EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od marek230177 » pon led 08, 2018 13:22

Zdravím.

Celé toto téma jsem nečetl, na to nemám čas. Ale slyšel jsem, že vyčištění EGRu po cca 150.000 km prý může snížit spotřebu.

Řečeno jinak - postupným zanášením EGRu se prý malinko zvyšuje spotřeba. Po jeho vyčištění tedy klesne.

Je to pravda, nebo blábol?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1137
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od zdeno255 » pon led 08, 2018 14:35

Je to jedna z príčin vysokej spotreby

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od marek230177 » pon led 08, 2018 16:33

A protože jsem ostatní možné příčiny vyloučil, bude čištění EGRu na pořadu některého z nejbližších víkendů.

Zeptám se: Je lepší to vyčistit a dát zpátky, nebo zaslepit (vyřadit z činnosti) a mít jednou pro vždy pokoj?
V případě zaslepení - bude to normálně chodit, nebo se musí nějak upravovat soft v jednotce motoru? Co měření emisí, nebude s tím problém?

Motor K9K732
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1035
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od lakinooo » stř led 10, 2018 05:11

Teraz mas vysoku spotrebu so zasvinenym egr, ked ho zaslepis spravis to iste.

Egr pomaha rychlejsiemu zohrievaniu motora, rj rata so spalovanim inertnych plynov a v neposlednej rade znizuje emisie.

Inak idealne je vycistit cele sanie, nielen egr.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od marek230177 » stř led 10, 2018 06:10

Takže mi chceš tvrdit, že ta vyšší spotřeba je způsobena jen tím, že se mi motor nepatrně déle ohřívá? To se mi nechce věřit. Je sice pravda, že se mi motor trochu déle ohřívá, ale zas taková tragedie to není.

Pokud by to bylo tak, radši to zaslepím, i za cenu malinko vyšší spotřeby. EGR totiž motoru jednoznačně škodí, poškozuje jej, ničí kvalitu oleje a co je nejhorší, že je k ničemu (jeho účinnost je pouze kolem 10-15%).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1035
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od lakinooo » stř led 10, 2018 18:20

Nemas pravdu, ale mne je jedno co si s vlatnym autom budes robit.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Uživatelský avatar
EfineSS
Grafoman
Příspěvky: 3113
Registrován: úte led 10, 2006 12:05
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od EfineSS » stř led 10, 2018 18:52

S EGR ventilem to je jako s FAP (DPF). Pokud se s autem nejezdí krátký trasy (kolem "komína"), tankuje kvalitní nafta a pravidelně se mění olej v motoru, tak o nich člověk vůbec neví.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW

Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)

ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW

Skippy
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát led 05, 2018 11:38

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Skippy » pon kvě 14, 2018 18:10

Dobrý den, pánové a dámy. Mám jeden problém, který bych potřeboval rychle vyřešit. Koupil jsem si Megana II s motorem 1,5 DCi. Mám jej 4 měsíce a odpočátku mi jde do kabiny smrad z motoru. Po zkoumaní odkud vítr vane jsem našli u EGRu očouzené šroubky, takže závada padla na těsnění. Jenže po rozebrání je chyba v propálené a nebo prasknuté trubce. Ještě se tady ve fóru moc neorientuji a tak bych vás chtěl poprosit o radu a nebo aspoň správné nasměrování. Jelikož mi auto stojí rozebrané v servisu tak bych potřeboval jednat rychle. Potřebuji někde koupit starší nebo novou onu vadnou rourku. Bohužel v prodejně náhradních dílů mi vykřikli cenu 3 tisíc. Mohli by jste mi poradit, třeba jak se díl jmenuje, číslo dílu, kde nejlíp nakupujete díly atd? Byl bych vám moc vděčen.

jedná se o motor K9K P 7, 78 kW

V příloze posílám fotku, o kterou trubku se jedná.

Skippy
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pát led 05, 2018 11:38

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Skippy » pon kvě 14, 2018 18:12

No a je tu problém, nechce mi nahrát přílohy. jak na to?

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1035
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od lakinooo » úte kvě 15, 2018 06:38

Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

murnik01
Advanced member
Příspěvky: 310
Registrován: pát říj 01, 2010 17:08
Bydliště: Znojmo

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od murnik01 » úte říj 09, 2018 13:29

Tohle jsem měl chvilku po koupi, tu trubnku jsem musel koupit origo za 3000. Takže asi nic jiného nenaděláš. Dávat tam starou a doufat, že vydrží dlouho bych asi nedělal.
Renault Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW (106HP) 6ti kvalt r.v. 2007, Najeto 200 ... km
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX

MatusM
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon srp 01, 2022 18:30

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od MatusM » pon srp 01, 2022 18:34

Dobrý deň,
vedeli by ste mi poradiť ako najlepšie vybrať zaseknuty egr ventil na 1.9 dci?
Ďakujem za nápady.

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1035
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od lakinooo » pon srp 01, 2022 20:47

Tazko….

Znamy vybral sanie a egr striekal s Mafrou. Casom pustilo.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Roadse
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon zář 12, 2022 07:53

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Roadse » pon zář 12, 2022 08:17

Dobrý den,

nevěděl by prosím někdo, jaké napětí a na kterých pinech má být na konektoru EGR ventilu na 2.0 dci 110kw? Má tám být i 12V? Hledal jsem různě po netu a našel na různé jiné Renaulty(1.9 dci, clio 1.5dci) a vždy tam 12V bylo. Nenašel jsem ale přímo na ten můj, tak nevím jestli to nemůže být jinak.
Měnil jsem EGR, protože zlobil, ale po výměně stále hází chybu P0409. Měřil jsem napětí na konektoru a na jednom naměřil 5V, na druhém cca 1V (předpokládám že to je ovládací napětí, které se pohybuje v nějakém rozmezí 1-5V, nebo informace ze snímače polohy) a na třetím pinu jsem naměřil cca 4,5V - toto nevím jestli není špatně.. Zbylé dva by měly být kostra.

Než budu kupovat jiný a tento reklamovat (aftermarket) tak se chci ujistit, že mám OK elektroinstalaci.

Díky moc za informaci.
Renault Megane II kombi - 2.0dci 110kw

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů