EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Kuno » stř srp 03, 2011 21:29

Mě auto pri vyřazeném egru závadu nepíše.Nevím proč ale je to tak.
Dovolím si malou spekulaci.
Když jsem měl přd dvěma lety vyndané svoje turbo všiml jsem si,že ta klapka obchvatu se mi ne zcela uzavírá-tzn.že část energie výf.plynů má možnost "jít" do obchvatu. Měl jsem a dosud mám zato,že to takto někdo nastavil.
Je ale také možné,že takového nastavení je už z výroby a já jsem vlastně provedl "neautorizovaný zásah" :D
Každopádně jsem si přestavil tak,aby se po nastartování uplně zavřela a účinek výf. plynů na oběžné kolo byl při potřebě akcelerace maximální.
Možná nyní dochází ke strmějšímu nárustu plnícího tlaku a tedy i celkovému VYŠŠÍMU PRŮTOKU vzduchu přes váhu vzduchu. Pokud je váha tou,která "pozná" zaslepený eger,mohlo by to být vysvětlením,proč mi auto nepíše chybovou hlášku.
Je mi jasné,že jednotka si plnící tlak dokáže udržovat v požadových hodnotách a koriguje ho právě změnou polohy klapky obchvatu ale.....
Jisté je,že po tomto "zásahu" jsem začal být spokojený s výkonem auta a zato mu dokážu "odpustit" věci,které mne na něm XXXXXX. :D

Co si o tom myslíš?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Zefek » stř srp 03, 2011 22:16

Přiznám se, že regulaci turba až tolik nerozumím. Mám za to, že je tam podtlakový ventil, který skrz táhlo mění nastavení lopatek turba a tím se reguluju tlak. Každopádně do turba na našem autě nešahám. Auto je tátovo a potřebuje ho každý den do práce. Rozdělat tam něco tak, že to nepojede, nebo pojede blbě, to by byl průser. Nicméně táta je bývalý automechanik - spravoval staré tatry, liazky, zetory, ... spíš zemědělskou techniku, tak spoustu věcí řešíme spolu. Turbo už má nějakou vůli na hřídelce, tak do toho šahat ... raději ne :)
Ta chyba na egru by se měla vyskytnou spíš při ustáleném režimu jízdy, kdy je potřeba snížit množství vzduchu kvůli dodržení emisních norem. Pak se egr otevírá víc a víc a množství vzduchu zůstává stále stejné.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Kuno » čtv srp 04, 2011 02:46

Na mém autě se plnici tlak se reguluje pouze tou klapkou. Na Tvém to bude stejné. Variabliní lopatky mají u Renaultu tuším až Laguny.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Zefek » pát srp 05, 2011 15:14

Asi bych potřeboval vidět fotku. Hledám to ve všech manuálech, ale nějak to nevidím. Co vím, tak do Lagun 2 se dával motor F9Q 754, ten má variabilní natáčení lopatek a pak F9Q 750, který tuhle vymoženost nemá.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Zefek » sob srp 06, 2011 19:58

Tak jsem se na to díval a je to fakt takhle. Na vývodu z turba je klapka, která přivírá tu díru a tím reguluju množství plynů, které přes turbo protéká.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Kuno » ned srp 07, 2011 21:28

no,tak vidíš,nic složitého to není,

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Zefek » pon srp 08, 2011 12:57

Jen tak ze srandy jsem si zkusil spočítat poměr palivo:vzduch z údajů, které jsou na té zachycené chybě - dávka paliva 6,4mm3, množství vzduchu 520mg, požadované množství 355mg.
Podle hustoty nafty (0,84 kg/cm3) je dávka paliva 5,4mg. Podle nasátého množství vzduchu je poměr palivo:vzduch 1:96,3 (5,4:520) a požadovaný poměr měl být 1:66 (5,4:350). Takže je vidět, že i s otevřeným egrem tam jde zhruba 4x více vzduchu, než je potřeba pro stechiometrickou směs. Může to být tím, že motor není zahřátý, chyba se uložila bezprostředně po startu motoru. Chtělo by to ještě změřit množství vzduchu na volnoběh při provozní teplotě. Předpokládám, že poměr palivo:vzduch by šel až někam na 1:20.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Kuno » pon srp 08, 2011 13:12

no tak proč tedy auto se seklým egrem nejede a kouří? :)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Zefek » pon srp 08, 2011 13:26

To by chtělo na diagnostice změřit dávku paliva. Ale pokud by se sekl v poloze, že by do válce šlo jen 320mg vzduchu, pak je mezní dávka paliva 23mg. Vyšší dávka paliva znamená vyšší kouřivost. Otázkou teď je, při jak velké akceleraci tam těch 23mg paliva jde. Při 75% poloze plynu je dávka paliva kolem 40mg. A jednotka určitě nějak zasáhne a nepustí tam těch 40mg, ale třeba jen 30 :D Nevím, tohle by chtělo zjistit pomocí diagnostiky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Kuno » pon srp 08, 2011 18:59

Zefek píše:To by chtělo na diagnostice změřit dávku paliva. Ale pokud by se sekl v poloze, že by do válce šlo jen 320mg vzduchu, pak je mezní dávka paliva 23mg. Vyšší dávka paliva znamená vyšší kouřivost. Otázkou teď je, při jak velké akceleraci tam těch 23mg paliva jde. Při 75% poloze plynu je dávka paliva kolem 40mg. A jednotka určitě nějak zasáhne a nepustí tam těch 40mg, ale třeba jen 30 :D Nevím, tohle by chtělo zjistit pomocí diagnostiky.

no já nevím...jednotka zasáhne.....tak např. staré VW TD "hrncovadlo" :) se při vadném egeru chová úplně stejně-tzn.kouři,nejede a čerpadlo-tedy poloha "plynu je ovládané pouze lankem od pedálu :D,takže tam žádná jednotka nezasáhne a přesto se auto při té poruše chová stejně. :D

Jo a dieslová atmosféra má nemlich stejné příznaky. takže? :)

Brabecek
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř lis 09, 2011 15:46
Bydliště: Nelahozeves
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Brabecek » stř lis 09, 2011 15:51

Zdravim vas mam stejny problem rosvitila se mi kontrolka motoru

předpokladam že bych měl také čistit ale sundal sem kryty motoru a sem v koncich vypada to že bude muset ven baterka a mam z toho strach abych pak vše nastartoval . Budu vděčný za každou radu či poznatek abych nezapomel mam

Renault Scenic II 2004 kdyby miněkdo poradil alespon popisem byl bych vděčný předem díky za reakce.

Mirek
Renault Scenic II 2004 , 88Kw

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Kuno » pát lis 18, 2011 21:00

Ahoj,u scenika je to to horší než u M.II,zvláště při pokud máš egr chlazený vodou.Popisovat demontáž tak abys to podle mého návodu co bych ti tu napsal zvládl je hodně nadlouho a pokud jsi něco podobného ještě nedělal,tak se do toho raději nepouštěj,když čistit egr,je vhodné sundat a vyčistit i celé sání a tzn.demontovat svody výfuku,před tím turbo.....je toho dost a vzhledem k omezenému přístupu i obtížné.
Raději to zadej zručnému mechanikovi,nejlépe takovému,co už to na sceniku dělal.
Pokud bys přesto chtěl vědět více,zavolej mi kdykoliv na 603324542,po telefonu Ti postup lépe vysvětlím.

Dewis
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon lis 14, 2011 16:32

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Dewis » pát pro 09, 2011 10:54

Cau najde se nekdo kdo to zkousel demontovat a pripadne otocit kuli zaslepeni na Megane II 1.9 dCi 96 kW 2007 chtel bych se do toho pustit ale nejaka rada ci ujisteni ze to je bez problemu i na tomhle modelu by me pomohlo... :)
Megane 1.9 dCi 96 kW 2007

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Zefek » pát pro 09, 2011 11:25

Jestli je to ten samý motor, co se dával do lagun II a má k tomu egru takovou krásnou trubku, tak se dá zaslepit vyrobením záslepky ve tvaru příruby.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Dewis
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon lis 14, 2011 16:32

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Dewis » pát pro 09, 2011 12:23

No nedalo me to a dal sem se do sroubovani a docela sem se zhrozil vykouklo na me par umelych kolecek ozubenych je to videt na jedne fotce... pak sem premyslel jestli to muze byt ta vec co je blize k celu vozu ale to je na hadici privodu vzduchu z chladice ci co to je tak se mi to moc nezda.
A jak pises o te trubce tak jedna takova tam je ale jak se dostanu k tomu EGR abych jej vycistil pred zaslůepenim?

http://www.rajce.net/a5788084
Megane 1.9 dCi 96 kW 2007

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Rado77 » pát pro 09, 2011 14:07

V dCi sa sice nevyznam, ale hento na EGR moc nevyzera :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Zefek » pát pro 09, 2011 17:37

Jo, to je egr, ale rozebral jsi tu část, která egr řídí. Abys to mohl zaslepit, tak bys musel odmontovat tu tenkou trubku, která do toho vede odzadu a vyrobit do toho něco z plechu, aby to zakrylo díru, která v tom egru je.

Zajímalo by mě, jak je tenhle egr řízený, bude to podobně jako škrtící klapka a pomocí PWM to asi nepůjde, to bude fungovat nějak jinak.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Dewis
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: pon lis 14, 2011 16:32

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Dewis » pát pro 09, 2011 19:44

No tak to ste me moc nepotesili.. Jestli je tu nekdo kdo to na tomhle modelu delal a byl s vysledkem spokojenej at to sem prosim napise nerad bych si nalozil zbytecny problemy kdyz to fakci...
Megane 1.9 dCi 96 kW 2007

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Zefek » sob pro 10, 2011 00:32

Jako zaslepit se to dá jednoduše, stačí prostě z plechu vystřihnout tvar "těsnění" s plnou plochou, aby i při otevření egru nešly spaliny přes egr. Ale možná jak píšeš, je to zbytečnost, pokud s tím autem nic není - nekouří a jede bez problémů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

lordwasill
Junior member
Příspěvky: 145
Registrován: pon dub 19, 2010 15:54
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od lordwasill » ned pro 11, 2011 22:46

Je možné, že kvuli "špinavému" EGR je při nastartování cítít v kabině kouř z výfuku? V servisi mi tvrdili, že výfukové potrubí je zcela v pořádku. Pak už mě jen napadá, že je to hned někde za motorem a nasaje to fukar? Když dám jen okruh uvnitř tak samozřejmě nic necítím.
Renault Megane II Grandtour 1.5dCi, 74kW, r.v.05, cca 230000km.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Kuno » ned pro 11, 2011 23:38

výfuk by v kabině být cítit neměl. Můžeš mít prasklé svody,vlnovec,výfuk někde, nebo i netěsnou tu trubku k egeru. Možností je dost.
Nastartuj auto,řekni někomu at ti zacpe rukou vzadu výfuk a poslouchej kde to bude syčet.
Výfuk by měl být absolutně těsný a pokud je fakt těsný,zacpaný ho dlouho neudržíš.

regis24
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pon úno 14, 2011 09:12

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od regis24 » sob úno 04, 2012 15:35

Cus, jelikoz jsem mel tento tyden docela problemy s jizdou (parkrat cervena STOPka s hlaskou chyby vstrikovani) pustil jsem se dneska do vycisteni EGR ventilu. No a ven jsem ho nedostal...Podarilo se mi alespon vycistit sani - otvor kterym maji jit spaliny do sani byl uplne ucpany, ze zacatku jsem ani nevedel ze tam je...Trochu jsem vycistil i okoli, rozhybal jsem klapku v potrubi od IC a subjektivne je to trochu lepsi - turbo je znat pri nizsich otackach nez dosud a nastup je plynulejsi.
Myslim si, ze nejvetsim problemem u me ale byla nafta - nemam garaz a pres noc jsme meli teploty kolem -25st.C. Zrejme za jizdy trochu primrzala a proto ta hlaska o zavade vstrikovani.
Jo, auto je M2 2004 s motorem 1,9DCI 88kW, na tacho je cca 175tis km(o kolik je to stoceny nevim). Budu se muset podivat po nahradnim EGR a tenhle zkusit vyrasovat nasilim - uz mi praskla jedna packa na prirube - navic uz se o to pokousel nekdo prede mnou.

FUNA
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte srp 26, 2008 20:27

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od FUNA » stř bře 14, 2012 21:24

zdravím všechny.vím že je tu toho hodně o egr.zeptám se.auto bylo dost lenivé.v renaultu mi řekli že mám špatný egr.koupil jsem starý,po namontováni mi auto jezdí jako stihačka.jediný problém.svítí mi kontrolka service,chyba???v servise mi říkali že je zase špatný egr.co stím.auto jezdí super.spotřeba super.a chyba nejde vymazat.megane ll .1.9 dci, 88kw.2004 předem děkuji.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od Zefek » stř bře 14, 2012 21:48

Dobře, ale co je to za chybu? Může to být cokoliv na motoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

FUNA
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: úte srp 26, 2008 20:27

Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...

Příspěvek od FUNA » stř bře 14, 2012 23:04

v servise renault mi řekli že je špatný egr.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů