presne, ak je auto na kolesách dá sa tyčkou hýbať (ak má vôľu), ale prístup k nej je trochu obmedzený
akonáhle auto dvihneš vôľa zmizne a potom len hľadáš a hľadáš a hľadáš
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003
Ale to je prave ono! Byt poriadne zasvineny po dobrej robotke! Aspon zena uveri, ze som nebol v krcme, ale realne som makal na aute Ale na druhej strane zase motor udrziavam v takom stave, ze ked som menil sviecky, odisiel som od auta s uplne cistymi rukami S napravami a podvozkom je to horsie, to by sa muselo pucovat kazdy den...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Kabrnacek
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Já naštěstí nemusím nikomu dokazovat, jestli jsem na autě dělal nebo ne . Ale jen při hledání zdroje bouchání a při různém zkoumání tyček jsem se zmachal hodněkrát. A jestli to při výměně druhé tyčky bude naposledy, rozhodně z toho brečet nebudu...
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003
- Kabrnacek
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: stř zář 03, 2008 11:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Akce se zdařila, nová tyčka je na svém místě. Ale otestovat zlepšení už jsem dnes nestihl.
A ještě poznatky z demontáže a montáže... na nových tyčkách byly matky M17, zatímco na původních byly M16. A s tímhle rozměrem jsem vůbec nepočítal... . Při demontáži jsem se obešel bez imbusáku, povolit to šlo lehce...
A ještě poznatky z demontáže a montáže... na nových tyčkách byly matky M17, zatímco na původních byly M16. A s tímhle rozměrem jsem vůbec nepočítal... . Při demontáži jsem se obešel bez imbusáku, povolit to šlo lehce...
Renault 19 Chamade, 1.8, rv.1994 >> Renault Mégane II sedan Privilege, 1.6 16V, rv.2003
Dovolil bych si takovou otázečku - k dispozici je FEBI, DELPHI, RUVILLE, MOOG, SASIC a pak jeste nejaka noname. Ta nejlevnější je za 400 vočí, což u mne nevzbuzuje důvěru. Nejdražší je FEBI za 1300...nemáte zkušenosti s konrétními díly? Nějak mě zase zaskočila možnost volby a nevím, po kterém sáhnout....díky!
PS: Připadá vám normální, že ten čep se vymlátí za 3 roky a 30 tisíc? Mně tedy moc ne...
PS: Připadá vám normální, že ten čep se vymlátí za 3 roky a 30 tisíc? Mně tedy moc ne...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů