Problém! výkon/spotřeba

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
tesco26
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:48
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Problém! výkon/spotřeba

Příspěvek od tesco26 » úte dub 14, 2009 09:09

Zdravim chlapy. mam spotřebu už 8,5 L a ztrácí se výkon motoru! Někdy se stane že to jede jak šlak ale tato forma vydrží jen tak den dva a výkon je zas pryč.. jako ono to jede ale musím tomu dávat pořádně nažrat!!! ale i tak je to udušený..

:arrow: V servisu vědí pi..u. tak se obracím sem na forum..

Dik za smysluplnérady...
Megane II Comfotrt Dynamique 1,6 16V 83kw 130 000km
Zámek řízení, přesuvník jinak nic kromě spotřebního.

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » úte dub 14, 2009 10:26

sviecky-cievky su ako stare ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte dub 14, 2009 13:09

Mne sa prave nezda, ze cievka 2 dni ide ok, a dalsie 2 dni hapruje, potom zase 2 dni ide....Vecsinou bud cievka ide, alebo vynechava non-stop pri kazdej jazde (al. pri kazdom studenom, al. kazdom horucom motore...).

Toto tu je zahada :shock:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
tesco26
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:48
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Nesnáším záhady

Příspěvek od tesco26 » úte dub 14, 2009 13:46

svíčky(4 bod) oleje(5w40).. to mam za sebou ccA 14 dní. cívky mam 3 púvodni a 1 menená.(uz za 1 majitele!) toto vylučuji! Stalo se mi že to bylo v pořádku ten 1. den když jsem vyjel benzin a natankoval plnou neturalem 98. ale neříkám že je tam spojitost.
Megane II Comfotrt Dynamique 1,6 16V 83kw 130 000km
Zámek řízení, přesuvník jinak nic kromě spotřebního.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte dub 14, 2009 13:49

Tesco, mas to aj nejako blizsie vyskumane? Napr. ze jeden den sa auto tvari uplne ok, a druhy den cely cas uplne zle? Alebo sa nieco meni na vykone aj pocas jednej jazdy? Alebo proste len v utorok to chodi uplne blbo od startu az po vypnutie motora? Alebo kazda druha jazda je zla? A ako je na tom napr. volnobeh, ked "auto ide blbo, ma slaby vykon"? Vsetko sa na volnobehu tvari OK, ale akceleracia je na kazdom stupni slaba?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
tesco26
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:48
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Nesnáším záhady

Příspěvek od tesco26 » úte dub 14, 2009 13:57

takhle.. z 90 % to jede jak lemra ale občas se stane že při jízde zjistím že vubec nemusím hlouběji šlapat na plyn.. prostě nohu jako peříčko a aktuální spotřeba je naproasto jiná(nižší) a to je naprosto nahodilé.. vydrží to třeba 1. den a na druhy den zase nic...

co se týče otáček tak se stává že ne volnoběh je ručička na 900 ot/min. nebo 850. prostě víc než-li jindy. normál je těch 750ot/min.
Megane II Comfotrt Dynamique 1,6 16V 83kw 130 000km
Zámek řízení, přesuvník jinak nic kromě spotřebního.

Uživatelský avatar
tesco26
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:48
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tesco26 » úte dub 14, 2009 13:58

Výkon je slabý.. tak slabý že nohu na podlaze poznám jen minimálně..
Megane II Comfotrt Dynamique 1,6 16V 83kw 130 000km
Zámek řízení, přesuvník jinak nic kromě spotřebního.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte dub 14, 2009 14:01

Tipujem na el-mag ventil presuvnika. Ale nechcem strasit. Prave pri jeho chybe su myslim otacky volnobehu nizsie. A ked tomu chces nalozit, el-mag sa dajme tomu neotvori a presuvnik neplni vobec svoju ulohu. Ked je el-mag ok, tak presuvnik aspon ako-tak pracuje (aj ked prepusta olej medzi komorami, aspon sa trochu hybe). Skus vytiahnut el-mag, pozriet ci je cely, ci neodpadla jeho polka dole, ci nieje to sitko total zanesene...

Prip. skus el-mag uplne elektricky odpojit (bude svietit STOP ci SERVICE a este daco), a jazdit tym tak. Ak sa bude nadalej auto spravat tak isto blbo, tak je sanca ze je to prave el-mag.

Ale mozno som strelil do luftu, tak sa potom na mna pls nehnevaj :lol:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte dub 14, 2009 14:03

Kdyz jsem mel vadny snimac natoceni vacky, tak motor padl do nouzaku a jelo to ... no spis nejelo (uz jsem to tu psal - semafor, cervena. Padne zelena, slapnu plnej ... a autobus MHD vedle mne mi ujel).

Nerikam teda ze to zrovna musi bejt cidlo vacky, ale ten nouzovej rezim motoru by to byt mohl. Ted uz jen zjistit proc to do nej pada (to pres forum neprojde).

P.S.: Kvuli vadnymu presuvniku ci jeho elmag ventilu to do nouzaku nepada. Motor sice jede slabeji, ale jen o drobek (temer neznatelne).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
tesco26
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:48
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tesco26 » úte dub 14, 2009 14:11

Rado77 píše:Tipujem na el-mag ventil presuvnika. Ale nechcem strasit. Prave pri jeho chybe su myslim otacky volnobehu nizsie. A ked tomu chces nalozit, el-mag sa dajme tomu neotvori a presuvnik neplni vobec svoju ulohu. Ked je el-mag ok, tak presuvnik aspon ako-tak pracuje (aj ked prepusta olej medzi komorami, aspon sa trochu hybe). Skus vytiahnut el-mag, pozriet ci je cely, ci neodpadla jeho polka dole, ci nieje to sitko total zanesene...

Prip. skus el-mag uplne elektricky odpojit (bude svietit STOP ci SERVICE a este daco), a jazdit tym tak. Ak sa bude nadalej auto spravat tak isto blbo, tak je sanca ze je to prave el-mag.

Ale mozno som strelil do luftu, tak sa potom na mna pls nehnevaj :lol:
Myslím že přesuvník by to mohl byt klidne taky.. v zimě mi taky občas zahrkal..Rado je složité odpojit ten el.mag.??
Megane II Comfotrt Dynamique 1,6 16V 83kw 130 000km
Zámek řízení, přesuvník jinak nic kromě spotřebního.

Uživatelský avatar
tesco26
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:48
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tesco26 » úte dub 14, 2009 14:15

kmarty píše:Kdyz jsem mel vadny snimac natoceni vacky, tak motor padl do nouzaku a jelo to ... no spis nejelo (uz jsem to tu psal - semafor, cervena. Padne zelena, slapnu plnej ... a autobus MHD vedle mne mi ujel).

Nerikam teda ze to zrovna musi bejt cidlo vacky, ale ten nouzovej rezim motoru by to byt mohl. Ted uz jen zjistit proc to do nej pada (to pres forum neprojde).

P.S.: Kvuli vadnymu presuvniku ci jeho elmag ventilu to do nouzaku nepada. Motor sice jede slabeji, ale jen o drobek (temer neznatelne).
Kmarty a ty jezdíš se spotřebou 9,3 L ?? ja vím automat ale i tak..
Jo kdyby to bylo to čidlo ta se to vlastě týká rozvodú..tu možnost už někdo namítal..
Megane II Comfotrt Dynamique 1,6 16V 83kw 130 000km
Zámek řízení, přesuvník jinak nic kromě spotřebního.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte dub 14, 2009 14:16

Vobec nie, nachadza sa (ked kukas do motora) mierne vlavo za najlavejsou cievkou (smerom k rozvodom). Staci odpojit rukou konektor. Samotny el-mag drzi len na srobe velkost 10, zide sa tam aj predlzovacia tycka z goly, aby si dociahol. El-mag potom staci vytiahnut kolmo dohora (radsej opatrnejsie, aby si ho neurval v polke). Pojde to mozno trochu tazsie von, ma este dokola O-ring tesnenie, ale ide to.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
tesco26
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:48
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tesco26 » úte dub 14, 2009 14:20

Miro_ba píše:sviecky-cievky su ako stare ?

řikám to je měněny.. je to prostě udušený.. skoro vubec to nepozná plyn na podlahu.. pořád jako bych jel na 1/4 plynu a muoooo...
Megane II Comfotrt Dynamique 1,6 16V 83kw 130 000km
Zámek řízení, přesuvník jinak nic kromě spotřebního.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte dub 14, 2009 14:28

tesco26 píše:Kmarty a ty jezdíš se spotřebou 9,3 L ?? ja vím automat ale i tak..
Kratke trasy, ciste mestsky (priskokama vpred) provoz. Na to se vic neda rict. R19 manual mi pri shodnem provozu bastila 10l/100km a MeganeII 1.5dCi neco lehce pres 8l nafty na 100km. Z tohohle uhlu beru svoji spotrebu jako tu ... lepsi :-).

Vadny presuvnik jsem mel a popravde krom toho prisernyho pazvuku pri startu jsem nic jineho nepocitoval. Zato kdyz byl motor v nouzovym rezimu, tak jsem furt premejslel jestli nemam zatahlou rucku, jestli se do prace zapoji i zbyvajici tri valce (vykonove, chod motoru byl jinak pravidelny), proste kdy uz to zacne alespon trochu jet protoze kazdy rozjezd i kdyz byl treba plynem az na podlahu, tak mi do kompletni vybavy chybel snad uz jen klobouk a plato vajicek.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
tesco26
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:48
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tesco26 » úte dub 14, 2009 14:49

promin ale co je to nouzuvý režim.. to by svítila kontrolka..?
Megane II Comfotrt Dynamique 1,6 16V 83kw 130 000km
Zámek řízení, přesuvník jinak nic kromě spotřebního.

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte dub 14, 2009 14:49

Vadny presuvnik by rozhodne nezpusobil tak masivni ztratu vykonu - promenlive casovani "obstarava" 5 - 10 procent vykonu, maximalne. Podle me je to presne jak pise Kmarty, jedes v nouzaku. Duvod by taky sedel....diagnostiku, zjistit cidla a hura na vymenu.

Uživatelský avatar
tesco26
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:48
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tesco26 » úte dub 14, 2009 16:02

shandy píše:Vadny presuvnik by rozhodne nezpusobil tak masivni ztratu vykonu - promenlive casovani "obstarava" 5 - 10 procent vykonu, maximalne. Podle me je to presne jak pise Kmarty, jedes v nouzaku. Duvod by taky sedel....diagnostiku, zjistit cidla a hura na vymenu.
Diag. jsem podstoupil.. nic nenašel.. takže říkáte ty čidla??
Megane II Comfotrt Dynamique 1,6 16V 83kw 130 000km
Zámek řízení, přesuvník jinak nic kromě spotřebního.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte dub 14, 2009 22:54

tesco26 píše:promin ale co je to nouzuvý režim.. to by svítila kontrolka..?
Pri nouzovym rezimu nic nesviti (teda mne nic nesvitilo).
Nouzovy rezim je stav, kdy RJ motoru nema veskere udaje ktere jsou nutne pro normalni provoz a misto toho aby to vubec nejelo, tak si vezme nejake prednastavene hodnoty, ktere by teoreticky mely fungovat vzdy a vsude (ovsem za cenu silene ztraty na vykonu a pripadne velke spotreby). Je to stav abys mel moznost dojet do servisu (tedy za predpokladu ze vsechny casti ktere jsou nezbytne nutne pro beh motoru zustaly funkcni - jen treba neni znamy jejich stav).

Jenze v takovem pripade by RJ mela pres diagnostiku urcite rict co ji schazi.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř dub 15, 2009 07:58

No joooo, a dokonca ak je chyba niektoreho zo snimacov, nefunguje ani el-mag ventil, lebo nema splnenu jednu z podmienok - cidlo vacky al. hornej uvrate OK.

Je mi len divne, ze diag nic neukazala
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

tulo
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: sob dub 25, 2009 22:24
Bydliště: Nitra SR

Příspěvek od tulo » sob dub 25, 2009 22:44

Zdravim. Tiez by som poprosil o radu. Som cerstvym majitelom 1,6 110k a nepozdava sa mi vykon. Porovnavam so zadychanym 12r Esperom LPG na ktorom som jazdil doteraz. Cakal som strelu ale zazraky sa nedeju. Do otacok ide ako lemra. Ma to elektronicky alebo mechanicky plyn? Moze tam byt nejaky obmedzovac ked je auto v zabehu? Dakujem
Megane Grandtour II 2008, 1,6 16V strieborna metaliza,full + LPG

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob dub 25, 2009 23:30

Je tam elektronicky plyn. Obmedzovac (tiez znamy akurat tak ako diera v plyne za studena) sa trochu prejavi, ked je motor studeny. Ale obmedzovac ako taky funguje niekde pri 6500 rpm.....toto presne ani neviem.... Megosa som nezabiehal, lebo som nekupil novy, ale moj ide trufam si povedat ako mala raketa :lol: Ten vykon by sa mal po zabehu dostavit. Hlavne tomu nenakladaj, nech sa to tam spravne usadi a obrusi jak treba, takze do 4000 rpm podla moznosti. A po nejakych 2000 km tomu naloz plny kotol, nech si to zvykne na buducu kazdodennu dynamicku jazdu.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Mitja
Junior member
Příspěvky: 174
Registrován: ned úno 15, 2009 17:10
Bydliště: Ostrava / Studénka

Příspěvek od Mitja » sob dub 25, 2009 23:55

Taha to az od vyssich otacek, do 3 tisic otacek necekej zadny oslnivy vykon, nad tyhle otacky by se melo dostavit prijemne prekvapeni ;-).

edit: Jestli to teda neni jine nez u motoru Megane I, kde jsme meli 1,6 16V..
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 - muj mazel
Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 - hlavni auti
CPI Popcorn, 50 ccm, '03 - na letni popojizdeni

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned dub 26, 2009 09:36

Mne to praveze zabera uplne kontinualne v celom spektre, z coho som vysmaaaaty. Kdezto sluzobny Opel Astra - tam to jasne citit na kazdomstupni, ze ked to dosiahne urcite otacky, tak do potom vyleti odrazu (aj ked bohuzial az ku koncu rozumnych otacok) :lol: Takze s Megosom velka spokojnost !
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » ned dub 26, 2009 11:54

hmmmm....ja mam mezi 3300 - 3800/4000 uplne mrtvo...proste otacky jdou nahoru, ale auto nema zadny tah...uz jsem si na to sice zvyknul, tze kdyz potrebuju nejaky ten zivot pod kapotou, tak to chce dost anticipovat a s dostatecnym predstihem podradit a provetrat pedal plynu...ale stejne to nejak nechapu...ze by zabeh mohl zpusobit takove rozdily?

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned dub 26, 2009 13:30

Nuz, je to zaujimave. Ked su 2 auta technicky uplne v poriadku, a jedno zabera v celom spektre, a druhe tam ma hluche miesto, nic ine ma nenapada ako zabeh, alebo menej priechodna niektora cast....Ale zase ini ludia tvrdia ze zabeh nema ziaden vplyv. Ja si aj tak myslim ze ma, a nasledne kazdodenna dynamicka jazda. Myslim ze auto sa da "ozivit" aj neskor, ked bolo "vychovane dedkom".
Shandy, ty si uz cistil klapku a sacie? Presuvnik je OK ?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů